Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Acțiune pentru un Oraș Verde (PAOV) pentru Municipiul București
Comentarii
Alexandru 2025-07-11 15:30:51
Fara piste de biciclete, eu sunt biciclist si merg pe langa trotuar iar apa potabila sa fie ca pana acuma, este foarte buna. Apa sa fie tratata si eliberata mai departe in circuitul apei in natura. URGENT ar fi sa interziceti autoturismele diesel pana la Euro 6d-full.
Philip 2025-07-11 15:43:57
Observ că în cadrul proiectului de lege privind instituirea zonelor cu poluare redusă, vehiculele diesel sunt vizate în mod specific, fără a se face diferențe între generații sau niveluri reale de emisii. Consider că această abordare nu ar trebui să rămână atât de generală și lipsită de nuanțare.

De exemplu, multe motoare diesel moderne, Euro 6, echipate cu filtre DPF, pot emite mai puțini poluanți și mai puțin CO2 decât echivalentele lor pe benzină. În cazul mașinii mele – Opel Astra K, 1.6 CDTi – emisiile oficiale de CO2 sunt de doar 88 g/km, comparativ cu 125–138 g/km pentru același model cu motor pe benzină 1.4. Asta înseamnă o diferență de cel puțin 40% în favoarea dieselului.

Dacă obiectivul real este reducerea poluării și nu doar taxarea suplimentară a cetățenilor, mai ales într-un moment de criză economică majoră, propun să fie luate în considerare emisiile efective oficiale ale fiecărei mașini, și nu doar tipul de combustibil. O abordare bazată pe date concrete va fi cu siguranță mult mai corectă și mai eficientă pentru a îndeplini obiectivul reducerii reale a poluării.
Adrian 2025-07-11 17:48:21
Nu cred că merită dezbătut un proiect prezentat sub semnătura unei persoane care nu deține funcția prezentată în dreptul semnăturii.

Dacă s-ar trece [din greșeală] peste acest aspect apare ca insuficient un articol de câteva rânduri [în textul propus pentru o HCGM București] despre o entitate ce se va ocupa de tot.


(în afara subiectului:) seriozitatea propunerii este afectată în plus de imposibilitatea trimiterii de pe anumite dispozitive ori folosind anumite browser-e a observațiilor ori propunerilor sub pseudonim urmând indicațiile formularului.
WhyNot 2025-07-11 17:58:43
Motivarea propunerii
Conform PAOV București, sectorul transport urban este responsabil pentru o parte semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră și poluarea aerului. Inelul central este una dintre cele mai afectate zone – cu densitate ridicată a populației, trafic intens și spații publice limitate. În paralel, orașul Paris aplică din 2015 un regim strict LEZ (ZFE), cu restricții progresive pentru vehiculele poluante, în special cele diesel.

În 2025–2026, Parisul va interzice accesul tuturor vehiculelor diesel inclusiv Euro 6, conform clasificării Crit’Air 2. Bucureștiul, ca membru al rețelei BERD Green Cities, ar trebui să urmeze același parcurs ambițios începând din 2026.

Propunere: LEZ – Inelul Central București (din 2026-2027)
Regim de acces propus (începând cu 2026-2027):
Tip vehicul Regim de acces în LEZ București
Diesel Euro 4 și mai jos ❌ Interzis complet
Diesel Euro 5 ❌ Interzis din 2027-2028
Diesel Euro 6 ✅ Permis temporar (maxim 2030)
Benzină sub Euro 4 ❌ Interzis
Benzină Euro 5–6 ✅ Permis
Vehicule electrice / hibride plug-in ✅ Permis

Măsuri de sprijin recomandate
- Rețea publică extinsă de stații de încărcare pentru vehicule electrice în zona LEZ;
- Sistem de etichetare a vehiculelor similar Crit’Air, vizibil pe parbriz;
- Park & Ride în puncte strategice la periferia orașului, conectate la STB/metrou;
- Campanii de informare „Respiră Bucureștiul” și platforme online interactive (hărți, excepții, estimări).
Beneficii anticipate
- Reducerea imediată a emisiilor de NO₂ și particule fine în zona cea mai afectată;
- Stimularea tranziției către vehicule electrice și mobilitate alternativă;
- Creșterea calității vieții locuitorilor și protejarea grupurilor vulnerabile;
- Poziționarea Bucureștiului ca lider regional în politici climatice urbane.

Clasificarea autovehiculelor – model Crit’Air (Franța): Propun adoptarea unui sistem de clasificare a autovehiculelor similar etichetelor Crit’Air aplicate în Franța, care permit identificarea rapidă a nivelului de emisii asociat fiecărui vehicul. Acest sistem vizual, simplu și eficient, ar permite:
- Controlul facil al accesului în zonele LEZ;
- Informarea publică clară și transparentă;
- Corelarea cu măsuri de taxare, facilități sau excepții.

