Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului raporturilor contractuale pentru locuințele convenabile aflate in administrarea entităților juridice ce funcționează în baza hotărârilor Consiliului General al Municipiului București, a contractului-cadru de închiriere a locuințelor convenabile și a tarifelor în lei/m.p.
Comentarii
CV 2025-09-02 13:58:43
1. IN momentul cand se fac contracte de inchiriere pt case sociale etc ,va rog sa specificati in contracte ca daca nu -si achita intretinerea pentru imobil inchiriat sa se rezilieze contractul de inchiriere si pt acest aspect ,nu doar neplata chiriei catre dvs,,pt ca datoriile la intretinere sunt mult mai mari decat chiria modica pe care o solicitati dvs.pt acel imobil social,etc . Adica daca chiriasii nu si -a platit intretinerea timp de 2.3 luni(ganditi-va ca mai ales iarna aceste datorii de intretinere sunt mari) catre asociatie (si aici trebuie sa aveti listele de la intretinere date de adm.pt ca acele adeverinte luate de la presedinti de f .multe ori sunt false,,nu reflecta realitatea,,ca se duc cu atentii si le scriu ce doresc in ele) li se reziliaza contractele de inchirierre si pt neplata intretinerii. Si trebuie specificat in mod clar perioada de 2,3 luni ca daca specificati doar pt neplata,,e interpretatibil,,si se acumuleaza datorii la intretinere si de multe ori nu aveti de unde sa luati acei bani de la chiriasi (ca unii sunt smecheri si n au bunuri pe numele lor si cum ii executati???)si stim cazuri nenumarate cand dvs in calitate de proprietar ati platit mii si mii de lei la asociatii pentru acesti chiriasi rau platnici si nu ati recuperate niciun leu. Si una e sa pierdeti bani *(daca nu aveti de unde sa le luati bani)pt neplata de catre chiriasi a intretinerii pt 2 luni,,alta e sa pierdeti pt neplata datoriilor restatnte la intretinere pe 2,3 ani plus penalitati. Adica in cazul in care nu aveti de unde lua ,,paguba dvs ca proprietar sa fie mica,,nu sa pierdeti mii. de lei pt un chirias rau platnic,numai asa sunt responsabilizati si va usurati si munca si problemele.Daca s-ar face un control in acest sens riguros,,ati observa ca in Bucuresti ati pierdut milioane de lei din acesta cauza ,si nu exagerez cand zic asta .Ganditi-va si faceti contractele in asa fel incat sa fie in fav dvs ,ca de aia sunteti proprietari si sa le adaptati la problemele de pe teren care sunt in aceste vremuri.
2. De asemenea sunt multe imobile ale primariei ocupate abuziv prin spargerea usilor etc si trebuie,sunteti obligati sa faceti pl penale indiferent care va fi finalitatea acelor pl,penale ( apare numele lor intr o baza la politie ,parchet etc date care poate candva va ajuta pe altiii cand acele persoane incalca legea iar etc ),ca sa descurajati aceste infractiuni ,ca nefacand pl pen.ii determinati si pe altii sa faca acelasi lucru,adica sa incalce si ei legea,ca doar ei n -o fi prosti sa n-o faca/sa stea gratis etc daca proprietarul ,oraganele statului nu-si fac treaba ) ,iar acestia care ocupa ilegal o casa sociala etc a statului sa fie bagati intr-o baza de date si ei si copii lor, rudele apropriate ,astfel incat sa nu le faceti vreodata contracte de inchiriere indiferent de motiv ,sa priceapa ca exista si legi in tara asta care trebuie respectate de toti .Ganditi-va ca pana reusiti sa =I evacuati ,,se acumuleaza datorii imense la intretinere pe care de unde le luati???? De unde luati bani daca aia care ocupa abuziv n au bunuri pe numele lor?? Pt asta serviciul dvs .de administrare sa fie mai active si daca primesc listele de intretinere lunar de la asociatii …,asa cum ziceam mai sus ,,ca sa aveti o evidenta clara a datoriilor chiriasi lor dvs,,acolo in listele de la intretinere vedeti si daca sta cineva ilegal in vreun imobil de al dvs *(care stiati ca e gol) ,pt ca l-a ocupat ilegal,,si asa puteti sa demarati si evacuarile ,pl penale etc si apoi sa l dati cui se incadreaza in conditii*(care ar trebui sa fie mai riguroase).
3. Contractele de inchiriere trebuie facute unor persoane care intradevar au nevoie,,nu e suficient doar sa aibe copii (ca stim cazuri cand unii doar asta fac pe planeta asta,) daca a incalcat vreodata legea *(mai ales in ceea ce priveste ocuparile ilegale),trebuie vazut ce venituri au ,daca au incercat sa se angajeze vreodata dar pe bune etc o multitudiene de factori sa -I aveti in vedere cand faceti c. de inchiriere. Nu e normal ca orice lepra a societatii sa primesca casa sociala si ne rad in fata ca suntem fraieri si ca facem credite la banci toata viata etc sau sa li se dea unora case sociale ca au copii mici ,dar ei muncesc in afara tarii si n au nevoie de casa sociala.Mai sunt unii oameni care au copii cu bani (iar copii au obligatia cf legii sa -si ingrijeasca parintii- C civil) etc dar au primit casa sociala,desi nu era cazul (*avem in bloc ,,iar copii lor sunt mari patroni de restaurante ,se mai si lauda cu copii lor) ,cat si alte situatii…
Ginditi le si adaptatil -e ori de cate ori este nevoie ,,nu facati un tip de contract acum si apoi nu l mai modificati 15 ani ,ca nu e normal!
cv 2025-09-02 14:05:01
De asemnea,,,cand i s-a reziliat contracatul de inchiriere pt neplata chiriei 2,3 luni ,cat si pt neplata intretinerii la sociatie tot pt 2,3 luni, sa se mentioneze in contract ca vor fi evacuati fara proces de evacuare ,,direct cu executorul !!pt ca in perioada asta ei fac datorii la intretinere,*(evacuarile pe instanta dureaza si 2-3 ani ,,plus ca pot face contestatii la executare ,suspendari de executari etc),daca nu pleaca de buna voie si nu se stie daca le mai recuperati apoi ,,ca aveti de unde sa le luati banii de intretinere ,plus munca inutila si bataie de cap,,inclusiv pt instanta,asa responsabilitatea lor e mai mare.
Propunere de completare a contractului-cadru de închiriere 2025-09-03 10:00:11
Propunere de completare a contractului-cadru de închiriere


