Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal- EXTINDEREA INFRASTRUCTURII DE TRAMVAI ÎN ZONA UNIRII
Comentarii
BucuresteanulS3 2025-08-20 21:14:01
Mă bucur să văd ca liniile trec prin “parcul de la unirii” și nu este luată nici o bandă de circulație din acea zonă de “autostradă” din oraș. PS: sunt sarcastic, era mai de preferat parcul să rămână intact
Loredana 2025-08-20 21:14:32
Zona Unirii ar trebui sa ramana cu arhitectura, cu un spatiu verde frumos amenajat. Sunt atatea cladiri istorice in zona, Dambovita care poate fi data in folosinta pt diverse activitati.
Este metroul cu 2 magistrale.
Sigur, un metrou usor ar fi frumos, dar care sa traverseze o gradina verde, un parc frumos, fantanile…asa poate ar fi dragut. Succes!
Robert N 2025-08-21 06:01:57
Avem nevoie de un singur terminal de tramvai la Piata Unirii. Nu poti sa ii ceri cuiva sa traverseze Piata Unirii ca sa schimbe un travai. Sunt pentru acest proiect.
M.F 2025-08-21 08:04:45
Nu suntem de acord cu prelungirea liniei 32 deoarece mareste timpii de asteptare la singura linie de transport care uneste cartierul cu metroul.este singura cale de access in cartier si este ft aglomerat si asa datorita zonei 11 iunie unde se face bucla si unde in permanenta sa sta minim 10 minute din cauza masinilor de pe linia de tramvai.prelungirea prin piata unirii va creste timpul de asteptare din cauza semafoarelor si a lipsei unui tronson dedicat caii de rulare exclusiv pentru tramvai.alt access la metrou nu avem.
CN 2025-08-21 10:01:01
Nu este bine. Proiectul asta distruge doar o treime din ce va mai ramane din bucata aceea minuscula de verdeata din centrul orasului. Va rugam sa gasiti o solutie care sa elimine complet orice urma de vegetatie in centrul orasului.
VictorS 2025-08-21 13:00:42
O idee foarte buna care aduce mai aproape mai multe cartiere ale capitalei asigurând o mai bună conexiune folosind transportul în comun.
Bucuresti 2025-08-21 21:23:32
Nu sunt de acord, sa ne gandim totusi la zona verde...
Mihai 2025-08-22 08:23:13
Nu ne dorim ca linia de tramvai sa traverseze Piata Unirii pentru ca s-ar crea mai multa aglomeratie. Noi locuim in piata unirii si ar fi un dezastru sa ne troncane mereu aceste tramvaie
Oana Oana 2025-08-22 08:48:50
Inca un proiect care face ingreuneaza circulatia in zona (toata circulatia, nu doar cea auto/bus, ci si pe cea a pietonilor), mai adauga ceva la poluarea orasului si a zonei, distruge un parc si o conceptie arhitecturala...deci, NU!
Johnny 2025-08-22 11:04:43
Sunt de acord , dacă faceți culoar unic sau puneți parapeți pe toată lungimea ,strada 11 iunie /Unirii, din cauza asta tramvaiul 32 sta după mașini.
Prin prelungirea liniei 32 nu faceți decat să măriți timpii de așteptare.
Sunt de acord cu aceasta condiție puteti pune separatoare,așa tramvaiul ajunge mai repede sus la Sf Vineri.
Nu cred că tramvaiul ar deranja liniștea persoanelor care stau pe bancă în acel parc micuț.
Sunt de acord cu condițiile de mai sus.
