Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea schemei de ajutor de minimis aferenta programului de interes public local "Bucharest Start Up City" precum si a modelului de acord de finantare incheiat cu beneficiarii finali
Comentarii
Cristian 2019-03-14 11:55:14
Bună ziua,

Am câteva propuneri:

1. Nu mai forțați ca oamenii să cheltuie banii pe echipamente primordial. Spre exemplu pentru un business în IT, cheltuielile mari sunt pe Software mai degrabă decât pe stații de lucru.
2. Cei cu proiecte pe IT(și nu numai) nu au nicio șansă dacă limitați costurile la webdesign și promovare. În special promovarea. Să existe totuși o listă acceptată a surselor de promovare(spre exemplu Googla Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads, etc) ar face mult mai mult sens decât să limitați costul promovării. Pentru că scopul(bănuiesc) al acestor programe este să îl ajuți pe antreprenor să creeze un business profitabil DINCOLO de termenul pe care îl puneți de urmărire a finanțării.
3. La criteriile de departajare, încercați să introduceți indicatori care să încurajeze DOAR afacerile care au șanse de reușită DINCOLO de termenul finanțării. Dacă vor fi 200 de beneficiari din care 80-90% se vor închide ușile odată cu programul, nu realizăm nimic. Cu alte cuvinte evitați criterii puerile precum "data și ora înscrierii în program, punctaj la impactul asupra comunității, investiția în echipament, număr de angajați" ci introduceți un target de X PROFIT(nu venit) în primele 12 luni și X PROFIT în următoarele 12 luni(în total 24). În felul acesta vă veți asigura că cine întră în schemă va trage cu dinții să facă un business sustenabil + că veți putea relaxa criteriile de eligibilitate și de urmărire a destinației finanțării atâta timp cât afacerea face X profit.

Ca o mică concluzie, "Lăsați-ne să ne facem afacerile!" folosind banii ORIUNDE avem nevoie pe specificul afacerii noastre(cu justificări cel puțin pertinente evident) și puneți condiții de PROFITABILITATE nu aberații tehnice. Veți face automat o selecție de calitate uriașă.
Jimy 2019-03-14 12:48:19
Doresc sa primesc informatii. Lista Caen?
danette 2019-03-14 13:10:29
va rog lista detaliata si conditii Bucharest Start up City
Florin 2019-03-14 13:19:39
Buna ziua, de unde se pot afla informatii despre acest program ? ghidul sau unde si cum se aplica.. etc?
Ciorcan Corneliu 2019-03-14 14:44:04
1. Avansul ar trebui eliminat sau macar plafonat la 20%
2. Primul criteriu de departajare nu trebuie sa fie valoarea avansului ci data si ora depunerii.
Ciorcan Corneliu 2019-03-14 14:55:44
Despre contributia proprie
1. Contributia financiara proprie trebuie eliminata sau macar plafonata la 20%
2. Primul criteriu de departajare nu trebuie sa fie contributia financiara proprie ci data si ora inscrierii.
Ionut Bunea 2019-03-14 17:24:20
Alocarea in cadrul grilei de punctaj atat pe faza B cat si pe faza C a unor punctaje consistente pe criterii de evaluare subiective incomensurabile din punct de vedere al modului de punctare va da nastere unor dispute si contestatii.
ar trebui detaliat modul in care se acorda punctajele aferente Calitatii planului de afaceri si modului in care se organizeaza si puncteaza interviul.
Totodata criteriul aferent Impactului social nu este definit sau detaliat in modelul de plan de afaceri pentru a sti in ce mod trebuie el detaliat pentru a fi punctat.
Contributia proprie ar trebui plafonata la valoare maxima (sau altfel spus sa nu se puncteze mai mult de 20 sau 25%)pentru a nu ajuge la situatiile de la Start Up Nation cu aberatii legate de numarul mare de angajati si sa se piarda esenta de finantare a unor antreprenori la inceput de drum.
Altfel se va ajunge iarasi sa se finanteze clone de afaceri deja existente ca in cazul Start up Nation 2018.
Totodata data si ora inscrierii ca si criteriu de departajare conduce iar la proiect viteza.
Propunerea mea de prim criteriu de departajare este legata de procentul efectiv de imobilizari achizitionate si nu de atingerea unui prag: astfel sa finantam investitii nu cheltuieli operationale care la finalizarea bugetului tot din activitate trebuie platite.
Totodata costurile de promovare trebuie stabilite clar intrucat ele nu pot fi cuantificate efectiv decat daca sunt realizate direct cu Google, Facebook, etc.
Multumesc.
Edy Valvis 2019-03-14 21:05:50
De acord cu această formă, însă propun următoarele modificări:
1. Ce ne facem cu firmele înființate din 2017, special pentru programul Start-Up Nation? Le închidem și deschidem altele? Aberant. Înțeleg că acest program a fost gândit pentru a stopa puțin din supărarea celor depunctați la Start-Up Nation (București, Ilfov, Cluj). Păi dacă așa stau lucrurile, PROPUN CA FIRMELE ÎNFIINȚATE DIN 2017 să fie eligibile.
2. Înțeleg că banii provin de la Primăria capitalei. Se dorește firma să fie din București, iar punctul de lucru tot în București. PROPUN CA FIRMA SĂ AIBĂ SEDIUL SOCIAL ÎN BUCUREȘTI, IAR PUNCTELE DE LUCRU BUCUREȘTI SAU ILFOV. Astfel, mărim puțin orizontul, iar banii se vor strânge tot în București.
Vă mulțumesc.
Iulian Cazacu 2019-03-15 07:44:06
Avem urmatoarele propuneri:
1. Esenta unei afaceri consta in existenta unei piete pentru nevoia pe care o abordezi prin modelul de afaceri propus. Prin urmare, propunem ca analiza sa fie mai orientata catre analiza calitativa a modelului de afacere si a idei de afacere propusa. Obligatii pe indicatorii financiari ar filtra proiectele de calitate.
2. In al doilea rand, existenta unui punctaj pentru 50% din bani cheltuiti pe echipamente reprezinta niste ramasite de la programele anterioare, total irelevante pentru succesul unei afaceri. In momentul de fata sunt sute de companii care au accesat proiecte finantate prin POR, Start sau Startup Nation care au achizitionat echipamente, din acelasi motiv, si le tin prafuite in vreun depozit (cei care inca nu au voie sa le vanda sau sa le caseze).
3. Avand in vedere ca promovarea este foarte importanta in ritmul de crestere al afacerii, aceasta cheltuiala nu ar trebui sa fie plafonata. Controlata mai riguros, da, dar nu plafonata. Se pot intradevar plafona cheltuielile operationale cu aceasta (grafica, strategie etc) si se poate renunta la plafoane in ce priveste sumele platite la furnizorii consacrati (Google, Facebook, Youtube, Linkedin).
4. Criteriile de evaluare interviu sunt foarte subiective si largi. Propun detalierea unor lucruri care ar trebui atinse si punctare detaliata si/sau o forma de prezentare standardizata, cum ar fi Business Canvas Model.

