Georgescu Dan | 2019-03-19 23:08:47 |
Ideea este buna, dar eu propun sa se faca lucrurile in ordine pentru ca aceasta masura sa poata fi implementata cu succes. In primul rand este neaparat nevoie de parcaje tip Park& Ride la toate intrarile importante din Bucuresti (probabil ca 30-35% din trafic este generat de autoturismele celor care locuiesc in jurul orasului si muncesc in Bucuresti). In al doilea rand aceste parcaje sa aiba un abonament la un pret decent care sa incurajeje folosirea lor (nu cum este cazul la Straulesti unde te costa 110-120 lei pe luna sa parchezi, iar cu suma respectiva aproape poti face plinul la o masina compacta). In al treilea rand, pretul abonamentelor pentru riverani este exagerat. Pretul unei Dacia Logan nou nouta porneste de la 6.200 euro, nu este normal ca in 5 ani si ceva sa o platesti inca o data numai utilizand parcarea din zona 0, presupunand ca nu ai loc de parcare de resedinta. |
Alex | 2019-03-20 09:22:33 |
Cred ca ar trebui limitate locurile de parcare pentru riverani la 1 loc pe locuinta. De asemenea, cred ca, in acelasi timp cu adoptarea acestui proiect, ar trebui organizate locurile de parcare din Bucuresti astfel incat sa nu mai existe posibilitatea de a parca gratuit pe nici o strada. Toate locurile, indiferent de zona, ar trebui marcate iar parcarea sa se faca contra cost. Desi sunt sofer, cred ca ar trebui descurajat transportul cu masina personala in mediul urban si pus accentul pe STB (mai ales transport pe calea ferata) si pe metode alternative (bicicleta, trotineta etc). De asmenea, poate am putea folosi banii rezultati din parcari pentru a ajuta in finantarea amenajarii pistelor de biciclete si a benzilor unice pentru autobuze. |
tudor | 2019-03-20 10:25:06 |
ideea e buna, executia groaznica pt zona o , pr rezidenti taxa creste de la 70 lei acum ( derizoriu ) la 4600 + 9600 - 3000 eur/an, e aberant , nici la viena nu sunt asemnenea scoruri.... cu alegeri la anul, asa ceva nu va trece ever |
Cosmin | 2019-03-20 10:58:48 |
1. Trebuie definit termenul riveran – începând cu aceasta hotărâre prin riveran se înțelege orice persoana fizica sau persoana juridică care au domiciliul/sediul social in zona parcajului public. a. Nu sunt diferențiate ca si costuri persoanele fizice de persoanele juridice b. Nu sunt specificate cate locuri poate închiria o singura persoana fizica/juridică- exista posibilitatea de abuzuri nefiind precizate c. Nu sunt specificate condițiile in care poți închiria(ex. Mașina înmatriculată la reședință pentru care soliciți abonament, contracte de comodat…….) 2. Neclarități referitoare la abonamentele pentru persoane fizice a. Locul de parcare este rezervat intre 19:30-7:30 la tariful fiecărei zone b. In intervalul 19:30-7:30 conform propunerii de hotărâre poți parca fără costuri c. Ce se întâmpla cu autoturismul daca nu eliberezi locul la ora 7:30? d. Ce se întâmpla in cazul in care revii cu autoturismul la reședință înainte de ora 19:30? 3. Abonamentele pentru persoane fizice sunt: a. fără nominalizarea autovehiculului b. Fără condiționarea ca autovehiculul sa fie înmatriculat pe persoana fizica c. Modul cum este constituit si definit abonamentul nu conduce la reducerea poluării conform strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului București si Planul De Mobilitate Urbana Durabila 4. Referitor la tarife a. Tariful orare rămân la nivelul aprobat in 2018. b. Lipsa transparentei constituirii tarifelor pentru abonamente – sunt stabilite aleator de către cine si in baza a ce studii? c. In condițiile in care pentru un loc de parcare de reședință in cadrul administrațiilor de sector tarifele sunt aproximativ 100 lei / an/ autovehicul/24 ore comparând cu tariful anual pentru i. zona 2 se constata ca este 14 de ori mai mare la plata integrala ii. Zona 1 de constata ca este 28 de ori mai mare la plata integrala iii. Zona 0 constata ca este 28 de ori mai mare la plata integrala d. Cum se justifica creșterea de tarif pentru riverani, tarif aprobat in 2018 spre exemplu in zona 1 de la 100 lei /luna /24 ore fără rezervare la 300 lei / luna/ 19:30-7:30? Propunere de modificare: Abonamente riverani (persoane fizice): - Se păstrează tariful lunar stabilite in anul 2018, pe baza de abonament pentru 24ore/zi loc fără rezervare in parcajul desemnat in intervalul orar 9:00-16:00 dar cu rezervarea locului in intervalul orar 16:00 – 9:00. - In intervalul orar 9:00-16:00 in lipsa autovehiculului desemnat, locul respectiv poate fi ocupat cu condiția achitării tarifului orar. - Se acorda abonamente riverani in limita a maxim 50% din locuri in parcajul respectiv(se preiau abonamentele încheiate pentru anul 2019 daca depășesc acest procent putând fiind încheiate acte adiționale si pentru anii viitori) - Se acorda un singur loc de parcare/apartament condiționat de existenta unui autovehicul înregistrat la adresa apartamentului. Concluzionând, la modul cum este conceputa propunere de anexa la Hotărârea CGMB nu oferă nici o protecție persoanelor riverane din proximitatea locurilor de parcare ci este orientata către un profit cat mai mare, un număr cat mai mare de autoturisme care sa tranziteze zonele centrale ale orașului ceea ce nu conduce la obiectivele asumate in preambulul prezentei hotărâri. |
Mih | 2019-03-20 11:06:50 |
