Sorin MIHAI | 2019-02-18 10:01:21 |
in cadrul Anexei 2, cu referire la taxa pentru utilizarea locurilor publice cu parcari de resedinta, pag.4 jos si pag 5 sus, pozitiile 3.22 si 3.24 sunt identice si lipseste pozitia 3.23. va rog precizati care este varianta corecta.. |
Iulian Gogan | 2019-02-21 06:28:46 |
Consider ca la stabilirea impozitului pe vehicule, ar trebui sa prevaleze noxele si nu capacitatea cilindrica. Daca dorim un oras mai curat din punct de vedere al mediului, atunci va rog sa va indreptati atentia in acest sens. Multumesc. |
Elena Neagu | 2019-02-21 09:49:34 |
Observ ca pretul la parcari ramane acelasi. In continuare vom avea N masini rable care ocupa degeaba locuri de parcare, in timp ce masini noi, cu emisii mai putine, sunt parcate pe trotuar sau ocupa cate o banda de circulatie. Propun majorarea taxei de parcare la valoarea 10% din salariul minim brut lunar/an. In felul acesta vor creste direct proportional cu cresterea salariului. De asemenea, sper sa luati in considerare un proiect pentru a limita accesul masinilor cu depoluarea mai mica de euro4 incepand cu 2020, asa cum se intampla in majoritatea capitalelor europene. Avem cea mai poluata capitala din Europa, cea mai aglomerata si nu faceti nimic in sensul acesta, va intereseaza doar sa furati banii cetatenilor prin firme ilegale |
Alex | 2019-02-22 16:07:22 |
Ma opun cresterii impozitelor! |
Marius Vochin | 2019-03-01 10:26:48 |
În ceea ce privește mașinile cu capacitate cilindrică încadrată în intervalul 1.601 cmc – 2.000 cmc care este criteriul dupa care s-a decis scaderea impozitului de la 19 lei/200 cmc, față de 20 de lei – cât se aplică în momentul de față? In mod cert nu scaderea noxelor si incurajarea detinerii auto mici. O masura obligatorie este introducerea impozitului diferentiat functie de norma EURO de depoluare si acces diferentiat pe cele mai aglomerate zone de oras (ex - limitari diesel functie de vechime sau norma EURO). Totodata trebuie desfiintat impozitul pe terenuri intravilane impadurite avand in vedere lipsa acuta a acestuia si procedurile de infringement. |
Marius Petroiu | 2019-03-02 21:14:35 |
Bucurestiul este cel mai poluat oras din Romania si printre cele mai poluate din Europa. Emisiile din traficul rutier cu particule fine in suspensie (PM10 si PM2.5), cancerigene, proprii motoarelor diesel, in special motoarelor diesel Euro 0-4 (care nu au filtru de particule), sunt obiectul infringementului UE (PM10) si sursa principala de poluare in Bucuresti inca din 2013 (poluarea cu PM10 este 95% produsa de motoarele diesel Euro 0-4, conform pag. 35 din asa-zisul Plan PMB Integrat de Calitate Aer - PICA, adoptat prin hotararea CGMB 325 din 2018). In plus, conform PICA, avem in oras inca din 2013 o poluare masiva produsa de masinile vechi cu motor benzina Euro 0-2 fara catalizator, dar si o poluare produsa de praful provocat de santierele de constructii si demolari. Masuri PMB eficiente: zero. Efectul: aer cancerigen, irespirabil, depasiri zilnice ale valorilor de avarie (peste maxim) ale poluantilor periculosi pentru sanatatea umana. Despre alerte de a nu iesi din casa in acele zile, niciun cuvant de la PMB. De altfel, dupa desfiintarea taxei de mediu in 1.02.2017, Bucurestiul este un oras invadat de mii de rable poluante, zilnic, multe din gama diesel Euro 0-4 (in decembrie 2017 Bucurestiul avea peste 1 milion masini, iar Ilfov aprox. 500.000), al carui aer cancerigen a determinat o explozie a cazurilor de astm, bronsite si cancer. Alte capitale UE aduc doar autobuze hibride sau electrice, prefera tramvaie si trolee, noi sa ”multumim” PMB ca STB are un parc de autobuze integral diesel, o profunda ”grija” pentru sanatatea noastra. PMB poate adopta masuri anti-poluare, prin taxe locale: descurajarea detinerii de masini (prin taxe locale reduse/scutite daca nu ai masina), taxarea masinilor functie de gradul lor de poluare si cm3 (taxe locale mari, daca ai masina poluanta, in special diesel Euro 0-4 sau benzina Euro 0-2, dar si daca ai masina cu multi cm3), prin descurajarea traficului rutier in oras (vignete de acces de achitat, inclusiv pentru cei din afara orasului), prin marirea taxarii parcarilor de resedinta, dar si prin taxarea parcarii oriunde in oras, indiferent de locul