Multumesc!
John 2019-03-15 08:41:58
1. Firme eligible din 2017.
2. Sediul social in Bucuresti, iar punct de lucru in Bucuresti + Ilfov.
Felicitari Edy pentru rationament. Sunt de acord cu tine.
Cristian Dorobantu 2019-03-15 09:31:30
Recomandare de imbunatatire,

Obligativitatea ca firma sa fie infiintata dupa 01.01.2019 este una neproductiva si nu se leaga de termenul de Start-Up. Un Start-Up nu inseamna doar o firma nou infiintata, ci si una de 1 an sau 2, poate chiar si mai mult.
Recomand ca termenul de infiintare sa fie modificat la 01.01.2017 sau macar 01.01.2018.

Ma gandesc ca scopul este sa incurajam antreprenoriatul si dorim sa obtinem la final companii care sa reziste pe piata, iar faptul ca acea companie are deja 1-2 ani vechime este un criteriu de selectie foarte bun in acest sens.

Punctajul pentru contributia din valoarea investitiei este unu foarte bun si va felicit pentru el.

Multumesc.
Eagle 2019-03-15 11:31:45
1. Trebuie acceptate firme infiintate incepand cu 2018, cand Bucurestiul a fost depunctat la Start-up Nation
2. Eliminarea subiectivismului in ceea ce priveste interviul (etapa C)
Oleg 2019-03-15 13:47:11
1. Firme eligible din 2017.
2. Sediul social in Bucuresti, iar punct de lucru in Bucuresti + Ilfov.
3. Contributia financiara proprie trebuie eliminata sau macar plafonata la 20%
Iulian Cazacu 2019-03-15 23:05:46
Un startup poate fi considerat infiintat de 2 ani, in lipsa altor criterii mai elaborate.
Ar trebui acceptate cel putin companiile infintate dupa 1 Ianuarie 2018.
Bogdan 2019-03-16 03:39:11
Obiectii Punctaj Faza B:
--------------------------
1.1 Descrierea Produselor/Serviciilor/Lucrarilor - 5 puncte.
* Mult prea putin, adica lasati sa se inteleaga ca nu va intereseaza idea/conceptul si ce se vinde concret, ar putea fi o gogoserie. Aici trebuie cel putin 10 chiar 15 puncte acordate ideii si detalierii realiste a conceptului.

1.4 Planul de finantare (cashflow/buget) - 5 puncte.
* Iarasi, mult prea putin, adica nu conteaza cum sparg banii si pe ce anume, si nici nu conteaza cum vor face bani noile afaceri. Aici minim 10 puncte chiar 15.

2. Cofinantare suplimentara - 20 puncte
* Mizati mult prea tare pe contributia proprie. Dumneavoastra vizati afaceri nou infiintate, deci fara aport deja efectuat sau planificat. In plus, industriile creative si mai ales tehnologia vizeaza preponderent tinerii, in special generatia Millenial. Aceasta generatie, chiar daca marcata de corporatisti tineri cu salarii medii sau peste medie, sunt de cele mai multe ori indatorati peste cap cu credite gen "Prima Casa" si/sau "Masina", descoperiri de card pentru laptop/telefon si utilitati in casa. Cu alte cuvinte, nu au de unde bani seriosi de aruncat, in conditiile in care 20% din 50.000 Euro inseamna 10.000, imens. Aici dumneavoastra fie trebuie sa scadeti punctajul la maxim 10 puncte pe 2 niveluri (1. Contributie proprie minim 20% - 10 puncte | 2. Sub 20% - 0 puncte) sau/si mai bine sa incheiati acorduri cu bancile locale, ca la Start-Up Nation, sa ofere mai lesne credite punte si credite Start-Up pentru Co-Finantare de pana la 10.000 Euro cu garantii mobiliare/imobiliare pe firma plus garantii din partea Primariei (prin fonduri Jeremy), gen nu realizezi minim 20% profit in primul an raportat la investitie, banca vine si lichideaza firma proportional cu profitul realizat.

3. Domeniul de Activitate - 20 Puncte
* Aici as acorda 30 puncte Industrii Creative, 20 puncte Productie/Servicii, 10 puncte Comert. Trebuie sa fim realisti si sa ne raportam la specificul economiei locale, la ce stiu si pot presta/oferi Bucurestenii antreprenori, NU la ce ne-am dori dar nu stim.

4. Investitia in Echipamente - 20 Puncte
* Cred ca au mai spus destui inaintea mea ca e o aberatie. Echipamentele tehnologice intr-o firma noua, infiintata de tineri, de obicei tind catre zero. Singurele echipamente de care au nevoie tinerii Milleniali si chiar si cei peste 30 ani ca sa ofere creatie/servicii, sunt laptopurile si telefoanele mobile. Sa fim realisti si sa ne raportam la specificul pietei locale si ce stiu oamenii sa faca, in Bucuresti vasta majoritate lucreaza in multi-nationale pe Suport Tehnic, Logistica, Financiar, Outsourcing. Deci, nimic de productie tehnologica hardware, ci software. Doar la brutarii, imprimerii si cel mult firme de hosting mai vezi echipamente. Nimeni nu o sa bata insasi pe nici una dintre aceste nise deja suprasaturate. Deci, va rog nu imitati balivernele de la Start-Up Nation cu 50% echipamente ca nu suntem in industria de prelucrarea lemnului, aici oamenii lucreaza cu software si au nevoie de bugete sa cumpere software la comanda. Nu as acorda nici un punct pe echipamente, sau daca vreti, reformulam in "Echipamente/Software Inovator".