In sectorul 3 pentru parcarea de reședința se plătește suma de 60 lei pe an. Foarte puțin. Consider oportun un tarif de maxim 50 lei pe luna pentru parcarea de reședința. |
Kolo | 2019-03-20 16:58:42 |
Stimati domni, nu stiu daca nu ar trebui sa va uitati inca odata pe cifrele acelea, va ganditi cumva ca salariile noastre au ajuns ca la Viena? vad ca ati propus niste preturi nesimtite, mai scump ca in tot Occidentul, sincer, voi sunteti niste oameni normali? As dori sa stiu cine a scris acest proiect de hotarare si cum a ajuns la concluzia ca trebuie sa platim niste sume aberante pentru a lasa masina undeva, Ce va face primaria pentru acesti bani ? Va trebui sa prestati ceva pentru ca este anormal sa ceri sume aberante pentru nimic, cum vor fi protejati riveranii si cei nascuti cu acte in regula in Bucuresti ? Cu respect va solicit demisia cu efect imediat, dumneavoastra ca primar pentru ca girati hotarari aberante, precum si cel care a gandit acest proiect, vrem sa stim si noi care este baza de calcul, salariul minim pe economie ? salariul minim din constructii ? Ar trebui sa va fie rusine, dar ne vom intalni la alegeri, cand vom avea sansa sa schimbam tot ce ati facut rau in acest oras NU SUSTINE ACEASTA ABERATIE DE PROIECT, VA ROG SA O RETRAGETI IMEDIAT ! |
Mihai | 2019-03-21 08:44:13 |
Și acum se cer bani pentru parcare, rezultatul fiind că parcările sunt aproape goale, în timp ce toate trotuarele sunt pline de mașini. Indiferent cât este tariful de parcare, câtă vreme nu sunt amendați cei care parchează aiurea, nu se va rezolva nimic. |
Madalin | 2019-03-21 08:46:55 |
O inițiativă care daca ca fi dusă până la capăt și anume valorificarea sumelor încasate în direcția creșterii nivelului de trai/confort a locuitorilor bucureștiului ar fi de lăudat. Este nevoie de astfel de măsuri pentru a putea "aerisi" putin acest trafic suprasaturat si a scăpa de toate cadavrele de mașini abandonate pe post de magazie ce își "dorm" somnul de veci in paracari de reședință pe 60-80/an. Felicitări PMB! |
Catalina | 2019-03-21 09:46:41 |
1. Trebuie facut ceva cu masinile abandonate pe domeniul public si in parcarile amenajate (ex. parcarile din jurul parcului Alexandru Ioan Cuza, fost IOR) - sunt foarte multe care n-au mai fost mutate de ani de zile; 2. Sa fie realizate parcarile promise de la intrarile in oras, inainte sa fie aplicate aceste taxari colosale. In zona Pantelimon este o mare groapa din 2012. 3. Revizuirea taxelor pentru parcarile din "spatele" blocurilor - unde in prezent taxele sunt de tot rasul - ~60 lei / an si incurajeaza sa ai masina pentru fiecare membru al familiei. 4. Amenajarea de parcari de resedinta suprapuse acolo unde spatiile permit, cu abonamente de bun simt - nici 60 lei / an dar nici 5000 lei/an. 5. Un transport in comun decent - atutobuzele/trolebuzele/tramvaiele sa fie curatate/spalate si pe interior. |
Iosif | 2019-03-21 10:34:02 |
1440 lei pe an in zona 2 reprezinta putin mai mult decat salariul minim intr-o luna. Probabil 600 lei/an ar fi un pret mai aproape de realitate pentru acest lucru. Salariile inca nu au ajuns la un astfel de nivel in care sa-ti permiti luxul de a-ti putea parca masina in fata blocului.... |
Gina Florescu | 2019-03-21 11:07:30 |
Ideea este buna numai pentru zona 0, pentru scaderea noxelor si reducerea aglomeratiei. Pentru parcarile de resedinta din zonele 1 si 2 cu blocuri, abonamnetul trebuie sa fie pe 24 ore, nu in intervalul 7.30-19.30, cand locatarii sunt la serviciu. Adica pleci la serviciu la ora 07.30, platesti abonament pe locul de parcare, te intorci de la serviciu la ora 20.00 si gasesti locul ocupat pentru ca este gratuit noaptea. Nu este corect! Trebuie abonament pe toata durata zilei la parcarile de resedinta. Sau, se pot mentine actualele reglementari privib parcarile de resedinta, insa sa creasca tariful de la 60 lei/an undeva la 500-600 lei an, adica un cuantum mai mare. Rog sa reanalizati implicatiile si sa nu aplicati masura la fel pentru toate zonele. Cresterea tarifului de parcare ar fi rezolvat problema. |
Cristian Neagu | 2019-03-21 13:13:06 |
Inteleg necesitatea unei astfel de prevederi, dar aceasta nu este solutia. Acest plan nu este bine pus la punct, preturile sunt mult prea mari pentru nivelul de trai din Romania si doar ar ajunge sa creeze haos. Detin loc de parcare de riveran cu interval de 24h/7 zile pe saptamana. Pretul este unul infim in ceea ce priveste beneficiile, inteleg cresterea acestuia. As fi dispus sa platesc si suma aceea (desi alte persoane sunt sigur ca poate nu se afla in situatia mea), dar trebuie sa realizati ca intervalul orar este foarte prost gandit. S-ar ajunge ca fiecare locuitor sa astepte nervos ora 19.30 dupa ce ajunge acasa, dupa o zi de munca, pentru a isi relua locul, iar in momentul cand nu se va intampla acest lucru sa sune la politia locala. Nu aveti oamenii necesari pentru asa ceva, nu ati avea echipamentul necesar pentru a bloca atatea masini ilegal parcate. In momentul de fata, in sectorul 4, daca imi gasesc locul de parcare ocupat nu primesc sprijin din partea politiei locale si tind sa cred ca nici atunci nu vom primi deasemenea. Am ajunge din nou sa se creeze haos si masinile sa fie parcate pe oriunde ar gasi o bucata de bordura, trotuar sau iarba. Majorati preturile intr-un nivel responsabil, dar nu duceti lucrurile la extrem prin reguli pe jumatate gandite, doar pentru a reintregi bugetul primariei capitalei (buget consumat in moduri despre care nici nu consider ca mai are rost sa fie dezbatut). |