unde iti lasi masina (mai ales daca parchezi pe trotuarul unde pietonii ar trebui sa mearga). La acest moment insa, acest proiect de hotarare CGMB ne spune ca din 2020: 1- vehiculele sunt taxate tot in functie de cm3 (si nu in functie de noxele poluante emise) si tot in sume mici, ca pana acum, 2- in continuare, nu sunt taxe de acces in oras pentru vehiculele din afara Bucurestiului, mai ales cele poluante (diesel din gama Euro 0-4, benzina E0-2), 3- nu sunt taxe pentru vehiculele poluante (mai ales diesel Euro 0-4, benzina E0-2), aflate in trafic in oras; 4 - parcarea in tot orasul (si mai ales pe trotuare) nu e taxata, continuand politica actuala extrem de permisiva, 5- parcarea de resedinta continua sa fie taxata ridicol de putin, intre 0.10 lei/zi si 0.22 lei/zi de vehicul (!), functie de zona din oras (adica 36.5 la 80 lei pe an, ca si pana acum, ceea ce nu va descuraja niciodata reducerea numarului de vehicule din oras), 6- nu sunt reduceri sau scutiri de taxe locale pentru locuitorii din Bucuresti fara masina, 7- nu sunt taxate semnificativ organizarile de santier de constructii si demolari care polueaza zilnic prin praful emis. Bucurestiul trebuie sa devina un oras al celor fara masina, unde sa nu faci cancer pentru ca esti pieton sau deschizi fereastra. Solicit taxe locale marite sau nou introduse, pentru toate cele 7 masuri de mai sus, in scopul combaterii actualei poluari masive, profund nocive pentru sanatatea umana, produsa in Bucuresti de traficul rutier. Acest proiect de hotarare CG este o dovada a nepasarii PMB in combaterea poluarii grave actuale. |
Mihai | 2019-03-03 07:57:12 |
Nimic despre combaterea traficului si poluarii prin acest proiect. Taxele locale propuse sunt foarte mici si de fapt, incurajeaza detinerea de masini si poluarea. Trebuie taxati cu taxe duble cei care detin a 2a masina, triple a 3a masina, samd. Nu e nimic prevazut pentru taxe locale marite pentru cei cu mai multe masini. Masinile poluante, gen Euro 0-4, trebuie taxate cu taxe mari. Bucurestiul are infringement pe poluare aer cu particule din diesel si praf constructii, iar cei cu masini poluante, mai ales diesel, platesc aceleasi taxe locale, care sunt foarte mici, gen 200 lei pe an la o masina motor 2.0 diesel! O masina poluanta ca dieselul ar trebui taxata cu minim 200 lei pe luna!!!! Parcarea rezidentiala trebuie si ea taxata masiv. Oricum nu sunt locuri de parcare in cartiere, iar actuala taxare de 10 bani pe zi este absurd de mica (36 lei pe an, deci 3 lei pe luna parcarea - pe luna!!!!). Si nu vad amenzi locale (tot taxe locale sunt) pentru: stationarea cu motorul pornit (sursa mare de poluare, practicata in Bucuresti de multi soferi, pentru care mediul este nimic), parcarea pe trotuare (unde nu te poti deplasa, mai ales daca ai copil mic sau esti cu dizabilitati - sunt 60.000 de persoane cu dizabilitati in oras!), poluarea creata de santierele de constructii si demolari care nu folosesc folie izolând constructia (spre a bloca praful emis) si nici rampe betonate de acces unde anvelopele camioanelor sa fie spalate mereu (si sa nu duca praful in oras). Nu exista amenzi locale pentru cei care blocheaza pistele de biciclete si descurajeaza transportul cu bicicleta. |
Marian Ivan | 2019-03-03 21:43:03 |
Context: Principalele probleme ale Capitalei Romaniei sunt 1.congestiile din trafic si 2. nivelul ridicat al poluarii aerului, traficul fiind principala sursa de poluarea a aerului. Cheia rezolvarii problemelor congestiilor, conform expertilor in mobilitate urbana durabila, nu este fluidizarea traficului, ci managementul parcarii. Acest lucru este evident oricui stie ca un autovehicul este imobilizat/parcat 95% din durata lui de viata. Asa cum se poate observa foarte usor, spatiul public este ocupat in proportie de 25%-75% de autovehicule imobilizate/parcate pe aproape fiecare strada din Bucuresti. Acestea ocupa nu numai spatiul alocat, dar cel mai adesea ocupa ilegal, partial sau in intregime, spatiile pietonale (trotuarele) si chiar spatiile verzi. In ceea ce priveste poluarea, Romania este in procedura de infringement din cauza poluarii aerului din Bucuresti, considerandu-se ca autoritatile nu au luat masurile necesare pentru a-si proteja cetatenii in fata nivelului ridicat al