Multumesc
Becky 2019-03-16 08:06:05
1. Firme infiintate din 2017 sa fie eligibile.
2. Sediu social in Bucuresti, iar punct lucru Bucuresti + Ilfov.
3. Aportul propriu financiar foarte important - criteriu de departajare.
Nely 2019-03-16 08:11:14
1. Firme din 2017, fara activitate, sa fie eligibile.
2. Sediu social Bucuresti, punct lucru Bucuresti + Ilfov.
3. Aport financiar propriu (peste 20% puncte suplimentare).
Dan 2019-03-16 17:46:15
Sa fie eligibile firme infiintate in 2017, este ilogic sa aplicati acest program doar firmelor nou infiintate , dupa 1.01.2019 .
Cred ca este o eroare de redactare, cred ca s-a vrut a se scrie INFIINȚATE PÂNĂ LA 1.01 .2019 caci apoi se vorbeste in proiect de exercitii financiare..etc. Deci propun eligibilitate pentru firmele infiintate din 2017
Gabriela 2019-03-17 11:43:24
Recomandare :

1. Firme eligibile de la 01.01.2018.
2. Contributia financiara proprie sa nu depaseasca 20% din valoarea proiectului.
Tudor Adrian 2019-03-17 11:51:06
Ar fi mai corecta eligibilitatea firmelor înființate începând cu anul 2018. S ar corela astfel cu start up nation. Eligibilitatea începând cu 2019 ar restrânge destul de mult grupul țintă.
Tania 2019-03-17 13:09:50
Recomandarile mele sunt:
1. Includeti si firmele create in 2018 sau 2017. Pot fi firme care au inceput dar nu au avut banii necesari pentru a creste.
2. 50 % din bani pe echipamente nu ajuta absolut deloc firmele din IT, nu avem nevoie de 50 de laptopuri ci mai mult de Software, cum a mai zis cineva
3. Acordati mai mult libertate in ceea ce privesc cheltuielile pentru promovare. Degeaba am firma de IT cu 50 de calculatoare daca nu stie nimeni de ea. Un lucru foarte important in succesul unei afaceri este promovarea. Multe afaceri sunt in mediul online si nu avem vad ca un magazin de la unirii :)
4. Avansul sau ora depunerii nu ar trebui sa reprezinte un criteriu de departajare. Cel mai important este potentialul pe care il are o afacere.

Multumesc.
Doina 2019-03-17 13:09:58
Deci faza cu 20% aport propriu si cea cu 50% investitii in echipamente sunt o bataie de joc, aiurea rau!
Serios, mai oameni buni, repetati aceleasi baliverne de la Start-Up Nation??

Doamna Firea, aveam mai mari pretentii de la dumneavoastra, ca femeie!
Anton Costache 2019-03-17 14:00:20
Domnilor, doamna Firea, va rog mult renuntati la piedici de tipul 50% echipamente...pai ce ne deschidem noi tinerii, fabrici de mobila? Fornetti? Ne facem franciza McDonald's cu 50.000 Euro?? Nu cred.

Va rog fiti realisti si apropiati de oameni, ca ei v-au ales.
Doru M 2019-03-17 14:30:34
1. Firme dupa 1 Ian 2019, deschidem firme ca sa le inchidem. Mai am una de la Start-Up Nation.

2. 20% aport, pare ok, eu pot. Dar la 50.000 asta inseamna 10.000, nu stiu tinerii din industriile creative de unde scot banii astia, plus ca mai tre sa faci credit punte si pentru derularea proiectului pana decontati voi banii, deci jale rau pt tineri.

3. 50% echipamente, se pare ca industrializarea n-a murit. Pai ce facem domne, ne umplem beciurile de masinarii de la Chinezi, ca alea EU rup la costuri si stam si ne uitam la ele, ca doar n-am eu forta sa concurez cu producatorii mari care au si piata.

Rasu plansu
Veg 2019-03-17 16:52:31
1. Firmele înființate din 2017 să fie eligibile.
2. Sediul social în București, iar punctul de lucru București + Ilfov.
3. Producție/servicii - 20 puncte
Emi 2019-03-17 17:49:37
Buna ziua
Propunerile ar fi:
1. Bucharest Start up se doreste a fi o alternativa la Start up Nation in care Bucurestiul a fost depunctat, prin urmare firmele acceptate trebuie sa fie incepand cu minim 2018, altfel toti cei care au infiintat firme pentru start up nation nu vor putea participa.
2. Criteriul contributia financiara proprie scos sau maxim un prag de 5% drept garantie (aprox 2500euro) altfel ajungem in situatia in care tot cei cu bani vor beneficia de ajutorul financiar, exact cum s-a intamplat cu patronii cu multi angajati care i-au mutat pe firmele start up nation si s-au bucurat de ajutorul financiar destinat antreprenorilor la inceput de drum.
3.Sa se tina cont mai mult de criterii cum ar fi fezabilitate, riscuri, nu mai vrem afaceri cu zeci de angajati, nesustenabile, care apar la vanzare pe olx si iau locul altora care chiar se chinuie sa faca ceva corect si sustenabil.
4.Antreprenorul sa aiba studii superioare pe economie si sa prezinte cum s-a si propus in ghid, planul de afaceri in fata comisiei. Astfel se va ajunge mai greu in situatia in care se infiinteaza rapid firme de dragul de a castiga proiectul fara a avea o idee de ansamblu sau de viitor asupra dezvoltarii afacerii.
Ionuț Teodorescu 2019-03-18 09:45:03
Propun sa fie acceptate societăți înființate din anul 2017.
Adi 2019-03-18 11:00:30
1. Servicii - 20 puncte. Avem nevoie de servicii in Bucuresti.
2. Firme infiintate din 2017 acceptate. E o prostie sa inchid Firma si sa deschid Alta.
3. Punct de lucru in Bucuresti si Ilfov. E o Idee super. Ilfov a fost exclus de la Startup Nation.
Cristian 2019-03-18 15:09:20
Foarte bun programul, salut mai ales co-participarea antreprenorului cu pana la 20% din valoarea investitiilor. Doar doua modificari esentiale, au fost deja mentionate de majoritatea celor de mai sus:

1. Firme infiintate dupa 1 ianuarie 2017, din momentul in care Startup Nation NU a functionat ok pentru bucuresteni (si in 2017 au fost extrem de multe contestatiile bucurestenilor la adresa Oficiului din Ploiesti care a exclus aiurea proiecte din domenii diferite). Nu are sens sa ne inchidem firmele, pe care unii dintre noi am si apucat sa avem activitate, ca sa deschidem altele... De asemenea, pentru firmele care au avut deja activitate ar fi ideal sa se verifice (sau macar declaratie pe proprie raspundere) plata taxelor la stat, poate fi un bun indicator al respectarii regulilor jocului de catre solicitant.

