Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiectul de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor și taxelor locale în Municipiul București, începând cu anul 2023
Comentarii
B 2022-02-22 15:39:12
Sugestie impozitare corecta în legătură cu autovehiculele. Pentru o impozitare mai corecta, in acord cu programul european de noxe și impozitarea bazata pe poluare, exista un decalaj imens și incorect fără delimitare intre masinile benzina-motorina-gpl, unde taxa este identica. In general, motorina este taxata mai mult ca benzina, gradual, pentru a preveni investiția în tehnologii poluante. GPL, care este inclus de către Comisia Europeană la energii de tranziție, nu ar trebui impozitata la fel cu cele poluante. Decalajul intre motoarele de 1000CC si 3000CC, este imens: 3 motoare de 1000CC, nu poluează cât 1 de 3000CC? De ce taxa de la 3 motoare de 1000 nu e cât cea de 3000? Este nevoie de o schemă previzibila și graduală de impozitare, fără discriminare!
Florin Banuta 2022-02-23 11:19:53
1)Este de notorietate lipsa banilor de la bugetul local al PMB si nevoia disperata de venituri noi. Nu vad de ce nu am impozita la nivelul maxim de 0.2% si persoanele fizice pentru cladirile rezidentiale, un nivel care este oricum mic raportat la veniturile locuitorilor capitalei sau la cotele de impozitare din alte tari din UE. se poate da o reducere de 50% pentru cetateanul resposabil care si-a izolat locuinta la standarde nZeb, a celui care este conectat la reteaua de incalzire centralizata sau celui care si-a montat pe acoperis o retea de celule fotovoltaice.
2)In vederea respectarii angajamentului asumat prin Pactul Verde European consider ca Bucurestiul trebuie sa treaca la favorizarea detinere de mijloace de transport cat mai putin poluante, adica cele electrice si in 2023 sa acorde discountul de 95% doar acelora elecrtice sau macar celor hibride plug-in.
Elena Soare 2022-02-23 12:49:04
Recomandare,proiect de mărire,a taxelor în București 2023...Sa nu îndrăzniți, să mai măriți, vre.o taxa..ne.ati.pacalit cu mărirea taxei Parcarilor,încurajînd SAMSARII de Masini.Atita timp cît pensiile si salariile sunt ,sub nivelul de trai,nu va permitem mariri, din contra scăderea urg.a taxelor 😰😥😰
C 2022-02-23 15:48:26
As fi de acord cu marirea impozitelor proportional pentru fiecare proprietate in functie de cate beneficii a avut proprietarul de la administratia locala: subventie la caldura, anvelopare gratuita a apartamentului, dotare gratuita cu termopane etc.. Cei pentru care nu au beneficiat de nici una din aceste binefaceri nu au de ce sa plateasca impozite marite. Poate stiti ca la o casa in Bucuresti ultima factura la gaze a fost de 2000 lei. Si daca nu stiati, s-a scumpit si apa de la APANOVA...
Ene 2022-02-23 19:53:16
Ati mărit taxa de parcare și nu ați făcut nimic cu banii, nici măcar nu le curățați. Acum vreți sa măriți impozitul. Nu credeți ca ar fi cazul sa plecați și sa lăsați București pe mana unuia care chiar vrea sa facă ceva. Ați dat lege sa se contorizeze căldura, dar dacă se pun contoare ca la apa calda este un alt mijloc de furt. De ce nu se montează contoare cu termostatul nu mai plătim apa rece la preț de apa calda. Nu credeți ca asta este un proiect mai bun și în folosul cetățenilor?, sau nu se mai pot plății salariile unor incompetentinumiti politic
eugen 2022-02-24 14:17:15
Cu taxa pe loc parcare nu prea a iesit bine, de acord, marire, dar nu de 8 ori. Cei care parcheaza liber pe trotuar? ?? Pe bd. Timisoara nu s-a mai maturat de 5 ani pe sub masinile parcate pe strada.
Nu stiu, nimeni nu citeste nimic? cum sa reduci cu 95 % taxa la hibride cind toate studiile zic ca nu e asa? (recomand citire citorva articole de specialitate). Nu ai cum sa stii ca ala care are hibrid si circula in regim electric.
Am vazut taxa teren cu constructii 32 si arabil 55 ron/ha sigur asa trebuie sa fie?
Sunt curios cit o sa fie impozitul pe cladiri pina la urma pt. ca vad ca la gigacal. nu a -ti avut curajul sa faceti ceva. Or sa treaca 4 ani si nu o sa aveti bani sa faceti nimic. As vrea sa stiu cit o sa plateasca impozit ,, desteptul si inteligentul,, care in zona Mall Plazza a construit cel mai nenorocit cartier de blocuri din tot Drumul Taberei, densitate ca la Singapore, e sinistru cind intrii acolo, printre blocuri. Nu stiu cum iese si intra acolo atita populatie. Cu permisiunea Consiliului general.
Cu stima!
Mimi 2022-03-04 10:52:12
Buna ziua.de 5 ani de zile ma lupt cu o Hotarare a Consiliului Primariei Capitalei,hotarare dupa care s-au luat hotarari atat la nivelul Primariei Sector 3 cat si la DITLS3 .Va rog frumos sa aveti in vedere ca hotararea dvs referitoare la acordarea locurilor de handicap gratuite cat si scutirea de la plata impozitului pe autoturism si locul de parcare este ilegala,neconstitutionala si discriminatorie,aceste facilitati se acorda in momentul de fata doar PERSOANELOR CU HANDICAP LOCOMOTOR.Va rog sa aveti in vedere LEGEA HANDICAPULUI 448/2006 Art.65 Alin.5 cat si LEGEA CODULUI FISCAL 227/2015 Art.469 Alin.1 Lit.b Mai doresc sa mentionez ca in acest moment hotararile dvs de ordin interior nu se raporteaza la legile organice in vigoare! Multumesc
Gheorghe Vasile 2022-03-14 09:07:04
d_le Primar, d_lor consilierii, am o intrebare :
CAND VE-TI "CORECTA" PENALIZAREA CELOR CU AUTOTURISME CU MOTOARE MAI MARI DE 2k cc INSTITUITA DE FOSTUL PRIMAR Gabriela Pandele( fosta FIREA) ?
Este discriminatorie masura "penalizarii" inpuse de fostul Primar, avind in vedere ca inpozitarea se face in functie de capacitatea motorului si NU IN FINCTIE DE VALOAREA FISCALA A BUNULUI. Nu este normal sa se plateasca un impozit de 4 - 8 ori mai mare la masinile cu motoare de peste 2K cc. Un autoturism de 2K cc( si sub) de generatie noua, de valoare de peste 35-40000 euro si pina la 70-100000 euro ,platesc inpozite incoparabil mai mici decit o masina de 15 ani cu motor de peste 2K cc, perfect functionala(si ca poluare). Daca vrem sa reducem poluarea, ar trebui sa facem ca in germania, unde guvernul acorda subventii pt. modificarea masinilor cu motoare poluante, prin adaugarea de filtre mai performante, ADBLUE. Nu este normal ca un autoturism de peste 2K sa plateasca mai mult ca un “autobus,autocar,microbuze - 28 Ron ) sau ca “alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12T, inclusive - 35 Ron).