Ioana | 2022-10-25 11:28:40 |
Cred că este momentul ca Bucureștiul să ia măsuri mai dure de reducere a circulației auto în centru: - străzi pietonale (de ex, Edgar Quinet) - taxă de intrare în centru pentru mașini - limitarea la 30 km/h a vitezei de circulație în oraș - piste de biciclete sigure - cum este cea de pe Calea Victoriei - trotuare reparate și libere de mașini Pe de altă parte, avem nevoie de un transport public decent și în acest sens, sper că STB are și alte metode de evaluarea a nr de pasageri în afară de validarea abonamentelor, care este imposibilă în condiții de supraaglomerare. |
Sebastian Matisan | 2022-10-25 12:27:39 |
Buna Ziua 1 nu avem Registrul de Mediu ( recensamantul spatiilor cu vegetatie din Bucuresti) 2 ADP urile sunt Dezastru. Nu poti apela prin o petitie normala pentru diverse situatii ( toaletare, irigare in caz de seceta pedologica, inlaturare vegetatie afectata de fenomene naturale) 3 De ce nu sunt cooptati Cetatenii sa Adopte Vegetatia ? Va propun : “Adopta un Copac / Spatiu Verde” 4 PMB nu are o actiune in unitatile de invatamant privind constientizarea Pastrarii Mediului. |
DC | 2022-10-30 15:50:06 |
- străzi pietonale (toata zona centrului vechi, zona din jurul universitatii ion mincu....realizarea de astfel de mici zone pietonale in toate sectoarele) - preturi crescute pentru parcare pentru toate masinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti....posibilitatea de a-si putea plati parcarea doar la ora sau ab de maximum 1 saptamana)... in comparatie cu cei care platesc si taxe in bucuresti care sa isi poata cumpara obonament anual care sa permita stationarea pe strazile bucurestiului (la pret rezonabil, nu sa falimentam toti locuitorii bucurestiului cum se doreste acum... daca toti locuitorii bucurestiului care au masini inmatriculate in bucuresti ar plati 100 lei sa poata stationa pe domeniu public s-ar strange sute de milioane anual din care s-ar putea construi f multe). - parcare cu plata extra si numar limitate de parcari in zonele centrale (guvern/parlament/victoriei/centrul vechi/herastrau....care sa se poate plati la ora sau pe zi pentru toti...si eventual cu abonament lunar sau anual doar pentru cei cu masini personale inmatriculate in bucuresti). preturi duble pentru institutii/companii - toate masinile din institutiile de stat sa fie parcate pe locuri de parcare in cadrul acelor institutii si dupa program sa fie lasate la sediu, nu sa umple domeniul public. - toate masinile de peste 3.5t sa nu mai fie parcate in oras/pe strazi/locuri de parcare de resedinta...sa exista parcari speiale unde sa fie parcate acestea dupa program (sau la sediul companiilor), nu sa umple strazile. - toate masinile companiilor sa fie parcate la sediul acestor companii, pe terenul companiilor sau pe locuri platite special amenajate pentru acestea (nu pe domeniul public, nu in cartiere etc.) - companiile si institutiile sa nu-si mai poata lua masini daca nu fac dovada existentei locurilor de parcare platite/proprietate - viteza maxima 50km/h in interiorul localitatii. acest lucru conduce la accelerari mai mici, franari mai usoare...etc - pe toate strazile care nu sunt de stranzi de tranzit viteza sa fie limitata la 30 km/h. - repararea infrastructurii (strazi/sina tramvai/trotuare) astfel incat sa nu mai existe gropi la infinit care sunt o piedica si un pericol si pentru traficul rutier si pentru pietoni. fiecare groape genereaza zogomot la circulatia prin ele, inseamna franari, inseama intarzieri in trafic etc, inseamna distrugerea autovehiculelor/materialului rulant care genereaza alta poluare prin reparatii/piese etc - toate retelele electrice/cabluri sa fie mutate in tubulaturi speciale, dotate cu camere de vizitare/de tragere suficient de dese astfel si amplasate pe trotuar incat sa nu mai fie necesara spargerea infrastructurii la fiecare problema - toti operatorii de retele sa fie amendati pentru fiecare zi pentru care strada este sparta din cauza defectiunilor la retelele