Etichetele ar putea fi emise de PMB sau RAR și afișate vizibil pe parbriz. Sistemul poate fi integrat cu camere de recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare, similar celor utilizate pentru rovinietă.
Camelia 2025-07-12 08:22:40
Total de acord cu dl. Philip și aș adăuga în plus , și vă întreb: care mașină poluează mai mult? Cea care a poluat in 15ani și are cca 100000km parcurși la bord sau o mașină mai nouă ( ex 5 ani vechime , de firma) care are acum la bord 2500000 km ??Adică care e utilizată în fiecare zi.Mi se pare lipsit de logica sa dai mașini încă bune la casat și sa obligi persoane cu venituri mici sa și cumpere mașini noi, ca sa poată circula în București.
Victor 2025-07-12 10:50:24
Nu este corecta interzicerea directa a motorizarii diesel. De la diesel euro 5 in sus, in unele cazuri poluarea este la fel sau chiar mai mica decat motorizarea pe benzina. Primul pas este stabilirea si comunicarea unui termen mai indelungat de interzicere a anumitor motorizari si ulterior interzicerea efectiva a inmatricularilor. Asa stiu oamenii ce sa faca. Nu poti veni sa interzici ceva pentru care ai drept sa cumperi si sa inmatriculezi. Daca se vrea reducerea poluarii sa se analizeze cate masini circula in Bucuresti si care nu sunt inmatriculate in Bucuresti si sa se schimbe si rutele avioanelor care
traverseaza Bucurestiul. Poluarea nu este numai de la masini.
Vali 2025-07-12 10:52:22
În zona pipera poduri peste calea ferată. Trafic infernal din cauza asta.
Cezar 2025-07-12 11:58:09
Legat de marele plan Velo, va rog sa priviti pentru ce intra Bucurestiul in santier timp de 9 ani de zile. Pentru ce se taie trotuare, se ingusteaza benzi de circulatie, se taie locuri de parcare si spatii verzi: "Se preconizeaza ca construirea de piste de biciclete conectate va transfera 1% din calatoriile scurte cu masina către biciclete".
Serghei 2025-07-12 13:22:56
Pe bd. Aviatorilor și Peking, vă rog să luați în considerare propunerea ca pistele de biciclete să se construiască pentru ambele sensuri pe una singură dintre cele două alei paralele, cealaltă rămânând în totalitate pentru pietoni.
Flori 2025-07-12 14:05:44
Suprataxarea sau chiar interzicerea circulatiei unor anumite tipuri de autovehicule proprietate personala, in functie de emisiile de CO2 si de norma de poluare EURO, pot avea repercusiuni asupra unor locuitori din Bucuresti care detin in proprietate astfel de masini si care se gasesc in situatia mea :
1. Autoturism pe benzina achizitionat de nou, de la reprezentanta, in 2002, norma EURO3 ( obiligatorie la data achizitiei)
2. Stare tehnica impecabila, ITP la zi, toate taxele platite, niciun accident.
3. Rulaj actual de 71.000 Km ceea ce inseamna in jur de 3100 Km/an sau 8 km/zi
4. Adresa de domiciliu, similar cu cea din Certificatul de inmatriculare, este in centru ( zona Cismigiu).
Tinand cont de cele enumerate mai sus cred ca este nevoie de o tratare diferentiata pentru proprietarii care detin masini achizitionate de noi, din Romania. Altminteri ma voi simti lezat in dreptul meu de proprietar care nu a fost avertizat la achizitie asupra riscului la care se expune in viitor din cauza modificarii accesului in oras.
Emisiile de CO2 sunt strict legate de cantitatea de combustil care este arsa in motor. Emisiile de CO2 nu au legatura cu norma de poluare. Masina poate fi EURO 6 dar daca are un motor de 3000 cmc atunci va emite mult peste un motor de 1600 cm cu o norma de poluare inferioara. Ar fi absurd sa fie permis accesul pentru super-SUV-uri cu motoare termice uriase si care au emisii de 300 gr/km doar fiindca sunt EURO 6d, in opozitie cu un autoturism normal, de casa, care are emisii de doar 140 gr/km, mai mult nu circula dar este incadrat la EURO 3.
In plus, cum poate fi motivata o suprataxare a unui proprietar care nu face decat sa isi aduca masina acasa sau sa plece de acasa cu masina personala, in conditiile in care singura lui vina este ca locuieste in centru? Cred ca sintagma CU EXCEPTIA RIVERANILOR ar fi o rezolvare corecta.
Desigur ca pana la punerea in aplicare a unor masuri concrete va mai trece timp. Probabil ca pana atunci se va adopta un impozit suplimentar pentru asa-zisele masina poluante si care, daca va tine cont doar de norma de poluare, nu va avea niciun suport tehnic in realitate.
Andrei 2025-07-12 14:59:32
Detin o masina diesel Euro6 cumparata in 2024. Nu cred ca e corect sa ne trezim dintr-o data ca nu mai putem circula cu acest standard. Totusi, un euro 6 polueaza putin si in marile orase din europa poate circula fara restrictii cel putin pana in 2030. La fel, un diesel euro 6 polueaza mai putin decat un motor benzina cu standard euro5 sau 4 dar acestia vor putea circula. Socoteala asta nu e corecta.
Primaria ar putea sa ne lase macar 5-6 ani sa putem trece la alte masini fara sa avem un prejudiciu prea mare. In felul asta, cine doreste sa isi schimbe masina incepand cu anul viitor, va fi fost avizat inainte si se va adapta noilor cerinte.
Emanuel 2025-07-12 16:15:35
Zona Gura Arieșului, Gura Crivățului, Victor Brauner, etc. au nevoie urgentă de amenajarea unui parc de dimensiuni de cel puțin 0,5 ha
eco 2025-07-14 00:59:02
bun... plan. Cate persoane vor locui im Bucuresti pana in 2040 ? Stim sifur ca toate masinile care sunt mai mult de 3 luni in oras sunt si inscrise in acest oras , sa plateasca taxe si impozite ? dar cetatenii ? cati au buletin de provincie, masina inscrisa acasa la parinti si isi duc traiul in capitala, ca de, RCA e mai scump daca ai domiciliul in capitala.....Despre ce proiect vorbim in momentul in care nu suntem in stare sa stim cine circula in oras ? implementati sisteme de citire a numarului de inmatriculare si baze de date care sa arata fara echivoc care sunt traseele si duratabde deplasare a fiecarui autovehicul in acest oras. Personalizati impozitele si asigurarile si poate asa veti avea o sansa. PNRR ? parca se finalizeaza in 2030.....
Eduard 2025-07-14 02:45:25