2. ''Investitia in echipamente'' - investitia eligibila (punctata suplimentar) sa includa si software-ul necesar afacerii, practic pentru industriile creative software-ul este esential, de la un soft facut bine de o companie terta de specialitate poate pleca o idee de afacere buna si deci o viitor business de succes.

Multumesc.
mihai 2019-03-18 16:41:03
Da , trebuie neaparat sa fie incluse cel putin firmele infiintate dupa 01.01.2018 , altfel sute de firme care au fost infiintate special pentru START UP nu au acces la o noua sansa de reusita
Desigur programul are si alte hibe, se da frau liber coruptiei, deoarece la calitatea planului de afaceri este in functie de starea sufleteasca a evaluatorului sau eventual de anumite pile
Este bine ca va fi sustinut in fata unei comisii , pentru ca in START UP 2018 s-au infiintat firme pe parinti, prieteni, muncitori din firma , firme pentru vanzare care nu au nimic in comun cu tintele programului . Deasemenea este bine ca cel ce face aceasta firma sa fi lucrat in domeniu, sa cunoasca domeniul de actiuvitate , sa aiba o calificare in domeniu si poate si o pregatire tehnica
Daca se va coopera cu Agentia IMM si cu AIMMAIPE Bucuresti, atunci vom fi siguri ca se vor evalua corect dosarele depuse , dat fiind ca in perioada 2002-2018 de cand exista aceste fonduri guvernamentale sau alte surse , aceasta agentie este singura din Romania in care coruptia este zero
mihai 2019-03-18 17:44:04
Problemele ca sunt punctaje care avantajeaza cum ar fi tipul de activitate sau investitia in echipamente cred ca nu sunt reale, din moment ce Calitatea planului de afaceri are 40 de puncte iar interviul 30 de puncte , poti sa iei la maxim puncte la cofinantare, la domeniul de activitate si la investitia in echipamente toate la un loc fac 60 de puncte . Deci nu conmteaza cat pui cofinantare, care este domeniul tat ,daca la interviu pierzi 30 de puncte sau la calitatea planului pierzi 20-30 de puncte
Dorin Craciun 2019-03-18 17:44:37
Buna ziua,

1. Aportul propriu 20% primeste o gramada de puncte, ma fortati sa ma indatorez 10.000 Euro ca mai apoi sa risc sa ma curete vreo multinationala si sa raman dator la banci. Daca ma angajati la primarie in paralel, sa am de unde, ok.

2. Echipamente 50% - doar daca ma apuc de strung sau de turnat filme porno, sa-mi iau niste camere Sony ca la Hollywood d'alea de 20'j de mii de coco.

Sa fim seriosi, in Bucuresti primeaza serviciile, chiar daca se intersecteaza cu industriile creative, avem nevoie de software la comanda si bugete de promovare, nu masinarii.
Cristian P 2019-03-18 23:58:13
Buna ziua

Propun spre considerare urmatoarele idei:
1) sa se ia in considerare si experienta participantului in domeniul pentru care aplica (fie ca sunt studii sau experienta in campul muncii). Astfel, cu ajutorului unui CV se poate testa mai usor capacitatea participantului de a avea succes in domeniul pentru care doreste finantare. De asemenea, si capacitatea manageriala sa fie luata in considerare 9fie ca sunt cursuri de antrprenor, manager proiect sau experienta in management)
2) sa fie incurajati si romanii din diaspora care sunt cetateni Bucuresteni si care doresc sa se intoarca in capitala cu un bagaj de cunostiinte si idei care functioneaza in occident si pot fi aplicate cu succes in tara. Acestia sa poata primi punctaj suplimentar sau o alta forma de incurajare.
3) La crieteriul de departajere in caz de egalitate: Ponderea echipamentelor tehnologice. Sa conteze procentul (ex: 63%>62%) si nu doar punctajul de 20 pct (ex: 63%=62%). Astefel, sunt sanse mai mari sa se faca o departajare corecta si sa nu se ajunga la criteriul orei si datei de inscriere in program.
Mihai 2019-03-19 11:48:50
1. Luați in considerare includerea în program a firmelor înființate din 2017.
2. Nu plafonați valorile eligibile in cadrul programului.
Maria 2019-03-19 13:14:19
Fata de un comentariu anterior: nu sunt de acord ca antreprenorii sa fie limitati la domenii in care au diploma sau curs de manager. Desigur, experienta anterioara si diplomele pot constitui un posibil (nu cert) avantaj dar in cele din urma ideea de startup vizeaza tocmai initiativele noi, poate chiar atipice. O idee buna de afaceri, un plan bun, disponibilitatea si pasiunea mi se par la fel de importante.
In al doilea rand, nu este foarte clar daca amenajarea spatiului va intra printre cheltuielile eligibile. Cred ca putem fi de acord cu importanta amenajarii interioare pentru anumite categorii de business-uri si costurile ridicate pe care le implica.
Maria_E_N 2019-03-19 15:56:43
In Planul de afaceri la 2.6 se solicită explicații cu privire la îmbunătățirea standardului de viață al comunității.
Mi se pare subiectiv acest criteru, deoarece este punctat cu 10 puncte.
Cristina 2019-03-19 15:59:35
Felicitari pentru initiativa proiectului Start Up City!

Propun ca investitia in echipamente punctata suplimentar sa includa si software-ul, acesta fiind esential pentru industriile creative.
De asemenea, ar trebui detaliate mai mult capitolele unde poate aparea subiectivismul, cum ar fi capitolul de prezentare a afacerii sau faza 3 de interviu.
Irina 2019-03-19 20:59:31
Solicit acceptarea inclusiv a firmelor infiintate in anul 2017 sau eliminarea punctului "n" de la Cap. 3 art. 4(1).
Andrei 2019-03-19 21:27:41
Procentajul de investitii in echipamente tehnologice nu incurajeaza industriile creative si serviciile, pe care, cel putin la nivel declarativ, vreti sa le sustineti. Dupa cum au spus cam toti cei dinaintea mea, in aceste industrii marea parte a costurilor sunt operationale (salarii, chirii, software as a service - SaaS, hosting, promovare online etc).

Alta problema ar fi si restrictionarea eligibilitatii aplicantilor la firmele infiintate in 2019. Ar trebui extins pana la firmele din 2017 pentru a fi cu adevarat o alternativa la SUN 2017-2018/2019. Altfel, vom fi nevoiti sa infiintam firme noi doar pentru a putea aplica la program.

