Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotarare privind modificarea Regulamentului-cadru pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi prevăzut în Anexa nr. 1 la HCGMB nr. 178/2008
Comentarii
Matei Daniel 2021-11-24 22:02:59
Nu cred că își are locul "peretele despărțitor" intre client și șofer deoarece autovehiculele nu vin din fabrică cu așa ceva că să fie omologat de RAR. Autovehiculele din alte țări care au acel perete despărțitor,vin echipate din fabrică și sunt omologate și certificate,și sunt proiectate foarte bine având și vizetă pt plata banilor.Daca continuați cu această idee,nu faceți decât să mai băgați niste bani in buzunarele unor șmecheri că oricum acel plexiglas este inutil deoarece nu acoperă de sus până jos spațiul și blochează reglarea scaunului pt șofer.Deci,ar fi inutil și ilegal.
Viorel RADU-Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI) 2021-11-25 09:51:43
Viorel RADU-Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI)
Proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi prevăzut în Anexa nr. 1 a HCGMB nr. 178/2008, cu privire îndeplinirea criteriilor de departajare a tuturor autovehiculelor prezentate în declaratia pe propria raspundere depusă de către transponatorii autorizați a desfășura activitatea de transport persoane în regim de taxi odată cu cererea de participare la procedura de atribuire în gestiune delegata, știut fiind faptul că urmează anunțul privind atribuirea autorizațiilor taxi disponibile, am constatat că pe fond, completările Anexei 1 cu clasificarea autovehiculelor; Electrice, Hibrid Plug-in, Hibrid și EURO 6 sunt bine venite dar considerăm că aceste modificări sunt făcute să NU vină în sprijinul noilor transportatori ori PFA-urilor care intenționează să investească în această activitate.
Astfel,
(1) La Art.1 C.5) observăm că se acordă 10 puncte pentru vechimea în ani de când transportatorul a deținut autorizația taxi. În opinia noastră considerăm că nu este normal și credem că nici legal să fie favorizați transportatorii autorizați, firmele de taxi existente (în condițiile în care PFA-ul deși are dreptrul să angajeze îi este totuși interzisă atribuirea a mai mult de o autorizație taxi, asta în condițiile în care alte primării au permis acest lucru respectând legea care are totuși un caracter general și obligatoriu) acordând din oficiu 10 puncte care este egal cu investiția într-un autovehicul Hibrid, care este minim 20.000 EURO. Prin aplicarea acestui punctaj PFA-urile și noii transportatori sun defavorizați în fața firmelor de taxi existente, firme care li se atribuie din oficiu 10 puncte dar nu li se cere un raport al activității cum ar fi: criterii de onorabilitate, contracte de muncă/ zi de 8 ore nu cu 2 ore /lună sau deloc, cazier de conduită profesională etc.
Înțelegem nevoia de atribuire a autorizațiilor taxi, este foarte bine că se întâmplă, dar transportatorii autorizați care au dus și duc greul acestei activități, mulți dintre ei membri ai asociației, în numele cărora am transmis către Primăria Municipiului București o serie de amendamente care să vină în sprijinul lor și al activități pe care o desfășoară, nu se găsesc în proiectul de modificare, deși în opinia noastră cu asta trebuia început.
Reforma transportului public de persoane în regim de taxi prin actualizarea Regulamentului Cadru în conformitate cu prevederile legii nr.38/2003 actualizată.

Astfel am propus modificarea;
(2) Art. 3 lit. n) Indicativ taxi – numar unic de identificare al taxiului care este unul și acelasi cu numarul de atribuire al autorizatiei taxi. Motivând ca Indicativul taxi va fi folosit pentru unica identificare a unui autoturim taxi autorizat la nivelul Municipiului Bucuresti Corelatia fiind necesara cu prevederile art. 2 alin. (1) litera a) din Legea nr. 38/2003, asigurându-se astfel, libera concurenta intre competetitorii transportatori taxi autorizati
(3) Art. 12 alin. (1) Culoarea autovehiculelor care efectuează activitate de taxi pe raza Municipiuil Bucuresti să fie culoarea prevăzută în Cartea de identitate a autovehiculului si talon. Elementele de identificare în trafic a taxiurilor rămânând cele prevăzute de lege (banda şah, ecusoanele, tarifele practicate, lampa taxi) si indicativul unic, astfel cum acesta este definit prin prezenta hotarare de consiliu general a Municipiului Bucuresti.
(4) 2) Art. 25 alin. (2) Contractele de dispecerat taxi încheiate cu transportatorii autorizați trebuie sa aiba forma si continutul prevăzute în Anexa 2, fara nici o altă modificare sau adăugire, cu excepția următoarelor situatii:
(a) de preungirea termenului de valabilitate a acestuia,
(b) terminare prin acordul parților,
(1)(c) modificarea tarifului de dispecerizare ca urmare a modificarii tarifului de distanță, cu respectarea prevederilor legale aplicabile in acest sens (art. 35 alin. (7) din Normele Metodologice la Legea nr. 38/2003, aprobate prin Ordinul 356/2007),situatii in care se vor incheia act aditional scris si care trebuie aduse la cunostinta Autoritatii de Autorizare (in original) in termen de cel mult cinci zile de la semnarea acestora.
1. Am mai solicitat ABROGAREA Art. 59 punctul 5) unde prevede că executarea activităţii de transport în regim de taxi fără a avea echipamentul radio de emisie-recepţie conectat şi în stare de funcţionare, se sancționează cu amendă de la 1.000 la 5.000 lei. În motivarea noastră am invocat prevederile legii 38/2003 unde nu prevede o astfel de sancțiune.
2. Am solicitat de asemenea reformarea activităților conexe din transportul public în regim de taxi-Dispecerate. Observăm că primăria evită să se atingă de cei care au distrus și au parazitat transportul în regim de taxi prin impunerea clonelor, tarife (1,39 lei/km), în urma cărora mulți operatori de taxi au falimentat, iar dispeceratele au prosperat.