Se propune introducerea următoarei clauze:

Art. X – Ocuparea abuzivă a locuinței

1. În situația în care locuința face obiectul unei ocupări abuzive – respectiv:
a) folosirea spațiului după expirarea contractului, fără titlu locativ valabil;
b) transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului;
c) ocuparea prin orice alte modalități nelegale – contractul de închiriere nu poate fi prelungit.
2. Persoanele aflate în astfel de situații vor fi evacuate conform dispozițiilor legale, iar Locatorul va proceda la recuperarea locuinței prin mijloace administrative și/sau judiciare.
3. Acceptarea sau tolerarea unor situații de ocupare abuzivă aduce atingere dreptului Municipiului București de a administra fondul locativ și împiedică folosirea locuințelor în scopul pentru care acestea sunt destinate. Menținerea unei asemenea situații ar crea un precedent contrar interesului public și principiului bunei administrări.
4. Prelungirea contractelor de închiriere este condiționată exclusiv de respectarea integrală a clauzelor contractuale și de inexistența unei situații de ocupare abuzivă.
Propunere de completare a contractului-cadru de închiriere 2025-09-03 10:10:29
Art. X – Ocuparea abuzivă a locuinței
„În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale. Ocuparea abuzivă atrage răspunderea persoanelor în culpă pentru toate prejudiciile și cheltuielile ocazionate, inclusiv cele suportate din bugetul Municipiului București.”
Ocupare abuziva 2025-09-03 10:17:42
Ocuparea abuzivă constituie o încălcare gravă a regimului juridic al bunurilor publice și generează cheltuieli nejustificate suportate din bugetul Municipiului București. Tolerarea unor asemenea situații contravine principiilor de eficiență și responsabilitate financiară asumate prin reforma administrației locale și împiedică utilizarea corectă și transparentă a fondului locativ în interesul comunității.

