Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) LINIA METROU MAGISTRțA 6 1 MAl - OTOPENI, TRONSON 1, SECTOR 1
Comentarii
George 2016-06-16 01:09:34
Nu am inteles clar din proiect, dar mi se pare ca doriti sa amenajati un access la statia Pajura dinspre intersectia Bucurestii Noi - Sos Chitilei, poate prin amenjarea unei strazi intre actuala str Telega si viitoarea gura de metrou Pajura. Daca intr-adevar e asa, am bucur, altfel, v-as ruga sa luati in calcul amenajarea unui acces pietonal dinspre Bucurestii Noi/Chitilei spre metrou Pajura. Multumesc
Dan 2016-06-16 10:34:56
Initiativa este excelenta, sper sa se inceapa cat mai repede.
Totusi, nu inteleg alegerea traseului: de ce sa se faca conexiunea la 1 Mai?? Aceasta statie este amplasata pe Calea Grivitei intr-o zona foarte putin circulata!
Propunerea mea ar fi sa se faca conexiunea la Basarab sau si mai bine direct la Gara de Nord.
Posibil traseu cu conexiunea la Basarab: Basarab - Intersectie Ion Mihalache cu Turda (nod important: circula tr. 41, 42, 45, 24; autobuz: 205, 282, 300) - Arcul de Triumf - Piata presei Libere - traseu existent.
Banuiesc ca acest traseu este stabilit foarte de mult (este posibil sa fie si proiectul gata). In acest caz, pentru a nu se intarzia se poate realiza in doua etape:
Etapa 1 - Piata Presei Libere - Aeroport (unde probabil este gata proiectul)
Etapa 2 - Basarab (sau Gara de Nord) - Piata Presei Libere
Iulian Badulescu 2016-06-16 11:46:16
Referitor la statia Bruxelles.
Locuiesc in zona Odai care in ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult pe segmentul rezidential in primul rand, dar si pe cel de afaceri (vezi Centrul de Radioterapie Amethist s.a.).
Va spun acest lucru pentru ca accesul pietonal din zona Odai la statia Bruxelles, asa cum este propus in acest PUZ va fi unul dificil. Motivul este amplasarea "accesului C" la o distanta considerabila de singura cale de acces auto si pietonala din zona Odai si anume Strada Odai (Drumul Odai sau D.C. 24). Mai mult, nu exista nici trotuare pe intreaga distanta intre Strada Odai si "accesul C".
Propunerea mea este de a muta "accesul C" in dreptul "accesului A" la Nord de actuala pozitie, pe aceeiasi parte a DN1 cu cea propusa in acest PUZ.
Totodata, profit de ocazie sa va intreb daca vor exista parcari de biciclete in zona de "acces C"?
Va multumesc!
Mihai Damian 2016-06-16 13:04:38
Este un proiect cu impact major impus si prin PMUD. Salutam faptul ca prevede, in mod fezabil, 12 statii si nu doar 9. Cred ca ar trebui detaliat ulterior mai mult legatura intre viitoarea zona rezidentiala/servicii de la sudul Centurii si Statia Bruxelles, inclusiv prin prevederea unor pasaje pietonale supraterane/subterane peste Centura.
AdrBogdan 2016-06-16 15:18:01
Nu inteleg de ce frige asa de rau Magistrala 6. Este una foarte scumpa care nu genereaza suficient trafic. Investitia asta nu va fi recuperata nici de nepotii nepotilor nosrtii.

Mai degraba am vedea cum sa lungim M4 la Gara Progresul, sa terminam M5 si atat. Ne aruncam la prea multe investitii si nu putem duce niciuna pana la capat intr-un timp rezonabil.
DanP 2016-06-16 22:13:03
Despre modul de comunicare în jurul proiectului.
Importanța și magnitudinea sa îl fac un proiect major. Mi se pare o acută lipsă de profesionalism decizional faptul că puteți indica în documentul oficial cu atat cinism și suficiență (mă refer la Raportul Informării și Consultării cu Publicul de la pag 43) că "nu au fost organizate întâlniri" de dezbatere publică, că au fost în total patru opinii publice pe parcursul celor 4 ani de dezvoltare a documentației și oricum "nu este cazul" să vă ocupați de observațiile și rezervele acestora.
Trebuie să remarc totuși disponibilitatea administrației de a oferi măcar răspunsuri detaliate chiar dacă justificările aparent formale (în niciun document nu am văzut o statisitică, o proiecție de utilitate cu număr de persoane, zonele importante degrevate de aglomerare/trafic...), ei bine justificările se bazează în principal pe hotărârea privind planul urbanistic general al Bucureștiului care a fost făcut în 2000 și a expirat în 2012 sau pe Strategia de dezvoltare a Metrorex 2012-2020 care prevede niște proiecte imposibil de realizat în următorii 4 ani (http://dmax.ro/wp-content/uploads/2011/03/metrou_bucuresti_2020-710x471.png)

Despre proiectul în forma actuală:
Trebuie să clarificați aspectul referitor la stațiile terminus ale magistralei. Vor fi Aeroport și 1 Mai sau Aeroport și Gara de Nord?
Reluând subiectele referitoare la traseu și dispoziția stațiilor. În forma actuală cu Pajura și Expoziției ați crea puncte de oprire care nu sunt necesare pentru zonele respective. Chiar previzionând o dezvoltare extraordinara a zonei din jurul Sălii Romexpo, ar exista în această zonă de aprox. 1km pătrat 4 stații de metrou: 1 Mai, Pajura, Expoziției și Piața Montreal. Cum justificați acest necesar? Aveți posibilitatea de a face un studiu comparativ cu alte zone din București care chiar au structura asemănătoare cu previziunea despre zona Romexpo (Semănătoarea, Pipera, Preciziei).