Marian | 2019-03-21 15:01:29 |
Alesii au uitat care este nivelul de trai al romanilor, probabil propunand aceste tarife exorbitante uitandu-se la salariile lor. NU sustin aceasta propunere care nu se aliniaza cu veniturile majoritati romanilor. Este o propunere nefondata, ce nu rezolva problema lipsei locurilor de parcare, ci saracirea si mai mult a populatiei. |
Mihai | 2019-03-21 16:34:54 |
Pt zona 2 nu ar trebui schimbat nimic. Abia sau mai linistit apele si nu au mai aparut scandaluri intre vecini (cel putin la mine in zona de cand cu aplicatia mobilitateurbana4.ro). Daca totusi vreti sa schimbati ceva pretul maxim ar trebui sa fie de 100 lei/an, cu posibilitatea inchirierii pe un an cu prelungire si 24/24 nu pe intervale orare. Trebuiesc trecute si sanctiunile pt cei care ocupa locul de parcare inchiriat si nu il elibereaza. Specificat ce trebuie sa faci cand gasesti locul de parcare ocupat. |
Andrei | 2019-03-21 22:20:48 |
Sunt de acord ca trebuie luate masuri pentru a imbunatati considerabil calitatea aerului in Bucuresti, dar nu am vazut niciun raport semnat de dna. Firea cu eficienta rezultatelor obtinute folosind fondurile alocate pana acum in acest scop. Orice taxe suplimentare impuse inseamna in aceasta situatie, alt furt al banului public. Acesta este doar un alt proiect cu cifre absurde, folosind obisnuita tactica: propuneti initial niste abonamente nesimtite cu preturi fantasmagorice pentru locuitori (ati ramas fara bani de panselute?) pentru ca pe urma oamenilor ca Iosif sau Gina sa li se para rezonabil un cost "doar" cu 700% mai mare ca pretul actual (500-600 lei, acolo) - probabil intentia initiala a Primariei. Nu toti traim in penthouse-uri, ca initiatorii acestui proiect ce stau pe un post caldut, in care plimba hartii dintr-un loc in altul sifonand banii contribuabililor in buzunarele proprii si planificandu-si urmatoarea vacanta exotica. Resping total acest proiect, si mai mult ca sigur il voi respinge si pe cel revizuit (cel cu adevarat urmarit). Daca tot vreti sa veniti cu preturi umflate din pix (fara a prezenta niciun studiu de impact care le-ar justifica), o conditie cu care as fi de acord, ar fi ca acestea sa se aplice incepand cu a doua masina a unei familii. |
Tiberiu | 2019-03-22 09:52:36 |
Nu sustin proiectul de hotarare in forma actuala. Propuneri: - reglementarea trebuie sa vizeze strict parcarile publice din Bucuresti, tarife fixe ca in mun. Cluj Napoca si implementarea treptata, dupa 2020, prin asigurarea mijloacelor tehnice - parcomate, plata prin cash sau sms; vedeti cazul mun. Cluj Napoca unde este rezolvata rezonabil aceasta problema a parcarilor; - pentru parcarile de resedinta (parcarile dintre blocuri) din zonele 1 si 2, in momentul de fata situatia este rezolvata, s-au aplanat conflictele dintre vecini, avand locuri de parcare bine delimitate. Este necesara mentinerea abonamentelor 24/7, insa trebuie rezonabil crescut tariful de la 60 lei/an la 500 lei/an. Modul in care se propune acum abonament intre 7.30 si 19.30, va duce la adevarate lupte intre vecini pentru intervalul din timpul noptii si weekend. Abonamentul pentru parcarile de resedinta trebuie sa ramana in forma actuala, insa trebuit stabilit un tarif mai mare, iar banii obtinuti trebuie investiti in amenajarea de noi locuri de parcare, chiar si parcari supraetajate. Aceasta este solutia. In timpul zilei, in parcarile de resedinta nu vin alte masini ale institutiilor sau firmelor, eventual doar vizitatori izolati. - amenajarea de parcari supraterane, etajate, pe terenurile publice si nu construirea de magazine si mall-uri!! - pentru Bucuresti sa se stabileasca aceleasi tarife pentru toate sectoarele, iar ADP de sector sa continue sa administreze in forma actuala parcarile de resedinta. - pentru spatiile de parcare aflate in administrarea Primariei Generale, sa stabileasca doar Consiliul General modalitatea, pe zona centrala 0, in special. Oricum, tariful de 10 lei/ora in zona centrala este mult prea mare. Va multumesc pentru atentie. |
yoo | 2019-03-22 21:39:51 |
vad ca nimeni nu intelege ca parcarea nu este un drept garantat prin vreo lege, si nici vreo masura de protectie sociala, asadar administratia locala poate tarifa cat vrea (vedeti cazurile cand s au scos la licitatie parcarile in sectorul 3, brasov, cluj, etc., si la licitatie oamenii au fost dispusi sa plateasc sume chiar mai mari decat cele din propunerea de fata) .. deci parcarea este un lux care unii si l permit. chiar si asa, parcarea de resedinta are un nivel modic, tocmai ca omul sa si lase masina acasa daca nu are nevoie neaparat sa stea 8 ore parcata in centru langa birou. credeti ca in capitalele eropene nu este trafic congestionat fiindca au parcari scumpe? este intradevar un factor, combinat cu alte taxe si impozite, care lasa posibilitatea de a avea masina proprie numai celor care intradevar isi permit. ia intrebati orice muncitor roman care a lucrat in londra, a avut masina personala? dar in bucuresti? cred ca stiti raspunsul. vad ca majoritatea