Dan 2025-08-22 13:58:57
Complet de acord va rog extindeti linia de tramvai si VA ROG PUNETI GARD PE LINIA 32 langa patriarhie. Sta tramvaiul la coada pentru masini, GARD GARD GARD
Costel249 2025-08-22 16:19:14
Eu cred că este o idee bună. Toate marile orașe ale lumii au transport in comun în zonele centrale, (unde sunt 2-3 benzi pe sens, nu unde sunt zone strict pietonale). Ideal ar fi sa existe o schiță, un desen din care să reiasă cam pe unde ar trebui să treacă acest tramvai și cât din zona verde ar fi sacrificată sau din zona auto ar fi afectată, apoi să se pună în dezbatere publică. Așa, fiecare își dă cu părerea, dar într-un mod personal. Fiind o linie modernă, nu cred că ar "troncăni" așa tare. Pentru liniște deplină, există locuri în țară foarte liniștite. In capitală sunt spectacole, este viață de noapte... Dacă s-ar lungi traseul, s-ar suplimenta cu tramvaie, astfel încât frecvența lor sa fie aceiași. Tramvaiul 32 are cea mai mare frecvență, din oraș, cred că timpul de așteptare este mai mic decât cel dintre două metrouri, în același interval orar numit "de vârf". Pe tronsonul reclamat (11 iunie), din păcate nu s-au putut face 2 benzi pe sens + linie de tramvai și atunci, linia de tramvai este folosită ca bandă de mers auto (nu este interzis mersul, este interzisă oprirea și staționarea!)
Razvan N. 2025-08-22 16:49:36
Felicitari pentru initativa! Ma bucur mult ca va exista o linie de tramvai continua intre actualul terminal de la poalele Dealului Patriarhiei si Piata Sfanta Vineri. Este mare nevoie de aceasta legatura, Piata Unirii si Bulevardul Corneliu Coposu sunt destul de largi si un proiectant bun (arhitectura si urbanism) ar oferi solutii placute si utile pentru toata lumea. Proiectul ar aduce interoperabilitate cu metroul si liniile de autobuz, rapiditate/ eficienta si evitarea fragmentarii care se intampla in prezent - locuitorii din Cartierele din Sud-Vest ar putea calatori cu tramvaiul pana in Estul sau Nordul Bucurestiului si invers. Solutia urbanistica trebuie sa tina seama si de integrarea cu terminalul de la biserica Sfantul Gheorghe Nou, care este si el foarte important, cu liniile 5 si 21 care vor fi din ce in ce mai utilizate. Aceasta integrare poate insemna, de exemplu, un coridor urban dedicat pietonilor care sa fie placut si relativ usor de parcurs in cateva minute, cu treceri semaforizate cu comanda eventual, reducerea punctelor de traversare a strazilor si verdeata/ umbra pentru ca zona devine foarte fierbinte si in plin soare in timpul verii. Ar fi minunat sa se realizaze acest proiect. Multi bucuresteni, si nu numai, v-ar multumi.
Britney 2025-08-22 18:34:29
Faceți întâi culoar de la 11 iunie la Unirii că stă tramvaiul după mașini, ca pe linia lui 21.
Sunt de acord , dar cu ce am spus mai sus.
Teo 2025-08-22 20:30:18
Distrugerea legăturii prin Piața Unirii a fost o crimă. A izolat reteaua de tramvai în mai multe insule. Așa că refacerea legăturii este salutară. Trebuie două stații de tramvai eventual cu un pasaj spre metrou. Traseul e bun deși un traseu pe conturul pieții cu liniile depărtate ar fi fost mai bun.
Ioana 2025-08-23 10:23:09
De acord , sustin acest proiect.
Radu 2025-08-23 11:03:50
Tramvaiul poate trece prin "green track" prin Parcul Unirii. Ar prinde bine si o legatura cu metroul M2 daca se face o statie de tramvai in Parcul Unirii.
Dan 2025-08-23 16:47:55
Ideea extinderii liniei este excelenta. Numai ca linia prin piata Unirii va trebui sa treaca diagonal exact ca pana in 1986, unde a functionat asa mai bine de 70 de ani. Sigura ca inainte exista Hala Unirii dar acum este irelevant. Avantaje: Linia este mai scurta fata de traseul propus acum pe la Hanul lui Manuc si de-a lungul blocului lung. Se va evita aglomerarea si mai mare fiindca pe traseul propus exista deja numeroase linii de autobuze si tramvaiul nu trebuie sa se suprapuna pe acelasi traseu intarziindu-l. Adica autobuzele nu trebuie sa circule pe linia de tramvai nou, Tramvaiul trebuie sa aiba traseul lui propriu. Nu afecteaza parcul fiindca si inainte existau foar putini copaci, ce s-ar pierde ar fi putini mp de iarba, irelevant. Dupa Sf. Vineri, stati urmatoare ar trebui sa fie inainte de intrarea in piata, cam in dreptul trecerii de pietoni din coltul spre magazinul Unirea si urmatoarea ar trebui sa fie unde este acum tramvaiul 32. Astfel trecerea prin piata Unirii s-ar face rapid fara sincope. Legatura cu metroul ar fi rapida cu M2 adica cea din fata magazinului si la urmatoarea statie cu M1 exact cum fac acum cei care merg cu 32. De ce trebuie sa reinventam roata si sa face altfel decat a fost, perfect functional?