De asemenea solicităm demersuri ale Primăriei Municipiului București urgentarea reglementării Activității de Transport Alternativ, pentru că și acesti transportatori care sunt autorizați în toate județele patriei fac transport de persoane în București și par a fi scăpați de sub orice control.
Toate celelalte propuneri se găsesc în adresele deja transmise către PMB.
Înainte de a supune la vot amendamentele propuse a fi modificate fără să se țină cont de voința transportatorilor autorizați, a șoferilor de taxi și a utilizatorilor de servicii de transport taxi, vă supunem atenției următoarele:
Viorel RADU

https://youtu.be/JzNcZRQ95Es

a Consiliului Concurenţei privind încălcarea prevederilor art.5 alin.(1) lit. a) din Legea concurenţei nr.21/10.04.1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi sancţionarea întreprinderilor SC Pelicanul Grup Taxi SRL, SC Pelicanul Grup Internaţional Filiala Bucureşti SRL, SC Meridian Taxi Plus SRL, SC Autocobălcescu SRL, SC Cristaxi Service SRL, SC Confort Taxi SRL şi SC Grup As 2000 Transcom SRL (publicată în data de 28.05.2015)
Emil 2021-11-25 16:13:55
Nume Prenume.........


Proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi prevăzut în Anexa nr. 1 a HCGMB nr. 178/2008, cu privire îndeplinirea criteriilor de departajare a tuturor autovehiculelor prezentate în declaratia pe propria raspundere depusă de către transponatorii autorizați a desfășura activitatea de transport persoane în regim de taxi odată cu cererea de participare la procedura de atribuire în gestiune delegata, știut fiind faptul că urmează anunțul privind atribuirea autorizațiilor taxi disponibile, am constatat că pe fond, completările Anexei 1 cu clasificarea autovehiculelor; Electrice, Hibrid Plug-in, Hibrid și EURO 6 sunt bine venite dar considerăm că aceste modificări sunt făcute să NU vină în sprijinul noilor transportatori ori PFA-urilor care intenționează să investească în această activitate.
Astfel,
(1) La Art.1 C.5) observăm că se acordă 10 puncte pentru vechimea în ani de când transportatorul a deținut autorizația taxi. În opinia noastră considerăm că nu este normal și credem că nici legal să fie favorizați transportatorii autorizați, firmele de taxi existente (în condițiile în care PFA-ul deși are dreptrul să angajeze PMB refuza sa îi atribuire mai mult de o autorizație taxi, asta în condițiile în care alte primării au permis acest lucru respectând legea care  are caracter general și obligatoriu) acordând din oficiu 10 puncte care este egal cu investiția într-un autovehicul Hibrid, care este minim 20.000 EURO. Prin aplicarea acestui punctaj PFA-urile și noii transportatori sunt defavorizați în fața firmelor de taxi existente, firme care li se atribuie din oficiu 10 puncte dar nu li se cere un raport al activității.


Înțeleg nevoia de atribuire a autorizațiilor taxi, este foarte bine că se întâmplă, dar noi transportatorii autorizați care au dus și duc greul acestei activități, ne dorim o reforma reala a transportului public de persoane în regim de taxi prin actualizarea Regulamentului Cadru în conformitate cu prevederile legii nr.38/2003 actualizată.


Astfel noi taximetristi nu mai vrem 

1) culoarea galbena la taxi;

2) single dispeceratului lupta pe coroseria Masonic mele, asta inseamna Reclama gratuita si incalcarea legii taximetriei, lege care spune ca dispeceratul poate sa îsi faca re lama doar prin dimensionarea casetei taxi si la masinile proprii.

3) Nu mai vrem sa platim taxe de dispecerat, taxe care nu repecta legea si normele de aplicatie a legii.

Nu mai vrem sa fim sanctionati de pentru lipsa conexiunii statiei radio,motivez ca lucreaza cu aplicatie electronica conectata la internet.

Aceste modificari sunt urgenta si necesare, daca nu se fac se va alege praful de acest serviciu public.