Cu procentajul de cofinantare sunt total de acord.
Octavian 2019-03-19 22:20:22
Buna ziua,

Asa cum citesc propunerile anterioare, doresc a-mi expune opinia directa fata de acest program.
1. Cum numele o spune "Start Up" ar trebui sa conteze planul de afaceri si cel mai important fiabilitate proiectului. (Invetsitie, concurenta, piata si impact asupra socuetatii, riscuri). Doresc sa se invete din greselile trecutului/altor proiecte si daca industrica creativa inseamna creativitate, inovatie, haideti sa punem accent pe acest detaliu.
2. Foarte important caci vorbim de un Start Up sa evitam baremele de investitie privata. De ce? Pentru ca atunci proiectul se va adresa tot oamenilor cu bani, indiferent de planul de afaceri, indiferent de fiabilitate si inovatie, tot cei care au bani vor fi in fata celui care se dedica afacerii lui, o viseaza si inseamna viata acestuia.
Proiectul este pentru a ajuta tinerii anteprenori care au viziune si nu au posibilitate materiala? sau celor care au bani si poate nu stiu ce inseamna o afacere si trec 5-10 angajati doar asa ca sa castige banii statului?
SUSTIN interviul in fata comisiei pentru sustinerea proiectului. Un anteprenor care tarieste pentru ideea lui va face diferenta fata de unul care are doar nevoie de 50.000E pentru alte afaceri, poate negandite de el.
Va rog deschideti ochii la greselile altora si la nevoia tinerilor. Speram ca nu este un proiect doar pentru campania electorala !
Florin 2019-03-20 13:02:55
Avem cateva sugestii/propuneri:
1. Sa se mentina cofinantarea la proiect, astfel proiectele vor fi depuse doar de catre persoane care doresc sa faca acest lucru si isi vor da interesul ca afacere lor sa mearga.
2. Avand in vedere numarul mare de societati infiintate in Bucuresti pentru programul Start-Up Nation 2018 si care nu au avut nici o sansa la finantare, ar trebuie modificat la criteriul de eligibilitate astfel incat si societatile infiintate in anul 2018 sa fie eligibile la acest program.
3. Privind criteriul de departajare 2 – “ponderea investitiei in echipamente” sa fie calculat ca si pondere nu ca si conditie indeplinita sau nu (cum este in prezent la start-up nation). De exemplu daca un proiect are 80% pondere din valoarea planului de afaceri in echipamente sa fie in fata celui care are 53% pondere in echipamente si nu sa se considere ”PONDERE 50% - DA” pentru ambele proiecte si sa se treaca la urmatorul criteriu de departajare.
Alex 2019-03-20 14:02:05
1. Firme infiintate din 2017 eligibile. Pot aplica cu o firma noua, dar de ce?
2. Sediu social in Bucuresti, punct lucru Bucuresti sau Ilfov. Ilfov este deja zona Metropolitana a Bucurestiului. Super Idee.
3. Nu depunctati serviciile si productia. Avem cele mai proaste servicii din UE. Avem nevoie de servicii.
Cosmin 2019-03-20 18:52:38
Bună ziua,

Felicitări pentru inițiativă, eu unul am următoarele propuneri cu privire la programul "Bucharest Start Up City":

1. Accesul firmelor înființate după 1.01.2018 la programul de finanțare, în fond acești antreprenori au fost văduviți de la finanțare prin Programul Start-Up Nation 2018-2019;
2. Dacă vorbim de un program ce își propune să ajute afacerile cu caracter inovativ nu mai forțați ca oamenii să cheltuie banii pe Echipamente. Spre exemplu pentru industrii creative cum sunt ITul, un astfel de business are nevoie de cheltuielile mari pentru Software mai degrabă decât pe echipamente de lucru. Această generație de millenials are nevoie doar de laptori și niște telefoane pentru a-și verifica calitatea aplicațiilor ce ar dori să le dezvolte.
3. Introduceți un punctaj de minim 5-10 puncte pentru afacerile ce vizează dezvoltarea soluțiilor ce țin de Inteligență Artificială. Într-un oraș universitar precum Bucureștiul studenții Universității București, Politehnica sau Academia de Studii Economice ar putea să-și unească forțele pentru a dezvolta proiectele din cercetare în soluții de business ce țin de Inteligență Artificială și care ar putea transforma Bucureștiul, pe termen lung, într-un Hub al Inteligenței Artificiale pentru Europa Centrală și de Est.
4. De asemenea antreprenorii ce doresc să aplice pe programul "Bucharest Start Up City" au nevoie de un plafon nelimitat de cheltuieli privind serviciile de webdesign și promovare. Vorbim totuși de o generație nouă de bucureșteni/potențiali clienți în viața cărora sursele de promovare/informare sunt reprezentate de rețele sociale și serviciile dezvoltate de acestea pentru promovare (spre exemplu campaniile de Googla Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads, etc).
5. Scăderea impactului în criteriile de evaluare privind Cofinanțarea – reducerea punctajul la maxim 10 puncte pe 3 niveluri (1. Contribuție proprie minim 20% - 10 puncte | 2. Contribuție cu un procent situat între 10% şi 20% - Direct proporțional | 3. Sub 10% - 0 puncte) sau facilitarea accesului la credite punte și credite Start-Up prin încheierea unor acorduri cu băncile, ca la Start-Up Nation, să ofere mai lesne credite punte și credite Start-Up pentru Co-Finanțare cu garanții mobiliare/imobiliare pe firma plus garanții din partea Primăriei.
6. Introducerea unui model standardizat de prezentare precum Business Canvas Model la punctul C - Criteriile de evaluare interviu deoarece sunt foarte subiective și largi.
7. Dispariția obligațiilor pe indicatorii financiari deoarece duce la filtrarea proiectele de calitate și cu un potențial inovativ.