este nemultumita de cuantumul mare al abonamentelor. pai asta e si ideea, numai cine isi permite, altfel transformam bucurestiul intr o parcare rezervata dublu, si acasa si la servici. tarifele orare sunt rezonabile pentru un oras capitala europeana cu trafic congestionat si poluare peste maxima admisa. in alta ordine de idei, statistic, o masina personala stationeaza 90% din durata ei de viata, deci este normal sa taxezi acest lucru. inca un lucru bun, cu tarifele astea, daca se aplica pe toate strazile, o sa vedeti cum o sa si bage toti masinile in curte, cum o sa se vanda locurile de parcare la blocurile noi (care costa 10-20 mii euro, dar in schimb pe strada e moca) si o sa dispara rablele. tarifele astea, combinat cu ridicarile auto, care au fost in dezbatere acum o luna, sunt luminita de la capatul tunelului pt traficul din bucuresti si pt viata din orasul asta sufocat. |
yoo | 2019-03-23 16:09:40 |
vad ca nimeni nu intelege ca parcarea nu este un drept garantat prin vreo lege, si nici vreo masura de protectie sociala, asadar administratia locala poate tarifa cat vrea (vedeti cazurile cand s au scos la licitatie parcarile in sectorul 3, brasov, cluj, etc., si la licitatie oamenii au fost dispusi sa plateasc sume chiar mai mari decat cele din propunerea de fata) .. deci parcarea este un lux care unii si l permit. chiar si asa, parcarea de resedinta are un nivel modic, tocmai ca omul sa si lase masina acasa daca nu are nevoie neaparat sa stea 8 ore parcata in centru langa birou. credeti ca in capitalele eropene nu este trafic congestionat fiindca au parcari scumpe? este intradevar un factor, combinat cu alte taxe si impozite, care lasa posibilitatea de a avea masina proprie numai celor care intradevar isi permit. ia intrebati orice muncitor roman care a lucrat in londra, a avut masina personala? dar in bucuresti? cred ca stiti raspunsul. vad ca majoritatea este nemultumita de cuantumul mare al abonamentelor. pai asta e si ideea, numai cine isi permite, altfel transformam bucurestiul intr o parcare rezervata dublu, si acasa si la servici. tarifele orare sunt rezonabile pentru un oras capitala europeana cu trafic congestionat si poluare peste maxima admisa. in alta ordine de idei, statistic, o masina personala stationeaza 90% din durata ei de viata, deci este normal sa taxezi acest lucru. inca un lucru bun, cu tarifele astea, daca se aplica pe toate strazile, o sa vedeti cum o sa si bage toti masinile in curte, cum o sa se vanda locurile de parcare la blocurile noi (care costa 10-20 mii euro, dar in schimb pe strada e moca) si o sa dispara rablele. tarifele astea, combinat cu ridicarile auto, care au fost in dezbatere acum o luna, sunt luminita de la capatul tunelului pt traficul din bucuresti si pt viata din orasul asta sufocat. |
Bogdan | 2019-03-24 22:21:25 |
Ce facem cu cei care au la un apartament 2 sau 3 masini personale si mai au si 2 de la serviciu?Normal este ca in parcarea de reședință sa stea masina personala.Cei care au masini de la serviciu sa le lase la sediul firmei.Sunt pline parcarile de dube, camioane și microbuze. Nu mai zic de toate turismele de la firme!Tarifele propuse pentru parcarile publice sunt aberante.Vezi zona zero unde parcarile sunt goale iar trotuarele s-au transformat in parcari. |
carmen bogdan | 2019-03-25 12:57:50 |
Nu sustin acest proiect aberant. Redati toate trotuarele ADP-lui de sector, asa cum a fost pana in 2010. In sectorul 1 sunt trotuare late de peste 10 m si au fost marcate de catre ADP pentru parcarea de resedinta. Abonamentele erau anuale si non-stop. De cand atributiile ADP-lui au fost anulate, nu se mai ocupa nimeni, nici de asfaltarea si parcarea de resedinta. De aceea vin foarte multe persoane care isi expun masinile spre vanzare, iar cei care locuiesc la bloc numai au cum sa-si parcheze masina. Propun ca pentru parcarea de resedinta, asa cum a fost pana acum, sa se dea cate un loc pe locuinta, abonamentul intr-adevar sa fie undeva la 250-300 lei pe an , 24/24 , nu pe intervale orare. Mai bine ati face un referendum on line ca sa vedeti daca acest proiect aberant va fi sustinut. |
Claudiu | 2019-03-26 15:17:58 |
Un proiect bun. Il sustin. Bravo! |
Diana | 2019-03-26 15:35:09 |
Va multumim pentru posibilitatea si onoarea ca de acum inainte sa ne parcam masinile in fata casei contra cost. Si daca tot e sa platim, platim 500 de lei pe luna locul de parcare si nu avem dreptul sa ne tinem masina in fata casei 24/7. Iar in concediu, trebuie neaparat sa luam masina din fata casei, la ora 7 dimineata. Unde o ducem, ne priveste! Nu mai spun ca sunt familii cu 2 masini, ca deh... trebuie. Ce-ar fi sa construiti parcari subterane si/sau supraterane, la un pret decent, (nu 20 lei ora) pentru "vizitatorii" din timpul zilei din zonele aglomerate si sa lasati bucurestenii rezidenti in zonele respective in pace? Alta aberatie de la primarie. Chiar nu e nimeni cu cap p-acolo care sa scoata ceva coerent??? Taxe si taxe si iar taxe. Nu mai stiti de unde si ce sa mai inventati ca sa luati bani de la cetateni. |
Klaus | 2019-03-27 09:53:25 |