Va multumesc pentru atentie


Nume Prenume

Pentru informarea publicului va fac cunoscute si urmatoarele despre Cartelul din taximetrie. Lucruri care urmeaza sa se repete daca primaria refuza sa aplica o reforma reala conforma cu legislatia în viitoare.



https://youtu.be/JzNcZRQ95Es

a Consiliului Concurenţei privind încălcarea prevederilor art.5 alin.(1) lit. a) din Legea concurenţei nr.21/10.04.1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi sancţionarea întreprinderilor SC Pelicanul Grup Taxi SRL, SC Pelicanul Grup Internaţional Filiala Bucureşti SRL, SC Meridian Taxi Plus SRL, SC Autocobălcescu SRL, SC Cristaxi Service SRL, SC Confort Taxi SRL şi SC Grup As 2000 Transcom SRL (publicată în data de 28.05.2015
Ciprian 2021-11-26 15:05:51
Buna ziua,
In atentia domnului Primar General,
In legatura cu modificarile criteriilor de departajare, este bine ca se introduc normele de populare Euro 6 ,Hybrid, si electric.
Dar va rog sa tineti cont si de solicitarile noastre, ale taximetristilor astfel incat sa fie respectate si doleantele noastre nu doar ale patronilor de dispecerate si de taxi.
Sunt de acord cu modificarea Regulamentului taxi asa cum au precizat si colegii de mai sus.
Va multumesc.
Florin 2021-11-27 12:29:18
In Bucuresti concurenta in functie de calitatea serviciului prestat nu exista, exista doar o concurenta a tarifelor care nu aduce niciun pic de calitate. Toti transportatorii (inclusiv companiile de ridesharing) vor doar sa fie cei mai ieftini de pe piata pentru a acapara o cota de piata uitand de calitatea serviciului. Se impune implementarea unui tarif unic la nivel de oras stabilit de autoritatea de autorizare (PMB) in baza structurii de cheltuieli ale fiecarui transportator autorizat, avizata de ministerul finantelor si indexata anual in functie de rata inflatiei. In alte capitale europene se poate, luati exemplul orasului Viena.
Sebe Marius 2021-11-27 16:00:16
Bună ziua!
Bănuiesc că la art.1 C.5 este o greșeală de redactare. Cum adică se acordă 10 puncte , în funcție de cât timp are transportatorul autorizația de taxi !? Păi un PFA taxi ,nu mai poate cere încă o autorizație de taxi și cred că nici pentru o firmă nu se potrivește. Probabil că e vorba despre vechimea de când transportatorul are atestat de taxi. Eu am o autorizație ,nu e vorba de mine ,dar sincer ,sper că acestea să se atribuie în mare PFA urilor sau măcar unor SRL uri care să aibă doar una. Adică să fie omul și autorizația ,pentru a împiedica astfel tranzacționarea lor. Nu mai știu dacă mai e valabil procentul acela de o treime PFA și 2 treimi SRL.
Plus că ar trebui că transportatorul să și poată depune dosarul ,fără a avea mașina fizic în dotare ,ci cu o declarație pe proprie răspundere că dacă îi este aprobat ,în termen de maxim 3-6 luni ,să vină și cu mașina corespunzătoare celor spuse la clasificare. Că așa ,face omul o investiție în mașină și poate nu prinde autorizație ,că de ,la noi la taxi ,adică la Primărie ,acestea sunt limitate ,nu că la transportul alternativ 😥!!! Apropo ,eu înțeleg ca transport alternativ ,un transport suplimentar și sincer nu înțeleg cum suplimentul poate să depășească principalul !?
Mitrea Danut 2021-11-27 16:12:14
Buna ziua, faceți va rog ceva legat de culoare . Indiferent de ce mașina vrei să cumperi galbenă nu se găsește iar daca vrei că mașina de taxi sa arate cum trebuie la 2 maxim 3 ani colantul trebuie schimbat(se arde de la soare se crapă) și nu toată lumea are posibilitatea de a schimba colantul la 2 3 ani. Ori lăsați taxiurile orice culoare ori o culoare care se poate cumpără mașina din fabrica .Mașina galbenă nu se găsește de cumpărat doar colantata. O zi buna.
Chivu Constantin 2021-11-27 16:37:08
Bună ziua ! Culoare autovehicolul ar trebuii să fie cum vine din fabrică,geamurile dacă vin de nouă cu ele ionizate să nu te pună la RAR să le schimbi, geamul despărțitor dintre client și șofer nu își are rostul ,dispeceratul nu ar trebuii să fie OBLIGATORIU ci doar opțional deoarece un dispecerat îți impune să mergi cu un km mult mai mic față de cel real .Introduceți km pentru ieșitul din București deoarece majoritatea clienților vor în comunele limitrofe pe prețul de București iar taxiul se întoarce în București pe gol .Tariful de noapte nu mai există în București.De ce a fost scos tariful de noapte ?Mulțumesc anticipat și sper să analizați cu atenție și seriozitate cele menționate mai sus !
Ionut 2021-11-27 18:44:53
Buna ziua!
Stiu ca aceasta dezbatere publica nu este luata prea mult in serios in ceea ce priveste hotararile care vor fi luate in acest domeniu,ci este doar o simpla formalitate,dar cu toate astea,vreau sa.mi spun punctul de vedere.
Aceasta activitate nu va mai exista in viitorul apropiat daca nu se vor luat masuri cu transportul alternativ care face aceasi activitate dar cu legi mult mai permisive.Bucurestiul este blocat de aceasta activitate care se inmulteste pe zi ce trece cu flote de masini stranse din toate rematurile europei.Autoritatiile trebuie sa ia o masura care sa puna in aceasi linie de start aceste doua activitati identice,dar cu legi diferite...
Costi 2021-11-29 09:44:56