Cu respect,
Aplicant Start-up City 2019-03-20 19:26:13
Prima observatie este legata de anul infintarii, sugerez sa il lasati la 2017. De ce? Noi, astia, care vrem cu adevarat sa facem un business avem deja deschisa o societate pe care ne-am apucat sa o inscriem si la Start-up Nation. Hai sa nu fim aberanti si sa desfiintam si infiintam societati, nu asta este scopul. In plus, nu avem o idee acum abia, avem planuri de mult timp care au necesitat sa fie puse la punct. Stiu ca se vrea incurajata productia dar sunt si servicii in Romania care ne lipsesc cu desavarsire sau sunt proaste. De ce le depunctam?
Beni 2019-03-20 22:33:57
1. Aport propriu 20% pentru un student din Romania este prea mult. Ma gandesc ca Primaria vrea sa promoveze antreprenoriatul in randul tinerilor. Propun 10% cu acelasi punctaj.
2. Propun si varianta achizitiilor second-hand daca se face dovada platii cu factura/chitanta. (utilaje, autoutilitare, etc.)
Cristian Costache 2019-03-21 16:07:01
Buna ziua,
Propunerea mea referitore la acest program este sa poata aplica si srl-urile infiintate in anul 2018, sau macar sa acceptati si aplicantii care isi vor face un srl nou in 2019 dar mai au si un srl infiintat in 2018 cu acelasi cod caen.
Ca un exemplu concret eu am infiintat un srl in 2018 cu scopul de aplica ls start-up nation 2018, lucru care a fost imposibil, iar din aceasta cauza nu voi putea aplica nici la Bucharest start up city!
Cu respect, Cristian Costache
Ionut 2019-03-21 17:48:20
Salutare


Felicitari penru program. Am cateva mentiuni:

1) Sa se permita participarea doar firmelor ale caror administratori au buletinul pe Bucuresti. Astfel, ne putem asigura ca nu vor participa persoane din afara Bucurestiului care isi inscriu o firma in Bucuresti doar pentru a primi finantare urmand sa isi desfasoare activitatea la alta locatie dupa ce primesc banii.
2) Sa conteze CV -ul si pregatirea administratorului firmei in domeniul pentru care doreste finantare.
Gabriel 2019-03-21 18:50:33
Art.7 Obiectul finantarii (cheltuieli eligibile), lit. j) Activitate (cheltuiala) obligatorie: Cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale desfasurate in Romania sau in alta tara membra a UE pentru asociatul/actionarul/admininstratorul/angajatii societatii aplicante, in valoare eligibila de maxim 1000 lei”
Propuneri:
- Faceti mentiunea “cel putin unul din asociatii/actionarii/angajatii societatii aplicante”. Daca sunt mai multi asociati de exemplu, nu este necesar ca toti sa urmeze un astfel curs;
- In cazul angajatului, faceti precizarea ca acesta trebuie sa detina o “functie de conducere in cadrul societatii”. Absolvirea unui astfel de curs la nivelul personalului de executie nu are relevanta atat timp cand acesta participa la nivel de management.
- Faceti mentiunea privind exceptia la caracterul de obligativitate: cazul in care cel putin unul din asociatii/actionarii/angajatii cu o functie de conducere ai societatii aplicante pot face dovada absolvirii unui astfel de curs sau studii superioare de profil (ex. managamentul afacerilor, Master in Admininstrarea Afacerilor (MBA) etc.). Abilitatile antreprenoriale la nivel teoretic pot fi deja dobandite de catre persoana relevanta.
Mihai 2019-03-22 14:54:16
Doresc sa propun extinderea listei cu coduri CAEN. Avand in vedere numarul mare de masini din Bucuresti si continua cerere a acestora pentru service-uri autorizate, spalatorii etc., codul CAEN 4520 (Intretinerea si repararea autovehiculelor) ar fii binevenit.
Bogdan 2019-03-22 20:07:42
@Ionut (de mai sus),

Eu am buletin pe Braila (am apartament acolo), dar sunt proprietar si pe Bucuresti (locuiesc aici din 2008) - ma face asta ne-bucurestean si ar trebui sa fiu interzis?
Ia gandeste-te, nu e totul asa simplu, alba-neagra. Propun ca cine e proprietar in Bucuresti si face dovada ca locuieste aici, sau are viza de flotant de minim 2 ani si face dovada ca locuieste aici, sa poata aplica!
Student Antreprenor 2019-03-23 14:43:00
Ponderea cuprinsă între 10% si 20% a cofinantarii suplimentare este infinit prea mare pentru un student din România, student care își dorește să urmeze drumul antreprenoriatului. Ponderea respectivă, care poate ajunge până la 10.000 €, reprezintă o sumă care, in unele cazuri este suficientă pentru a deschide un IMM pe cont propriu, fără ajutor din partea programului Bucharest Start Up City.
In consecință, pentru a stimula implicarea tinerilor dornici de a isi construi o afacere SERIOASA și care nu au posibilitatea unei cofinantarii de 10 -20%, acesta pondere ar trebui micșorata sau eliminată.
Aura 2019-03-24 21:30:25
Firme infiintate in 2017 trebuie sa fie eligibile.
Andreea 2019-03-24 21:35:22
Serviciile - 20 puncte. Nu depunctati serviciile. Avem nevoie de servicii mai mult ca IT sau productie in Bucuresti.
Alina 2019-03-24 21:44:25
1. Ajunge cu atata IT. Ajunge. Toate Programele de finantare din Romania sustin IT.
SERVICII - 20 puncte. Avem nevoie mare de servicii mai buna in Bucuresti.
2. Sediu social in Bucuresti.
3. Punct de lucru Bucuresti + Ilfov.
Gabriel 2019-03-26 13:53:06
Apare ca necesara eliminarea unei discriminari evidente, astfel incat si societatile cooperative (care sunt infiintate în temeiul Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei), să poata fi incluse in categoria solicitantilor eligibili si sa se bucure de un tratament egal cu ceilalti agenți economici.
Astfel, conform art. 2 din Legea 346/2004 „prin intreprindere se intelege orice forma de organizare a unei activitati economice,... respectiv: societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicată,... societăţi cooperative…”.
Totodata, conform art. 108 din Legea nr. 1/2005, societatile cooperative beneficiaza de toate masurile promovate de statul roman pentru societatile reglementate de Legea nr. 31/1990.
Problema se poate rezolva relativ simplu prin completarea Cap. 3 - Conditii de eligibilitate si beneficiari, art. 4. alin. (1), lit. a), astfel:
„„a) sunt inregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare;”.
Flory 2019-03-26 15:02:21
Cred ca ar trebui eliminat criteriul "Calitatea planului de afaceri" pentru ca ar fi indicat ca punctajul sa fie calculat in timp real. Daca se pastreaza acest criteriu ar insemna sa se analizeze toate planurile de afaceri si apoi sa avem un nr. RUE. Tinand cont ca punctajul pentru acest criteriu este mai mult subiectiv, depinde foarte mult de persoana care evalueaza planul, vor fi si multe contestatii, ceea ce duce la un timp si mai mare pana la aflarea punctajului final.
Pe Start-up Nation editia 2017 s-au inscris aproximativ 3000 de firme, si se asteapta ca si anul acesta sa se inscrie un numar foarte mare de aplicanti pe acest program.
Consider ca pastrarea acestui criteriu duce la un timp foarte lung de analiza a dosarelor, ceea ce nu e in interesul nimanui.
Punctajul ar trebui calculat in timp real, intr-un mod transparent, si apoi vor fi selectate primele 3-400 proiecte, iar in faza C vor fi selectate, in urma interviului, cele mai bune dintre acestea.
Liviu 2019-03-26 15:42:38
Procentajul de investitii in echipamente tehnologice nu incurajeaza industriile creative si se bat cap in cap punctajele si optiunile. In aceste industrii creative, mare parte a costurilor sunt operationale (salarii, chirii, software as a service - SaaS, hosting, promovare online etc).