1. Transportul public cu emisii 0 înseamnă strict : tramvaie , troleibuze (preferabil numărul troleibuzelor cu autonomie să fie minoritar față de cele clasice) , si autobuze cu combustibili alternativi (CNG , Hidrogen). Afirmația de mai sus stă pe baza temeiului că orice vehicul ce are acumulatori din start nu mai poate fi considerat sustenabil sau verde.
1.1 Investițiile în infrastructura transportului public trebuiesc urgentate.
2. Cât despre "LEZ", nici nu poate intra in discuție atâta timp cât nu există o flotă de transport public atractivă , la fel și un sistem de transport public eficient (fără blocaje , fără cadențe foarte mici intre vehicule urmate de perioade de 30+ minute fără un următor vehicul.
3. Infrastructura modernizată (proiecte ce se află în derulare sau ce urmează să fie demarate) trebuie proiectată special pentru ce urmează să fie folosită (șină de tramvai modernizată pentru mersul autobuzelor pe ea , fără mastic prins pe roțile autobuzelor ce ulterior este aruncat în canalul șinei , ce apoi crează locuri plane pe roțile tramvaielor de 2.2 milioane de euro bucata).
4. Resistematizarea arterelor principale (nu doar benzi de autobuze aruncate haotic).
5. Regenerarea urbană este un lucru de care Bucureștiul are nevoie din ce în ce mai tare , în special cu specii de vegetație ce au un grad ridicat de absorbție de dioxid de carbon , și ce au un impact real asupra mediului urban (aspectul decorativ fiind secundar). Tipul de regenerarea urbană ideală ar fi cea centrată spre redarea spațiului către cetățeni.
olivia 2025-07-14 08:51:37
Autovehiculele trebuie taxate progresiv, in functie de
1. norma Euro de poluare
2. vechimea in ani a masinii
3. tipul de combustibil utilizat
4. capacitatea cilindrica
5. marimea/lungimea in metri a vehiculelor.
Sunt in trafic vehicule atat de mari/lungi ca nu incap pe locurile de parcare standard sau incap la limita, fiind foarte greu apoi sa faca manevre de parcare/iesire din parcare. Sa se faca un altgoritm din aceste 5 criterii.
Oltean 2025-07-14 09:23:43
Intrebarea care s-ar pune este ce se intampla cu masinile istorice/de epoca cu care se circula doar ocazional la diverse evenimente/parade ?
Nici pe aceste nu le mai miscam? Le tinem doar in garaj sau vitrina ?
ileana 2025-07-14 10:42:02
1.Sunt necesare masuri de protejare reala, de sustinere, intretinere zilnica si de regenerare a spatiilor verzi, in special a arborilor din capitala, din zone de parcare, trotuare, strazi, zone de malluri.
Propun sa existe un departament de gradinari profesionisti (cum exista in Franta, USA etc)- cu studii reale in domeniul silviculturii si horticulturii ,care sa se ocupe de fiecare bucatica de teritoriu, sa ude, sa sape, sa curete, sa replanteze specii de arbori autohtoni cu viata lunga- Tei, Castani, Frasini, Salcami etc... Bucurestiul are nevoie de copaci verzi adaptati climei noastre(nu exotisme)!!!
(Este vorba despre copacii care au fost incorsetati la baza tulpinii cu diverse materiale gen beton si despre toaletarile intempestive facute de oameni care nu au calificarea necesara, toate ducand la moartea copacilor)
Iar arborii protejati sa fie intr adevar protejati.
2.Iar Dambovita ar fi de dorit sa fie redata formei sale initiale de rau curgator cu copaci pe maluri- asa am vazut in orase mari europene- la Duseldorf- raul era natural nu betonat.
3.Sa existe paza pe strazi, care sa previna stationarea/dormitul pe banci in parc sau in fata magazinelor a anumitor persoane. Persoanele care nu se pot identifica si care nu au ocupatie si sunt neingrijite-murdare sau cersesc, sa fie deferite unui sistem social de reintegrare sociala prin activitati in folosul comunitatii.
4.Accesul in mijloacele de transport in comun sa fie controlat, astfel incat doar cei care platesc calatoria sa poata accesa serviciul- prevenind astfel ca persoane murdare sa deterioreze scaunele din transportul public si sa le faca inutilizabile.
5.Transportul public sa functioneze pe baza de orar afisat in fiecare statie ( in Bulgaria- la Sofia asta exista acum 10 ani).
Costica 2025-07-14 10:53:15
Până să ajungem la interdictia mașinilor de orice fel, mai sunt niște probleme de rezolvat:
1. Mai multe autobuze/troleibuze moderne (cu AC functional)
2. Curățenie zilnică (la sfârșitul zilei) în toate tramvaiele/autobuzele/troleibuzele STB.
În maxim un an, la ritmul actual de curățare al mijloacelor de transport, o să trebuiască să mergem cu mănuși + mască
3. Rute reale pentru biciclete (centrate pe școli/licee de început). Acum ajută pe prea putini că există rută de bicicleta pe Calea Victoriei, când luni dimineața este aglomerație în jurul scolilor sau în drum spre școli.
4. Poliția (Locală + Rutieră) să dea amenzi consistent pt parcări aiurea, pt masini abandonate. În mod consistent.
Caz real: vine poliția rutieră, amendează 10 mașini în linie parcate pe carosabil, la X metri de trecerea de pietoni; După 2 ore deja sunt parcate alte masini acolo; 12 luni după, zi după zi, se parchează pe trotuar/lângă trotuar/etc, poliția nu a mai dat nicio amendă.
5. Primăria Sector/Capitalei + Poliția (Locală/Rutieră) să ridice mașinile parcate în intersecții, mașinile abandonate mai mult de 6 luni (mai ales pe trotuar/carosabil).
6. Să fie ridicate masinile care blochează accesul pt Salvare/Pompieri pe străduțe mici/lăturalnice/intrări în blocuri/intrări;
7. Studiu de trafic pt orice autorizație de construcție care modifică regimul de înălțime.
Exemplu: La Obor s-a dărâmat fosta fabrică Aversa SA. Vor fi construite blocuri noi P+8, P+10. 550 apartamente noi. Minim 550 automobile noi în zonă.
Ce trafic nou apare într-o zonă în care tot traficul era generat de Piața Obor + Mall Veranda ?
Sau: Se dărâmă o casă P+1. Se construiește un P+4. Înainte o mașină, în curtea omului. După: 10 mașini noi. Deobicei, 1-2 în curte, restul pe străzile adiacente....
dkrandu 2025-07-14 14:25:26
Va rog sa luati in considerare sa implementati solutia la nivelul intregului municipiu, nu doar central. Toate orasele care au implementat o astfel de zona au extins-o.
bogdan2982 2025-07-14 15:12:30
Propunere pentru o gestionare mai ecologică a spațiilor verzi din București