Logic man 2025-08-24 13:12:23
Distanța de la capatul tramvaiului 32 (Unirii) pâna la capatul tramvaiului 21 (Piața Sf. Gheorghe) este de 900 m. Mers lejer 15-20 de minute.
Miscarea face bine sănătății.
Acesta ar fi beneficiul nerealizarii legăturii propuse.
În opinia mea, o astfel de investiție nu este juficata.
1. Circulația in zona este suficient de aglomerată iar adaugarea unui traseu de tramvai ar complica lucrurile și mai mult.
2. Traseul de tramvai ar lua din spatiul parcului de la Unirii.
3. Nu ne dau banii afară din casă așa ca este de preferat să fie folosiți pe proiecte mai urgente. Cum ar fi linia de tramvai pe bulevardul Basarabia unde tranvaiele dau cu pasagerii de toți pereții.
felix 2025-08-24 17:35:44
Argumente pro:
- Capacitatea de transport mai mare.
Argumente generale contra:
- Incapacitatea administrației locale de a întreține decent aceste linii.
- Aproape în toate intersecțiile cu liniile de tramvai autoturismele suferă din cauza gropilor și denivelărilor
- Probabil că viitorul aparține metroului (care preia traficul de la suprafață) și autobuzelor electrice care necesită investiții mai mici în infrastructură și în mijloacele de transport specifice.
- De multe ori tramvaiele, pentru că au vatmani profesioniști, blochează intersecțiile pentru că forțează trecerile
Argumente particular contra:
- Hai să nu micșorăm spațiul verde
- Nu văd pe nicăieri o utilitate. Nu cred că sunt suficiente persoane care să circule de la un capăt la celălalt pentru ca investiția să merite.
- Va îngreuna circulația tuturor celorlalte mijloace de transport.
Nu tot ce a lăsat președintele în urmă este un ,,must,,.
Dar din ce nu a fost în stare să facă vă recomand semaforizarea inteligentă.
Cine reușește asta e primar pe viață în București.
Marinel 2025-08-25 00:27:39
Pro această idee! Ar fi de preferat ca de la regina maria spre piata uniri sa veniti cu o solutie de a face banda unica pt tramvaie si autobuze, separata de trafic. De altfelc, tramvaiul prin parc sa aiba limita de 20-30km/h pentru a limita galagia din parc. Va rog sa plantati si mai mult in parcul unirii, daca veti tranti sina de tramvai prin el. Mai degraba sa mearga tramvaiul pe bulevard, in loc de fantani pe mijlocul lui 👍
Andrei 2025-08-25 13:44:26
Odată cu lucrările de reabilitare a planșeului și a podului din Piața Unirii, au fost introduse modificări temporare de trafic. Printre acestea, noua bretea creată a demonstrat deja efecte pozitive: traficul auto s-a fluidizat vizibil, iar închiderea Splaiului a condus la o creștere benefică a traficului pietonal.

Vă rog să luați în considerare menținerea și valorificarea acestor rezultate pozitive și în forma finală a proiectului, prin:
1. Păstrarea bretelii actuale care a redus blocajele și a îmbunătățit circulația auto.
2. Mutarea liniei de tramvai astfel încât să nu taie prin parc, ci să fie reconfigurată prin preluarea unei benzi auto, protejând astfel spațiul verde.
3. Înlocuirea stației centrale de tramvai (în forma actuală, albastră pe plan) cu o piațetă urbană demnă de importanța Pieței Unirii – un spațiu public de reprezentare, care să redea identitatea istorică și culturală a zonei.
