Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea HCGMB nr. 517/2019 privind aprobarea tarifelor de exploatare a parcajelor publice de utilitate generală din Municipiului București
Comentarii
maryus66 2022-10-28 17:23:16
Bună ziua,

În sfârșit ați reglementat gratuitatea locurilor de parcare doar pentru mașinile electrice (0 emisii).
Cât despre perioada de taxare, consider ca în zona centrală, parcarea ar trebui taxata și în weekend, nu doar în timpul săptămânii. Astfel veți încuraja și companii private să creeze parcări contracost.
oprea anca 2022-10-28 20:23:24
Este necesar un tarif mai redus pentru pensionari. Nu cred ca mai e necesar sa argumentam, mai ales in situatia care va urma probabil ani de zile.
oprea florea 2022-10-28 21:09:30
Este anormal sa existe discriminarea intre riverani pentru abonamentul anual ? Ce spun in acest sens CEDO si toate reglementarile UE ?? De exemplu : tariful practicat de ADP Sector 1 pe str. Biserica Enei de 500 lei pe an versus 2.400 lei pe an, tariful cerut de firma de parcare privata pe strazile adiacente. Distanta dintre un loc de parcare pe str Biserica Enei de 500 lei si unul de 2.400 lei de pe str Academiei este de 50 m. Dar culmea discriminarii este chiar pe str Biserica Enei intre locurile ADP Sector 1 si cele ale SC PARKING SA. Aceasta separare a spatiului public intre ADP-urile de sector si PMB este o rusine. Este bantustanizare. Foarte urit pentru centrul unei capitale a unei tari membre UE, In plus, nu e clar raportul intre CGMB si aceasta firma sub aspectul cit da primariei din incasarile pe spatiul public.
Tariful actual de 2.400 lei pe an este o ingradire a accesului la domiciliu, drept inscris in Carta drepturilor omului in UE si CEDO.
Trebuie clarificata si situatia liberului acces in imobilul de domiciliu, daca ai loc de parcare in alta parte. Cind vii de la piata, sau pleci la doctor cu un bolnav de la domiciliu trebuie sa platesti parcarea desi parchezi de pilda la Inter ?? Reglementrarea actuala este o aberatie, generata de lacomie si incompetenta.
Si tariful de 500 lei pe an este exagerat. Ce sa faca un pensionar? Sa renunte la plata intretinerii pe o luna de iarna ?
Pentru pensionari este necesar sa fie un tarif mai redus pentru abonamentul anual.
Petru 2022-10-29 11:39:41
Parcarile publice, libere, cu plata ale primariilor ar trebui sa fie accesibile gratuit pentru parcarea de scurta durata a masinilor cu ecuson de închiriere a parcarii de domiciliu valabil 24/7, in limita de valabilitate a contractului. In plus dreptul de a parca in parcari de domiciliulibere temporar cu obligația de a le elibera la solicitarea telefonica amiabila a proprietsrului fara consecințe penalizabile
Serban 2022-10-29 16:11:23
Sunt impotriva unificarii tarifelor din urmatoarele motive:

- pretul trebuie sa fie in concordanta cu cererea de parcare din zona respectiva. Centrul, fiind zona mult mai cautata decat inelul median sau zonele de periferie, nu poate avea acelasi tarif de parcare. Este ilogic sa ai acelasi tarif la Piata Universitatii ca pe soseaua Pantelimon, de exemplu.

- tarifele de parcare din centru nu au ca scop principal incasarea de bani, ci descurajarea folosirii masinii in zona centrala si orientarea catre transportul in comun. Astfel, tariful de 5 lei este, pe de-o parte prea mic pentru a descuraja venirea cu masina, iar, pe de alta parte, fiind similar cu cel din zona 2, nu va reprezenta nicio diferenta pentru un sofer de a-si lasa masina in zona 2 sau a veni cu ea pana in centru.

Abonamentele riveranilor din centru sunt prea mici. 50 de lei pe luna/2 pachete de tigari, este prea putin pentru facilitatile pe care le ai. Consider un tarif de 100 de lei pe luna mai mult decat decent.

