Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind incheierea contractelor de prestari servicii in vederea capturarii, transportarii si reteritorializarii cainilor fara detinator de pe raza municipiului Bucuresti
Comentarii
Miron Silviu 2013-04-24 13:22:04
Nu sunt de acord pentru ca in practica multi caini sunt omorati.
bruno 2013-04-26 14:00:39
silviu, esti dus cu cercul!
altceva mai stiti ? ba , dar chiar asta este menirea voastra.......sa va opuneti mereu . ce unelte bune sunteti !!!!! unde se omoara cainii, ca as duce si eu
Sirbu Gabriela 2013-04-28 16:17:46
Taxa de adoptie este prea mare - multe persoane, mai ales pensionari, ar fi in imposibilitate sa adopte caini din acest motiv. In conditiile in care si asa numarul de adoptii nu este suficient de mare, cred ca o asemenea taxa ar dscuraja total adoptiile. Un maxim de 50 de lei ar descuraja adoptiile fictive, dar ar permite celor cu venituri modeste sa adopte, daca isi doresc acest lucru.
Baiculescu Ana Camelia 2013-04-29 13:42:08
O taxa cuprinsa intre 50 si 70 de lei ar permite unui numar mai mare de doritori sa adopte caini, in timp ce o taxa mai mare i-ar putea descuraja pe adoptatori.
GABI 2013-04-29 15:24:08
PUNE-TI TAXA SI LA CEI CARE SUNA LA ECARISAJ.DACA-I DERANJEAJA UN CAINE SA PLATEASCA SI EI.DACA PUNE-TI LA SCOS PUNE-TI SI LA RECLAMAGII.
Cristina Iordache 2013-04-29 18:38:36
Buna ziua. Pentru a incuraja adoptarea cateilor din adapostul de stat este necesara adaptarea sumei de plata dupa nivelul de trai din Romania. Mai mult decat atat, pentru scaderea numarului cainilor comunitari este nevoie de o politica la nivel regional si national, care sa cuprinda atat sterilizarea cainilor maidanezi, cat si a celor cu stapan si fara drept de monta.
Radu 2013-04-29 20:10:41
Buna ziua,
Eu sunt de parere ca eliberarea cainilor din adapoturi pe strazile orasului pune in pericol siguranta cetatenilor. Numai in anul 2012 peste 16000 de oameni au fost muscati de maidanezi in Bucuresti. Pana cand se va modifica legea in sensul eutanasierii cainilor (cum se practica in toate tarile UE) propun sa ii eliberati in afara orasului prin paduri sau pe camp, departe de civilizatie sau de oamenii pe care i ar putea musca. Majoritatea acestor animale sunt eliberate in cateva zone din Bucuresti cum ar fi :militari , Crangasi sau Giulesti. In aceste zone nu se mai poate merge pe jos, doar cu taxiul sau in grupuri mai mari de oameni.Va rog sa nu lasati lucrurile asa cum sunt doarece pentru muscaturile acestor caini nu raspunde absolut nimeni. Va multumesc anticipat!
Radu 2013-04-29 20:14:29
Buna ziua,
Eu sunt de parere ca eliberarea cainilor din adapoturi pe strazile orasului pune in pericol siguranta cetatenilor. Numai in anul 2012 peste 16000 de oameni au fost muscati de maidanezi in Bucuresti. Pana cand se va modifica legea in sensul eutanasierii cainilor (cum se practica in toate tarile UE) propun sa ii eliberati in afara orasului prin paduri sau pe camp, departe de civilizatie sau de oamenii pe care i ar putea musca. Majoritatea acestor animale sunt eliberate in cateva zone din Bucuresti cum ar fi :militari , Crangasi sau Giulesti. In aceste zone nu se mai poate merge pe jos, doar cu taxiul sau in grupuri mai mari de oameni.Va rog sa nu lasati lucrurile asa cum sunt doarece pentru muscaturile acestor caini nu raspunde absolut nimeni. Va multumesc anticipat!
Filip 2013-04-29 20:19:33
eutanasierea cainilor este ilegala in Romania. Daca acesti caini ar fi dati spre adoptie unei fundatii din Ungaria si acestia ar fi omorati in Ungaria nu s ar incalca nici o lege. Aceasta solutie este un pic mai ieftina deoarece nu mai este necesara sterilizarea ,deparazitarea si microciparea lor. Efectele s ar vedea imediat pe strazi. Suntem singura tara din UE care are maidanezi si nu are solutii. Sunt convis ca puteti intreba primariile din Wiena sau Budapesta cum rezolva ei acest tip de problema.Consider ca asa cum avem firme care ridica gunoiul de pe strazi la fel trebuie sa avem firme care sa ridice cainii maidanezi.Nu este normal sa ridicam acum cainii si 10-15 ani sa nu mai ridicat niciun caine. Oamenii abandoneaza periodic caini pe strada si nu vad cum ar putea fi prinsi si trasi la raspundere.
Filip 2013-04-29 20:24:50
eutanasierea cainilor este ilegala in Romania. Daca acesti caini ar fi dati spre adoptie unei fundatii din Ungaria si acestia ar fi omorati in Ungaria nu s ar incalca nici o lege. Aceasta solutie este un pic mai ieftina deoarece nu mai este necesara sterilizarea ,deparazitarea si microciparea lor. Efectele s ar vedea imediat pe strazi. Suntem singura tara din UE care are maidanezi si nu are solutii. Sunt convis ca puteti intreba primariile din Wiena sau Budapesta cum rezolva ei acest tip de problema.Consider ca asa cum avem firme care ridica gunoiul de pe strazi la fel trebuie sa avem firme care sa ridice cainii maidanezi.Nu este normal sa ridicam acum cainii si 10-15 ani sa nu mai ridicat niciun caine. Oamenii abandoneaza periodic caini pe strada si nu vad cum ar putea fi prinsi si trasi la raspundere.
Filip 2013-04-29 20:52:11
eutanasierea cainilor este ilegala in Romania. Daca acesti caini ar fi dati spre adoptie unei fundatii din Ungaria si acestia ar fi omorati in Ungaria nu s ar incalca nici o lege. Aceasta solutie este un pic mai ieftina deoarece nu mai este necesara sterilizarea ,deparazitarea si microciparea lor. Efectele s ar vedea imediat pe strazi. Suntem singura tara din UE care are maidanezi si nu are solutii. Sunt convis ca puteti intreba primariile din Wiena sau Budapesta cum rezolva ei acest tip de problema.Consider ca asa cum avem firme care ridica gunoiul de pe strazi la fel trebuie sa avem firme care sa ridice cainii maidanezi.Nu este normal sa ridicam acum cainii si 10-15 ani sa nu mai ridicat niciun caine. Oamenii abandoneaza periodic caini pe strada si nu vad cum ar putea fi prinsi si trasi la raspundere.
Laura Popescu 2013-04-29 21:41:43
Acesta este UN DOCUMENT “BOMBA” care pregateste O FRAUDA DE NEDESCRIS.