4. Redirecționarea traficului de pe Splaiul Independenței spre dreapta, fără traversarea înainte, ceea ce ar fluidiza considerabil circulația și ar reduce conflictele de trafic.

Aceste măsuri ar contribui la un echilibru între mobilitate, protejarea spațiului verde și oferirea unui spațiu public de calitate în centrul simbolic al Capitalei.
Irina 2025-08-25 20:25:29
Mai bine s-ar conecta pistele de biciclete, cele existente si cele imaginare. Tramvai ar mai lipsi fin haosul de la unirii. Sunt arhi suficiente 2 magistrale de metrou. Daca tot se pune tramvai sa incropim in micul spatiu ramas si un helipad sau un mic port pe Dambovita. Totusi….
Gabi 2025-08-27 12:33:22
Sunt de acord cu acest proiect care ajută la fluidizarea traficului având legatururi cu alte tramvaie
Vlad 2025-08-27 14:11:26
Susţin acest proiect din plin,! Un proiect deosebit de important pentru creşterea mobilităţii în Bucureşti, care ar fi trebuit realizat mai demult, dar mai bine mai târziu decât niciodată.
moonteanu 2025-08-27 14:19:04
Mie mi se pare o idee foarte buna ca in sfarsit se incearca aceasta subtraversare. Ar crea o legatura relativ rapida intre centru si Rahova/Colentina. Cu aceasta ocazie ar fi recomandat ca 21 si 32 sa fie comasate, astfel incat cele doua cartiere sa beneficieze de tramvaie mai moderne. Totusi, pentru a evita problemele de ritmicitate, pe Calea Mosilor si Bd Regina Maria ar trebui permis accesul doar STB-ului
Acnili 2025-08-27 14:49:26
Foarte necesar pentru București, sustin aces proiect!
Edi_S 2025-08-27 15:00:06
Extinderea este esentială pentru București, dar cu mai multe îmbunătățiri:

1. Crearea tuturor aparatelor de cale lipsă de la Piața Sfânta Vineri [De la Strada Sfânta Vineri (dupa capăt) stanga pe Bulevardul Corneliu Coposu și invers, de pe Bulevardul Corneliu Coposu (dinspre Calea Călărași) și Strada Sfânta Vineri (spre Sfântul Gheorghe) și invers]
2. Stațiile de tramvai de la Sfânta Vineri să fie la semafor,
3. Permiterea autobuzelor pe linia de tramvai pe Bulevardul Corneliu Coposu
4. Crearea unor guri de metrou la statia Piata Unirii (cea paralela cu Hanul lui Manuc)
5. Crearea unei bucle mai mari in zona Piata Unirii in zona statie Piata Unirii 1, care sa permita intoarcerea in caz de avarie a tramvaielor care vin dinspre 11 iunie și Piata Sfanta Vineri, cu 2 sau 3 linii mai mult decât bucla existentă
Bogdan 2025-08-27 15:17:45
Este o decizie foarte bună, oferă noi conexiuni în centrul capitalei, dar se poate realiza un culoar verde în parcul Unirii și ar fi printre cele mai noi extinderi ale rețelei de tramvai de după '89!
S.D. 2025-08-27 16:01:15
Sustin implementarea proiectului in forma propusa de Asociatia Metrou Uşor:
Optimizarea amplasării peroanelor în intersecția de la Piața Sf. Vineri, cu următoarele avantaje:
✅ Unificarea celor 2 peroane distincte prevăzute în proiect într-unul singur pentru direcția de mers spre Piața Unirii, astfel încât călătorii vor avea de așteptat într-un singur loc pentru un tramvai către direcția dorită.
✅ Realizarea unui transfer la același peron între tramvaie și autobuze, crescând atractivitatea, eficiența și siguranța transbordării, prin eliminarea traversărilor suplimentare. Autobuzele ar urma să folosească banda BUS prevăzută în proiect după ieșirea din stația TRAM+BUS propusă.
✅ Spațiile nou obținute prin eliminarea celor două peroane aferente direcției de mers către Piața Unirii pot servi la lărgirea peroanelor rămase pentru direcțiile de mers spre nord și spre est.

