Lucian BORONEA - Presedinte Executiv Bucharest Tourism Board / Vicepresedinte ANAT/ CEO Accent Travel & Events | 2021-10-18 17:33:58 |
Taxa hoteliera (city tax) reprezinta in intreaga lume cea mai importanta sursa de finantare pentru asociatiile de promovare turistica locale. Acest principiu de finantare este aplicabil atit in cazul localitatilor-statiuni turistice cit si al oraselor. Taxa hoteliera se colecteaza de catre administratiile locale si se transfera asociatiilor de promovare turistica, care realizeaza strategiile turistice ale localitatii si implementeaza in mod transparent proiectele finantate din aceasta taxa. BTB (Bucharest Tourism Board - Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turistica a Municipiului Bucuresti) sustine majorarea taxei speciale pentru promovarea turistica a Municipiului Bucuresti pentru anul 2022 la 2% din valoarea cazarii cu urmatoarele conditionalitati: 1.utilizarea ei exclusiv pentru finantarea BTB, pentru atingerea adevaratului scop al acestei taxe. Prin acest mecanism se va realiza studiul privind Strategia Turistica a Municipiului Bucuresti pentru perioada 2022-2032 si se va incepe implementarea proiectelor de promovare turistica a Bucurestiului; In acest fel se va reusi operationalizarea asociatiei BTB si crearea mecanismelor de promovare turistica a Municipiului Bucuresti, prin intermediul unei echipe de specialisti. 2.cuprinderea in mecanismul de colectare a acestei taxe si a platformelor de rezervari online de tipul AIRBNB si booking.com, astfel incit taxa speciala sa poata fi achitata de catre toti turistii care viziteaza orasul Bucuresti si sa fie colectata de la toate categoriile de cazare (apartamente individuale, unitati turistice neclasificate, etc) nu doar de la hotelurile si unitatile turistice clasificate Va multumesc, Lucian Boronea |
AG | 2021-10-18 17:54:17 |
Bună ziua! Este o idee foarte bună ca aceasta taxa sa revină la nivelul de 2%, dar cel.mai important este ca acești bani sa fie folosiți exclusiv pentru proiecte de promovare ale orașului. Suntem deficitari la capitolul imagine și strategie pentru turims și cred ca ultimii din UE care au o capitala fără o organizație de promovare în parteneriat public- privat. Multumesc! |
Covaci Florin - Consilier general | 2021-10-18 17:56:22 |
Va informez ca am transmis propunerile mele catre Secretariatul General al PMB si DATJ. Va multumesc frumos, Florin Covaci - Consilier General |
Adi | 2021-10-18 17:58:39 |
Este nevoie de buget de promovare realist. 2% e o cifra rezonabila. Bucureștiul poate atrage multi vizitatori străini! Trebuia ca banii sa ajungă la profesioniști. Care știu sa facă promovare. |
Martin Corina | 2021-10-18 18:51:28 |
Va recomand majorarea taxei de la 0.5% la 2% ptr 2022, conditionata de : - utilizarea ei ptr finantarea Bucharest Tourism Board ( ptr operationalizarea asociatiei) - realizarea studiului privind strategia turistica 2022-2032, - implementarea proiectelor de promovare,etc) si colectarea taxei si de la platformele tip airbnb si booking.com (ptr colectarea de la unitatile de cazare neclasificate) |