Art. X – Ocuparea abuzivă a locuinței
„În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale.
Propunere de completare a contractului-cadru de închiriere 2025-09-03 10:36:16
PROPUNERE DE AMENDAMENT


la proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului-cadru de închiriere a locuințelor convenabile

Motivație:
În vederea utilizării eficiente a fondului locativ aflat în administrarea Municipiului București, se impune instituirea unor reguli clare și uniforme privind prelungirea contractelor de închiriere. Practica unor sectoare ale Municipiului București (ex. Sectorul 6, Sectorul 5) demonstrează deja aplicarea criteriului referitor la deținerea de locuințe sau terenuri intravilane, verificat inclusiv prin sistemele ANAF (Patrim-Ven), ca modalitate de prevenire a alocării nejustificate a fondului locativ către persoane care nu se află în reală nevoie.

De asemenea, ocuparea abuzivă a locuințelor generează cheltuieli suplimentare suportate de la bugetul local și împiedică accesul altor persoane îndreptățite la o locuință, contravenind principiilor de eficiență și responsabilitate financiară promovate prin reforma administrației locale.




Text propus


Art. 1. – La contractul-cadru de închiriere a locuințelor convenabile se introduce un nou articol, cu următorul cuprins:

„Art. X – Proprietate imobiliară și ocuparea abuzivă
(1) Prelungirea contractului de închiriere se acordă exclusiv chiriașilor care au respectat integral obligațiile contractuale și care, la data expirării contractului, nu dețin în proprietate, pe teritoriul României, nicio altă locuință, niciun teren intravilan construibil și niciun alt imobil cu destinație locativă.

(2) Verificarea îndeplinirii acestei condiții se realizează inclusiv prin consultarea bazelor de date disponibile autorităților administrației publice locale, după modelul aplicat de unele autorități de sector ale Municipiului București.

(3) În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar chiriașul este evacuat conform dispozițiilor legale.

(4) Ocuparea abuzivă constituie o încălcare gravă a regimului juridic al bunurilor publice, generează cheltuieli nejustificate suportate din bugetul Municipiului București și contravine principiilor de eficiență, transparență și responsabilitate financiară asumate prin reforma administrației locale.”
Ocupare abuziva 2025-09-03 10:39:11
Art. X – Ocuparea abuzivă a locuinței
„În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale. Ocuparea abuzivă atrage răspunderea persoanelor în culpă pentru toate prejudiciile și cheltuielile ocazionate, inclusiv cele suportate din bugetul Municipiului București.”
Propunere de completare a contractului-cadru de închiriere 2025-09-03 10:40:45
PROPUNERE


privind completarea contractului-cadru de închiriere a locuințelor convenabile

Fundamentare:
Având în vedere necesitatea utilizării eficiente a fondului locativ aflat în administrarea Municipiului București, în conformitate cu principiile de responsabilitate financiară și de bună gestiune a patrimoniului public, precum și în contextul reformei administrației locale ce vizează reducerea risipei și creșterea transparenței, se impune reglementarea expresă a situațiilor de ocupare abuzivă a locuințelor.

Ocuparea abuzivă – fie prin folosirea spațiului după expirarea contractului, fără titlu locativ valabil, fie prin transmiterea către terți neautorizați – produce cheltuieli suplimentare suportate din bugetul local și împiedică alocarea locuințelor către persoane îndreptățite. Acceptarea acestor situații creează un precedent periculos, contrar interesului public și contrar obiectivelor asumate prin reforma administrației locale.