Stimate Domnule Primar General, Stimați Reprezentanți ai Consiliului General,

Vă scriu în calitate de cetățean preocupat de modul în care gestionăm spațiile verzi din Capitală și de impactul acestuia asupra mediului și calității vieții noastre. Observăm cu toții că practica predominantă este tunderea frecventă a gazonului și strângerea ierbii tunsă în pungi de plastic, care ajung apoi la groapa de gunoi. Deși poate părea o soluție simplă pentru un aspect „curat”, această abordare generează, de fapt, o serie de probleme semnificative:

Pierderea de Nutrienți și Sărăcirea Solului: Iarba tunsă este o sursă naturală și gratuită de nutrienți esențiali pentru sol. Când o îndepărtăm, privăm solul de materia organică vitală, ceea ce duce la o fertilitate redusă și, inevitabil, la nevoia de a folosi fertilizatori chimici. Aceștia nu doar că implică costuri suplimentare pentru bugetul local, dar pot polua și apele subterane.
Volum Imens de Deșeuri de Plastic și Vegetale: Strângerea ierbii în pungi de plastic generează cantități uriașe de deșeuri, suprasolicitând sistemul de salubrizare și depozitele de gunoi. Descompunerea acestor deșeuri în mediu anaerob contribuie la emisiile de metan, un gaz cu efect de seră mult mai puternic. Pe lângă asta, folosirea pungilor de plastic adaugă un strat suplimentar de poluare și costuri.
Costuri Suplimentare Considerabile: Achiziția pungilor de plastic, colectarea, transportul și depozitarea acestor deșeuri reprezintă cheltuieli semnificative care grevează bugetul local, bani care ar putea fi investiți în alte proiecte esențiale pentru oraș.


O Abordare Mai Verde: Polenizatori și Mulcire



Vă propun o abordare dublă, mai sustenabilă și ecologică, menită să transforme spațiile verzi ale Bucureștiului în ecosisteme mai sănătoase și mai reziliente:

Lăsarea Zonelor Nontunse pentru Polenizatori: Sugerez să identificăm și să desemnăm anumite zone în parcuri, scuaruri și de-a lungul străzilor unde iarba să fie tunsă mai rar sau chiar deloc. Aceste zone ar permite plantelor sălbatice să crească și să înflorească, creând habitate esențiale și surse de hrană pentru albine, fluturi și alte insecte polenizatoare. Rolul lor în menținerea biodiversității și sănătății ecosistemelor urbane este crucial. O astfel de inițiativă ar educa și publicul cu privire la importanța acestor viețuitoare.
Utilizarea Ierbii Tunsă pentru Mulcire (Reciclare pe Loc): Pentru zonele care necesită o tundere regulată, vă propun să utilizăm echipamente de tuns iarba cu funcție de mulcire. Acestea toacă fin iarba tunsă și o lasă pe loc, sub formă de strat subțire. Beneficiile acestei practici sunt multiple:
Îmbunătățirea Fertilității Solului: Iarba tocată se descompune rapid, eliberând nutrienți înapoi în sol și îmbunătățindu-i structura. Solul devine mai bogat, mai aerisit și mai fertil, reducând semnificativ nevoia de fertilizatori artificiali.
Conservarea Umidității Solului: Stratul de mulci acționează ca o barieră, reducând evaporarea apei și menținând umiditatea solului pentru o perioadă mai lungă. Aceasta ar duce la o diminuare a consumului de apă pentru irigații, un aspect crucial într-un context de schimbări climatice și posibile perioade de secetă.
Suprimarea Buruienilor: Un strat subțire de mulci poate inhiba creșterea buruienilor, reducând astfel necesitatea utilizării erbicidelor sau a muncii manuale pentru plivire.
Reducerea Drastică a Deșeurilor: Prin reciclarea ierbii pe loc, am elimina aproape în totalitate cantitatea de deșeuri vegetale generate, eliberând resurse (umane, logistice, financiare) și reducând presiunea asupra infrastructurii de salubrizare. Mai mult, am elimina și dependența de pungile de plastic folosite pentru strângerea acestora.


Implementarea acestor măsuri nu doar că ar alinia Bucureștiul la bunele practici europene și internaționale în gestionarea spațiilor verzi, dar ar demonstra și un angajament ferm al Primăriei Generale față de un viitor mai verde și mai durabil pentru toți locuitorii săi. Cred cu tărie că o abordare inteligentă și ecologică a spațiilor verzi poate transforma Capitala într-un oraș mai sănătos și mai atractiv.

Vă mulțumesc pentru timpul și atenția acordată acestei propuneri.