VOR MURI FOARTE MULTI CAINI, SE VOR CHELTUI FOARTE MULTI BANI PUBLICI si IN CONTINUARE VOR FI FOARTE MULTI CAINI PE STRADA.

Minusuri ale proiectului:

1)Proiectul presupune contracte cu SRL-uri.

a)“Moda” contractelor, respective a“externalizarii” serviciilor de gestionare a cainilor, este o moda luata de la primariile mici fara adaposturi care platesc SRL-uri ca sa le ia cainii de pe strada, contra unor sume fabuloase precum 300/ron cainele, primarul si cativa acoliti primind in buzunare o cota din contract. In vreme ce SRL-urile se imbogatesc peste noapte !

Cainii prinsi sunt omorati pe ascuns (caci legea interzice), pentru a face loc altora si altora (caci catelele din acele comune si orasele, si in special cele cu stapan, pentru care nu exista obligativitatea sterilizarii, toarna la fiecare 6 luni cate 6-12 pui… Pentru bani vor fi capturati foarte multi de pe strada, intr-o hinghereala (imbogatire a unora) de nedescris. Daca pe o strada sunt 30 de caini, si SRL-ul ii prinde intr-o zi contra sumei de 9000 lei. Intr-o saptamana, SRL-ul respectiv are deja atat de multi bani, incat poate sa-si ridice o vila ! Si saptamana urmatoare o alta vila! Si tot asa. Suntem in posesia contractului cu Buftea incheiat cu un SRL in 2010 prin care primaria oferea 300 lei SRL-ului pentru fiecare caine luat de pe domeniul public.

b) Transparenta activitatii si a banilor acestor SRL-uri lasa de dorit, deoarece ele pot fi verificate doar prin terti, precum DSV si Garda Financiara, catre care iubitorii de animale trebuie sa trimita solicitari privind bunastarea animalelor si sumele primite. In cazul gestionarii de catre primarii puteam trimite direct o cerere.