DanP 2016-06-16 22:32:59
Cred că execuția în forma actuală, luând în considerare și magistralele de metrou existente va conduce la o supralicitare a stație P-ța Victoriei care va deveni punct principal de schimb și pentru linia M6 (călătorii care doresc să ajungă de la Aeroport, spații comerciale Băneasa, zona Romexpo, etc pe axa N-S a orașului sau invers se vor adăuga celor care deja folosesc stația de schimb între M1 și M2).
Cred că proiectul ar fi mult mai util dacă s-ar urmări linia ferată Constanța de la Podul Constanța până la Gara Băneasa cu o stație în zona intersecției căii ferate cu Bdul Poligrafiei. În plus fața de asta, s-ar putea continua traseul (cu ceva mai mult efort organizatoric, tehnic și probabil financiar, dar cu utilitate mult mai mare și - îmi permit să apreciez - cu mai multă viziune) de la Gara Băneasa -> P-ța Montreal (secțiune existentă în proiect) -> B-dul Mărăști -> Str Alexandru Constantinescu (cu eventuală stație la Mănăstirea Cașin/stadion rugby) -> (pe lângă/sub Arcul de Triumf) -> zona parcului Herăstrău adiacentă B-dului Constantin Prezan -> legătură cu M2 prin stația Aviatorilor.

În felul acesta apare alternativa Gara de Nord sau "centru" de la Aeroportul Otopeni, nu este folosită P-ța Victoriei ca singur punct de schimb, se generează o cale de acces secundară prin rețeaua de metrou NV-NE, se închide prin conexiunea Aviatorilor - P-ța Montreal partea de nord a unui viitor inel central (cum este acum M1) dar orientat N-S.

George 2016-06-17 03:59:04
Daca am inteles bine din pdf-ul atasat, statia Pajura va avea un punct de acces si in sudul caii ferata. Ar fi util sa proiectati in asa fel statia Pajura incat aceasta statie sa poata fi folosita de oamenii din zona si pentru traversarea caii ferate, adica sa se poata intra in gura de metrou de la nord de calea ferata si fara taxarea cartelei de metrou sa se poata iesi la suprafata prin gura de metrou de la sud de calea ferata. Cetatenii din aceasta zona sunt destul de vaduviti, trecerea pe jos (ca pieton) de la nord la sud de calea ferata se face acum ca si cand ai locui in camp, nu in Bucuresti, pur si simplu peste liniile de tren, pt ca si podul rutier Constanta arata destul de rau si nu prea poate fi strabatut ca pieton.

PS: Aceste comentarii adaugate aici de cetateni chiar sunt luate in calcul de cineva, sau doar bifam formal o etapa din proiect?
George B 2016-06-18 15:29:45
Nu consider oportună dezvoltarea metroului în afara Bucureștiului. Priorități ar trebui să fie dezvoltarea metroul în oraș, în zone dense, M5 Eroilor-Iancului, M7 Rahova-Colentina. Conexiunea cu aeroportul se poate realiza rapid și ieftin prin tren, infastructura există deja 90% mai trebuie un tunel și o stație la aeroport!
adi 2016-06-26 18:15:33
mult mai prioritara e prelungirea liniei m4 de la gara de nord pana in cartierul giurgiu .as putea spune prioritatea numarul 1 .deja linia m2(giurgiu-pipera) a devenit supra-aglomerata .de asemenea se acopera deficitul de metrou in ghencea,rahova,ferentari,giurgiu si berceni.
in schimb m6 e o risipa de bani in acest moment .mult mai ieftina e o linie de tren,in mare parte deja existenta.
Andrei 2016-06-28 22:32:40
Un proiect excelent atat pentru cartierele pe care le va strabate cat si pentru intreaga noastra Capitata. Legatura cu aeroportul este vitala pentru dezvoltarea economica si turistica a Bucurestiului. Tin sa mentionez ca oricare ar fi parerile subiective pro sau contra ale cetatenilor, obiectivitatea proiectului trebuie sa primeze. Sper ca in urmatorii 20 de ani sa se planifice si o linie de metrou tip centura pentru intregul Bucurestiul pentru a satisface si nevoile multor cartiere vechi si noi care duc lipsa de acces la metrou. Salut acest proiect si sper sa se execute intr-un timp cat mai scurt.
dan 2016-07-18 17:36:15
Extinderea retelei de metrou este bine venita.
Acesta va reduce traficul auto din zona Otopeni/Odai.
Pentru cei care locuiesc in afara Bucurestiului, dar lucreaza in Bucuresti dar si pentru persoanele din Bucuresti care lucreaza in zona comerciala Baneasa sau in Otopeni.
Persoanele care considera ca nu exista o incarcare suficienta pentru acesta linie de metrou, cu siguranta nu au vazut cozile de masini de pe DN1 si zona bulevardului Aerogarii in timpul diminetii.