Cu stimă,
Bogdan Ghita
EU 2025-07-15 14:41:49
Va salut cu respect!!
Dumneavoastra, in dorinta de a arata ca faceti, ca aveti initiativa doar cautati justificari.
Mult hulita poluare pe care o tot pomeniti cu mare sforaiala europeana duce la limitarea si conditionarea dreptului la proprietate, indiferent ca este nou sau vechi.
Dar ...
Constructiile noi din orase, prin manipularea materialelor si tot ceea ce inseamna santier genereaza poluare. Vesnicele santiere pentru reparatii gaze, apa etc pe care le gasesti in tot orasul isi aduc un mare aport la poluare in ansamblu (noxe, praf etc). Masinile de salubrizare in urma carora ar trebui sa fie luna nu fac decat sa mimeze curatenia (se deplaseaza cu viteza mare, peria si sorbul de aer sunt situate astfel incat abia ating gunoiul). La o ploaie putin mai puternica pamantul este curatat de pe "spatiile verzi" (spatii verzi care sufera din cauza unor mari specialisti pe care ii aveti: in urma lor pomii se usuca dupa toaletari si altele) si purtat pe carosabil si de aici unde doriti dvs. Pe unde te uiti in oras, din centru pornind, vezi acele mici insule ce inconjoara pomii fara borduri (sau nu sunt pomi ori acestia sunt uscati) iar pamantul iese liber sau la orice curent de aer este purtat aiurea.
Suntem inconjurati de generatori de poluare: gropile de gunoi (le simti de la mare departare) care vin cu emisii de tot felul, agricultura din jurul orasului, blocuri si alte cladiri aflate in diverse stadii de realizare, poluatori naturali functie de sezon (polen etc), fabrici de betoane (ce folosesc ciment si alte materii prime), mai nou vine si Piata Unirii (fix in centru), surse difuze de poluare (incendii diverse care apar, suflantele de frunze sau masinile de tuns iarba pe care le folosesc cei de la spatii verzi).
Aplaudatele si mangaiatele dvs autovehicule hibride sau electrice polueaza: toate se deplaseaza pe roti. Uzura rotilor este o sursa de poluare majora cu alte particule. Hibridul in cele din urma tot cu combustibil functioneaza. Iar pentru acei acumulatori "verzi" se polueaza inzecit.
Poluati mediul cu toate spatiile de joaca moderne ce au pe jos acea suprafata de protectie si care atunci cand sunt sub influenta radiatiei solare emit un miros chimic puternic.
Rezultatele pe care le prezentati dvs sunt partinitoare: scoateti in evidenta cifre de la statii ce se afla in zone cu trafic mare, zone de stationare in trafic si care la ore de varf (temporar deci) pot duce la cresterea unor elemente poluante.
Vorbiti de poluare intr-un oras ce a nu a fost gandit pentru un asemenea trafic, cu strazi inguste, cu masini care provin din exeriorul sau intr-un numar foarte mare.
Ma puneti pe mine, cetatean al orasului, intr-o postura umila (si ma pedepsiti) in fata celor care folosesc masina de firma si polueaza procentual foarte mult.
Deci, da, eu sunt de vina pentru tot. Masina este conforma cu ce spune constructorul si intretinuta in acele valori de fabrica. Ce mai vreti?
Totul este pentru a intretine o stare de nervozitate pentru acele probleme climatice care pana sa le zica ue nu existau.
Totul polueaza. Altii au interzis dar rezultatele sunt slabe.
Bucurestiul este si va fi un oras eminamente "agrar". Tot taxati si impozitati masinile insa doar pentru ca asa se vrea iar cu banii nu faceti mare lucru. Taxare pe an, cilindree, lungime, latime, grosime si alte dimensiuni, pe inele, pe euro - bleah ...
Veti crea probleme si mai mari pe care nu le veti putea gestiona iar la un moment dat totul se va intoarce impotriva verdelui promovat cu atata insistenta intr-o aberatie climatica unde dvs rupeti echilibrul si apoi veniti la noi si ne certati, protejati mizeria si poluarea si apoi va intoarceti catre mine, cetatean care are o masina.
Atat sau poate multe altele ...
Bogdan 2025-07-16 11:43:41
Stimați reprezentanți ai Primăriei Municipiului București,

Planul de Acțiune pentru un Oraș Verde (PAOV) este un demers necesar și binevenit pentru transformarea Bucureștiului într-o capitală europeană civilizată și sustenabilă. Cu toate acestea, pentru a fi eficient și echitabil, acest plan trebuie adaptat nevoilor reale ale cetățenilor, particularităților culturii române și contextului socio-economic specific țării noastre.

Implementarea restricțiilor privind circulația vehiculelor cu norme de poluare ridicate trebuie făcută treptat, împreună cu măsuri compensatorii adecvate pentru cetățenii afectați direct, care nu dispun imediat de alternative viabile. Compensațiile pot include sprijin financiar, subvenții pentru achiziția de vehicule mai puțin poluante sau acces la transport public gratuit sau subvenționat.

Sunt necesare excepții clare pentru următoarele categorii:

Vehicule istorice:

Permisiune permanentă de acces sau tarife rezonabile pentru participarea la parade și evenimente culturale esențiale pentru identitatea orașului.

Utilizatori ocazionali:

Acces în special în weekend, când traficul și poluarea sunt mai reduse, permițând astfel mobilitatea flexibilă fără afectarea majoră a obiectivelor generale ale planului.

Persoane cu dizabilități:

Exceptarea obligatorie a vehiculelor special adaptate, dificil de înlocuit, de la restricțiile propuse.

Trafic nocturn:

Circulație fără restricții majore pe timpul nopții, având în vedere congestia și poluarea mult mai reduse.

Situații speciale și urgente:

Permisiunea circulației vehiculelor mai vechi în condiții excepționale, contra unor taxe rezonabile și sustenabile, oferind astfel flexibilitate și libertate cetățenilor și aducând venituri suplimentare bugetului local.

De asemenea, trebuie acordată o atenție sporită stării tehnice reale a vehiculelor. Există vehicule mai noi, cu norme de poluare avansate, care poluează semnificativ din cauza întreținerii deficitare. Registrul Auto Român (RAR) trebuie să intensifice controalele și să garanteze starea tehnică adecvată a tuturor autovehiculelor.

Traficul de tranzit prin București trebuie limitat. Vehiculele care nu aparțin rezidenților orașului trebuie să fie supuse unor taxe mai mari pentru a încuraja devierea acestuia în afara zonelor urbane. În schimb, rezidenții trebuie să beneficieze de tarife reduse, deoarece impactul lor asupra poluării și infrastructurii urbane este mai scăzut.

Este esențial ca înaintea aplicării restricțiilor și taxelor propuse să se dezvolte alternative viabile și eficiente de mobilitate, precum transport public extins și modernizat, piste pentru biciclete și facilități pietonale. Astfel vom asigura un plan echitabil, sustenabil și bine primit de cetățeni.

Vă mulțumesc pentru atenție și sper ca propunerile mele să contribuie la adaptarea optimă a Planului de Acțiune pentru un Oraș Verde la realitățile Bucureștiului.
Moon 2025-07-16 13:18:27
Pentru evitarea erorilor de evaluare la stabilirea normelor unei Zone cu Emisii Reduse (LEZ), este esențial ca aceste reguli să nu se bazeze exclusiv pe norma de poluare (Euro) sau pe vechimea autovehiculului, deoarece acestea nu reflectă întotdeauna exact gradul real de poluare, care poate fi influențat semnificativ de alți factori, cum ar fi numărul real de kilometri parcurși și starea tehnică a autovehiculului.