c) Desi proiectul stipuleaza multe clause, ele nu sevor respecta. ASPA si acum inchide ochii cu privire la gestioanrea frauduloasa a cainilor de catre primariile sectoarelor 1 si 5! Aceasta in condiile in care Consiliul General nu a aprobat in 2
andrei o 2013-04-29 23:08:44
Sa va fie rusine pentru ce vreti sa faceti cu externalizarea acestor servicii. Chiar sunt curios daca toate mesajele trimise vor fi si postate. Taxa de adoptie este mult prea mare. Ar trebui sa fie O (zero pentru cei ce nu stiu sa citeasca decat spagi cu mai multe cifre).Eu zic sa externalizati tot, nu numai prinderea cainilor.
Luminita Borda 2013-04-30 11:39:18
Este o mare tampenie externalizarea privind capturarea etc. pentru ca asta este o metoda de a incheia contracte avantajoase pentru profitori iar animalele vor avea cel mai mult de suferit. De ce nu se face un proiect privind obligarea oamenilor sa-si castreze animalele sau daca nu le castreaza sa plateasca si sa fie monitorizati si obligarea celor de la tara sa nu mai abandoneze puii in apropierea Bucurestiului. Opriti abandonul si obligatii sa-i castreze, astfel se va diminua numarul animalelor pe strada.
Iulia Ion-Mihnevici 2013-04-30 13:30:37
Stimati domni, ca multe dintre hotararile adoptate de Dvs. este aberanta! Dati-mi voie sa va spun ca sunteti rupti de realitate, nu doar lipsiti de bun simt. Vorbesc de acel minimum de bun simt care ne impune sa respectam tot ceea ce Natura sau Creatorul a creat. De ce credeti ca putem decide un astfel de genocid fata de animale si fata de noi, aceeia care suntem OAMENI si care suntem permanent agresati de solutiile nepotrivite, in totala discordanta cu ceea ce inseamna armonia cu care a fost creta Lumea. De ce considerati ca interventia Dvs. este cea mai potrivita...??? Aceasta problema a animalelor fara stapan ar fi fost solutionata de multa vreme, daca banii alocati nu ar fi fost insusiti de multe persoane fizice si juridice care activeaza in acest domeniu. Sunt convinsa ca si de aceasta data se va crea o noua portita de imbogatire a unora, fara ca de fapt sa rezolvam problema printr-o reala actiune de sterilizare si relocare a cainilor in teritoriu. Stiti foarte bine cum sunt MASACRATE aceste fiinte, in ce hal, nedemn de o persoana care se numeste OM, sunt tratate si EXTERMINATE (a se vedea otravirile din parcuri si de pe strazi, tomberoanele pline cu cainii impuscati sau otraviti, etc NU ESTE NICIO EXAGERARE!!!). Este evident ca personalul acelor SRL-uri care vor avea contract cu Dvs. nu are nici cea mai mica pregatire in acest sens 9ce sa mai vorbim de mila sau de demnitatea de a recunopaste dreptul la viata a unei fiinte). Nu suntem Dumnezei, poate din acest motiv nu putem intelege ca lumea nu a fost creata doar pentru noi oamenii... Insa am fost creati dupa chipul si asemanarea Creatorului, asa ca ar trebui sa tindem catre lumina. Numai ca in capul multora dintre noi este mult intuneric... Oare ne dam seama ca de fapt noi invadam fiecare coltisor, ca este loc pentru toate fiintele sa traiasca..? Trebuie sa fim mai responsabili (in primul rand Dvs. ca EDILI, dar si noi oamenii de rand) nu sa ne facem ca nu vedem unele situatii sau crezand ca daca am "comis-o"
iulia Mihnevici 2013-04-30 13:44:14
nu ne-a vazut nimeni.... Nu ne pedepseste nimeni, insa toate actiunile sau gandurile au un efect (pretul de care vorbeam...) Ar fi multe de spus, ma tem insa ca nu veti lua in considerare nimic sau prea putin.. Pe scurt, ce facem, continuam cu masacrele si umplem iar buzunarele unora si altora? Nu ne hotaram sa avem totusi o demnitate si inceea ce priveste problema cainilor ? Parca exista o lege referitoare la protectia animalelor, o politie a animalelor... De ce nu sunteti asa de hotarati cand e vorba de animale chinuite, de copii ai strazii, de oameni fara locuinta? De ce nu reusiti sa fiti si Dvs. OAMENI? De ce trebuie cheltuiti banii publici, BANII NOSTRI, in orice fel fara ca cineva sa poata interveni? NU, catergoric nu sunt de acord cu aceste propuneri de lei care au, in realitate, ca scop, masacrul cainilor!!! La fel ne veti steriliza si realoca si pe noi, cetateni ai acestei tari??? Oameni buni, treziti-va, poate nu stiti ca primarii si consilierii au fost alesi de noi, de aceeia dintre noi care ne-am prezentat la vot!!! Mi-as dori sa stiu ca nu am gresit alegandu-i!! Sau poate am gresit...??
Elena Stana 2013-04-30 13:59:43
De ce mai exista ASPA, daca primaria vrea sa incheie contracte de prindere caini cu terti ? De ce se propune cheltuirea banului public cu alte SRL-uri cind deja avem ASPA. Sau e o alta incercare de a externaliza un serviciu care sa aduca bani in buzunarul unora.
IUSUT MIHAIL 2013-04-30 14:54:03
Catre

