Alecu | 2023-07-30 12:36:55 |
Doresc să menționez că în multe orașe din Occident există un respect față de cei ce sunt la a treia, a patra generație de locuitor stabil. Bucureșteanul de generații a contribuit financiar și fizic prin muncă voluntară la dezvoltarea Bucureștiului, iar astăzi văd venetici de peste tot care murdăresc și poluează, orașul nostru cu tradiții. Nu este corect ca cel ce nu a contribuit cu nici un leu la dezvoltarea Capitalei să aibă aceleași drepturi cu cel ce are două trei generații. Prima generație a mea este din 1883. Parcarea pentru bucureșteni trebuie să fie mai ieftină ca a celui ce a poposit în București. |
Albert | 2023-07-31 08:19:59 |
Nu sunt de acord cu nimic din din ceea ce este prezentat in acest proiect de modificare. In primul rand vasta majoritate a locurilor de parcare supuse taxării nu au "fost amenajatate" de PMB, ci ele existau si acum 20-30 de ani. In al doilea rand asa numita "amenajare" care in cele mai multe locuri consta într-o dunga de vopsea si un indicator nu justifică taxa de 5 lei/ora. In al treilea rand taxa de 5 lei/ora nu este compatibila cu putere de cumpărare a multor bucureșteni, aceasta fiind considerată un real efort financiar de catre multi dintre noi. De asemenea nu exista terminale automatizate pentru plata cash, iar eu personal nu am văzut nici un agent pentru vânzarea ticketelor de parcare, deci practic se creează o vulnerabilitate pentru anumiți cetățeni care pot fi de bună credință, care doresc sa plătească parcarea cash, care nu poartă constant asupra lor telefoane celulare sau care nu folosesc servicii bancare ca persoane fizice. In concluzie cred ca aceast proiect de hotărâre este creat pentru a aduna bani ușori la bugetul PMB, nu este in un proiect luat in beneficiul locuitorilor orașului București si nu imi doresc nici o modificare menționată în acest act. |
Nuu | 2023-07-31 08:34:56 |
nu sunt de acord cu ceea ce este prezentat in proiectul de hotărâre de mai sus |
dorel | 2023-07-31 10:29:39 |
nu sunt de acord cu valoare amenzilor hotarate de pmb. consider ca incasati destul ptr parcare,ptr 2-3 linii trasate . |
Andrei N. | 2023-07-31 14:35:39 |
Parcarea in Bucuresti e un mare factor de stres pentru soferi. Pentru a reduce din acest stres, orarul locurilor cu plata ar trebui modificat sa includa intervalul Luni-Vineri 8:00-18:00 in loc de Luni-Duminica 8:00-20:00 cum este in prezent. Mergi in weekend in parc cu copilul, mergi seara la un spectacol de teatru - chiar nu ai nevoie sa te stresezi cand ai iesit de fapt sa te relaxezi. |
Mimi | 2023-08-01 13:35:35 |
Cred ca aceast proiect de hotărâre este creat pentru a aduna bani ușor la bugetul PMB, nu este un proiect luat in beneficiul locuitorilor orașului București si nu imi doresc nici o modificare menționată în acest act. Platim impozit pentru masini in consecinta PMB ar trebui sa asigure un numar civilizat/echitabil de locuri de parcare fara plata chiar si in timpul zilei. |
Mircea | 2023-08-02 21:28:41 |
În primul rând, doresc să subliniez că locuitorii de generatia a IV-a nu ar trebui să beneficieze de mai multe drepturi decât orice alt cetățean. O mentalitate învechită, nu are loc într-o societate modernă și trebuie să facem eforturi pentru a o depăși. Consider că acțiunile prevăzute în acest ordin reprezintă un pas important spre normalitate. Avem nevoie de schimbări pentru a rămâne în pas cu evoluțiile globale, în care mijloacele de transport private devin din ce în ce mai costisitoare. Este evident că transportul public reprezintă viitorul și trebuie să luăm măsuri pentru a descuraja cetățenii care utilizează mașinile în mod abuziv și pun în pericol drepturile altor persoane de a se bucura de spațiile publice în liniște. Mai mult decât atât, trebuie să combatem poluarea sonoră și vizuală, aspecte cu un impact negativ asupra calității vieții noastre. Valoarea amenzii mi se pare adecvată în contextul inflației și al nevoii de a promova atitudini responsabile față de mediul înconjurător și față de ceilalți cetățeni. O amendă de 100 de lei ar putea să nu fie suficient de semnificativă pentru a stimula o schimbare reală în comportamentul conducătorilor auto, în timp ce valoarea actuală poate să aibă un impact mai puternic în încurajarea respectării regulilor și a principiilor civilizate. În concluzie, susțin cu tărie acțiunile prevăzute în acest ordin, care reprezintă un pas important spre o societate mai echitabilă, mai sustenabilă și mai civilizată. Încurajez adoptarea de măsuri eficiente pentru a combate abuzurile în folosirea mașinilor și pentru a promova utilizarea transportului public, contribuind astfel la un mediu mai curat și la un spațiu public mai prietenos pentru toți cetățenii. Cu considerație, Mircea |