Multumesc.
Cornel Eftimie 2022-10-30 08:42:33
Bună ziua,

Este greșit să fie un tarif unic, de 5 lei/oră, indiferent de zonă. Tariful ar trebui să fie cum era anterior, 2.5 lei, 5 lei sau 10 lei, dar nu în funcție de apropierea de centrul orașului ci în funcție de aglomerația din fiecare zonă, deci de cererea pentru anumite locuri de parcare.
De exemplu, o parcare dintr-o zonă unde vin foarte mulți oameni (Casa de Pensii, spitale, DRPCIV, piețe etc) ar trebui să fie mai scumpă chiar dacă nu e în centru decât una mai centrală dar cu mai puțină cerere.
Cornel Eftimie 2022-10-30 08:54:48
În plus, eliminați gratuitățile pentru diverse instituții. De ce Școala de Grefieri trebuie să aibă locuri rezervate în buricul târgului? Sau ANAF Sector 3 în Pța Alba Iulia??
Doina Maria Rosetti 2022-10-30 14:30:03
Sunt abonat riveran in parcarea Maria Rosetti de 3 ani si am urmatoarele neclaritati:
1. Nu inteleg de ce in lista de parcari publice aflate in administrarea PMB - CMPB nu apare si parcarea Maria Rosetti Tower, cea pentru care am contract si platesc de 3 ani?!?
2. Cum se va urmari in mod CONCRET respectarea intervalelor orare de tarifare?!? In mod CONCRET, in parcarea Maria Rosetti Tower ce ar urma sa se monteze? Parcomate? Poarta de intrare? Camere de inregistrare? Pana acum mi s-a spus ca, in mod specific, in aceasta parcare, singura garantie a respectarii regulilor de parcare si taxare este faptul ca un inspector de la CMPB trece o data la 2,5-3 ore pe la parcare. Serios? De ce nu o data pe zi sau pe saptamana?!? Acesta nu este un sistem PERMANENT si nici OBIECTIV care sa dea incredere celor care platesc abonamentul in mod corect.
FLORIN 2022-10-30 15:01:21
Consider ca excluderea masinilor hibrid (cu motor electric) nu trebuie facuta. In strategia de parcare invocata la inceputul 'revolutie parcarii ' era o alta abordare, respectiv excluderea de la gratuitate ale hibridelor fara motor electric. Politicile publice nu trebuie schimbate de astazi pe maine, trebuie sa existe o anumita predictibilitate, iar o schimbare trebuie sa includa si o perioada tranzitorie, eliminarea gratuitatii la hibride dupa 3 ani sau, acordarea unei reduceri de 50% pentru hibride.
Socrate 2022-10-30 15:01:48
Eu consider ca dupa ora 20.00 de luni pana vineri si pe tot parcursul week end-ului locurile de parcare din Bucuresti trebuie sa fie gratuite.
In acest fel se incurajeaza turismul.
Victor 2022-10-30 18:38:12
Buna ziua,

De ce institutii au locuri rezervate dintre cele marcate cu albastru? De ce nu beneficiaza de aceleasi drepturi ca restul cetatenilor? De ce sunt privilegiate? Luati exemplu piața Walter Mărăcineanu, este rezevata mai mult de jumatate. De ce?
De exemplu Confederația Sindicatelor Democratice din România - 7 locuri în Piața Walter Mărăcineanu. Pe bune?
Cine sunt ăștia? De ce sunt mai buni ca mine si au loc rezervat?
Mulțumesc.
Ghiorghe Nicolae 2022-10-30 18:39:35
Aș vrea să știu cum își propune PMB să trateze situația locurilor de parcare pentru persoanele cu dizabilități, în sensul că pe aceste locuri deseori sunt parcate autoturisme care nu au acest drept! În 95%din cazuri am găsit ocupate aceste locuri! Sunt persoană cu dizabilități! Mulțumesc!
DC 2022-10-30 22:03:40
- plata unui impozit de cu 500 lei pe an pentru toate vehiculele pentru a se permite stationarea lor pe strazile bucurestiului, iar pentru toate masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa existe o taxa de parcarea/stationare in Bucuresti (oriunde ar opri acestea pe o strada in Bucuresti) care sa fie platita la ora si maxim abonament la zi/saptamana astfel incat toti cei care sunt non bucuresti sa nu mai fie incurajati sa invadeze strazile bucurestiului cu aceste masini
- pentru plata impozitului de parcarea pe strada sa fie scutite masinile hybride si electrice inmatriculate in Bucuresti
- plata parcarii de resedinta de la ADP si plata parcarii la CMde parking in zonele centrale - (numai pentru guvern, parlament, herastrau, cismigiu, centrul vechi.) este altceva...alea se platesc separat de aceast impozit. .... masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa nu poata primi loc de parcare de resedinta, deoarece pentru acea masina nu se platesc impozit in bucuresti si nici taxa de stationare in Bucuresti. Parcarea cu plata la compania de parking in zonele centrale sa fie limitata la zonele despre care am vorbit mai sus, iar de aceasta plata sa nu fie scutite nici masinile electrice, nici cele hybride. Pentru masinile inmatriculate in bucuresti sa se poata cumpara abonament anual pentru aceste zone. pentru masinile inmatriculate in alte localitati sa se poate face plata doar la ora/zi sau saptamana.
Pentru guvern, parlament, herastrau, cismigiu, centrul vechi - tariful sa fie 10lei/ora. abonamentul pe zi sa fie 80 lei. abonamentul saptamanal 250 lei. abonament lunar 1000 lei. abonament anual 6000lei. masinime care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa poata plati doar tarif la ora, ab pe zi sau saptamanal.
Pentru celelalte zone din bucuresti se plateste acel impozit pentru toate masinile existente inmatriculate in bucuresti. pentru masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti sa se poata plati o taxa de 20 lei pe zi sau 100 lei pe saptamana. pentru fiecare zi petrecuta in bucuresti
Cetateanul 2022-10-31 00:09:48
Aberatii legislative ...
Multe discriminari si incalcari ale drepturilor cetatenilor ...
Renuntati la aceste abuzuri ...
Cetatean Bucurestean 2022-10-31 11:04:46
Stimati Domni de la PMB si GCMB, in continuare, vad ca se insista pe ideea ca PMB, ofera abonamente de riverani dar cu prevederea, "adresa din certificatul de inregistrare trebuie sa fie identica cu cea din CI a proprietarului autovehiculului respectiv" cum ramine?.
Intrebarea mea este care este solutia pentru cei care poseda mai multe proprietati sau au viza de flotant si vin din provincie ei nu sunt riverani ai orasului Bucuresti? ce solutie aveti pentru aceasta categorie de locuitori ai Bucurestiului? de ce conditionati ,aceasta hotarire abuziva pentru incheierea unui abonament anual?
Ionut 2022-10-31 12:07:52
Vreau sa expun cateva probleme cu aceasta hotarare

1. Pretul pentru riverani este foarte mic in comparatie cu ceilalti, practic doua zile de parcare normala. Tariful pe luna este identic sau chiar mai mic cu cel de la primaria de sector iar ca si consecinta se vor muta toate masinile pe marile bulevarde, masini nemiscate cu anii.

