Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentatiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) - RAHOVA - URANUS - PlATA DE FLORI PLAN INTEGRAT DE DEZVOLTARE URBANA "ZONA CENTRțA"
Comentarii
Vali Munteanu 2015-11-11 11:09:49
Limitati traficul, in zona uranus si peste tot in capitala. Oras pentru oameni, nu pentru masini.
mihaela 2015-11-11 15:48:57
“Tractarea”, fortata, a interesului pietonilor catre Piata de Flori, prin pietonale si piste pentru biciclisti majore, este nepertinenta, dat fiind ca mult mai corecta si fructuoasa ar fi canalizarea si potentarea acestui interes catre Parcul Carol, Manastirea Antim, Patriarhie, Arenele Romane, Muzeul Tehnicii, cluburile agreeate de tineri (ex. Fabrica), cladirile deosebit de frumoase din zona Parcului Carol. In acea zona trebuie create strazi si areale pentru pietoni, fiindca are toate datele arhitecturale, urbanistice si functionale pentru dezvoltarea unui areal cu caracter turistic, cultural, de agrement etc... Piata de flori este un unic obiectiv care nu prezinta acelasi nivel de interes, chiar daca in acea zona exista si cladirea unui cunoscut domn.
mihaela 2015-11-11 22:40:05
“Tractarea”, fortata, a interesului pietonilor catre Piata de Flori, prin pietonale si piste pentru biciclisti majore, este nepertinenta, dat fiind ca mult mai corecta si fructuoasa ar fi canalizarea si potentarea acestui interes catre Parcul Carol, Manastirea Antim, Patriarhie, Arenele Romane, Muzeul Tehnicii, cluburile agreeate de tineri (ex. Fabrica), cladirile deosebit de frumoase din zona Parcului Carol. In acea zona trebuie create strazi si areale pentru pietoni, fiindca are toate datele arhitecturale, urbanistice si functionale pentru dezvoltarea unui areal cu caracter turistic, cultural, de agrement etc... Piata de flori este un unic obiectiv care nu prezinta acelasi nivel de interes, chiar daca in acea zona exista si cladirea unui cunoscut domn.
valentina 2015-11-12 13:15:49
o gramada de bani publici investiti in interesul cuiva care a fost implicat in proiect
Zaharia Marius 2015-11-12 16:19:42
Propunerea pentru Piata de Flori este interesanta, insa pentru a avea efectul scontat si pentru a se incadra cu adevarat intr-un plan "integrat" de dezvoltare urbana", cred ca trebuie lamurite cateva probleme conexe:

1. Care sunt planurile privind conservarea, restaurarea si / sau reconversia monumentelor de arhitectura industriala existente in zona: complexul Fabricii de bere Bragadiru, fostele depozite ale Bursei de Marfuri, turnul de apa Uranus, etc. Din cate stiu, multe din aceste cladiri se afla in litigiu intre cei care le revendica in instanta si cei care le-au cumparat in anii 90. In aceste conditii, se pot include aceste cladiri in regim de urgenta pe lista monumentelor de patrimoniu industrial? Se poate impune o anumita functiune pentru aceste cladiri (sau macar pentru un procent din spatiul construit), astfel incat sa fie garantata atractivitatea si sustenabilitatea economica si turistica a zonei pe termen lung? Au Exista o discutie despre deschiderea unui nou mall in zona, ceea ce nu cred ca este oportun. (exista deja Unirea si Liberty)

2. Multe cladiri cu functiunea de locuire individuala sau colectiva din fostul cartier Uranus sunt, de asemenea, in litigiu sau chiar locuite abuziv si se afla intr-o stare foarte avansata de degradare. Ce masuri urgente se pot lua pentru a stopa degradarea acestor cladiri, chiar si in conditiile in care o parte din ele se afla in zona protejata? Care este planul pe termen lung privind reabilitarea acestor cladiri (in sensul de restaurare, nu de reabilitare termica).

3. Ce se intampla cu zonele "verzi" adiacente, neglijate in prezent de administratia locala si folosite in principal pentru depozitarea gunoiului: scuarul verde de la intersectia Strazii Sabinelor cu Calea Rahovei, parcul dintre fabrica Bragadiru, benzinaria OMV si Academia Tehnica Militara, precum si vastul "maidan al Academiei"? Cum va asteptati ca turistii sa ajunga la Piata de Flori traversand pe langa aceste maidane lasate de izbeliste?
Zaharia Marius 2015-11-12 16:23:35
4. Exista vreun plan pentru finalizarea cladirii Academiei Romane de langa Palatul Bragadiru si transformarea ei (macar partiala) intr-un centru cultural deschis publicului larg?

5. Se poate impune RATB-ului deschiderea unei noi statii de tramvai chiar in dreptul Pietei de Flori (pe Bulevardul Regina Maria, la jumatatea distantei dintre statia Chirigiu si statia din rondul Cosbuc)? Am facut acum cativa ani o solicitare in acest sens, care insa a fost refuzata de RATB. In prezent, zona este foarte greu accesibila cu mijloacele de transport in comun.
Zaharia Marius 2015-11-12 16:32:16
4. Exista vreun plan pentru finalizarea cladirii Academiei Romane de langa Palatul Bragadiru si transformarea ei (macar partiala) intr-un centru cultural deschis publicului larg?

5. Se poate impune RATB-ului deschiderea unei noi statii de tramvai chiar in dreptul Pietei de Flori (pe Bulevardul Regina Maria, la jumatatea distantei dintre statia Chirigiu si statia din rondul Cosbuc)? Am facut acum cativa ani o solicitare in acest sens, care insa a fost refuzata de RATB. In prezent, zona este foarte greu accesibila cu mijloacele de transport in comun.
Filip G 2015-11-18 23:03:57
Proiectul ăsta constă de fapt în crearea unei parcări subterane. Problemele sociale și de urbanism sunt ignorate complet, ca să nu mai zic de maidanul Academiei.
Nu înțeleg care va fi utilitatea parcării. Va deservi viitoare clădiri de birouri din zona T. Vladimirescu - Gheorghieni?
Roxana Wring 2015-11-19 18:01:32
Un alt proiect pentru o parcare subterana, incorect catalogat ca fiind parte dintr-un plan integrat de dezvoltare urbana.
Solicitam CGMB sa nu adopte acest PUZ. Consultarile cu privire la PMUD sunt deabia la inceput si nu au fost puse in dezbatere publica studiile de impact care justifice aceasta interventie. Cu ocazia dezbaterilor publice referitoare la PUZ-uri, Arhitectul-sef atrage, intotdeauna, atentia ne-specialistilor, cetateni si consilieri municipali deopotriva, ca nu se pot pronunta referitor la aspectul tehnic al proiectelor de arhitectura, pot avea opinii doar referitor la oportunitatea lor. In lipsa unei argumentatii bazata pe studii de impact, cetatenii nu pot sa se pronunte asupra oportunitatii unei astfel de investitii. Un plan integrat de dezvoltare urbana nu consta doar in investitii in infrastructura si in cladiri ci si in masuri care sa promoveze dezvoltarea economica si incluziunea sociala avand la baza o abordare holistica. Din aceasta perspectiva, PMB numeste in mod eronat acest proiect si celelalte PUZ-uri pentru parcari subterane, aflate in dezbatere publica, ca fiind parte a unui plan integrat de dezvoltare urbana.