Totodată, pentru a asigura caracterul social și echitabil al acestui tip de locuințe, se impune condiționarea prelungirii contractelor de inexistența unor bunuri imobile în proprietatea chiriașului (locuință, teren intravilan construibil, alte spații locative) pe teritoriul României.



Text propus de amendament:

Art. X – Ocuparea abuzivă și condițiile de prelungire a contractului

1. În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale.
2. Ocuparea abuzivă constituie o încălcare gravă a regimului juridic al bunurilor publice, generează cheltuieli nejustificate suportate din bugetul Municipiului București și contravine principiilor de eficiență și responsabilitate administrativă.
3. Prelungirea contractului de închiriere este condiționată exclusiv de respectarea integrală a obligațiilor contractuale și de inexistența unei situații de ocupare abuzivă. Nu beneficiază de prelungire persoanele care, la data expirării contractului, dețin în proprietate pe teritoriul României o altă locuință, un teren intravilan construibil sau orice alt bun imobil cu destinație locativă.
Pastiu Cornelia 2025-09-03 10:43:51
PROPUNERE


privind completarea contractului-cadru de închiriere a locuințelor convenabile

Fundamentare:
Având în vedere necesitatea utilizării eficiente a fondului locativ aflat în administrarea Municipiului București, în conformitate cu principiile de responsabilitate financiară și de bună gestiune a patrimoniului public, precum și în contextul reformei administrației locale ce vizează reducerea risipei și creșterea transparenței, se impune reglementarea expresă a situațiilor de ocupare abuzivă a locuințelor.

Ocuparea abuzivă – fie prin folosirea spațiului după expirarea contractului, fără titlu locativ valabil, fie prin transmiterea către terți neautorizați – produce cheltuieli suplimentare suportate din bugetul local și împiedică alocarea locuințelor către persoane îndreptățite. Acceptarea acestor situații creează un precedent periculos, contrar interesului public și contrar obiectivelor asumate prin reforma administrației locale.

Totodată, pentru a asigura caracterul social și echitabil al acestui tip de locuințe, se impune condiționarea prelungirii contractelor de inexistența unor bunuri imobile în proprietatea chiriașului (locuință, teren intravilan construibil, alte spații locative) pe teritoriul României.



Text propus de amendament:

Art. X – Ocuparea abuzivă și condițiile de prelungire a contractului

1. În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale.
2. Ocuparea abuzivă constituie o încălcare gravă a regimului juridic al bunurilor publice, generează cheltuieli nejustificate suportate din bugetul Municipiului București și contravine principiilor de eficiență și responsabilitate administrativă.
3. Prelungirea contractului de închiriere este condiționată exclusiv de respectarea integrală a obligațiilor contractuale și de inexistența unei situații de ocupare abuzivă. Nu beneficiază de prelungire persoanele care, la data expirării contractului, dețin în proprietate pe teritoriul României o altă locuință, un teren intravilan construibil sau orice alt bun imobil cu destinație locativă.
Pastiu Cornelia 2025-09-03 10:44:26
PROPUNERE


privind completarea contractului-cadru de închiriere a locuințelor convenabile

Fundamentare:
Având în vedere necesitatea utilizării eficiente a fondului locativ aflat în administrarea Municipiului București, în conformitate cu principiile de responsabilitate financiară și de bună gestiune a patrimoniului public, precum și în contextul reformei administrației locale ce vizează reducerea risipei și creșterea transparenței, se impune reglementarea expresă a situațiilor de ocupare abuzivă a locuințelor.

Ocuparea abuzivă – fie prin folosirea spațiului după expirarea contractului, fără titlu locativ valabil, fie prin transmiterea către terți neautorizați – produce cheltuieli suplimentare suportate din bugetul local și împiedică alocarea locuințelor către persoane îndreptățite. Acceptarea acestor situații creează un precedent periculos, contrar interesului public și contrar obiectivelor asumate prin reforma administrației locale.

Totodată, pentru a asigura caracterul social și echitabil al acestui tip de locuințe, se impune condiționarea prelungirii contractelor de inexistența unor bunuri imobile în proprietatea chiriașului (locuință, teren intravilan construibil, alte spații locative) pe teritoriul României.