LEZ ar trebui să includă următoarele elemente:
1. Clasificare pe baza normelor de emisii omologate, dar completată cu alte criterii
• Clasificarea vehiculelor se face în funcție de normele Euro (III, IV, V, VI), dar trebuie să fie completată de criterii suplimentare privind emisii reale, susținute prin inspecții tehnice periodice riguroase.
• Este recomandat să se includă în regulament componente privind emisiile de CO2 și alte gaze nocive măsurate, nu numai normele teoretice de poluare.
2. Monitorizarea reală a emisilor și starea tehnică a vehiculului
• Normele ar trebui să prevadă o inspecție tehnică periodică avansată, care să includă măsurători reale de emisii poluante, ținând cont de kilometraj, stare de întreținere și performanță a motorului. Astfel se evită situația în care un autovehicul vechi, dar foarte bine întreținut, este tratat la fel ca unul foarte poluant, sau invers.
3. Considerarea kilometrilor parcurși și a utilizării reale
• Pe lângă norma Euro, factorul kilometrajului parcurs sau estimarea reală a emisiilor prin intermediul datelor de la inspecții poate ajuta la o evaluare mai corectă.
• Posibilitatea ajustării accesului în LEZ pe baza unor criterii individuale de emisii reale, eventual prin certificate sau standarde din inspecțiile tehnice.
4. Excepții și adaptabilitate
• Reglementarea trebuie să permită excepții justificate, de exemplu pentru locuitorii din zonele incluse în LEZ (pentru a nu-i afecta social), pentru vehiculele comerciale sau agricole cu profil specific, conform legislației naționale și locale.
• Taxare diferențiată pentru vehiculele care nu îndeplinesc condițiile, în locul interzicerii totale, pentru a stimula conformarea graduală.
5. Reguli clare și transparente, cu comunicare publică eficientă
• Criteriile și clasificările trebuie să fie publice, clare și ușor de înțeles, evitând confuzia sau interpretările greșite.
• Trebuie prevăzute mecanisme de contestare și reevaluare pentru utilizatori
Mircea 2025-07-16 13:55:52
Discutia despre autovehiculele poluante este utila si relevanta. Uitam insa un aspect la fel de relevant: poluarea (atat cea cu noxe, dar mai ales cea FONICA) generata de motociclete. Am fost uimit sa constat ca o motocicleta Guzzi din 2018 genereaza mai multe noxe decat un autovehicul diesel produs in acelasi an. Mai mult decat atat, poluarea fonica generata de motocilete este semnificativ mai mare decat cea a autovehiculelor (cei care locuiesc in proximitatea marilor bulevarde stiu ca este imposibil sa dormi noaptea pana nu se plictisesc bikerii de facut "liniute"). Bref: propun extinderea normelor de poluare aplicabile autoturismelor si la motociclete / mopede / similare, precum si identificarea unor instrumente de eliminare a poluarii fonice excesive generate de motocilete/mopede (exemplu: interzicerea traficului pentru motocilete in intervalul orar 22.00 - 06.00, masura deja aplicata in alte orase din Romania).
Victor 2025-07-17 10:59:41
Haideti sa mai si gandim. Poluarea aerului in Bucuresti este datorita particulelor PM10 in special si PM 2,5. Acesta este praful pe care il simtim si se asterne zilnic pe masini, balcoane sau alte suprafete exterioare. S-a dovedit ca in timpul restrictiilor din pandemie, cand nu circulau masinile in oras, calitatea aerului a fost mai proasta decat acum. De ce nu se actioneaza asupra cauzelor reale ale poluarii - santiere unde se excaveaza si se ridica praf, zone lipsite de vegetatie, sosele si trotuare nespalate etc. Interzicerea accesului masinilor mai vechi sau mai noi, urmareste alte interese.
Adrian 2025-07-17 20:32:03
Pentru a argumenta că mașinile diesel de ultimă generație, cum ar fi cele care respectă normele Euro 6, nu sunt la fel de dăunătoare pentru mediu ca modelele mai vechi, poți aduce în discuție următoarele puncte:

1. Tehnologii avansate de reducere a emisiilor:
- Filtre de particule (DPF): Motoarele diesel moderne sunt echipate cu filtre de particule care reduc semnificativ emisii de particule fine.
- Sisteme de reducere catalitică selectivă (SCR): Acestea utilizează un lichid numit AdBlue pentru a converti oxizii de azot (NOx) în azot și apă, reducând astfel emisii de NOx.

2. Standarde stricte de emisii:
- Norma Euro 6: Motoarele diesel care respectă această normă au limite foarte stricte pentru emisii de NOx și particule, fiind mult mai curate decât motoarele vechi.

3. Eficiență energetică:
- Motoarele diesel sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil comparativ cu cele pe benzină, ceea ce înseamnă că emit mai puțin CO₂ pe kilometru parcurs.

4. Inovații tehnologice:
- Motoarele diesel moderne beneficiază de inovații tehnologice care le fac mai curate și mai eficiente, cum ar fi sistemele avansate de injecție a combustibilului și turbocompresoarele îmbunătățite.

5. Impactul asupra calității aerului:
- Datorită tehnologiilor avansate, mașinile diesel de ultimă generație au un impact mult redus asupra calității aerului comparativ cu modelele mai vechi.

6. Date și studii:
- Poți prezenta date și studii care arată că mașinile diesel moderne au emisii comparabile sau chiar mai mici decât cele pe benzină în anumite condiții de conducere.

7. Impactul economic și social:
- Interzicerea tuturor mașinilor diesel fără a face distincție între cele vechi și cele noi poate avea un impact economic negativ asupra proprietarilor de mașini diesel moderne, care au investit în tehnologii curate.