Emilian | 2023-08-04 11:04:29 |
Bună ziua/bună seara. Pe lângă faptul că, în cuprinsul proiectului am identificat trimiterea la acte normative abrogate (HG 85/2003) și fără a intra în detalii asupra cuantumului daunelor-interese (stabilite prin alte HCGMB), TEMEIUL JURIDIC AL STABILIRII DE CONTRAVENȚII pentru neexecutarea voluntară a unor pretinse obligații este extrem de NECLARĂ (scuze pleonasmul). În ce bază se dispun amenzi pentru neplata unor daune-interese ? Prin daune-interese se înţeleg despăgubirile în bani pe care un debitor este îndatorat să le plătească în scopul reparării prejudiciilor suferite de un creditor (în situația de față operatorul serviciului public, COMPANIA MUNICIPALA PARKING BUCURESTI S.A.) ca urmare a neexecutării, executării necorespunzătoare sau cu întârziere (omitere achitare anticipată) a unor obligaţii, în situația de față plata serviciului de parcare. Dar această companie NU ACȚIONEAZĂ ÎN REGIM DE PUTERE PUBLICĂ, ci este o SOCIETATE COMERCIALĂ înscrisă la Registrul Comerțului, fiind supusă dispozițiilor Legii 31/1990, precum și ale OUG 109/2011. Așadar, despăgubirile solicitate ca daune interese reprezintă o PRETINSĂ obligație de plată pe care debitorul poate să o stingă în mod voluntar ori SĂ OPTEZE ca, la inițiativa CM PARKING (reiterez, SOCIETATE COMERCIALĂ CARE NU ACȚIONEAZĂ ÎN REGIM DE PUTERE PUBLICĂ) să o deducă judecâții instanței competente. Ori stabilirea drept contravenție a opțiunii debitorului de a nu achita voluntar niște despăgubiri (creditorul având posibilitatea de a le valorifica în instanță) reprezintă, fără doar și poate, un ABUZ, prin care INSTITUȚII PUBLICE (D.G.P.L.C.M.B, respectiv polițiile locale ale sectoarelor 1-6) sunt OBLIGATE să intervină în litigii generate între o SOCIETATE COMERCIALĂ și persoane fizice sau juridice. Opțiunea debitorului de a se prezenta (și apăra, prin respingerea unei pretinse obligații) ÎN FAȚA UNEI INSTANȚE nu poate fi considerată sub nici o formă ca o FAPTĂ SĂVÂRȘITĂ CU VINOVĂȚIE, CARE SĂ ADUCĂ ATINGERE UNOR VALORI SOCIALE APĂRATE DE LEGEA CONTRAVENȚIONALĂ, astfel cum dispune OG 2/2001. Într-adevăr, situația prezentată (neplata serviciului de parcare) necesită rezolvare, dar nu în această modalitate. Spre exemplu, s-ar putea elimina (abroga) din cuprinsul tuturor HCGMB cu această temă dispozițiile referitoare la daunele - interese ce ar fi datorate Companiei PARKING și instituirea DIRECTĂ de sancțiuni contravenționale stabilite de polițiile locale (DGPLCMB și sectoare) dar la nivelul celor pentru oprire/staționare neregulamentară. În nici un caz a celor propuse în proiect (1500 - 2500 lei persoanelor fizice, respectiv 3000-5000 persoanelor juridice), întrucât neplata serviciului de parcare PE LOCURI MARCATE ÎN AFARA BENZILOR DE CIRCULAȚIE NU CREEAZĂ ACEEAȘI STARE DE PERICOL ÎN TRAFIC PRECUM OPRIREA/STAȚIONAREA NEREGULAMENTARĂ. Practic, nu se creează nici un fel de pericol, astfel încât stabilirea de amenzi disproporționate față de gravitatea faptelor nu face altceva decât să slăbească încrederea populației în autoritățile administrației publice locale. |
Danulet | 2023-08-04 14:00:58 |
Consider adecvata si necesara masura de a aplica inca o amenda in cazul in care prima amenda de parcare nu a fost achitata. Parcarea in oras este un serviciu ce trebuie platit de cel ce il utilizeaza. Parcarea masinii nu este un drept fundamental insa in ultimii 50 de ani, acest privilegiu necuvenit de parcare gratuita, a dus la aparitia unui numar enorm de masini in Bucuresti unde raportul este de aproape 1 masina per cap de locuitor (raport nemaintalnit in europa pentru un oras cu o astfel de densitate si populatie, urmatoarele orase comparative avand rapoarte de 1:2 masina/cap locuitor sau chiar 1:3, 1:4), stare de fapt ce blocheaza dezvoltarea celorlalte mijloace de transport alternativ (transport in comun, pietonal si velo). |
Bogdan | 2023-08-07 08:22:14 |
O masura bine-venita. Trebuie sa putem aplica regulile, iar parcarea trebuie platita de toata lumea. |