Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Acțiune pentru un Oraș Verde (PAOV) pentru Municipiul București
Comentarii
Alexandru 2025-07-11 15:30:51
Fara piste de biciclete, eu sunt biciclist si merg pe langa trotuar iar apa potabila sa fie ca pana acuma, este foarte buna. Apa sa fie tratata si eliberata mai departe in circuitul apei in natura. URGENT ar fi sa interziceti autoturismele diesel pana la Euro 6d-full.
Philip 2025-07-11 15:43:57
Observ că în cadrul proiectului de lege privind instituirea zonelor cu poluare redusă, vehiculele diesel sunt vizate în mod specific, fără a se face diferențe între generații sau niveluri reale de emisii. Consider că această abordare nu ar trebui să rămână atât de generală și lipsită de nuanțare.

De exemplu, multe motoare diesel moderne, Euro 6, echipate cu filtre DPF, pot emite mai puțini poluanți și mai puțin CO2 decât echivalentele lor pe benzină. În cazul mașinii mele – Opel Astra K, 1.6 CDTi – emisiile oficiale de CO2 sunt de doar 88 g/km, comparativ cu 125–138 g/km pentru același model cu motor pe benzină 1.4. Asta înseamnă o diferență de cel puțin 40% în favoarea dieselului.

Dacă obiectivul real este reducerea poluării și nu doar taxarea suplimentară a cetățenilor, mai ales într-un moment de criză economică majoră, propun să fie luate în considerare emisiile efective oficiale ale fiecărei mașini, și nu doar tipul de combustibil. O abordare bazată pe date concrete va fi cu siguranță mult mai corectă și mai eficientă pentru a îndeplini obiectivul reducerii reale a poluării.
Adauga un comentariu
Daca nu doriti sa apara numele Dvs. completati acest câmp. (dacă nu îl completați va fi folosit câmpul "Nume Prenume").