Un proiect aberant, atat ca preturi cat si ca partajarea timpului de utilizare intre zi si noapte. Probabil cel ce a conceput acest proiect de act normativ nu traieste si nu munceste in Bucuresti. Felul in care este partitionat timpul si preturile propuse nu vor duce decat la HAOS !! Un riveran are nevoie de locul de parcare atat ziua cat si noaptea mai ales daca lucreaza in ture ( cand vine dimineata de la servici plateste un loc de parcare pe timpul zilei - care poate este tocmai al lui pe timpul noptii - deci plateste de doua ori !!). Cica scopul proiectului este de a elibera traficul...cum se face asta daca la ora 7.30 sunt obligat sa parasesc locul de parcare? In loc sa ma duc la servici cu STB-ul, ma duc sa ma plimb cu masina personala...pt ca nu pot plati inca o taxa pt locul de parcare pe timpul zilei!! Trebuie facuta o diferentiere clara intre parcarile de resedinta care trebuie rezervate 24/24/7 si locurile de parcare publice din vecinatatea locurilor de munca! O astfel de diferentiere este logica sa i-si atinga scopul de a descongestiona traficul prin Bucuresti intrucat va incuraja lasarea autoturismelor proprii in parcarile de resedinta (nu ma duc la servici sa platesc un alt loc de parcare)!! Iar preturile trebuiesc gandite in functie de nivelul salariului mediu..., niste preturi exagerate care golesc buzunarele contribuabililor nu vor ajuta la atingerea scopului propus..., nu atunci cand te obliga sa te gandesti: "ce fac luna asta? mananc sau platesc parcarea?" DOMNILOR!! ATUNCI CAND FACETI UN PROIECT NORMATIV PUNETI-VA IN PIELEA CELUI PENTRU CARE FACETI ACTUL, DACA VRETI SA FACET CEVA BUN!!! |
Claudiu | 2019-03-27 10:14:55 |
Pentru cei care se plang de costurile propuse in proiect (dar unii dintre ei au 2 masini) le spun ca sunt ipocriti. Parcarea in fata casei nu este un drept ci este un moft. Mai intai Primaria sa taxexe la pretul pietei locurile de parcare existente iar din banii stransi sa construiasca parcari subterane si etajate in fiecare an. La fel, este absurd ca Primaria sa inchirieze spatiul public (adica si al meu si al tau) la niste costuri modice, sub pretul pietei cand la imobile nou construite pentru un loc de parcare se platesc bani multi. De exemplu, la imobilele nou construite din inelul median din zona de vest a Bucurestiului un loc de parcare costa intre 6.000 si 14.000 EUR si se inchiriaza intre 50-100 EUR pe luna. |
Migb | 2019-03-28 00:20:14 |
Îmi este rușine acum că trăiesc în București. Parcă nu mai are nimeni o minimă gândire responsabilă. Proiectul este conceput greșit. |
Adrian- riveran sector 1 | 2019-03-28 12:03:36 |
1. Tarifele propuse sunt la nivel U.E. Salariile in RO, nu !!! Ajungi sa platesti, in cativa ani, inca odata o masina medie ! Propun o regandire conforma cu realitatea in care traim in Romania. Tariful actual (100 lei/luna, in cazul meu) -fara "rezervare" este relativ correct, daca-l platesc TOTI riveranii sau cei care parcheza constant (institutii, salariatii societati comerciale sau institutii de stat din zona -pe baza de solicitare si Contract). Daca exista situatii cu cate 2 masini pe familie, acesta poate fi crescut...cat?...nu sunt in masura sa apreciez, dar rezonabil. Nu toti cei care au autoturim personal sunt "bogati" chiar si cei cu 2 maisini pot avea masini "normale" 2.Interval orar prost. Presupunand ca se lucreaza 8 ore + 1 ora pe drum, ai de plata daca vii mai devreme (de ex. de la ora 8 + 8 +1 = 17. Pana la 19:30 ...???) Daca lucrezi mai mult de 8 ore ( faci in traffic si dimineata si seara mai mult...), gasesti dupa 19:30 locul ocupat ca e ...gratis!!! Propun o varianta care "incaleca" orarul: 7:30 - 19:30 cu taxa si 17:30- 7:30 pentru "riverani" daca e fara rezervare loc. Suprapunerea de 2 ore (17:30-19:30) se "rezolva" pentru cei cu "rezervare" DACA se precizeaza in contract imtervalul orar: se vor putea delimita astfel locurile care trebuie sa fie libere de la 17:30. 3. Cand posesorul e in CO (presupunem 30 zile pe an) ce face cu masina? Pleaca obligatoriu cu ea in CO??? Poate fi "amendat" Contracul si in acest sens. 4. Nu aveti sufficient personal pana la 19:30 (din ce s-a vazut pana acum). 5. Nu aveti personal competent pentru aplicarea legii si a Hotararilor Primariei (sunt destui care nu platesc pentru ca sunt "smecheri" si nu vor - asa declara), iar personalul Dvs. NU poate face nimic. 6. NU AVETI sprijiniul Politiei Locale (pentru cazurile de mai sus). 7. Nu s-a definit termenul de "riveran" -este pentru locatari care locuiesc in limita a 50m sau 500m, pe aceeasi strada sau si pe "adiacente", paralele, etc? 8. Propun tarife "speciale" (ca cele propuse in prezenta), indifferent ora, pentru Societatile comerciale "riverane"- hoteluri, restaurant, terase (asa cum este cazul in zona1 -sector 1, unde locuiesc). Seara, cand at trebui sa fie "la liber" parcarea este ocupata ...110% (adica sunt si masini blocate de altele parcate perpendicular fata de cele parcate ceva mai devreme) 9. Tot tarife "speciale" at trebui incasate si de la institutiile statului care doresc loc de parcare pentru soferii care ...asteapta sefii sau pentru cetatenii care vin cu solicitari la acea institutie. Si chiar pentru salariatii care vin din judetele apropiate de Bucuresti, angajati ai institutiei respective! 