Prin prezentarea acestor argumente, poți sublinia faptul că mașinile diesel de ultimă generație sunt o opțiune mult mai curată și mai eficientă comparativ cu percepția generală și că ar trebui să fie tratate diferit în cadrul reglementărilor de mediu.
Mardo 2025-07-19 16:38:30
Firea, era gata să implementeze programul, și a pierdut alegerile. Nicusor a văzut ca e groasă, și a tăcut. In fiecare iarna in jurul capitalei se ard deșeuri și nimeni nu poate sa facă nimic, pentru ca se face sub oblăduirea statului paralel. Toate argumentele aduse in aceasta dezbatere sunt reale și drepte dar dacă inițiatorul real este statul paralel, trebuie sa ne pregătim.
Jumpy 2025-07-20 00:29:31
Eu va propun o modalitate mai corecta pentru orasul de 15 minute, REFERENDUM LOCAL, inainte de a implementa mizerii, ar trebui sa ne spuneti care este gradul de poluare al ROMANIEI ! eu consider ca Romania nu polueaza si si-a atins toate tintele dce non poluare, sa incepem sa chinuim cetatenii cu mizerii gen velo moto, si poate nu ar fi rau ca toate propunerile sa inceapa cu votul, sa supuneti la vot, nu sa ne hotarati voi soarta si viata ! Asa mi se pare corect si normal, si spuneti ca orasul Bucuresti nu se preteaza la asa ceva, ati dat autorizatii de constructie unde ati vrut si unde nu ati vrut, as vrea sa ne spuneti cum s-a retrocedat centura verde de nord a orasului unde se construiesc mamuti de beton, ce ar fi sa incepeti o campanie masiva de plantare de copaci, orice spatiu verde sa aiba copaci si verdeata, inainte sa chinuim cetatenii, pentru ca este clar ca orasul de 15 minute verde este o utopie !
DGC 2025-07-20 11:17:09
De acord cu taxarea, dar banii obtinuti sa fie investiti in modernizarea transportului in comun !
Auto inmatriculate in alte zone ale tarii (acum in proportie de 3-4 la 10) sa fie taxate substantial mai mult daca sunt observate (cu camerele de recunoastere numar) ca acceseaza mai mult de 30 zile/an (concediu sau vizite le rude) strazile si parcajele Bucurestiului.
Controale la sange in trafic cu unitati mobile RAR si ITP facut pentru confirmarea incadrarii in normele de poluare scrise in carte. Rezidentii (persoane fizice) in zonele de emisii scazute sa fie exonerati la plata taxei pentru zona respectiva (a unui singur auto in cazul mai multora in posesie) in urma controlului ITP care confirma starea tehnica conforma iar in caz contrar sa fie taxati normal.
Transparenta sistemului cu privire la actiuni, colectare fonduri, cheltuieli etc.
luto828 2025-07-20 19:03:55
Instalare toalete publice
Interzicere masini vechi centrul orasului zone concentrice
Plantare copaci peste tot pe unde se poate
Benzi separate stb CU APLICARE AMENZI pt incalcare
Amenzi curse nocturne pe bulevarde - de ex Kiseleff Aviatorilor Mihalache
Bamse cel Pasnic 2025-07-20 19:54:43
Buna ziua!

Este o idee foarte buna sa se interzica in orase autovehiculele diesel. Eu as interzice din prima Euro4, inclusiv. Suntem plini de cazane diesel in oras si nimeni nu face nimic.

Va multumesc!
Mădălina 2025-07-20 21:54:36
Vă rog interziceți mașinile pe GPL în interiorul orașului! Mai ales cele de transport persoane, food delivery și nu numai. Eu personal era să mor din cauza unui vecin care are o mașină pe GPL, parcarea acestuia fiind sub geamul dormitorului la parter. M-am trezit cu dureri de cap, fără aer, toate gazele degajate din dorința de a răci mașina înainte de a pleca la drum au intrat direct în dormitor. Mai sunt și alți vecini care procedează similar dar filtrele și tipul combustibilului fac diferența! GPL-ul este extrem de periculos pentru sănătate!
GIC Pallady 2025-07-21 17:07:44
Cartierul Policolor se confruntă cu o gravă lipsă de spații verzi publice, ceea ce afectează calitatea vieții locuitorilor. În zona Gurilor nu există nici măcar arbori maturi care să ofere umbră, să purifice aerul și să creeze un mediu plăcut. Activitatea intensă de construcții din zonă generează praf, zgomot și poluare, afectând sănătatea locuitorilor. Activitatea de producție a celei mai mari fabrici de ambalaje de sticlă din România (BA Glass) este una constantă, ce produce poluare fonică care ar putea fi estompată de vegetație, dar aceasta lipsește iar dezvoltatorii imobiliari construiesc fără probleme blocuri din ce în ce mai aproape de fabrică și de coșurile de fum ale acesteia. Cartierul nu are locuri unde oamenii să se poată întâlni, să se relaxeze și să interacționeze. Familiile cu copii ies la joacă în parcările magazinelor sau în curțile betonate ale propriilor ansambluri de locuințe. În plus, în lipsa unor sisteme adecvate de drenaj, ploile abundente provoacă inundații și disconfort. Cazul străzii Drumul Gura Putnei este unul foarte grav - din cauza betonării constante a spațiilor neconstruite din jurul acesteia, inundațiile sunt din ce în ce mai frecvente.

Amenajarea de grădini publice și parcuri de cartier în cartierul Policolor ar aduce numeroase beneficii, printre care îmbunătățirea calității aerului și reducerea poluării, crearea unui mediu mai plăcut și mai sănătos, oferirea de oportunități pentru relaxare, sport și socializare. Locuitorii au înaintat Primăriei Sectorului 3 o petiție cu aproape 3.000 de semnături pentru amenajarea de spații verzi publice dar nu au primit niciun răspuns oficial. Măcar unul dintre parcurile noi prevăzute în PAOV București ar putea fi în cartierul Policolor.
Nicolae 2025-07-21 17:16:28
In zona Gurilor din sectorul 3 , ar trebui sa beneficiem de mult mai multe zone verzi, cu arbori maturi care sa filtreze praful provenit din șantiere și din popularea masivă a zonei.
MihaiG 2025-07-21 17:29:47
1. Poluarea Aerului: interzicerea masinilor poluante in oras non-euro si tot ce e sub euro 3 incepand cu 2027. Apoi succesiv la fiecare 3 ani, interizcerea urmatoarei norme astfel: euro 4 in 2030, euro 5 in 2033 si euro 6 non-hibrid in 2036. Interzicerea tot ce e euro 4 si sub in centrul orasului incepand cu 2027, euro 5 in 2030 si euro 6 non-hibrid in 2033.