lor...aceste lucrari la retele produc poluare, disfunctionalitati in trafic si lasa capcane si pe perioada lucrarilor dar si dupa prin lucrarile de slaba calitate. - sa existe amenzi pentru toate gropile/denivelarile/surparile generate de lucrarile la retele - piste de biciclete (pe care sa mearga si trotinetele) sigure si piste pentru transportul in comun...sau piste comune biciclete/transport in comun pe toate strazile cu trafic de tranzit unde viteza este de 50km/h. trotinetele sa se poate utiliz doar pe piste special amenajate...pe trasee limitate - obligarea firmelor care realizeaza aplicatii gps sa nu mai indice trasee prin zonele rezidentiale (unde obligatoriu viteza sa fie de 30km/h) pentru traficul de tranzit - separarea trotuarelor de partea carosabila (intra copaci/stalpi de iluminat) cu gard viu....separarea sensurilor de circulatie cu zona verde (gard viu) - trotuare reparate și libere de mașini/biciclete/trotinete - toti cei care murdarec carosabilul cu pamant sau in urma lucrarilor de constructii sa fie amendati. - limitarea timpului pentru santierele la infrastructura...nicio lucrare sa nu mai stea...sa nu mai existe gauri lasate cu zilele.... - incurajarea realizarii de acoperisuri verzi, instalare de panouri foto/solare - indrumarea traficului rutier interurban sa ocoleasca bucurestiul, nu sa fie introdus prin centrul bucurestiului de ex. cel care vine dinspre pitesti si vrea sa mearga spre constanta. - imbunatatirea transortului public (curat, predictibil, sa nu mai stea calatorii precum cartofii in mijloacelor de transport) - transport public ieftin pentru locuitorii bucuresti...si zona metropolitana si mai scump pentru vizitatori. abonamentele lunare/anuale sa poata fi cumparate doar de catre locuitorii cei care locuiesc cu forme legale in Bucuresti/zona metropolitana...eventual toti bucurestenii sa plateasca la impozit o suma mica (gen 100lei/an la impozit) special pentru transportul in comun si sa primeasca abonament pentru tot anul, iar cine nu plateste la impozit (nu locuieste in bucuresti) sa fie nevoit sa isi cumpere bilete sau abonamente de maximum o saptmana. - traficul rutier nu trebuie sa mai fie impins de pe drumurile nationale/autostrazi cu viteza pana in centrul bucurestiului...autostrazile si drumurile de mare viteza sa se opreasca la A0...de acolo sa se imparta prin A0 spre centura...si pe de centura, cu viteza mai mica sa se distribuie cat mai unifor pe cat mai multe strazi...astfel incat traficul sa fie disipar pe tot onturul bucurestiului si sa intre cu viteza mica in bucuresti. traficul interurban nu trebuie sa blocheza prima intersectie din bucuresti si nici nu trebuie sa deranjeze viata cetatenilor bucurestiului. - inchiderea hypermerketurilor dupa ora 21 in cursul sapt si dupa ora 18 duminica - impozit mai mare pentru cei care au masini care cantaresc peste 2t....masinile mai grele necesita infrasructura mai scumpa |
Asociația Ecopolis | 2022-10-31 07:05:28 |
Bună ziua, Asociația Ecopolis are următoarele observații: - obiectivele nu sunt măsurabile. nefiind măsurabile se poate propune orice, căci oricum nu se poate verifica indeplinirea lor - activitățile sunt, de asemenea, vagi, fără a preciza clar masura cu care creste sau se realizează o activitate (de ex. "să se spele mai bine străzile") - responsabilii sunt vagi, corespondent activităților vagi. de ex. se spune Primăriile de sector. Pai dacă am sti cu ce procent exact ar creste salubrizarea strazilor, am stii exact si ce primărie exact si-a asumat acel procent de crestere. In acest sens, documentul propus trebuie refăcut pentru a include obiective si activități clare. Deocamdată, este un fel de strategie sau declaratie de intentie. Intentiile prezentate in document sunt benefice, dar nu este suficient pentru a fi considerat un plan. De formă, doc este scanat, iar tabelele sunt puse invers, pe landscape, dar se văd portrait. Ca să le citim, trebuie să intoarcem laptopul pe verticală. Cele bune, Asociatia Ecopolis |