2. Practic ati marit tarifele si le-ati impachetat intr-o falsa reducere, nu mai sunt reduceri pentru abonamente pe 6 luni sau 1 an. Nici pentru o luna nu sunt reduceri ca oricum in weekend este gratuit.

3. Parcarile sunt insuficiente si nu preconizati sa construiti altele, daca platim toti cum justificati pretul, parcam iarasi pe unde apucam. Eliminati si parcagii de ocazie care fac legea chiar si in parcarile primariei.
Victor 2022-10-31 12:09:34
Prin eliminarea gartuitatii pentru masinile hibrid, se face un regres in inlociurea parcului auto cu masini cu emisii reduse. Persoanele care locuiesc la bloc prefera hibride in locul celor electrice. Nu avem inca infrastructura necesara masinilor electrice.
. 2022-10-31 14:00:25
Bună ziua,
Nu este normal să stabiliți același tarif de parcare indiferent de zonă. Ar trebui diferențiat în raport de cererea pentru anumite locuri de parcare.
Ce se întâmplă cu parcările publice din Sector 4 (Obregia, Secuilor, Brancoveanu)? Li se aplică aceleași tarife indicate în proiectul de hotărâre sau Sectorul 4 are propria lege, cu propriile tarife?
Mulțumesc
GeChi 2022-10-31 15:35:10
La cei care vin la serviciu v-ați gândit ? Nu vin ocazional în centru sau la distracție. Vin aici că am locul de muncă. Este enorm să-mi cereți 500ron/lună în timp ce alții plătesc această sumă într-un an și au și locuri rezervate. Cred că ar trebui să includeți și locul de muncă în categoria rezidențial. Așa ar fi corect ! Stau la muncă mai mult decât acasă. Sau desființați parcările rezidențiale și faceți o taxă unică (o sumă rezonabilă) pentru toate mașinile din București. Ce contează că mașina stă acasă sau în altă parte ? Tot atâta loc ocupă. Ceea ce faceți se cheamă discriminare !
Petru 2022-10-31 15:49:57
Tariful trebuie sa reflecte valoarea locatiei si cererea pentru aceasta. Nu pot fi de acord cu tarifarea unica la nivel de Bucuresti, mai ales cu argumentul prezentat in Referatul de aprobare, si anume necesitatea de "a se putea simplifica sistemul de tarifare a parcarilor". Parca era vorba ca se vor introduce parcometre, exista si solutii digitale - care este problema? Un eventual tarif unic echivaleaza cu a considera ca un apartament din Ferentari sau Prelungirea Ghencea valoreaza la fel de mult ca unul din Piata Romana sau de la Universitate... Atita vreme cit o masina costa la fel de mult in Bucuresti ca in orice tara din Europa, iar un litru de carburant la fel, nu vad de ce tariful pentru parcare ar trebui sa fie de 4-5 ori mai mic fata de marile orase europene. Cine are masina si isi permite costurile asociate utilizarii acesteia, trebuie sa-si asume si plata unui tarif corespunzator - nu subventionat la un nivel care reprezinta de 2-3 ori mai putin decit costul unei cafele
Mihalachi Dragoș 2022-10-31 17:31:07
Eliminarea gratuității pentru mașinile hibrid (nu mild hibrid) nu este corecta, având in vederea ca majoritatea populației locuiește la bloc unde nu exista posibilitatea încărcării mașinii electrice peste noapte sau oricând, la locul de parcare de reședința. Este cunoscuta problema lipsei stațiile de încărcare in oraș și in cartiere, astfel se realizează opusul: in loc sa se încurajeze cumpărarea mașinilor ECO se va perpetua achiziția mașinilor SH, poluante. Este un dezavantaj major pentru cei care și-au cumpărat masini hibride și pentru beneficiile oferite de primărie, acum rămânând fără un important avantaj. Denota lipsa de respect data de cetățean și e o nota de încredere fata de PMB, care deja suferă la acest capitol.
Bogdan Stroe 2022-10-31 19:42:46
Unele zone ar trebui taxate si seara sau in week-end. Ma refer la parcarile din jurul unor puncte de interes din oras, cateva exemple ar fi: parcarea de la Ateneu, parcarea de la Beraria H, parcarile din jurul parcurilor (Herastrau, IOR, Carol), parcarile din jurul teatrelor sau al altor sali de spectacole, etc.
Dragos 2022-10-31 21:22:16
Luati ca exemplu marile orase europene (Milano, Viena, etc.) si adaptati daca este cazul.
In lipsa unei taxe de acces in zona centrala (foarte necesara) trebuie descurajat traficul prin impunerea unui tarif de parcare mai mare. Toata lumea va merge la birou cu masina stiind ca poate plati un tarif rezonabil.
De asemenea, cu o valoare scazuta a abonamentului pentru riverani riscati ca unele locuri sa fie blocate permanent de masini ale rivaranilor care nu circula foarte des.
Puteti lua in considerare si creare separata a unor locuri pentru riverani (de culoare galbena) cu un tarif si mentinerea locurilor cu plata (albastre) la un tarif crescut. Astfel se poate obtine un tratament unic indiferent de sector, eventual cu tarife diferentiate.