In atentia Domnului Primar General. Sunt multe aspecte in legatura cu modificarile care trebuiesc aduse legii taximetriei si este bine ca tineti cont de toate propunerile si ar fi bine daca se va tine cont. 1. Eliminat dispeceratul obligatoriu, culoarea galbena a masinii precum si statia de emisie receptie 2.Acceptul ca si taxiurile sa poata geamuri fumurii lateral si luneta spate. 3. Limitat numarul de masini la fel ca si in cazul taxiurilor care fac transport de persoane si mai exact sa poata face doar masinile inmatriculate in orasul respectiv, in cazul nostru doar cu numere de Bucuresti, (exact cum prevede legea, doar in raza localitatii unde a fost emisa autorizatia). 4. Mai multe zone unde accesul taxiurilor sa fie mai accesibil, unde sa patrunda pe anumite artere (gen banda galbena), doar accesul STB SI TAXI. Mentionez ca nu este absurd si este posibil asa ceva. 5. Sa ne oferiti ajutor si suport in locurile unde sunt statii taxi pentru asteptare clienti, acestea sa ramana libere chiar si in cazul in care aceste locuri raman libere. Sunt mai tot timpul ocupate de masini particulare. 6. Sa existe o platforma in care sa se poata urca documente mai usor, atunci cand este cazul si acces mai usor si mai rapid la informatiile de care toti au nevoie. In speranta ca veti tine cont de cerintele noastre, VA MULTUMIM.
Geo 2021-11-29 15:12:43
Vrem modificarea regulamentului, nu vrem să mai facem reclamă gratuită dispeceratul taxi
Geo 2021-11-29 15:21:20
Nu mai vrem să plătim taxele de dispecerat,decât în limita legală tarif pe zi ,per kilometru,adică cele prevăzute de lege. Nu mai vrem să fim sancționați pt lipsa conexiuni statiei radio,pentru ca este contra legii
Gabi 2021-11-29 16:28:25
Trebuie sa luați in considerare mai multe aspecte.
1-pentru toti operatorii de transport persoane in regim de taxi, condițiile impuse prin noul contract cadru sunt aproape falimentare in actuala structura a transportului de persoane.
2-avem nevoie ca PMB sa se implice in reglementarea transportului alternativ pe raza Mun. Bucuresti. Se stie ca acolo se pot agrea autoturisme cu vechime de 15 ani. Cum facem un oraș ECO cu 7-8 mii taxiuri ECO si 30 mii de transportatori alternativi incepand cu euro 3 sau chiar euro 2?
3-PMB prin politia locală, ar trebui sa se implice in soluționarea problemelor avute cu taxiurile autorizate pe Ilfov. Noul regulament cadru nu se poate aplica si pe Ilfov, iar la un moment dat vom avea mai multe taxiuri din Jud Ilfov decat de Bucuresti.
4- toate aceste aspecte duc la ceea ce inseamna protecție pentru mediul de afaceri din transportul public de persoane in regim de taxi. Avem nevoie sa ne ajutați sa putem suport toate aceste aspecte.
George 2021-11-30 11:27:03
Este un lucru de laudat acest demers si cu siguranta parcul auto va fi innoit. Cred ca este utila infiintarea unui departament care sa controleze respectarea conditiilor de licentiere a transportului in regim de taxi si regim de inchiriere (uber, bolt etc) din Bucuresti. Problema cu licentele acordate la taxi este ca foarte multe taxi-uri nu detin licenta pe capitala. Ar trebui introdusa o taxa tuturor taxi-urilor si masinilor de ridesharing care lucreaza pe teritoriul capitalei. O taxa anuala. Eventual pentru taxi-urile licentiate in Bucuresti, taxa sa se regaseasca in licenta. Despre taxi stim cu totii problemele, iar in privinta ride sharing, peste 80% din acestia nu detin carti de munca pe toata perioada lucrata, +8 ore, nu detin case de marcat fiscale pentru cursele cash si mai nou, nu se mai respecta conditiile privind afisarea copiei conforme. Va rog sa dispuneti controale pentru respectarea legii, in felul acesta se vor strange mai multi bani la buget. La ride sharing si taxi ar trebui obligatoriu minim euro 6 sau electric. Cu siguranta se vor conforma toti.
Gheorghe Stefan Radu 2021-11-30 12:47:27
Buna ziua!
Sunt de 12 ani in domeniu, cunosc foarte bine problemele lui si ale șoferilor de taxi!
Unele dintre ele ar fi:
1. Dorim anularea obligativitatii culorii galben. Consideram ca este un cost total nejustificat din moment ce taxiurile au simbolurile specifice (autorizatie, sahuri, lista tarife, lampa taxi)
2. Eliminarea concurentei neloiale din partea companiilor de ridesharing ( numar de autorizatii taxi 4 la mia de locuitori, numar autorizatii ridesharing nelimitat; vechime autovehicul maxima admisa la taxi 10 ani, la ridesharing 15 ani etc);
3. Infiintarea de statii taxi in puncte de real interes pentru clienti
4. Infiintarea unui dispecerat + aplicatie taxi, de catre Primaria Bucuresti, bineinteles contracost pt transportatorii autorizati
Eugen D 2021-11-30 13:03:27
Bună ziua cred ca ar fi cazul sa putem avea si noi folii pe geamurile laterale spate si luneta ca in străinătate... Mi se pare o lege si o mentalitate invechita mai ales ca multe mașini vin cu geamuri fumurii din fabrica iar ulterior ești obligat sa le schimbi...
Nelu 2021-11-30 13:17:22
În atenția PMB atribuirea licențelor sa.fie.acordate pentru pfa noi infintate și una singura.In grilă sa nu mai intre firme sau pfa care dețin licențe.Si desființarea dispeceratul.
Vasile 2021-11-30 19:28:30
Ar trebui acordate autorizatii LA LIBER , iar aplicatiile de RS si ale dispeceratelor taxi sa colaboreze NUMAI CU TAXIMETRISTI . Asa s-ar pune ordine in serviciul de taximetrie , si asa s-ar putea verifica din punct de vedere fiscal banii din transport de persoane !!!!