2️⃣ Realizarea unui nou acces pietonal subteran pe scuarul pe care este proiectată viitoarea stație de tramvai, intersectând pasajul spre vestibulul stației de metrou de pe #Magistrala2 (Pipera - Tudor Arghezi), din următoarele considerente:

🔵 Considerăm necesară abordarea proiectului într-o perspectivă integrată cu metroul, #PiațaUnirii fiind nu doar principalul punct de transfer între magistralele metroului, cât și principalul hub de transbordare între transportul subteran și cel de suprafață.
🔵 Este de așteptat ca cel mai important #trafic pietonal generat de introducerea viitoarei linii de tramvai să fie spre și dinspre metrou. În lipsa unui acces pietonal direct, călătorii vor fi nevoiți să ocolească pe la suprafață, conducând la supra-aglomerarea trecerilor de pietoni, creșterea riscului de accidentări, creșterea timpului de transbordare și scăderea confortului general.
🔵 Este esențial ca această lucrare de infrastructură să fie realizată concomitent cu introducerea tramvaiului pentru a reduce costurile, deranjul cetățenilor și complexitatea tehnică asociate acestei investiții.
🔵 Eficiența conexiunilor directe tramvai-metrou este deja dovedită prin exemplele de succes de la Crângași, Parc Drumul Taberei, Piața Sudului, Eroii Revoluției, precum și prin proiectul recent propus pentru stația Constantin Brâncoveanu.
Sorin 2025-08-27 16:46:16
Bună ziua! Sunt de acord cu proiectul propus de dvs., însă aș dori să luați în calcul propunerile Asociației Metrou Ușor legate de peroanele de tramvai, în așa fel încât să existe un transfer cât mai optim pentru călători între tramvaie, autobuze și metrou în zona Unirii. Aștept cu nerăbdare să văd rezultatul final al acestor lucrări. Sper să existe și un pasaj de corespondență între tramvai și metrou (M2). Zi frumoasă!
Adrian 2025-08-27 17:09:12
Podul de la Mihai Vodă pe care treceau liniile 3 și 8 era de lemn. Dacă tot se face de la zero, proiectul ar putea "restaura" situați a de acum patruzeci + de ani. Dar nu cum s-a făcut la (în) Alba Iulia (orașul) unde vara aceasta se aruncau grinzi imense de lemn putrezit(neîntreținere, "calitate" inițială). Eventual spoite cu ceva și blocurile ceaușiste din zonă că arată sinistru.
Cristian S2 2025-08-27 18:40:14
De acord cu reunificarea retelei de tramvaie prin Piata Unirii. Totusi, nu am vazut nicaieri vreo legatura directa cu metroul - s-ar putea face cel putin o legatura cu iesirea dinspre nordul Pietei Unirii de la M2, in stilul celor de la Crangasi / Parc Drumul Taberei.
Ca viitoare trasee, ar trebui ca 32 sa intoarca la Sf. Gheorghe, impreuna cu 21, ca sa apuce sa traverseze Piata Unirii. Si, desigur, prelungite / infiintate alte trasee care sa traverseze zona - ma gandesc aici la o linie noua 21+32 (poate indicativ 2) care impreuna cu actualele 21 si 32 sa pastreze intervalele de succedare actuale. Ar mai putea fi "unite" 5 cu 7 (o noua axa nord-sud cu tramvaie) si poate 16 cu 47. Desigur, toate aceste prelungiri si infiintari ar trebui sa aiba ca fundament un studiu de trafic, ceea ce am propus eu este pur speculativ.
Andrei 2025-08-27 21:54:04
Pro: este un proiect absolut necesar pentru a spori conexiunile intre sud-vest si centru-est cu mijloace de trasnport in comun de mare capacitate
Contra: proiectul trebuie sa fie implementat prin CEDAREA unor benzi AUTO, nu prin sacrificarea spatiilor plantate si asa insuficiente
SPC 2025-08-27 22:49:07
Comasarea celor doua linii 21 si 32 prin constructia liniei de tramvai ce va traversa Piata Unirii este bine venita. Atat timp cat noua linie este separata in mare parte din traseu de traficul auto nu ar avea de ce sa nu aiba o buna ritmicitate, astfel cei care o vor folosi chiar daca nu merg de la un capat la altul nu ar avea de ce sa se planga.