Consiliul General al Municipiului Bucuresti
Ref. Proiect de hotarare nr. 1012 de pe site-ul www.pmb.ro, aflata in dezbatere publica, pentru externalizarea serviciilor de prindere, transport si reteritorializare a câinilor în Mun. Bucuresti.

Subsemnatul IUSUT MIHAIL, domiciliat in Bucuresti, str. GH. SINCAI nr.9, Bloc 3, scara B, apt. 19, sector 4 formulez urmatorul
PUNCT DE VEDERE
fata de Proiectul de hotarare cu nr. 1012 privind incheierea contractelor de prestari servicii in vederea capturarii, transportarii si reteritorializarii cainilor fara detinator de pe raza municipiului Bucuresti

Acesta este UN DOCUMENT “BOMBA” care pregateste O FRAUDA DE NEDESCRIS.

VOR MURI FOARTE MULTI CAINI, SE VOR CHELTUI FOARTE MULTI BANI PUBLICI si IN CONTINUARE VOR FI FOARTE MULTI CAINI PE STRADA.

EXTERNALIZAREA NU ARE BAZA LEGALA SI NU SE JUSTIFICA CACI ASPA ARE DEJA DOUA ADAPOSTURI, PRINZATORI ANGAJATI, MASINI PENTRU TRANSPORT CAINI.

Daca ASPA nu ar fi avut toate aceste lucruri mentionate, externalizarea ar fi fost, in parte, justificata.

Pentru bani vor fi capturati foarte multi de pe strada, intr-o HINGHEREALA (imbogatire a unora) de nedescris.

Problemele identificate la proiect:

1) Proiectul presupune contracte cu SRL-uri

a) “Moda” contractelor, respectiv a“externalizarii” serviciilor de gestionare a cainilor, este o moda luata de la primariile mici fara adaposturi care platesc SRL-uri ca sa le ia cainii de pe strada, contra unor sume fabuloase precum 300/ron cainele, primarul si cativa acoliti primind in buzunare o cota din contract. In vreme ce SRL-urile se imbogatesc peste noapte !

Cainii prinsi sunt omorati pe ascuns (caci legea interzice), pentru a face loc altora si altora (caci catelele din acele comune si orasele, si in special cele cu stapan, pentru care nu exista obligativitatea sterilizarii, toarna la fiecare 6 luni cate 6-12 pui…