Cel mai important este ca acest regulament trebuie impus cu strictete, sunt foarte multe masini parcate langa locurile marcate sau pe trotuare. Este nevoie de amenzi in toate cazurile in care masinile sunt parcate sub semnul de oprire interzisa (vezi Ion Mihalache), pe trotuar/alveole (Piata Victoriei), pe liniile de autobuz (Calea Dorobantilor la ora 18:00 si Politia locala S1 spune ca nu are echipaje sa trimita), pe ambele parti ale strazilor cu sens unic.
Mity 2022-11-01 09:42:38
1. Nu consider normal sa se taxeze la fel zona centrala, de mare interes si zonele periferice. Consider ca ar trebui sa existe o zonare, cum exista si pentru impozitela pe proprietate. 5 lei pe ora in centru, 4 lei pe luna in zona mediana si 2 lei pe ora in zona periferica. Arterele de intrare in oras sunt incadrate in zona centrala sau mediana, chiar daca sunt fizic in zone mai ieftine. Cu abonamente la tarife proportionale.
Maria 2022-11-01 12:05:10
1. Nu mai hăituiți soferii. Dumneavoastră ați desenat niște benzi albastre pe străzile construite inainte de 1989 și veniți acum și le privatizați în numele unor ecologiști. Nu le convine in aglomerație să plece din București
2. Ați trasat dungi albastre in fata ușilor de acces precum și la distanță foarte mică de porțile de acces in curte astfel incât mașinile mai lunigi împiedică accesul.
3. Prețul pentru pensionari e mare dar PNL și USR vrea să scape de ei....e politică de partid
4. Câte locuri pentru persoane cu dizabilitati trebuie alocate la o parcare cu 60 locuri plătite? E normal e normal ca din 6 locuri pentru persoane cu dizabilități 4 să fie alocate exclusiv unor instituții iar pentru ceilalți să rămână 2?
CornelD 2022-11-01 15:52:32
Tariful de parcare trebuie diferentiat, cel putin in functie de zona. Deoarece terenul este mai scump in centru si dorim descurajarea deplasarii in centru (unde exista transport public des si bun) cu masina personala. Dorim un tarif mai mare, astfel incat cand avem nevoie punctual sa ajungem cu masina (de ex. transport rude in varsta), sa gasim loc de parcar.
Marius 2022-11-01 17:18:29
De ce nu se introduce si un abonament de 8h la un pret decent? Nu va ganditi si la cei ce merg la munca cu masina ca nu au alternativa? Au gratuitate doar cei ce au bani sa isi cumpere electrice, dar omul de rand care are o masina normala si strabate tot Bucurestiu ca sa ajunga la birou trebuie sa plateasca abonament de 24 h. Se poate face un abonament de 8h- 15 lei, dar nu se vrea, se incurajeaza doar cei ce isi permit electrice sa vina la birou cu masina de restul nu va intereseaza.
MIhai Jiros 2022-11-01 20:58:38
In opinia mea acest cost ar rebui eliminat de tot. Primariile au gasit inca o sursa "usoara" de venit, sa obtina niste bani de care sa isi bata joc... sa ne faca arteziene, borduri in fiecare an ba rotunde.. ba de marmura si tot felu de prostii. Aceste parcari sunt construite din banii nostri ai cetatenilor, nu a venit primarul si nici cosilierul cu bani de acasa sa o construiasca si trebuie sa restituim noi banii. Eu o vad ca o dubla impozitare. Ieri am fost in zona unirii si parcarea era 10.5 eur pe 3h.. si parcarea era un maldar de moloz cu gunoaie.. unde este protectia consumatorului.. daca tot platim acesta taxa exagerata !!!! . Referitor la valoarea parcarii consider ca daca o sa fie o taxa acesta sa fie nesemnificativa 2 lei/h.. o persoana care sta la servici 8 h sa nu plateasca mai mult de 10 lei/zi. Ce inseamna tarifele astea nesimtite de 10.5 euro.. si 25 lei este mult inmultit cu 20 zile sunt 500 lei. sa zicem ca o persoanba are 5000 lei salariu net.. ar trebui sa dea 10 % din salariu doar sa isi parcheze masina cu care se duce la servici sa realizeze venit, venit din care o parte se duce si la primarie prin impozitul pe salarii. Noi cetatenii ar trebui sa ne organizam in asociatii si sa combatem aceste aberatii ale aparatului de stat care nu se mai satura sa ne impovareze cu taxe, dar e incapabil sa gestioneze cu masura si eficient banul public si sa respecte cetatenii-contribuabilii. Si mi-am adus aminte inca un lucru ... ce e nesimtirea asta de a afisa pretul in EURO pentru parcare !!! nu exista legi pentru toata lumea ?
Vadim 2022-11-01 21:32:46
Nu cred ca este o idee buna sa extrapolati totul la electric si non electric. Sunt mașini hybrid si plug in hybrid care au motor electric si poluează foarte putin sau deloc in regim urban. Ar trebui sa analizați mai bine problema si sa nu va grăbiți cu hotărâri facute pe repede inainte. Mai ales ca nu exista aproape deloc stații de încărcare a mașinilor electrice pentru cei ce locuiesc la bloc, adica majoritatea locuitorilor din Bucuresti.
Ion Stefan 2022-11-02 02:01:23
In atenția conducerii Primăriei Municipiului București, o scurtă prezentare a vehiculelor PHVE, tip de autovehicul ce reprezintă puntea de trecere de la autovehicule cu combustie interna la cele electrice:

Plug-in Hybrid Electric Vehicle, prescurtat „PHEV”, este o tehnologie auto foarte apreciată din două motive foarte clare:

mașina este echipată cu două motoare de propulsie, unul termic (benzină, motorină) și unul electric (alimentat de o baterie);
bateria este de capacitate mare (poate chiar peste 10 kWh), dar nu mai mult ca la un vehicul 100% electric, respectiv se încarcă atât în timpul frânării, cât și individual, la o priză casnică sau stație de încărcare.
Prin urmare, rezultă două avantaje importante. În primul rând, ai un consum de combustibil mai mic decât al unei mașini convenționale, cu un motor termic. În al doilea rând, ai parte de o autonomie mai mare decât a unei mașini electrice, bineînțeles, și cu ajutorul motorului cu ardere internă.

Practic, o mașină plug-in Hybrid, sau un vehicul hibrid reîncărcabil, poate fi considerată o punte de trecere, care combină două tehnologii diferite de propulsie, spre una dintre cele mai importante misiuni ale omenirii: un viitor electrificat.

Plug-in Hybrid se aseamănă, așadar, cu tehnologia de deplasare Full Hybrid, doar că se poate încărca și la priză sau în stațiile electrice de încărcare (de aici și denumirea de „Plug-in”, adică „Conectare”). În plus, capacitatea bateriei este mai mare, la fel și distanța de parcurgere, care poate depăși o medie de 50 de km, în funcție de producător. Mai mult, recuperarea energiei la frânare este mai performantă.

Poți rula pur electric în mediul urban, consumând mai puțin carburant, respectiv cu emisii 0, iar pentru drumuri mai lungi, în afara orașului, așa cum sunt călătoriile, te poți baza pe motorul termic. Mai mult, autonomia electrică este decentă, cu o medie ce poate ajunge la cca. 50 de km.

Nu ai nevoie mereu de o stație rapidă sau să calculezi distanța până la ea. Practic, în cazul PHEV-urilor, o priză casnică de încărcare poate fi suficientă. Timpul de încărcare la priză sau stații este mai mic decât în cazul electricelor 100%.

Așadar, chiar dacă acest tip de autovehicul nu are emisii 0 de CO2 raportat la 100 de km, nu înseamnă ca nu poate parcurge distante mai scurte (domiciliu- birou - supermarket - domiciliu) cu emisii 0.

Iar încă un aspect pe care ar trebui sa îl luați in seama este că nu diminuarea beneficiilor pentru autovehiculele HEV va sustine creșterea parcului auto cu emisii 0 de CO2 raportat la 100 de km ci dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare a autovehiculelor 100% electrice.

Concluzionând cele de mai sus, este nejustificată aceasta hotărâre de consiliu si judecând pur subiectiv, s-a decis aceasta hotărâre pe baza numărului foarte de mare de cereri pentru vinieta de parcare pentru autovehicule hibrid si, astfel, nu se mai pot genera cifrele estimate din parcări înainte de 15.08.2022.

Poliția Locala nu este capabila să genereze venituri aplicând amenzi autovehiculelor parcate pe locuri marcate fără taxă plătită sau autovehiculelor parcate neregulamentar. Locuiesc in zona Sala Palatului si de fiecare dată când este un eveniment la aceasta locație, Politia Locală nu sancționează toate autovehiculele parcate neregulamentar.
RED 2022-11-02 10:30:32
Bună ziua!

Referitor la propunerea dumneavoastră de Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea HCGMB nr. 517/2019 privind aprobarea tarifelor de exploatare a parcajelor publice de utilitate generală din Municipiului București, consider că este mult prea restrictivă pentru autoturismele nepoluante din București și nu se face nicio diferențiere.

Personal, dețin 2 autoturisme hibrid PlugIn pe care le-am achiziționat încă din anul 2019 și ulterior ca urmare a intrării în vigoare a taxei de poluare OXIGEN în 2020, în municipiul București.
Înțeleg că aici este vorba de plata parcărilor din București dar în prezent sunt unele facilități cu privire la parcare pentru autoturismele hibrid și electrice.
Consider că această facilitate ar trebui să dispară treptat, gradual pe tipurile de hibrid, dar nu poate fi propus aprobării scoaterii acestor autoturisme de la aceste beneficii, este mult prea strictă, rigidă, pentru că nu poti compara un autoturism electric de zeci de mii de euro cu unul diesel de cateva mii de euro, adică tarife si drepturi egale.
Mai mult, aceste schimbări se pot face dealungul timpului intr-un mod mai facil, nu schimbarea regulilor înainte cu o lună-două.
Este ridicol pentru că în București nu avem infrastructura publică pentru incarcarea acestor autoturisme iar acum nu mai acordăm parcare gratuita de la 01.01.2023.