Programul ar trebui extins pana la firmele din 2017, care au fost create pentru Startup Nation si nu au intrat in program si care nu au avut activitate economica de atunci. Altfel, vom fi nevoiti sa infiintam firme noi doar pentru a putea aplica la program.

Procentajul de cofinantare este benefic, arata ca antreprenorul crede in idee si este dispus sa riste.
Georgian Hosu 2019-03-26 18:46:04
@Flory, scuza-ma dar aiurezi!

Cum sa se scoata calitatea planului de afaceri?? Adica nu conteaza ce vor aia sa faca acolo, banu sa se sifoneze...si pe urma mai vedem, eventual inchidem firma, mutam angajati de pe Start-Up City pe Start-Up Nation, ca asa s-a facut dincolo.

Stai cuminte, ca aici nu esti la Poplaca in Teliorman, esti la Bucuresti!
Vlad Pop 2019-03-26 23:17:19
-Cred ca ar trebui incurajati si bucurestenii din strainatate. Romania are un mare deficit de locuri de munca in momentul acesta iar toate statisticile spun ca suntem pe un trend desecendent. Dupa ce la Start Up Nation s-a supralicitat cu locuri de munca, cand stim cu totii ca acestea sunt imposibil de ocupat, haideti sa fim cerebrali si sa intelegem ca avem nevoie ca romanii plecati in afara sa se intoarca.

-Ar trebui sa se puncteze si expertiza aplicantului in domeniul ales. Fie ca a studiat domeniul respectiv sau a activat in acesta

-Ar fi cazul ca si la ponderea echipamentelor tehnologice sa fie niste praguri. Ai intre 50-65% sa fie un punctaj, 65-80% alt punctaj.

In rest, pare un program scris mult mai bine decta cel pe Start Up Nation
Oana 2019-03-27 08:55:31
Doar 2 imbunatatiri:

1. Firme infiintate dupa 2017, de cand a inceput Startup Nation si de cand au fost dezavantajati cei din Bucuresti. In prima editie (2017) au fost n probleme cu Agentia Ploiesti care a judecat dosarele firmelor bucurestenilor si le-a respins

2. Sa fie si softul cheltuiala considerata investitie. Doar suntem in anul 2019, nu??? Daca nu faceti asta, nu va mai laudati degeaba ca incurajati industriile creative, ale caror ''utilaje'' sunt softurile.
Flory 2019-03-27 16:56:21
@Georgian Hosu, prin acest criteriu se puncteaza mai mult munca consultantului, un consultant bun iti poate face un plan de afaceri exceptional, fara ca tu sa ai vreo implicare in asta.
Cred ca e suficient sa fie testate abilitatile viitorului antreprenor si calitatea planului de afaceri in faza C, pentru a micsora timpul de analiza a dosarelor.
Pe Start-up Nation, din 12 februarie si pana azi, au fost analizate 2061 planuri de afaceri, in 8 agentii.
Cat timp crezi ca ii va lua Primariei sa analizeze un numar de cateva mii de dosare?
Dani 2019-03-27 21:36:14
1 - Trebuie eliminat criteriul "Calitatea planului de afaceri" - punctajul pentru acest criteriu este subiectiv, depinde in totalitate de "persoana care evalueaza planul", nu este un criteriu de evaluare transparenta !
2 - Eliminarea criteriului de evaluare in ordinea depunerii - este un criteriu doar pentru aplicantii din IT - doar ei vor putea incarca in sistem proiecte in 6 secunde !
3 - Eliminarea punctajului maxim pentru industriile creative - cred ca ar trebui un punctaj maxim pentru acele coduri caen pentru care exista (daca exista) un studiu de necesitate a produselor si serviciilor in Municipiul Bucuresti.
4 - introducerea obligativitatii ca atat asociatul majoritar cat si administratorul sa aiba domiciliul stabil inaintea datei de 01.01.2019 in Bucuresti ! Este un program al Primariei Municipiului Bucuresti pentru investitorii din Bucuresti !
5 - Interviul este si el subiectiv, poate sa ramana, dar cu o pondere a punctajului in selectie mai mica.
Marian 2019-03-28 10:11:33
Partea de promovare este esentiala in succesul afacerii, cred ca trebuie sa fie evidentiata separat in "conditiile de eligibilitate beneficiari" si cu un plafon de minim 50.000 roni (10.000 euro) .
In rest, program este foarte bun.
Bogdan Livinti 2019-03-28 12:02:57
Salut initiative primariei si va transmit sugestiile mele privind anumite aspecte mai importante, asupra carora ar trebui sa se aloce mai multa atentie.

Sper ca pe viitor documentele care contin programe/ghiduri/alte informatii importante sa fie oferite intr-un format din care sa se poata copia usor textul pentru o eventuala sinteza pe care doreste sa o creeze persoana interesata, altfel pierdem timp, personal am fost nevoit sa trec documentul pdf care a fost creat din pagini scanate ale textului programului prin trei programe software pentru a obtine o varianta acceptabila din care sa pot copia partile care ma interesau.

