Gyula | 2024-08-14 19:07:08 |
E o îngreunare majoră a unei proceduri care oricum este prea stufoasă! În loc să simplifice acordurile , ne vor complica și mai mult aceste aceste demersuri!!! |
Ami | 2024-08-14 22:21:36 |
Bucurestiul ramane vesnica victima a unui regim totalitar, impus de colerici introvertiti,lipsiti de incredere. Intelegem nevoia primarului general de satisfacerea intereselor personale, de dorinţa de preamǎrire şi, de mania persecuţiei de care sufera, dar in vederea asigurarii dezvoltǎrii întregii societǎţi ar trebui lasate ambitiile personale. Prin acest proiect si prin toate actiunile sale concluzionez ca suntem un popor de ‘’cretini’’ si nu exista nimeni in Romania cu pregǎtire intelectualǎ şi profesionalǎ de este necesar sa se ocupe el personal de departamentele de trafic si mobilitate, cultura, estetica, urbanism, juridic. Ruperea de un trecut totalitar presupune conştientizarea greşelilor şi asumarea schimbǎrii, respectiv înlocuirea sistemului de valori prin eliminarea lenei şi încurajarea meritocraţiei, promovarea adevǎrului, condamnarea minciunii şi a ignoranţei . |
Eu | 2024-08-20 18:07:40 |
Pe parte pur administrativă, propunerea de modificare a art.24, prin introducerea alin.(3) va conduce la blocare procesului de autorizare a tuturor investițiilor pe teritoriul municipiului București, de la branșamente de rețele edilitare până la documentații de urbanism pentru infrastructura, fiind de notorietate publică faptul că orice act care trebuie semnat de către primarul general (CU, AC, Aviz de Defrișare, Aviz de Oportunitate, etc.) este emis depășind cu mult termenele prevăzute de lege. Pe parte legală, rezultă din declarațiile domnului primar că dorește instalarea unui filtru suplimentar de „verificare a contextului juridic”, filtru pe care comisia tehnică de circulație nu îl putea oferi deoarece conf. Dispoziției 1113/2023 aceasta este definit ca „un colectiv tehnic deliberativ”, astfel încât prin prezenta propunere își dorește să îți asume acest rol. În consecință trebuie arătat că, în conformitate cu prevederile Codului administrativ, Primarul General al Municipiului București, în calitatea sa de autoritate executivă a administrației publice locale (art.3, art.165), nu are atribuții de control al actelor emise de către alte administrații publice locale, în acest caz, Primăriile de Sector(art. 155, art. 169). Singura autoritate a administrație publice locale care are această atribuție este Prefectul (art.252). Se constată astfel că prin prezenta propunere legislativă Nicușor Dan încearcă un puci, prin care să submineze autoritatea Prefectului și să instaureze nivelul capitalei o dictatură personală, prin care să încalce principiul separației şi echilibrului puterilor, așa cum este ea consacrată prin art. 1 alin 4 al Constituției României. |
Dori | 2024-08-20 23:04:12 |
Cu aceasta masura primarul face un pas major in a fi "rege" peste tot ce vrea el. In loc sa se ocupe pe problemele reale ale acestui oras cu iz de capitala vrea sa aibe control absolut, trecand peste legi speciale si o oranduire care cat de cat a transformat Bucurestiul in bine. Aceasta obsesie a lui cu "rechinii imobiliari" a ajuns deja mult prea departe. In loc sa invite la colaborare si discutie cu acesti investitori el alege sa incalce principiul separatiei puterilor in stat, constient si mai ales cu vot, pe care si-l cam acorda singur. Primarul nu are calitatea de legiuitor și nici competențe legislative, pentru a putea modifica cadrul legal aplicabil, fiind cunoscut că singurele organe cu competențe de legiferare sunt Parlamentul (conform art. 73 din Constituție) și Guvernul (conform art. 108 din Constituție). De fapt, ceea ce se încearcă prin Proiect, cu încălcarea regimului separației puterilor de stat, este tocmai evitarea dispozițiilor din Legea nr. 50/1991 și din OUG nr. 57/2019, prin substituirea competențelor legale ale CGMB și însușirea acestora de către Primar. Mai mult, această nesocotire a acestor prevederi reprezintă și o încălcare a principiului simetriei actelor juridice: atâta timp cât Comisia putea fi înființată doar de către CGMB, doar aceluiași organ îi revine competența de a aduce modificări privind funcționarea Comisiei, deci de a aduce modificări regulamentului Comisiei. Faptul că doar CGMB are competența de a reglementa regimul circulației în București este dat de aprobarea, de-a lungul timpului, a unor acte normative incidente în această materie chiar de către CGMB. Un exemplu în acest sens este HCGMB nr. 66/2006 privind aprobarea normelor de asigurare a numărului minim de locuri de parcare pentru noile construcții și amenajări autorizate pe teritoriul Municipiului București și a prospectelor necesare unei corecte funcționări a arterelor de circulație. |