Ne determinați sa le vindem si sa revenim pe diesel cu această propunere în forma actuală.
Din cate am auzit au fost făcute unele propuneri de specialiști în domeniul autoturismelor nepoluante, dar nu au fost luate în considerare.

Oare, Primăria Municipiului București nu este interesată de poluare?
Este greu de crezut, dar cu această propunere, eu asta înțeleg.
RT 2022-11-02 22:26:02
Sunt de parere ca pretul parcarii trebuie decis in functie de cererea pe care o are zona respectiva. Ce motivatie are cineva care vine din afara orasului sa lase masina undeva la periferie sau la un Park&Ride si sa continue cu transportul in comun daca tariful din centrul orasului e acelasi? Consider ca tarifele de parcare ar trebui sa fie mult mai flexibile si sa aiba ca scop obtinerea unui anumit grad de ocupare al parcarilor, aproximativ 60%-80%. De asemenea, consider ca mai multe zone mai mici cu tarife diferite ar duce la un control mai bun asupra nivelului de ocupare per total. Un studiu despre efectele tarifelor dinamice la parcarea din San Francisco, unde tarifele difera de la strada la strada si chiar de la ora la ora: Gregory Pierce & Donald Shoup, Getting the Prices Right.

Din aceleasi motive, nu vad de ce parcarea ar fi gratis in weekend, sau dupa ora 20:00. Daca se observa (din date concrete, masurand gradul de ocupare) ca parcarile din anumite zone sunt pline si in weekend, sau si dupa ora 20:00, de ce nu ar fi tot cu plata? Traficul din Bucuresti este cel mai prost din Europa, eu cred ca e momentul sa luam masuri mai dure.