Este nevoie de aceasta traversare prin Piata Unirii pentru a se crea si alte legaturi intre vestul si estul orasului, variante sunt. Totul este sa se faca mai repede si sa speram ca dezvoltarea traseelor de tramvai va fi sustinuta si de achizia de noi tramvaie.
Da, sunt pentru acest proiect si il sustin !!!
sbbf 2025-08-28 10:09:51
Un proiect vital pentru mobilitatea Bucureștiului, îmbunătățind conectivitatea cu tramvaiul. Separarea de trafic este de mare ajutor pentru frecvența tramvaielor de pe liniile din zonă. Este imperios necesar ca integrarea cu metroul să se realizeze prin crearea unor pasaje de corespondență tramvai - metrou, pe modelul liniei 41 (Crângași și Parcul Drumul Taberei). Totodată, este necesară achiziționarea a suficiente vehicule noi pentru a maximiza efectele reabilitării rețelei de tramvai.
Eur3 2025-08-28 10:32:41
Sustin acest proiect in forma prezentata de Asociatia Metrou Usor. Imbunatarea conexiunilor este vitala pentru modernizarea transitului in Bucuresti si reducerea numarului de masini de pe drumuri, asa cum s-a dovedit in numeroase metropole in restul lumii.
Marius 2025-08-28 16:35:16
Orice dezvoltare a retelei de transport public e centrul unei capitale e binevenita,orice interconectare a retelelor cu atat mai mult in zona centrala este utila si benefica pentru mobilitatea cetatenilor,orice transbordare in minus creste atractivitatea pentru utilizarea retelei.Incurajarea transportului electric nu are cum sa fie rea,interconectarea propusa nu are cum sa fie altfel decat benefica,atat timp cat este executata calitativ pentru a nu polua fonic si a ingreuna circulatia in zona.Facuta calitativ nu are cum sa fie decat utila.
Octavius 2025-08-29 11:05:44
În PUZ prezentat lipsește legătura cu stațiile de metrou prezente în Piața Unirii. Poziția stației în PUZ ar permite un acces foarte înghesuit către stația Piața Unirii 2. În același timp linia trece fără oprire deasupra accesului stației Piața Unirii 1 unde s-ar putea amenaja accese de legătură directă mult mai ușor și civilizat.
În general este o idee bună conectarea liniilor de tramvai ce vor permite mai multe legături în acest oraș divizat dar să prevadă și legăturile pasagerilor cu Metroul că amândouă sunt pentru Bucureșteni nu în concurență directă.
DM 2025-08-31 19:07:12
O linie de tramvai poate necesară, dar care este complet neintegrată, indiferentă la ceea ce reprezintă Piața Unirii: un spațiu urban major al Bucureștiului, cu un mare parc în mijloc.
Propunerea nu are legătură cu un adevărat plan de urbanism, care presupune ceva mai mult decât respectarea razelor de curbură ale unor șine de tramvai. Nu este decât demonstrația unui utilitarism tehnic greu de înțeles și de acceptat în condițiile în care refacerea planșeului peste Dâmbovița ar fi permis o regândire mai sensibilă a acestei zone, în care integritatea spațiului verde trebuie să fie prioritară.
Vlad 2025-08-31 23:19:04
Un proiect util pentru mobilitatea urbană din București, dar consider că forma propusă de Asociația Metrou Ușor este mai bună și oferă mai multe variante călătorilor.
BVC 2025-08-31 23:57:26
Capătul 32, 21 trebuie menținute de rezervă la caz că apar urgențe (maraton , defecte) . Bd. Coposu poate fi lărgit la urcare cu 2m. O stație e binevenita pe Coposu înainte de Sf. Vineri. Stații comune cu autobuz se pot face în zona parcului. Mai sunt mici amănunte! .. Să se poată asigura legătură directă între Băneasa și giurgiului sau 21 cu 32 .
Mulțumim pentru proiecte