2. Crearea de spatii verzi in zona Pallady-Policolor, Sector 3. Densitatea in prezent este de peste 10,000 de locuitori/kmp si spatiile verzi sunt doar 80,000 mp, luand in calcul si gradinile prvate ale blocurilor rezidentiale si zonele verzi din sensuri giratorii. Ne rezulta o suprafata de mp de spatiu verde pe locuitor de putin peste 2mp, ceea ce este revoltator. Cerem de urgenta crearea de parcuri in cartier si zone verzi pentru a mari suprafata de spatiu verde la peste 20ha.
Gabriela 2025-07-21 17:32:15
1. Poluarea Aerului: interzicerea masinilor poluante in oras non-euro si tot ce e sub euro 3 incepand cu 2027. Apoi succesiv la fiecare 3 ani, interizcerea urmatoarei norme astfel: euro 4 in 2030, euro 5 in 2033 si euro 6 non-hibrid in 2036. Interzicerea tot ce e euro 4 si sub in centrul orasului incepand cu 2027, euro 5 in 2030 si euro 6 non-hibrid in 2033.

2. Crearea de spatii verzi in zona Pallady-Policolor, Sector 3. Densitatea in prezent este de peste 10,000 de locuitori/kmp si spatiile verzi sunt doar 80,000 mp, luand in calcul si gradinile prvate ale blocurilor rezidentiale si zonele verzi din sensuri giratorii. Ne rezulta o suprafata de mp de spatiu verde pe locuitor de putin peste 2mp, ceea ce este revoltator. Cerem de urgenta crearea de parcuri in cartier si zone verzi pentru a mari suprafata de spatiu verde la peste 20ha.
Daria 2025-07-21 17:48:59
Este salutara initiativa PAOV, insa o viziune atat de ambitioasa necesita o consultare mult mai extinsa ca timp si public, nu 10 zile de publicare a unui document scanat pe pagina pmb, unde stim ca prezenta publicului este redusa. Sper ca PMB sa reconsidere aceasta etapa si sa organizeze/mediatizeze mult mai bine o serie de consultari publice reale, nu de forma.
In ce priveste continutul documentatiei, care: 1. Isi bazeaza ipotezele pe date vechi (2022-2023) care nu mai sunt valabile, 2. Propune o serie de actiuni descrise sumar - consider ca singurul mod in care ar putea functiona este prin a incepe detalierea si a implementa actiunile de investitii care pot asigura un cadru propice introducerii unor reglementari restrictive pentru cetateni (sa vedem ca PMB poate gestiona aceste etape), si abia apoi, in functie de impactul acestor masuri, introducerea politicilor aliniate la situatia reevaluata in urma investitiilor. Nu invers!
Cat despre subiectul cel mai controversat - LEZ - momentan initiativa e un nonsens. De ani de zile nu mai vad filtre in trafic pentru masurarea emisiilor (nu este nevoie de HCGMB pentru asta) - si stim cu totii cate "cazane" circula si scot nori de fum fara nicio problema. Si nu vorbim de masini vechi vs masini noi, de diesel vs benzina, ci de starea lor de intretinere. Problema se putea rezolva zi de zi, la fata locului. Nu s-a dorit.
Crina 2025-07-21 18:39:06
Este o idee proastă înființarea unui Centru de planificare urbană, care să combine "cunoștințele și sarcinile Direcției Generale de Urbanism și Amenajarea teritoriului cu responsabilitățile Direcției de Mediu, Administrația Fondului Imobiliar, Direcției Patrimoniu și Departamentul Juridic", deoarece este o birocratizare suplimentară, care dublează direcțiile menționate și consumă fonduri ce ar putea fi folosite pentru acțiuni concrete care să ajute la crearea unui oraș mai verde, cum ar fi achizițiile și plantările de arbori. Ar trebui ca direcțiile menționate să acționeze coordonat ori de câte ori situația impune acest lucru, iar dacă nu se întâmplă asta atunci soluția nu este înființarea unei noi structuri, ci corectarea problemelor din structurile deja existente.
Dumitru 2025-07-21 21:38:18
Eu am masina diesel euro 4 rulata sub 100 000 km, cumparata de noua de la reprezentanta. Masina este bine intretinuta si corespunde standelor producatorului. De ce cand am achizitiomat-o era considerata putin poluanta si acum este luata in considerare chiar si interzicerea? Sunt pensionar si nu imi mai permit achizitia altei masini noi, care dupa cativa ani probabil va fi considerata poluanta. Nu am pensie speciala, iar de l 1 AUGUST voi primi pensia diminuata cu 50 de lei datorita masurilor de austeritate...nu mai zic de ce val de scumpiri va urma.
Razvan 2025-07-21 22:03:49
- Resistematizare bulevarde si sosele incat sa fie plantati arbori pentru a atenua efectele caniculei
- Centura verde impreuna cu CJ Ilfov
- Instalare cat mai multe toalete publice
- parc imens sau padure urbana intre Prel./Bd. Ghencea si Sos. Alexandriei
- Debarcadere in toate parcurile cu acces la lac si conectarea acestora (ex: Plumbuita, Tei, Floreasca, Herastrau)
- Conectarea complexului studentesc Tei cu parcul Tei
- Amenajarea pajistii Petricani
- Realizare parc intre str. Petricani si A3
- Realizare pasaj intersectie str. Petricani, A3, sos Fabrica de Glucoza
- Demolarea blocurilor/caselor care nu sunt monumente istorice in loc de a le consolida la un cost de ~100k apartament si realizarea unor parculete.
Mihai 2025-07-21 23:02:59
La pagina 14 SECTORUL MEDIULUI lipseste total masurile de detectare si masurare a poluarea electromagnetica din toate zonele Bucurestiului, fiind la fel de importanta ca si poluarea aerului, apei etc.