10. Desi nu face subiectul prezentei dezbateri, CAND se va hotara ceva in legatura cu multitudinea de masini inmatriculate in alte judete, cu posesori salariati in Bucuresti, care circula fara alte taxe? Daca posesorul este mutat cu casa sau serviciul in Bucuresti sa transfere taxa auto aici, ca sa putem face ceva si cu banii sai pentru strazile pe care circula AICI, nu in judetul din care provine. PROPUNERE: -Amenajati parcarile "compacte", -marcati-le pe cele stradale (am vazut in Franta, scria "payant" si se percepea taxa NUMAI celor care parcau ziua, in intervalul cand "payat"-ul nu era prezent), -asigurati personalul necesar pentr 12 ore pe zi, -asigurati conditii de igiena si adapost pe timp defavorabil (ploaie, viscol, canicula...) pentru personalul Dvs din parcarile descoperite -solicitati si incheiati in "protocol" cu Politia locala de patrulare in zona si rasuns la solicitarea personalului Dvs. sau al unui "riveran" -faceti o analiza a "puterii de cumparare" a cetatenilor - in ceea ce priveste taxa propusa ( fara masini de lux ! -poate ca at trebui taxat dupa valoarea de piata a autoturismului !?) DUPA CARE PUTETI EMITE SOLICITA SI TAXA DE CIVILIZATIE INTR-O CAPITALA EUROPEANA ! |
Dagobar | 2019-03-28 23:19:53 |
Este necesara cresterea tarifelor la parcare. Parcarea nu este un ajutor social iar masina personala nu este o necesitate ! In felul acesta se va reduce poluarea. In zona unde locuiesc eu sunt familii cu un singur apartament si 3-4 masini din care unele zac nefolosite, unele sunt dube de transport marfa, adica nimic ce ar avea in comun cu resedinta. Pe de alta parte daca tot se plateste un tarif mai mare mi se pare normal ca rezervarea sa fie pentru 24/24 ore si 7/7 zile. Proiectul poate fi inbunatatit insa eu il sustin !!! |
Colcer | 2019-04-01 11:09:17 |
Proiectul nu este viabil si corect in prezentarea actuala. Sunt de acord cu marirea pretului abonamentelor de parcare, insa scopul hotararii este de a reduce deplasarea autovehiculelor pe raza municipiului, de a incuraja transportul in comun. Pentru parcarile de resedinta abonamentul trebuie sa fie 24/24h 7/7zile, tocmai pentru a avea un loc platit unde sa lasi autoturismul acasa si a te deplasa cu mijlocele de transport in comun. Pentru parcarile de resedinta nu trebuie impus un interval orar 7.30-19.30 pentru plata partiala, intrucat majoritatea oamenilor lucreaza pana la orele 16 sau 17. Problema este sa vii acasa si sa ai asigurat un loc platit pe timpul noptii. Rog sa reanalizati regimul parcarilor de resedinta. Actuala reglementare prin ADP este buna, insa daca se considera marirea taxei anuale de parcare, sunt de acord cu un tarif adecvat salariilor din Romania. |
Andrei | 2019-04-02 12:49:21 |
Ca in orice dezbatere constructiva voi incepe cu plusurile pe care eu ca cetatean al Bucurestiului si riveran al sectorului 1 (zona 0) le vad: - este normal sa se plateasca parcarea pe raza intregului Municipiu iar aceasta sa fie diferentiata in functie de zone, trebuie sa facem si acest pas - desi nu se intelege clar din proiect, acesta va da posibilitatea si celor ca nu au locuri de resedinta in proximitatea locuintei sa aiba un abonament cu loc rezervat la 1/2 strazi distanta - va contribui masiv la decongestionarea traficului in Bucuresti si la gasirea de solutii alternative de transport pentru cetateni (transport public, car sharing, pedestru samd) - este foarte bine ca sunt prevazute sanctiuni pentru cei care nu respecta regulile insa acestea ar trebui sa fie mai drastice, pana la ridicarea automobilului de pe locul de parcare (nu ajuta pe nimeni daca cineva isi lasa masina pe un loc de parcare timp de o luna cu roata blocata) Partile negative, din pacate mai multe: - voi incepe cu tarifarea pentru riverani zona 0, venitul mediu net in Bucuresti aferent lunii Iunie 2018 era de 3.535 RON de persoana iar dumneavoastra veniti si solicitati prin acest proiect 14% din acest venit pentru abonamentele pe o luna de zile, 13% pentru un semestru si 11% din venitul anual al unei persoane pentru simplu fapt de a isi parca masina acolo unde domiciliaza. Este un tarif enorm din toate punctele de vedere iar trecerea de la 0 lei/luna la aceste sume este si mai greu de digerat. Propun ca aceste tarife sa constituie maxim 8% din venitul mediu net lunar pentru abonamentele de 1 luna si sa scada progresiv spre 3-4% pentru cele pe un an din venitul mediu net anual. Aceste tarife se pot ajusta ulterior anual in functie de valoarea venitului mediu aferent Municipiului Bucuresti. - continui cu ambiguitatea privind termenul de riveran. Se aplica celor care domiciliaza in zona? Dar daca doar lucreaza cu forme legale in zona? Propun clarificarea acestor aspecte precum si limitarea numarului de abonamente. In zona exista si case, nu doar apartamente iar acolo ar trebui gasita o solutie deoarece poate sa fie o locuinta multi-familiala. Eu as vedea o limitare de 3 pentru apartamente si 4-5 pentru case. In caz contrar se va ajunge la un trafic de abonamente de rezidenta si nu rezolvam, din nou, nimic. - nu este clar ce se intampla in timpul zilei. De exemplu, eu locuiesc si muncesc in zona 0 iar pentru deplasarea la/de la birou folosesc transportul in comun sau merg pe jos. Pentru faptul ca imi las masina acasa, pe locul de parcare si nu contribui la poluare si aglomeratie va trebui sa platesc tariful orar intre ore 7:30 si 19:30? Adica sunt penalizat pentru ca imi las masina acasa? Sunt constrans sa am o masina in