Daca pe o strada sunt 30 de caini, SRL-ul ii prinde intr-o zi
Vladimir 2013-04-30 14:56:32
Sunt, impreuna cu alti iubitori de animale, aproape complet impotriva externalizarii serviciilor specificate. Vor aparea probabil multe probleme de violenta fata de ciini dar si fata de oameni. Pe acestea cine le va sanctiona? Cea mai buna solutie este un serviciu al primariei - care exista deja - iar in cazul unui comportament necivilizat sanctionarea imediata a celui vinovat. Modelul "castreaza si returneaza" este cel mai bun si daca ar fi fost aplicat cum trebuie nu am mai fi avut probleme.
Multumesc
Luminita Borda 2013-04-30 14:59:09
Externalizarea nu inseamna altceva decat o modalitate pentru unii de a face banii pe spinarea bietelor animale. O solutie ar fi controlul abandonului si obligarea stapanilor iresponsabili sa isi castreze proprii caini in loc sa abandoneze puii la marginea drumului. Si asa Romania are imaginea sifonata in lume, de ce ar trebui sa fim cunoscuti si ca ucigasi de animale? ASPA ce face?
GABI 2013-04-30 15:28:57
Ar trebui o taxa pt. cei care fac reclamatii la ecarisaj.In loc ca ASPA sa sterilizeze masiv si ajutati de ONG-uri umbla dupa reclamatiile tuturor nebunilor ca de fiind serviciu gratuit se gasesc multi nebuni ca latra un caine si gata reclamatia.TAXA PT. RECLAMAGII CIT MAI MARE.
iulia mihnevici 2013-04-30 15:51:37
Revin cu cateva completari....
Ar fi multe de spus in privinta deciziilor Consiliului local, ma tem insa ca nu veti lua in considerare nimic sau prea putin..
Pe scurt, ce facem continuam cu masacrele si umplem iar buzunarele unora si altora? Nu ne hotaram sa avem totusi o demnitate si in ceea ce priveste problema cainilor ? Parca exista o lege referitoare la protectia animalelor, o politie a animalelor... De ce nu sunteti asa de hotarati cand e vorba de animale chinuite, de copii ai strazii, de oameni fara locuinta? De ce nu reusiti sa fiti si Dvs. OAMENI, stimati EDILI? De ce trebuie cheltuiti banii publici, BANII NOSTRI, in actiuni menite sa distrugga: esterminand cainii fara stapan si punandu-ne la incerare nervii si sensibilitatea personala, ori de cate ori auzim cuvantul EUTANASIE? NU, categoric nu sunt de acord cu aceste propuneri de legi care au ca scop, in realitate, masacrarea cainilor!!! La fel ne veti steriliza si realoca (unde, in ce tara) si pe noi, cetateni ai acestei patrii??? Oameni buni, treziti-va, poate nu stiti ca primarii si consilierii au fost alesi de noi, de aceeia dintre noi care ne-am prezentat la vot!!! Domniile lor trebbie sa ne reprezinte, nu sa ne impuna unele decizii!!! Mi-as dori sa stiu ca nu am gresit alegandu-i!! Sau poate am gresit...??
In definitiv, daca consideram ca numai o treime din cetatenii Bucurestiului ar fi adevarati iubitori de animale, pornind de la idea ca sunt circa 60.000 de caini fara stapan, ar reveni cate un caine la fiecare 16 iubitorori… Vi se pare atat de lipsit de realism???? E mai usor sa faci rau decat sa faci un bine…..
Ildiko Badescu 2013-04-30 22:01:23
Timpul lasat dezbaterii publice pentru o problema atat de spinoasa precum cainii strazii este insuficient. Acest proiect de hotarare de consiliu aflat acum in dezbatere publica, a fost urcat pe site-ul primariei pe data de 23.04.2013. S-a lasat la dispozitia cetatenilor posibilitatea de a se pronunta doar pana la 03.05.2013, respectiv 10 ZILE calendaristice (nu lucratoare), in care sunt si sarbatorile legale, Pastele si ziua de 1 mai, cand persoanele vizate sarbatoresc, nu dezbat public!! De asemenea, chiar daca ele ar dori sa dezbata public proiectele, de la 1 mai Registratura primariei generale va fi inchisa!!!Este un ABUZ, pentru ca nu suntem lasati sa ne pronuntam nici macar 10 zile, conform legii. Mentionam ca nu am avut timpul necesar sa parcurgem cu multa atentie si de mai multe ori proiectul in discutie. Mai mult, sunt 4 proiecte, nu unul! Cerem prelungirea perioadei alocate dezbaterii publice
Andrea Duta - Depind de Noi 2013-05-01 22:30:22
Este o mare tampenie externalizarea privind capturarea etc. pentru ca asta este o metoda de a incheia contracte avantajoase pentru profitori iar animalele vor avea cel mai mult de suferit. De ce nu se face un proiect privind obligarea oamenilor sa-si castreze animalele sau daca nu le castreaza sa plateasca si sa fie monitorizati si obligarea celor de la tara sa nu mai abandoneze puii in apropierea Bucurestiului. Opriti abandonul si obligatii sa-i castreze, astfel se va diminua numarul animalelor pe strada.
gabi 2013-05-02 14:00:10
TAXA DE ADOPTIE 0 PT. STIMULAREA ADOPTIILOR
ASPA SI CU AJUTORUL ONG-urilor SA STERIRILIZEZE SI SA ADUCA INAPOI IN TERITORIU
EXCLUS ORICE SRL.S-AU ADP. CA IN SECT.5
Alexandra 2013-05-06 15:45:07
Taxa de adoptie este exagerat de mare si nu inteleg de ce, ca stapan de caine trebuie sa imi sterilizez cainele in decurs de un an daca e mai mare de 6 luni.este proprietatea mea privata si decid singura daca vreau sa il sterilizez sau nu.