Stefan 2021-11-30 20:43:40
In atentia domnului Primar General,
1.As dori sa nu mai fim sanctionati pentru lipsa statiei radio
2.Culoarea la taxi sa fie cea din cartea de identitate a autovehicolului si talon
3.Sa fie introdus tarif de noapte si extraurban
4. Dispeceratul sa fie optional si taxa de dispecerizare sa repecte legea si normele de aplicatie a legii
5.Indicativul taxi sa fie acelasi cu numarul de atribuire al autorizatiei taxi
6.Sigla dipeceratului sa nu mai existe pe caroseria autoturismului
7.PFA-ul sa aibe dreptul la mai multi angajati
Sunt de acord cu modificarile colegilor de mai sus.
Geo Grorge 2021-12-02 15:22:06
La Art.1 aliniatul 1 punctul C.5 propun modificarea din "Vechimea in ani de cand transportatorul a detiunt autorizatia taxie", in "Vechimea in ani de cand transportatorul Practica Efectiv Taximetria". Degeaba a avut o autorizatie de 10 ani daca pe acea autorizatie nu s-a practicat taximetrie. (Cazul firmelor care tin autorizatii la sertar si pe care le inchiriza). Prin acest criteriu, firmele care au inchiriat autorizatii fac puncte in timp ce PFA-urile, sau firmele care le-au inchiriat si care au lucrat efectiv, nu pot sa faca nici un punct. Firmele sa vina cu contractele de munca ale taximetristilor angajati si cu vechimea acestora ca sa dovedeasca ca au vechime pe o autorizatie. Altfel pentru ce este criteriul asta de departajare propus? Pentru a avantaja iar smecherii cu autorizatii prin sertare de ani de zile pe care le inchiriaza?
P.S.
Mai bine Primaria Capitalei, ar intreprinde ceva pentru schimbarea legii 38/2003, o lege invechita, depasita, anacronica din cauza careia in cativa ani nu veti mai avea serviciul de taxi in Bucuresti, pentru ca aceasta lege ne duce catre faliment sigur. Inca mai respiram, dar mare majoritate dintre noi suntem vlaguiti de acte, taxe, case de marcat, licente, concurenta neloiala a "Transportului Alternativ gen UBER" si mult nu mai rezistam.
Mai bine ati revizui toata HCGMB 178/2008. Este foarte stufoasa si anacronica. Vezi in special articolul 5 aliniatul 2, unde se cer o gramada de acte inutile.
Geo Grorge 2021-12-02 15:31:12
Toate aceste regulamente sunt valabile pentru PFA-urile si Firmele autorizate de Primaria Municipiului Bucuresti.
Nu vi se pare ca deja este o concurenta neloiala, atata timp cand toate taxiurile de Ilfov fac taxi in Bucuresti (ilegal, dupa stiinta mea, fara sa fie sanctionati de nimeni), in schim ei nu se supun acelorasi criterii, ca cele pe care le propuneti. Asadar e cazul ca si Primariile din Ilfov sa adopte acelasi regulament, sau sa nu mai faca taxi in Bucuresti. Asa este corect.
Geo Grorge 2021-12-02 23:31:18
Referitor la Dispecerate.
Inteleg ca in legea taximetriei se stipuleaza obligativitatea dispecerizarii ( un articol anacronic, pe care nu vrea nimeni sa il anuleze, deoarece acum exista aplicatii online, pentru comenzi, iar prin statiile de emisie receptie, practic nu mai exista comenzi. Noi platim niste bani efectiv degeaba.) Ce nu inteleg insa de ce trebuie sa circul eu cu sigla firmei de taxi a dispeceratului ? Cel putin in Bucuresti, dispeceratele nu sunt doar dispecerate. Au in spate si firme de taxi cu multe masini. Teoretic, ele sunt pentru mine ca taxi PFA, concurenta mea. Trecand peste faptul ca legea m-a obligat sa dau niste bani concurentei mele, (o nebunie de lege, pot spune machiavelica, cine a scris articolul ala a fost Dracul gol golut, pentru ca ma obliga ca eu sa sustin financiar chiar pe concurenta mea...), de ce sa fiu obligat si sa si merg cu insemnele de taxi ale concurentei ? Ce legatura are firma de taxi a dispeceratului cu mine? Eu sunt PFA. Fie sa scrie pe masina Xulescu PFA fie sa fie o titulatura si o sigla acceptate de Primaria Bucurestiului, pentru totate taxiurile PFA. S-ar observa in felul asta si diferenta de calitate in favoarea PFA-urilor.
Mai mult, s-ar putea, si nu ar fi asa mare efort, sa se infiinteze un dispecerat al Primariei. Astfel noi taximetristii independenti, nu mai am fi obligati sa dam bani concurentei, ci i-am da Primariei si am putea si respecta legea in felul asta. Iar Primaria ar avea un mai mare control asupra activitatii de taxi. Ei i-as da cu drag atunci, pentru ca stiu macar ca banii ajung la bugetul capitalei nu in buzunarul unor smecheri, care practic nu fac nimic pentru activitatea de taxi. Ati spus domnule Primar, ca aveti nevoie de bani multi la bugetul Capitalei. Iata o metoda de a mai face niste bani. Va garantez ca este foarte profitabila. Cine va vrea, va putea sa ramana si la dispecerate actuale, dar atunci, acestea vor trebui sa ofere CEVA, adica respect pentru taximetristi si clienti, comenzi, o aplicatie on line etc, iar calitatea dispeceratelor va creste, iar eu, in acest caz, o sa ma duc de buna voie, pentru ca as avea ceva de castigat. Nu ca acum, obligat de lege si fara nici un folos pentru mine, doar bani cheltuiti degeaba....
Roni 2021-12-03 10:06:07
Domnule Primar General,în legătură cu proiectul de modificare a criteriilor de departajare din HCGMB-178/2008 sunt de acord cu proiectul, cu următoarele amendamente:


Ați afirmat recent că: Primăria Capitalei nu a apărat interesele acestei comunităţi (taximetriștilor) şi există o concurenţă neloială pe care transportul alternativ o face activităţii de taxi. În acest moment, pe străzile din Bucureşti, sunt cam 7.000 de taximetrişti şi cam 28.000 de maşini care practică transportul alternativ.

Așa este, și vă rog frumos să o faceți.

Din nefericire, transportul alternativ este LEGE. și nu prea sunt multe de făcut. Nu ne convine deloc situația dar nu avem ce face. Bravii noștrii reprezentanți au mers în Piața Victoriei și a cerut legalizarea acestei activități paralele de transport (probabil sa dat/luat multă șpagă).
Poate ne dați dv o mînă de ajutor și să mergeți în Parlament să solicitați modificarea legii.

Pînă atunci vă informez că devărata concurență neloială este aici, la vedere, în rîndurile taximetriștilor, dar autoritățile se fac că nu o văd.

De aceea vă cer urgent sa demarati controale de combatere a concurenței neloiale, acest flagel din taximetria bucureșteană, nemaiîntîlnit în nici o localitate din Romănia. Solicit sancționarea Dispeceratului SPEED TAXI și a aplicațiilor GOCAB, STAR TAXI pentru încălcarea legii. Acești operatori economici, în cunoștință de cauză, cu îcălcarea legii, dispecerizează taxiuri neautorizate și din alte localități de autorizare (jud ilfov) în București, comenzile care li se cuvin de drept taximetriștilor Bucureșteni sunt date cu prioritate taximetriștilor din Județul Ilfov. Aceasta este adevărata concurență neloială făcută transportatorilor autorizați de PMB, pe care vă rog frumos să nu o mai tolerați. Autoritățile corupte din PMB, închid ochii de ani de zile în fața acestor infracțiuni. Vă rog ca în calitate de Primar General, să ne apărați drepturile și interesele așa cum recent ați declarat în conferință de presă, și tot odată să demiteți funcționarii corupți din direcția transporturi și control.