proprietate desi aceasta este garantata de constitutie? Propun sa reanalizati acest aspect deoarece este aberant. Sunt de acord ca daca plec de acasa cu masina in timpul zilei la intoarcere sa nu am locul rezervat insa nu sa si platesc pe ora in zona in care am abonamentul de riveran, este cel putin revoltator sa fie asa. Nu mai discut de perioada de concedii cand poti pleca si 3 saptamani fara masina undeva... - nu se specifica cum se va face rezervarea locurilor si cine are sau nu prioritate. De exemplu, daca eu stau la Victoriei si ma hotarasc sa platesc un abonament de riveran risc sa primesc un loc de parcare la Romana sau la Universitate? Propun sa existe o corelare cu plata taxelor si impozitelor pentru cei care pot sa aplice pentru abonamentul de riveran sau o alta conditie de proximitate care sa reglementeze acest aspect. - avand in vedere ca in zonele aglomerate exista masini parcate mereu, ce este de facut in momentul in care un riveran isi gaseste locul rezervat ocupat dupa ora 19:30? Ok, suna la politia locala si ii blocheaza aluia roata dar daca o lasa 3 zile acolo ce e de facut? Ocupi la randul tau un alt loc rezervat si risti blocarea rotilor? Propun ridicarea masinilor care ocupa abuziv locurile rezervate dupa ora 19:30 intr-un termen definit clar. - nu regasesc in proiect propuneri de plata a abonamentelor pentru riverani. avand in vedere ca discutam despre niste sume mari va recomand sa existe si posibilitatea platii lor in rate cu card bancar sau alte produse bancare de rate - nu regasesc in proiect ce se intampla daca imi vand/reciclez/avariez peste posibilitatea de reparare masina cand am abonament de riveran achitat deja pe 1 an. Pot muta abonamentul pe o alta masina sau imi pot primii banii inapoi? - sub ce forma se vor evidentia aceste abonamente de riveran? - cum se vor marca locurile rezervate pentru riverani si cine o va face+in cat timp? - cine si in ce fel va solutiona eventualele conflicte? - de exemplu eu aplic/imi cumpar pentru abonament si primesc loc rezervat in fata unei case timp de un an, peste o luna decide si proprietarul casei respective sa aplice dar nu poate primi locul din fata casei/blocului lui pe care il considera propritate persoanala si il blocheaza cu capre deoarece este deja al meu. - exista hoteluri/firme in zona care si-au marcat zone intregi ca fiind parcare pe care platesc sau nu taxe. Sa inteleg ca si ei, ca operatori economici, se vor alinia la aceste preturi? Daca nu se aliniaza, politia locala sau vreo autoritate le va desfinta amenjarile de parcare cu bariere si le va reda publicului? Va exista vreo semnalizare ca acea parcare este platita de hotel si vom putea si noi verifica acest lucru? - ca riveran cu abonament de zona 0 voi putea parca oricand gratuit in celelalte zone? Sau doar seara si in week-end? Nu este clar... |
amelia popa | 2019-04-02 13:16:37 |
De ce nu luati exemplu secorul 4, taxa e de 1 leu/2 ore, parcarile vor fi mereu pline acolo. Aici la 10 lei pe ora este enorm, vor fi parcarile goale. |
Diana | 2019-04-02 20:50:42 |
Se impune reducerea considerabila a tarifelor aplicabile riveranilor, in contextul in care scopul declarat al initiativei este reducerea poluarii prin incurajarea lasarii masinilor acasa si nu “ pedepsirea” bucurestenilor care detin autoturisme. Taxarea excesiva a riveranilor care isi lasa masinile acasa este astfel lipsita de sens, scop si beneficii. De asemenea, se impune corelarea tuturor tarifelor cu veniturile bucurestenilor, intrucat acestea depasesc cu mult posibilitatile financiare reale ale unui locuitor de rand al orasului. Este necesara definirea clara a modului in care se vor aloca locurile de parcare pentru riverani intrucat orasul dispune de un numar insuficient de locuri de parcare raportat la numarul de locuitori. In acest caz, alocarea unui loc de parcare la 15 minute de casa, contra unui abonament lunar de 500 Ron (riveran zona 0) nu este o solutie acceptabila. Este necesara o clarificare referitoare la ce se intampla cu locul de parcare al unui riveran inafara intervalului 19:30-7:30. In forma actuala textul nu clarifica daca un riveran care isi lasa masina pe locul de parcare alocat, inafara orelor indicate, este obligat sau nu sa plateasca suplimentar fata de abonamentul deja achitat. Se impune prelungirea intervalului de timp in care este rezervat un loc de parcare al unui riveran astfel: 18:00-8:30, intrucat programul zilnic de lucru al unui bucurestean nu este de 12 ore. Este obligatorie modificare cadrului legal care reglementeaza acordare vizelor de flotant astfel incat o resedinta sa aiba un numar maxim de locuitori permisi, exceptie facand bineinteles situatie in care toti locutorii, indiferent de numar, sunt rude de gradul intai. |
genutu | 2019-04-03 10:13:42 |
