Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr. 1 la H.C.G.M.B. nr. 219/28.04.2022 privind stabilirea nivelurilor impozitelor și taxelor locale în municipiul București, începând cu anul 2023
Comentarii
theLittleBrother 2022-09-04 15:14:38
Nu sunt in masura sa propun sume pentru diverse categorii de impozite, dar mi se pare ca lipsesc impozite pentru o resursa importanta a orasului: spatiul.
De exemplu vad propus un impozit de 0,1% pentru cladiri rezidentiale. Asta ar insemna de exemplu, (iau niste sume doar de exemplificare) pentru un apartament de 2 camere de 50 mp care valoreaza 70 000 de euro ar fi 70 de euro pe an. Dar, intr-un bloc de 10 etaje, acel spatiu de 50 mp este impartit cu alte 10 nivele pe cand intr-un bloc de 4 etaje este impartit cu doar alte 4 nivele. Practic cel din primul bloc plateste aprox 70 de euro pentru 4.4 mp care-i revin iar cel din blocul 2 aceeasi suma pt 10 mp.
Situatia se complica daca presupunem ca familia din blocul1 are 2 biciclete iar cea din blocul2 are 3 masini (media de masini pe familie din Bucuresti).
Prima familie consuma 0 mp pentru parcare iar cea de a 2-a 30 mp. Asta inseamna ca foloseste gratis de 6 ori spatiul folosit pentru locuire de prima familie dar impozit nu plateste (exista impozite doar pentru noxele emise de masini).
Imi dau seama ca nu se poate analiza fiecare situatie in parte asa cum am facut eu cu aceste 2 situatii ipotetice dar cred ca ar fi corect sa mariti impozitul pentru o masina cu dublul sumei impozitului pentru un apartament de 2 camere daca acea masina parcheaza pe spatiul public.
Stiu ca s-au introdus parcarile cu plata in centrul Bucurestiului si teoretic in tot Bucurestiul dar in acelasi timp s-a inceput decimarea pomilor si ingustarea trotuarelor in sectoare pentru construirea de parcari “albe”. Nu consider ca este corect ca cei care nu detinem masini sa-i subventionam pe detinatorii de masini cu cheltuielile de amenajare + spatiile de parcare in timp ce nu putem sanctiona pe nimeni pentru disparitia spatiului verde si a conditiilor de circulatie pentru pietoni. Cred ca e de ajuns ca subventionam masinile cu cei 50 de bani pentru combustibil.
Multumesc!