In cazul in care se vor face modificari la program va rog sa le includeti intr-un document separate cu referire la articolele care se modifica.
In ce priveste continutul programului am urmatoarele sugestii:

1. Eliminarea criteriului de departajare “Data si ora inscrierii in program”, criteriu pe care-l consider pur si simplu ridicol; In situatia unei blocari a sistemului sau in cazul aparitiei unei probleme tehnice(buguri) cum se va proceda? Tehnic pot sa apara probleme, iar criteriu este pur si simplu subiectiv.
2. In ce priveste criteriul de departajare “Calitatea planului de afaceri” am aprecia cu totii o transparenta mai mare, am dori sa stim exact care este procedura prin care se evalueaza planurile, cate persoane citesc acelasi plan de afaceri si daca fiecare dintre ele aplica o nota separat si se face o medie, ce experienta generala de antreprenoriat au, ce experienta au in domeniul pe care s-a creat planul de afacere, ar fi cateva dintre aspectele importante pentru noi
3. In ce priveste punctajul pe domenii de activitate sugerez cresterea punctajului pentru domeniile productie/servicii la 15 puncte si pentru comert 5 puncte, iar antreprenorii care vor imbina cele trei domenii de activitate sa primeasca un bonus (cu o anumita “greutate” in punctaj); transmit aceasta sugestie de punctare cu un bonus a planurilor care imbina cumulative domeniile de activitate in speranta ca se doreste sprijinirea inovatiei.
4. Reducerea punctajului obtinut pentru domeniul de activitate “Industrii creative” la 15 puncte, cu exceptia acelor subdomenii (coduri CAEN) pentru care exista o necesitate mai mare de crestere, informatie obtinuta din studii efectuate la nivelul Municipiului Bucuresti, studii de piata care ne sunt cerute in mod corect si noua.
5. In ce priveste criteriile de evaluare exista o mare doza de subiectivism, antreprenorii vor avea trac sau sa nu vor prezenta planul in cel mai bun mod posibil(va pot da si un exemplu de antreprenor bine cunoscut care nu face prezentari extraordinare, e vorba de Elon Musk, dar care totusi creeaza produse extraordinare). Propun scaderea numarului de puncte maxime care se poate obtine pentru criteriul ”motivatia aplicantilor cu privire la afacere” la 5, aceast criteriu nu are aceeasi importanta precum celelalte doua iar antreprenorul care a ajuns in aceasta faza si va investi cateva zeci de mii de euro e foarte motivat, nu e necesar sa se si tavaleasca prin fata juriului pentru a-l impresiona… Membrii juriului vor puncta individual criteriile de evaluare?
6. Introducerea obligativitatii domiciliului in Bucuresti pentru asociat majoritar/administrator stabilit inaintea datei anuntarii programului de finantare si excluderea persoanelor cu viza de flotant.
Bogdan Livinti 2019-03-28 13:58:51
Adaug la punctul 6 privind criteriul motivatie: Aplicantii care au contribuit la dezbaterea programului de finantare cu intrebari, sugestii&comentarii sa primeasca mai multe puncte in cadrul criteriului de evaluare pentru implicare la crearea unui program mai bun(denota motivatie).
d.ancuteru 2019-03-28 14:14:43
Buna ziua!

Consider ca suma maxima de achizitionare a unui autovehicul ar trebui crescuta, iar daca nu se poate asta, macar acordata permisiunea de a se achizitiona un automobil second-hand, in anumite conditii - desigur. De ce? Pentru ideile de bussines ce au nevoie in mod indispensabil de un mijloc de transport tip, van, dubita, autoutilitara, cei 40.000 de lei sunt insuficienti. O Dacia Dokker, pleaca de la 9.500 de euro.
De asemenea pentru a oferi o libertate mai mare de evolutie, as permite achizitia a maxim 2 autoturisme, nu unul ca in prezent.
Consider ca achizitia de automobile second hand este o alternativa viabila, deoarece ii poate oferi viitorului antrepenor mai multe posibilitati dpdv al exploatarii bugetului.
Sergiu 2019-03-28 18:23:46
Dupa ce am citit proiectul in intregime, propun urmatoarele schimberi:

-productia/serviciile sa fie si ele punctate la nivelul industriilor creative. Astfel, cele mai bune planuri de afaceri vor iesi castigatoare. Nu are rost ca un plan de afaceri mai slab si care nu va aduce valoare sa fie mai bine punctat decat un plan de calitate.
-aportul personal maxim ar trebui plafonat la 30%, astfel nu se va suprasolicita asa cum s-a suprasolicitat la Start Up Nation cu numarul de angajati.
Cezar 2019-03-28 22:48:35
1. Multi antreprenori din Bucuresti s-au pregatit cu un proiect pentru start up si au vrut sau chiar au aplicat la programul Start Up Nation. Au fost depunctati si au pierdut. Prin stabilirea conditiei "firme infiintate dupa 01.01.2019" urmeaza sa fie "sanctionati" a doua oara dupa ce au avut mari asteptari la primul anunt public despre Bucharest Start Up City in care s-a vorbit despre depunctarea din programul national. Propun modificarea conditiei in sensul acceptarii firmelor infiintate dupa data de 01.01.2018.
2. In grila de evaluare un punctaj foarte mare - 40 puncte sunt acordate pentru pct 1 Calitatea planului de afaceri. Regulamentul nu contine criterii pentru evaluarea fiecarei categorii in parte. Trebuie completat cu criterii de evaluare. Intre criterii exista "Planul de finantare (cashflow, buget). In Planul de afaceri apare Bugetul investitiei si Cashflow. Deci inteleg ca este vorba despre evaluarea Bugetului investitiei. In masura in care in acest buget se includ numai cheltuielile eligibile conform regulamentului, cum se face diferentierea intre un buget ce va fi punctat maxim de un buget punctat minim? Propun micsorarea semnificativa a punctajului acordat pentru calitatea planului de afaceri si cresterea punctajului pe criteriile obiective.
3. Faza C - Regulamentul nu precizeaza criteriile de evaluare. Trebuie completat cu criterii pentru fiecare subpunct in parte. Propun micsorarea semnificativa a numarului de puncte acordate in acesta faza.
4. Propun ca Industriile creative, productia si serviciile sa fie punctate la fel.
5. Propun un nou criteriu de evaluare - numarul de asociati. Dpdv al sustenabilitatii afacerii, mai multi asociati pot asigura mai multe resurse pentru afacere - financiare, experienta, cunostinte specifice, samd. Mai multi asociati inseamna verificarea ideilor in faza de proiectare a afacerii. Mai multi asociati, prin controlul reciproc realizat de acestia, inseamna un filtru suplimentar in evitarea greselilor de orice fel in faza de implementare si de desfasurare a activitatilor. Mai multi asociati inseamna mai multe optiuni si resurse pentru depasirea eventualelor momente dificile in functionarea afacerii. Nu in ultimul rand mai multi asociati intr-o firma inseamna o crestere semnificativa a numarului de beneficiari ai programului Bucharest Start Up City si a impactului social al acestuia.