poluarii. In ambele cazuri se constata ca parghiile privind controlul traficului rutier, respectiv al poluarii, sunt la indemana autoritatilor locale prin stabilirea unor taxe si impozite echitabile. Cu toate acestea, constatam ca posesorii de autovehicule sunt favorizati in mai multe feluri: 1. lipsa unei taxe pentru ocuparea spatiului public ocupat de catre autovehiculele detinute 2. stabilirea unui nivel al impozitului pe masini ridicol de mic comparativ cu prejudiciile aduse comunitatii de traficul rutier (accidente, boli asociate cu poluarea, bolile asociate cu sedentarismul, cheltuieli ridicate cu infrastructura rutiera, scaderea calitatii vietii etc) 3. aici se poate adauga si hotararea de Consiliu General care propune acordarea de sume de bani (pana la 1000 lei pe luna, in anumite conditii) celor care se deplaseaza cu autovehiculele, daca circula impreuna. Asa cum se stie, la bugetul local contribuie toate categoriile de cetateni, indiferent daca sunt sau nu sunt posesori de autovehicule. Aceste contributii vin din impozitul pe venituri, din TVA si din taxe si impozite locale. Singura suma platita in plus la bugetul local de posesorii de autovehicule este impozitul pe autovehicul. Procentajul obtinut in urma impozitarii posesorilor de autovehicule reprezinta mult sub 1% din bugetul Capitalei. Cu toate acestea, posesia si utilizarea autovehiculelor provoaca cheltuiei imense din bugetul orasului la urmatoarele capitole: servicii publice, ordine publica, sanatate, protectia mediului, infrastructura. Deoarece aceste cheltuieli suplimentare depasesc cu mult procentul (sub 1%) strans din impozitul pe autovehicule la bugetul local, este evident ca restul cheltuielilor sunt acoperite din restul fondurilor, adica si din taxele si impozitele platite e cei care nu au in posesie autovehicule. Astfel, se constata ca persoanele care nu au in posesie autovehicule sunt dezavantajati in doua feluri: a. o mare parte din taxele si impozitele cu care contribuie la bugetul local sunt directionate catre investitii de care beneficiaza exclusiv posesorii de autovehicule b. calitatea vietii scade permanent prin cresterea numarului de autovehicule care fac accidente, polueaza, ocupa abuziv spatiul public, cresterea cheltuielilor din sanatate cauzate de accidente, poluare si sedentarism etc Problema parcarii autovehiculelor din Bucuresti se discuta intens de peste un deceniu, cu urmatoarele rezultate: 1. administratia Videanu nu a facut parcari etajate, dar a realizat o strategie de parcari care presupunea realizarea in 10 ani a 100.000 de locuri de parcare 2. administratia Oprescu, a realizat aproape 3000 de locuri de parcare (dintre care 2500 in parcarea de la Arena Nationala, care nu a fost data spre folosinta niciodata) si a promis inca cateva mii de locuri (care se regasesc si in strategia realizata pe vremea administratiei Videanu) 3. administratia Firea a realizat 3 (TREI) locuri de parcare, cu utilizare exclusiva pentru conducerea Primariei, si a promis inca cateva mii de locuri (care se regasesc si in strategia realizata pe vremea administratiei Videanu) Asa cum se observa, nicio administratie publica din Bucuresti nu a reusit, nici macar la nivel de promisiune, sa se apropie la nivelul nevoii de parcare care este solicitat intens de posesorii de autovehicule. Incapacitatea administratiei locale de a realiza parcari la nivelul “cererii” (de fapt, nu este o cerere reala, bazata pe capacitatea de a suporta cheltuiala) are la baza doua motive (care sunt in stransa legatura): 1. nivelul de taxare si impozitare al posesorilor de autovehicule este mult sub nivelul necesarului pentru realizarea de parcari si infrastructura (de exemplu, intregul buget al orasului este insuficient pentru construirea de parcari macar pentru numarul de masini care se inmatriculeaza in acel an) 2. in Bucuresti numarul celor care sunt in posesia unui autovehicul (si circula cu el) fara sa isi permita costurile reale ale posesiei si utilizarii unui autovehicul este foarte mare Solicitam: Fata de considerentele de mai sus, in acord cu problemele generate de autovehiculele din Bucuresti, propunem introducerea urmatoarelor modificari: 1. Introducerea taxei pentru ocuparea spatiului public de catre autovehicule. Aceasta trebuie sa se aplice tuturor autovehiculelor, parcate sau in stationare, indiferent daca sunt inmatriculate de Guvern, companii, persoane fizice sau autoritati locale (in acest moment, s-au acordat zeci de mii de locuri de parcare si permise de parcare autoritatilor locale si centrale ceea ce incurajeaza traficul motorizat, fara insa sa sa plateasca ceva pentru aceasta utilizare). Singurele exceptii trebuie sa fie persoanele cu dizabilitati, a caror mobilitate depinde de utilizarea autovehiculului. 