Închei cu un citat al lui Samuel Johnson care se potrivește momentului

,, Drumul spre iad este pavat cu intenții bune”

Vă mulțumesc.

Ps. Potrivit DEX, concurenţa neloială este infracţiune prevăzută de art. 301 C. pen. şi de Legea nr. 11/1991 care constă în fabricarea ori punerea în circulaţie a unor produse care poartă denumiri de origine sau indicaţii de provenienţă false, precum şi în aplicarea pe produsele puse în circulaţie de menţiuni false privind brevetele de invenţii, sau în folosirea unor nume comerciale sau a denumirilor unor organizaţii comerciale sau industriale, cu scopul de a induce în eroare pe beneficiari.

CONCURENŢĂ NELOIALĂ, este orice act sau fapt contrar uzanţelor cinstite în activitatea industrială şi de comercializare a produselor, de execuţie a lucrărilor, precum şi de efectuare a prestărilor de servicii.
Roni 2021-12-03 12:18:11
Domnule Primar General,în legătură cu proiectul de modificare a criteriilor de departajare din HCGMB-178/2008 sunt de acord cu proiectul, cu următoarele amendamente:


Ați afirmat recent că: Primăria Capitalei nu a apărat interesele acestei comunităţi (taximetriștilor) şi există o concurenţă neloială pe care transportul alternativ o face activităţii de taxi. În acest moment, pe străzile din Bucureşti, sunt cam 7.000 de taximetrişti şi cam 28.000 de maşini care practică transportul alternativ.

Așa este, și vă rog frumos să o faceți.

Din nefericire, transportul alternativ este LEGE. și nu prea sunt multe de făcut. Nu ne convine deloc situația dar nu avem ce face. Bravii noștrii reprezentanți au mers în Piața Victoriei și a cerut legalizarea acestei activități paralele de transport (probabil sa dat/luat multă șpagă).
Poate ne dați dv o mînă de ajutor și să mergeți în Parlament să solicitați modificarea legii.

Pînă atunci vă informez că devărata concurență neloială este aici, la vedere, în rîndurile taximetriștilor, dar autoritățile se fac că nu o văd.

De aceea vă cer urgent sa demarati controale de combatere a concurenței neloiale, acest flagel din taximetria bucureșteană, nemaiîntîlnit în nici o localitate din Romănia. Solicit sancționarea Dispeceratului SPEED TAXI și a aplicațiilor GOCAB, STAR TAXI pentru încălcarea legii. Acești operatori economici, în cunoștință de cauză, cu îcălcarea legii, dispecerizează taxiuri neautorizate și din alte localități de autorizare (jud ilfov) în București, comenzile care li se cuvin de drept taximetriștilor Bucureșteni ar fi date cu ,,prioritate" taximetriștilor din Județul Ilfov. Aceasta este adevărata concurență neloială făcută transportatorilor autorizați de PMB, pe care vă rog frumos să nu o mai tolerați. Autoritățile corupte din PMB, închid ochii de ani de zile în fața acestor infracțiuni. Vă rog ca în calitate de Primar General, să ne apărați drepturile și interesele așa cum recent ați declarat în conferință de presă, și tot odată să demiteți funcționarii corupți din direcția transporturi și control.

Închei cu un citat al lui Samuel Johnson care se potrivește momentului

,, Drumul spre iad este pavat cu intenții bune”

Vă mulțumesc.

Ps. Potrivit DEX, concurenţa neloială este infracţiune prevăzută de art. 301 C. pen. şi de Legea nr. 11/1991 care constă în fabricarea ori punerea în circulaţie a unor produse care poartă denumiri de origine sau indicaţii de provenienţă false, precum şi în aplicarea pe produsele puse în circulaţie de menţiuni false privind brevetele de invenţii, sau în folosirea unor nume comerciale sau a denumirilor unor organizaţii comerciale sau industriale, cu scopul de a induce în eroare pe beneficiari.

CONCURENŢĂ NELOIALĂ, este orice act sau fapt contrar uzanţelor cinstite în activitatea industrială şi de comercializare a produselor, de execuţie a lucrărilor, precum şi de efectuare a prestărilor de servicii.
Asociatia Soferilor de Taxi 2021-12-06 00:50:08
In atentia dl-ui Primar General al municipiului Bucuresti.

Salutam intitativa dvs. de a modifica regulamentului-cadru pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi prevăzut în Anexa nr. 1 a HCGMB nr. 178/2008 cu toate astea pe langa motivele foarte bine punctate de toti colegii mei de mai sus va mai aduc atentiei probleme cu care noi soferi de taxi ne confruntam zi de zi :

1. Va cerem respectuos ca prin organele de control ale primariei sa luati masuri astfel in cat statiile de taxi sa fie libere . Nu de multe ori avem amenzi luate din cauza stationari neregulamentare pentru ca statia de taxi este ocupata de masini civile.
Daca politia locala stie sa ne sanctioneze pentru acest lucru credem ca este cazul ca sa ne si faciliteze locurile de stationare in statiile de taxi .