Si inca un lucru care nu imi este clar. Daca va exista o singura zona, atunci persoanele cu abonament de riveran ar putea sa isi lase masina in tot orasul? Sper ca sunt totusi limitati la anumite zone.
Cornel 2022-11-03 08:43:48
Buna ziua! De ce nu luați în considerare și mașinile electrice din Ilfov? Se tot vorbește de zona metropolitană București-Ilfov, avem ambulanța București Ilfov, etc. Multi locuitori din Ilfov lucrează în București, fac naveta zilnic in oraș. Ati făcut un studiu să vedeți câți locuitori ai Ilfovului vin zilnic in București? Adevărat că nu plătesc taxe direct către municipalitate, dar indirect o fac. Au parcare gratuita mașinile mild hybrid, care poluează,înmatriculate în București, iar electricele care nu poluează, înmatriculate în Ilfov ,nu au gratuitate. Această facilitate este oferita pentru reducerea poluării sau nu?
Gogu Matei 2022-11-03 11:24:17
Buna ziua,
Va rog sa luati in considerare si posibilitatea ca masinile cu numar din alta localitate sa poata plati un tarif decent. Momentan este 4700 RON adica aproape 1000 Eur pe luna ceea ce e super mult.
Sunt multi oamnei care lucreaza si au masini date de firma pentru a is putea desfasura activitatea (vanzari, marketing , etc)
Un tarif decent ar putea fi platit de oricine are masina data de la firma.
Multumesc
Cristian Stamate 2022-11-03 12:36:04
Bună ziua, este știut faptul că Ilfovul este dormitorul Bucureștiului, că 60-70% din locuitorii județului lucrează pentru companii care își au sediul și plătesc taxe în capitală. Vă rugăm să aveți în vedere acordarea de gratuitate și mașinilor electrice înmatriculate în Ilfov. Mulțumesc!
Cazacu 2022-11-04 09:39:26
Buna ziua,
Voi incerca sa fiu scurt ca ideile sa fie expuse clar:
1. Eliminearea diferentierii de tarife intre persoanele fizice si cele juridice va genera o situatie inacceptabila la nivel practic:
- Toate firmele cu potenta financiara isi vor muta parcul auto in oras. Rezultatul? Blocaj in parcari.
- Persoanele fizice vor fi in imposibilitate sa-ti procure abonamente din lipsa locurilor. Se va ajunge ca Primaria sa vanda mai multe abonamente decat locuri disponibile, toate in detrimentul cetatenilor. Trebuie reglementata foarte bine situatia masinilor de firma aflate in folosinta angajatilor.
- Institutiile bancare si hoteliere beneficiaza, conform legii, de locuri de parcare in limita a 5%, respectiv 20% din locurile de parcare din proximitatea sediilor. Eliminarea diferentelor de tarif ar duce la diminuarea sumelor colectate, pentru ca exista obligatia legala de atribuire a acestor locuri, chiar daca toate acestea obtin venituri din activitatea lor.
2. Gratuitatea acordata masinilor electrice este discriminatorie la adresa cetatenilor pentru ca indiferent de forma de propulsie, trebuie taxata ocuparea domeniului public, indiferent de tipul de vehicol. Hibrida sau nu, electrica sau nu, masina ocupa acelasi spatiu si folosesc aceeasi infrastructura. Toate au costuri de exploatare si nu este corect ca cei cu motoare termice sa plateasca gratuitatea celor care au ales motorul electric. Unde este principiul "Niciun loc de parcare gratuit" anuntat de PMB?
3. Vad ca sunt pareri despre masinile electrice inmatriculate in alte judete. Domnilor, da, este o discriminare sa acorzi gratuitate masinilor electrice inmatriculate doar in judetul Ilfov. Ori pentru toate judetele, ori pentru niciunul. Proprietarii masinilor inmatriculate in alte judete platesc taxe locale in judetele unde sunt inmatriculate. Asadar, nu se califica la gratuitate sau tarife preferentiale in Bucuresti.
theLittleBrother 2022-11-06 18:08:50
1. Inteleg nevoia de a nu avea tarife diferentiate pentru riverani, dar 50 de lei/luna este un tarif mult prea mic. Daca vrem intr-adevar sa incurajam lasarea masinii acasa si sa incurajam transportul altftel (cu bicicleta si trotineta este extrem de periculos si descurajat activ de primarii, deci mai ramane transportul public) ar trebui ca pretul unui abonament sa fie cel putin dublul costului unui abonament lunar de metrou+stb. De ce as lasa masina acasa sa merg cu metroul de exemplu daca parcarea masinii ma costa 50/luna si abonamentul la metrou 80?
2. Inteleg ca exista un fel de concurs intre primaria generala si cele de sector care sa ofere cel mai mic pret pentru riverani. Ar trebui sa va intelegeti si sa stabiliti pretul corect, nu sa licitati care ofera locul cat mai ieftin.
3. Pretul unificat pentru ne-riverani - e mai putin confuz acum dar isi neaga total scopul. De ce ar lasa cineva masina in zona 3 si sa mearga mai ecologic si civilizat pana in centru cand costul e acelasi indiferent ca lasa masina in centru sau in zona 3? Macar faceti o zona la extremitatea Bucurestiului unde parcarea sa fie modica pentru cei care lasa masina acolo. Parcarile de tip Park and Ride nu imi e clar daca sunt sau nu in administrarea primariei - probabil ca nu, dar ati putea sa gasiti o colaborare ceva sa incurajati intr-adevar soferii sa nu mai intre cu masina in Bucuresti.
4. Pretul pentru neriverani mi se pare aproximativ ok dar din nou nu mi se pare normal ca primariile de sector ofera si ele parcari la preturi mai mici. Si aici ar trebui sa discutati si sa unificati tarifele. Sabotajul politic si goana dupa voturi ar trebui sa inceteze.
5. Nu e in lege dar vad ca multi concetateni propun gratuitati la parcare pentru pensionari. Mi se pare o idee proasta. Pensionarii nu au nevoie sa se deplaseze la munca. Pentru piata si plimbari in parc pot folosi transportul in comun, nu e nevoie sa aglomereze si ei traficul. Eu sunt pentru acordarea de gratuitati pensionarilor pentru metrou si stb, nu pentru parcare. De asemenea, mai sunt pensionari care au case la tara si merg acolo din cand in cand. Si in acest caz isi pot lasa masinile in una din parcarile ieftine de la iesirea din Bucuresti si sa mearga pana la masina cu transportul in comun.
5. Nu inteleg de ce gratuitatea parcarii dupa ora 20 si in weekend. Deci daca ai treaba esti descurajat sa aglomerezi orasul dar daca vrei sa te imbeti sau sa casti gura la diverse e ok? Aia care au platit parcare in timpul saptamanii si turistii, poate vor si ei sa sa plimbe ca pietonul relaxat in weekend sau seara, de ce trebuie sa fie agasati de masini fix in timpul liber?
Jhony 2022-11-06 20:11:59
Nu este corect ca odata emis un document de catre primarie, apoi sa fie anulat - aici ma refer la vignetele deja emise.
Deasemenea, nu este corect ca oricefel de schimbare de asemenea anvergura sa fie facuta asa brusc si intr-un timp asa de scurt - nu este in spiritul european.
Orice schimbare trebuie facuta in etape, iar un mod corect de efectuare v-am trimis pe e-mailul ~proiecte.supuse.dezbaterii.publice@pmb.ro~
In forma actuala acest proiect este prea brusc si poate duce la mai multe pierderi in cazul unor procese in instanta cu ONG-uri care sustin populatia bine-intentionata care a investit in autoturismele descrise in HCGMB 140/26.5.2016
Gabriel B. 2022-11-07 14:20:08
Sunt total impotriva acestui proiect.
Pretul nediferentiat va incuraja parcarea cat mai aproape de centru, ceea ce va conduce la aglomeratie si blocaje in trafic. Alte tari civilizate au centrul cel mai scump si periferia mai ieftin. De ce schimbati ceva ce era potrivit? Cum incurajati utilizarea transportului public sau alternativ?
Cei care locuiesc in ilfov si fac naveta au de platit 1200 euro pe an pe parcare. Daca ei contribuie la bugetul capitalei prin intermediul angajatorilor acestora, de ce sunt penalizati cu atat de mult, fiind constransi a alege masina personala de lipsa altor alternative pentru a ajunge in bucuresti.
Inca un proiect care nu este gandit pentru oameni. Va rog sa revizuiti decizia.
oprea florea 2022-11-07 17:53:40
Un tarif mai redus pentru riveranii pensionari se justifica prin aceea ca in timp ce pensionarii ocupa un loc de parcare la domiciliu, o persoana aflata in cimpul muncii ocupa in mod sigur un loc de parcare la domiciliu si inca un loc de parcare la locul de munca, mai ales in zonele centrala si semi-centrala unde sunt majoritatea institutiilor si firmelor. Acelasi argument si pentru masinile primite de angajati de la firmele unde lucreaza, unde avem un loc de parcare ocupat la domiciliu de masina proprie, un alt loc la domiciliu unde se parcheaza masina de la firma si un loc de parcare in oras pe unde are de lucru agajatul firmei cu masina de serviciu.
Vlad Roxana 2022-11-07 18:09:40
Nu este corect sa eliminati autoturismele plug in hybrid din gratuitatea de parcare. Acum detinem un hybrid si cum se apropie masina de 10 ani dorim sa luam in plug in hybrid electrica nrputand fi luata in calcul tocmai pentru infrastructura tarii. Daca dispare sceasta facilitate intradevar mai bine in diesel si de diferenta de costuri intre plug in si diesel platesc parcarea dar aerul va fi poluat in continuare! O madina plig in are costuri mari de achizitie si printr-o parcare gratuita in anumite zine( oricum nu sunt in tot bucurestiul) se mai impulsioneaza schimbarea.
Vlad 2022-11-08 07:48:16
Bună ziua,
Câteva comentarii după ce am studiat documentul:

1. Prețul pentru riverani este mult prea mic, chiar sub prețul practicat de primăriile de sector. Sugerez creșterea tarifelor la 100 lei/lună sau 1000 lei/an.

2. Ar trebui existe un tarif diferențiat pentru riverani în funcție de numărul de mașini înmatriculate la o anumită proprietate. De exemplu, prima mașină la 100 lei/lună, 1000 lei/an, iar a doua la 250 lei/lună, 2500 lei/an.
Practic, consider că aceste tarife ar trebui să îi încurajeze pe riverani să folosească transportul public sau transportul alternativ, nu să fie o taxă minusculă.

3. Este necesară o diferențiere între zone. Tariful în afara inelului median ar putea fi la jumătate față de cel prezent, pentru a descuraja utilizarea autovehiculului personal în centru.
Mihaela Vlad 2022-11-08 09:02:21
Masinile plugin hybrid ar trebui sa aibe acelasi regim ca masinile electrice. Au o baterie ce utilizatorii o incarca zilnic si merg tot cu emisii zero in Bucuresti.In plus si la acestea costuld e achizitie este mai ridicat cu mult fata de o masina pe benzina. O sa descurajati compelt piata aceasta. In plus e clar ca trebuie sa fie o perioada tranzitorie. Nu pot fi in acceasi barca cu masinile clasice.
CEJ-CAB 2022-11-08 11:04:35
Camera Executorilor Judecatoresti de pe langa Curtea de Apel Bucuresti propune autorizarea membriilor sai de utilizare, cu titlu gratuit, a parcarilor de pe raza municipiului Bucuresti, in scopuri eminamente procedurale.
In fapt, exercitarea profesiei de executor judecatoresc implica deplasari efective in interesul solutionarii dosarelor de executare silita.
Cheltuielile generate de aceste deplasari cad in sarcina debitorului (art.670 Cod procedura civila).
Luand act de faptul ca executorul judecatoresc se infatiseaza ca un veritabil auxiliar al instantei de executare/judecata (Decizia nr.572/2017 a Curtii Constitutionale a Romaniei referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art.644 alin. (1) şi art. 645 alin.(1) din Codul de procedură civilă), propunerea noastra apare ca justificata, fiind in beneficiul indeplinirii actului de justitie, in forma materializata.
De asemenea, va rugam sa apreciati si sub aspectul intentiei noastre de a evita eventualele excese din partea unor executori judecatoresti, astfel incat conditiile ce trebuie indeplinite in mod cumulativ pentru accesul in parcari sa fie urmatoarele:

1. fiecare birou va pune la dispozitie date de identificare pentru o singura masina de serviciu/executor;
2. autoturismul va fi dotat cu holograma (sau similar) pentru a putea fi facil controlabil de catre personalul desemnat de dumneavoastra;
3. evidenta autovehiculelor va fi tinuta si de CEJ-CAB, astfel incat sa fim in masura sa va furnizam date si informatii in timp real;
4. autoturismele de serviciu anterior amintite vor utiliza parcarile primariei, in mod gratuit, numai pe perioada „timpilor” procedurali (zile lucratoare, intre orele 06.00 – 20.00);
5. la momentul schimbarii naturii juridice a autoturismului de serviciu evidentiat, acesta nu va mai beneficia de nicio facilitate, cu titlu gratuit.
IM 2022-11-08 22:39:15
Tariful de 5 lei este pre mic pentru centru, ar trebui minim 10 lei prima ora, 5 lei următoarele ore.
Da 5 lei celelalte zona, si extinsa aplicarea si in cartiere, o uniformizare. Diverse sectoare si-au implementat popria politica de tarifare...