2. Impozitul pentru posesia unui autovehicul trebuie sa fie modificat astfel incat impozitarea sa se faca in functie de nivelul de poluare, nu in functie de capacitatea cilindrica. Este evident, trebuie sa existe si controale in trafic, deoarece eliminarea filtrului de particule a ajuns “sport national”. Nivelul taxei de ocupare a spatiului public trebuie sa acopere principalele cheltuieli suporate de administratia locala: plata chiriei pentru suprafata ocupata, la valoarea de pe piata libera, la care sa se adauge media cheltuielilor necesare intretinerii si reabilitarii unui drum public (raportat la intervalul mediu de utilizare). Instituirea acestei taxe poate rezolva multe dintre problemele orasului: a. posesorii masinilor abandonate pe spatiul public vor avea interesul sa le elimine de pe spatiul public deoarece nu va mai fi avantajos sa tina pe spatiul public o masina pe care nu o folosesc, dar pentru care trebuie sa plateasca o taxa b. traficul de tranzit din zonele limitrofe va scadea, deoarece pentru multi va fi mai avantajos sa utilizeze transportul public; c. multi dintre posesorii de autovehicule vor constata ca, de fapt, nu isi permit costul posesiei si utilizarii unui autovehicul si vor lua in considerare vanzarea acestuia; evident, cel care o va cumpara, stiind de existenta taxei, va face tranzactia in cunostinta de cauza d. va fi inhibata dorinta de a avea un autovehicul, cel putin in randurile celor care isi doreau sa achizitioneze un autovehicul fara a avea venituri care sa le permita costurile reale ale posesiei si utilizarii unui autovehicul e. va usura activitatea de control si sanctionarea automata (prin echipamentul de recunoastere a placutelor de inmatriculare montat pe autovehicule care circula in trafic pot fi verificate zeci de mii de masini stationate sau in miscare, zilnic) f. va fi un imbold pentru investitorii din domeniul constructiei si administrarii de parcari pentru a investi in Bucuresti, deoarece, in acest moment, acestia nu sunt interesati sa investeasca in capitala Romaniei din cauza ca se tolereaza parcarea ilegala si se incurajeaza parcarea gratuita pe strada (de exemplu, nu este taxata parcarea la strada in fata Parcarii Cocor, ceea ce contravine logicii de management a parcarii) g. se degreveaza bugetul orasului de cheltuieli cauzate de numarul mare de autovehicule, acestea cazand in sarcina celor care doresc sa aiba si sa utilizeze astfel de deplasari Nivelul taxelor de poluare trebuie sa acopere toate prejudiciile provocate de poluare, de la cheltuielile de sanatate pana la sanctiunile care ar trebui platite in cazul unei condamnari a Romaniei din cauza poluarii aerului din Bucuresti. Solicitarea noastra se face in temeiul articolului 56 din Constitutia Romaniei, (1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale. |
Cristi | 2019-03-04 15:52:36 |
PMB ramane in continuare nepasatoare in fata unor probleme extrem de grave. Tinand cont de poluarea masiva si foarte periculoasa pentru sanatatea locuitorilor din Bucuresti, ne intrebam unde sunt masurile concrete pe care primaria le implementează/ le va implementa in vederea diminuarii acestui fenomen. Se pare, din comentariile exprimate in acesta sectiune, ca locuitorii Bucurestiului observa si inteleg foarte bine cat de grava este situatia aerului pe care il respire in fiecare zi si propun solutii concrete (taxe pentru masinile poluante, masuri care descurajeaza folosirea masinii personale si incurajeaza alternativele – cum este bicicleta). Aceste masuri care pentru noi reprezinta aspiratii, fac parte de mult timp din normalitatea tarilor civilizate. Ne-am saturat sa ne simtim intoxicati in orice moment, sa fim in asteptarea unor masuri fata de care PMB continua sa arate indiferenta. |