Text propus de amendament:

Art. X – Ocuparea abuzivă și condițiile de prelungire a contractului

1. În cazul ocupării abuzive a locuinței – respectiv folosirea spațiului după încetarea contractului, fără titlu locativ valabil, ori transmiterea folosinței către terți fără acordul scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar Locatarul este evacuat conform dispozițiilor legale.
2. Ocuparea abuzivă constituie o încălcare gravă a regimului juridic al bunurilor publice, generează cheltuieli nejustificate suportate din bugetul Municipiului București și contravine principiilor de eficiență și responsabilitate administrativă.
3. Prelungirea contractului de închiriere este condiționată exclusiv de respectarea integrală a obligațiilor contractuale și de inexistența unei situații de ocupare abuzivă. Nu beneficiază de prelungire persoanele care, la data expirării contractului, dețin în proprietate pe teritoriul României o altă locuință, un teren intravilan construibil sau orice alt bun imobil cu destinație locativă.
Dragomir 2025-09-03 10:49:45
PROPUNERE DE AMENDAMENT


la contractul-cadru de închiriere a locuințelor convenabile


1. Fundamentare


Municipiul București are obligația de a administra responsabil și transparent fondul locativ public, prioritar pentru persoanele cu adevărat vulnerabile. Aplicarea criteriului proprietății imobiliare — utilizat deja de unele sectoare (precum Sectorul 6) — încurajează utilizarea echitabilă a resurselor disponibile.

În plus, ocuparea abuzivă a locuințelor generează costuri suplimentare pentru bugetul local, împiedică accesul altor beneficiari îndreptățiți și subminează principiile reformei administrației locale, orientate spre eficiență și responsabilitate.


2. Exemple relevante din presă


• O pensionară din Sectorul 5 a descoperit, cu șoc, că locuința sa fusese ocupată abuziv — încuietoarea ușii schimbată, iar pe interior locuia o familie cu șase copii — fără ca proprietara să aibă vreo legătură cu ocupanții, pe motiv că aceștia ar fi “închiriat de la o noră”  .
• Într-un alt caz, același imobil a fost recuperat abia după aproximativ un an, prin ordin judecătoresc. Apartamentul fusese devastat, iar procedurile civile durează, afectând grav drepturile proprietarilor și patrimoniul public  .


Aceste situații ilustrează gravitatea și vulnerabilitatea construirii unui precedent fără o reglementare clară și aplicabilă.




Text propus (variantă contractuală scurtă)


Art. X – Proprietate imobiliară și ocupare abuzivă

1. Prelungirea contractului de închiriere se acordă doar chiriașilor care au respectat integral obligațiile contractuale și care nu dețin, pe teritoriul României, nicio locuință, teren intravilan construibil sau alt imobil cu destinație locativă.
2. În cazul ocupării abuzive a locuinței – prin folosirea spațiului după expirarea contractului, fără titlu locativ valabil, sau transmiterea folosinței către terți fără acord scris al Locatorului – contractul nu se prelungește, iar chiriașul este evacuat conform dispozițiilor legale.
Plătitor de taxe ale Pmb 2025-09-03 11:51:47
Propunere de modificare

Subsemnatul Tomescu Ioan , în calitate de cetățean al Municipiului București, formulez prezenta propunere privind proiectul de hotărâre referitor la prelungirea termenului raporturilor contractuale pentru locuințele convenabile aflate în administrarea entităților municipale.

Consider că actuala formă a proiectului generează dezechilibre sociale, întrucât permite prelungirea contractelor și pentru persoane care nu mai îndeplinesc criteriile de eligibilitate – respectiv: dețin proprietăți private, ocupă abuziv locuințe convenabile sau au venituri peste nivelul care justifică sprijinul locativ.

În acest sens, propun completarea proiectului cu un criteriu expres care să prevadă că nu se prelungește contractul de închiriere pentru persoanele care:
• dețin în proprietate o locuință (apartament/casă) sau teren intravilan construibil;
• ocupă abuziv locuința;
• au venituri nete medii lunare pe membru de familie mai mari decât pragul stabilit pentru bursele sociale ale elevilor (în prezent, 1.287,50 lei).