2. Nici pana la acest moment nu exista un protocol semnat intre Bucuresti si Ilfov cu privire la legalitatea masinilor ce efectueaza transport in regim de taxi in Bucuresti cu licenta de Ilfov . Este necesar acest protocol deoarece in spatele volanului unei masini de Ilfov sta un sofer ( de cele mai multe ori la plan ) cu buletin de Bucuresti iar in conditiile in care primaria doreste ca zona metropolitana sa fie finalizata consideram ca acest protocol este imperativ necesar.

3. Transportul alternativ efectuat in afara localitati de autorizare sufoca si paralizeaza traficul din Bucuresti . Nu este posibil ca in acest oras sa avem autoturisme cu numere de inmatriculare din provincie ( DB, TR, BZ,CV,PH,GR .. etc ) care sa faca transport de persoane aici .
Noi soferi de taxi nu avem voie sa luam clienti la Buzau de exemplu insa aceste masini autorizate in alte localitati au voie sa faca transport aici .
De asemenea in acest serviciu de transport se face constant evaziune fiscala si nimeni nu face nimic . Tariful pe care acesti soferi il practica este inferior serviciului de taxi iar aici nu vorbim de o piata concurentiala libera cum ati crede ... fisa de fundamentare a tarifului nu exista el fiind variabil , disproportionat si clar in defavoarea serviciului de transport in regim de taxi iar accesul soferilor in aplicatiile care ofera comenzi este liber acestea primind documente photoshopate si permitand accesul unor masini in aplicatie care nu ar trebui sa existe in serviciul de transport.

4. Aparatul de control al primariei este inexistent in zonele problematice ale capitalei . Imi este greu sa cred ca primaria si politia locala nu stiu problemele cu care transportul de persoane in regim de taxi se confrunta .
Noi taximetristi din capitala dorim un serviciu de calitate si solicitam ca organele de control sa isi faca treaba si sa dea dovada de profesionalism si respectand legea sa readuca aceasta profesie acolo unde este locul ei .

5.Apreciem numarul de licente pe care primaria le scoate la vizare dar am avea rugamintea ca aceste licente sa se atribuie exclusiv soferului de taxi detinator de atestat transport persoane in regim de taxi . Nu dorim ca aceste licente sa ajunga pe masa unor oameni care de ani de zile au fost in piata si consideram ca aceste licente trebuie sa fie exclusiv ale taximetristilor . Totusi avem cale lunga pana acolo si in acest caz trebuie sa discutam modalitatea de a putea obtine aceasta licenta deoarece un sofer de taxi care acum este la plan si vrea licenta nu va putea sa o obtina deoarece nici o banca nu ai va putea oferi imprumut si nici o firma de leasing nu va dori sa incheie un contract de leasing.

6.Taxa de dispecerizare trebuie sa fie TARIFUL x NR. ZILE LUCRATE !!!!

7 .La momentul de fata in Bucuresti exista un haos cand vine vorba de tarifele practicate de dispecerate . Avem urmatoarele tarife : 1.72, 1,89,1.95,1,98,1.99,2.29,2,49,2,69 ... consideram ca pe langa faptul ca noi ne fecem concurenta neloiala si intodeauna tariful mic va fi ales in detrimentul unui tarif real raportat cu fisa de fundamentare in acest sens consideram ca este necesara alinierea la un tarif unic si real astfel incat sa lucram corect si cinstit si sa nu mai ametim clientii de taxi cu atatea tarife .Pot exista diferente dar nu atat de mari ...

8.Soferul de taxi in ochii clientului si a mass-mediei este perceput ca "taximetrist" ... un cuvant vechi deoarece pe vremea cand acest cuvant definea soferul de taxi definea si o meserie ... o meserie frumoasa , cinstita si banoasa . Noi nu mai avem acel cuvant ... pentru ca nu mai avem meserie !!!

Nu stiu in ce masura consilieri dvs. va vor informa de aceste propuneri si aceste doleante pe care noi le avem dar ne vom adresa in scris in speranta ca veti avea timp sa discutam si sa gasim impreuna solutii reale.

Cu respect ,
Cristian Coman
Presedinte AST
ast-taxi@asociatie.info
Hucec Monica 2021-12-06 03:14:27
In majoritatea țărilor din Europa și in America, autorizatiile de taxi sunt proprietate personală a taximetristului. Este cea mai buna soluție pt îmbunătățirea calității serviciului de transport persoane in regim de taxi. Primaria sa le vanda la un preț mai mic celor care le au deja.
Fara 2021-12-07 19:56:33
In momentul de fata nu exista un tarif calculat pe baza unor indicatori economici reali și calitatea serviciilor este pe măsura.totul pleacă de la tarif.cei care prestează acest serviciu vor pleca în alte domenii în care vor fi apreciați și nu se vor mai întoarce inapoi