Plecand de la considerentele ca aceasta hotarare urmareste sa contribuie la descongestionarea traficului din bucuresti atunci cred ca ar fi bine sa aveti in vedere si din urmatoarele aspecte: - cred ca notiunea de parcare de resedinta ar trebui desfiintata deoarece: - numarul masinilor este cu mult mai mare decat al locurilor de parcare oferite. Ceea ce inseamna ca nu avem toti drepturi si sanse egale....Ce vor face ce-i care nu mai prind locuri de parcare de resedinta? - nu este logic sa rezervi un loc de parcare si cand esti plecat din oras acel loc sa nu poata fi folosit de altcineva care poate vine in vizita la vecinul tau. - cred ca principiul primul sosit primul servit este benefic, astfel poate unii mai renunta sa mai plece cu masina doar ca sa-si cumpere tigari de la 800-900 m departare stiind ca locul nu-i va fi ocupat. - daca atunci cand ajungi acasa nu mai gasesti loc de parcare in fata blocului de ce nu ai putea sa parchezi la blocul alaturat unde este loc liber? - in weekend multe masini ies din oras lasand locuri libere de parcare si foarte multe intra in oras, acestea din urma unde vor parca daca majoritatea locurilor sunt rezervate Ce ar trebui sa faca primaria : - instituirea unei taxe anuale decente de parcare pe domeniul public pentru toate masinile cu numar de bucuresti (80-100 de lei pe an este prea putin dar 9400 este enorm). Taxa poate fi diminuata cu un procentaj pentru cei care folosesc garajul din curtea proprie sau poseda si folosesc locul de parcare amenajat in subteranul imobilului de resedinta. - mentinerea si infiintarea de noi parcari amenajate cu bariere, supravegheate cu camere video sau personal specializat, dotate cu mijloace de stingere a incendiilor, etc in zonele cu obiective turistice si folosirea lor contra cost. - instituirea unui sistem de taxare a masinilor cu numere de inmatriculare de provincie care folosesc parcarile publice din oras. Sistemul poate fi: plata prin sms la fiecare ora sau prin afisarea la bord a unor tichete ce se vor putea cumpara de la benzinarii. - sumele incasate sa fie directionate pentru amenajarea locurilor de parcare publica prin marcaje rutiere, - eliberearea de permise inseriate pentru persoanele cu dizabilitati (pentru ca acestea sa le poata afisa la bord putand astfel utiliza locurile rezervate lor). - de asemenea trebuie creata o structura si angajat personal care sa se deplaseze pe teren si sa aplice amenzi pentru: - neachitarea taxei de parcare de catre masinile care nu au numar de bucuresti si folosesc parcari publice - parcare neregulamentara pe mai multe locuri - parcarea pe zone care nu sunt destinate acestui scop - folosirea abuziva a locurilor de parcare rezervate persoanelor cu dizabilitati. - studierea posibilitatii folosirii contra cost pe timp de noapte a parcarilor aferente supermarketurilor - construirea de parcari supraetajate (acolo unde terenul o permite) peste parcarile actuale ale supermarketurilor organizate la suprafata, la nivel 0 |
marius | 2019-04-03 20:00:06 |
Tarifele actuale sunt in mod clar derizorii. Trebuie marite substantial pentru a reduce numarul masinilor si implicit al traficului. Sa ai masina nu e un drept. Sunt familii cu mai multe masini chiar, in conditiile in care se parcheaza peste tot, treceri de pietoni, trotuare incat este foarte dificil uneori sa mergi cu un carut de copii. In Bucuresti nici nu prea vezi persoane cu dizabilitati in scaune cu rotile pentru ca trebuie sa se deplaseze ca printr-un labirint, spre deosebire de tarile vestice unde ii vezi pe strada, in magazine peste tot. Pentru ca pot face asta. Bucurestiul a devenit o parcare imensa si un oras sufocant. Preturile trebuie actualizate si tinand cont de valoarea de piata a bucatii de teren aferente spatiului de parcare. Preturile propuse par apropiate de aceasta valoare. Bineinteles, persoanele cu dizabilitati trebuie sa aiba locuri gratuite. De asemenea, persoanele cu venituri reduse ar trebui sa aiba tarife mai mici ca sa fie cat de cat echitabil. Faptul ca parcarile garantate 24/24h sunt mult mai scumpe e un lucru bun in opinia mea. Spre exemplu, la mine in bloc, fiica unui vecin are un loc de parcare si desi ea nu mai sta acolo insista sa fie liber ca mai vine ea o data la 2 saptamani. Intr-o seara claxona la 11 noaptea.. As mai face parcarea gratuita pentru masinile electrice si tarif redus pentru hibride. Trebuie sa exista un sistem unic pentru tot Bucurestiul, nu doar pentru parcarile PMB. Sper ca in aceasta initiativa sa fie incluse si parcarile dintre blocuri care cred ca tin de sector. In principiu nu trebuie sa mai existe parcare gratuita nicaieri. Din cate am observat chiar si in tarile ex-Iugoslave (cu exceptia Kosovo) si Albania se plateste parcarea in marile orase, chiar la preturi maricele. Bineinteles, daca nu vor fi pedepsiti cei care parcheaza ilegal pe trotuare samd atunci se vor muta masinile din parcari pe trotuare, spatii verzi etc. Poate mi-a scapat, dar cei care platesc abonament in zona 0 ar trebui sa beneficieze si de zonele 1,2 la fel si cei din zona 1 sa beneficieze de zona 2 (cu exceptia abonamentelor de riverani care sunt legate de locatie). Ar trebui definit ce inseamna riveran, pe raza de X metri. Si bineinteles, daca va dura 5 ani pana se pun semnele cu noile parcari si modalitatile de plata, totul va ramane ca pana acum. Sa existe un sistem divers si accesibil de plata, iar semnele din parcare sa le mentioneze. Mi s-a mai intamplat sa ma uit ca mata in calendar in alte tari ca nu stiam cum sa achit parcarea sau nu aveam cum sa platesc prin SMS. Desi nu cred ca va fi adoptata masura, este una dintre putinele initiative bune a actualei administratii cu mentiunea ca TREBUIE sa se tina cont si de persoanele vulnerabile / cu venituri reduse. |