Aplicarea acestor criterii ar asigura o gestionare echitabilă și transparentă a fondului locativ al Municipiului București și ar permite accesul real al cetățenilor aflați în nevoie.
Grigoar 2025-09-03 22:11:07
Stimați membri ai Consiliului General,

Prin prezentul proiect se propune posibilitatea prelungirii contractelor de închiriere pentru locuințele convenabile aflate în administrarea Municipiului București. Considerăm însă necesar ca textul hotărârii să prevadă expres că prelungirea contractelor nu se poate realiza în situația în care chiriașii au ocupat abuziv spații fără titlu legal.

Conform art. 129 alin. (2) lit. c) și d), respectiv alin. (6) lit. b) din OUG nr. 57/2019 – Codul administrativ, autoritatea locală are obligația de a administra și proteja patrimoniul public și privat și de a lua măsuri pentru recuperarea bunurilor ocupate fără titlu. De asemenea, potrivit art. 4 alin. (2) din Legea nr. 114/1996, contractele de închiriere pot fi prelungite numai dacă sunt respectate în totalitate clauzele contractuale și dispozițiile legale.

Or, tolerarea și chiar prelungirea contractelor pentru chiriași care, pe parcursul anilor, au ocupat camere sau spații suplimentare doar în baza unor „foi de calcul” – fără repartiție și fără act adițional – echivalează cu recunoașterea unui drept de folosință fără titlu. Această practică:
• creează un precedent periculos, încurajând și alți chiriași să ocupe abuziv spații suplimentare, în speranța că ulterior situația le va fi „iertată”;
• afectează principiul legalității și buna administrare a patrimoniului public, generând riscuri de control din partea Curții de Conturi;
• contravine obligației Consiliului General de a proteja interesul public și de a evita prejudicierea bugetului local.

Mai mult, jurisprudența instanțelor arată că, deși evacuarea nu este întotdeauna admisă, aceasta nu conferă chiriașului un drept automat la prelungirea contractului. Refuzul de prelungire în caz de ocupare abuzivă este nu doar legal, ci și necesar pentru a preveni perpetuarea unei stări de fapt neconforme cu legea.

În concluzie, solicităm introducerea unei prevederi clare în proiectul de hotărâre, prin care să se menționeze că:

„Prelungirea contractelor de închiriere nu poate fi dispusă în situațiile în care chiriașul a ocupat abuziv spații fără titlu legal, chiar dacă pentru acestea s-au efectuat plăți în baza unor dispoziții administrative sau foi de calcul, întrucât o asemenea măsură ar crea un precedent de tolerare a ocupării abuzive, în detrimentul interesului public și al altor persoane aflate legal pe liste de repartiție.
Marian 2025-09-04 08:06:25
Domnului, Primar General - Stelian Bujduveanu
În atenția d.lui Dir.General, Ec.Mihai Enăchescu

Prin prezenta vă aduc la cunoștință că sunt posesorul unui apartament cu suprafața de 75 m², în zona A, de aprx.19 ani, în unul din imobilele istorice ( 87 de ani). La momentul repartizării apartamentul se afla într-o stare avansată și evidentă de degradare (instalația sanitară, electrică, parchet fiind de la momentul construcției imobilului, ce pot fi dovedite prin planșe foto) fapt ce m-a determinat să procedez la reparații capitale, acest fapt a fost determinat ca o corelație pozitivă cu chiria relativ mică la momentul respectiv. După câțiva ani, chiria a fost mărită de aproximativ 4,7 ori, dar tot a rămas în limite decente, suportabile pentru toți chiriașii indiferent de categoria socioprofesională.
Ieri am studiat și analizat propunerea dumneavoastră de H.C.G. privind actualizarea contractelor pentru ,,locuințele convenabile" și am rămas neplăcut surprins să constat că este propusă o creștere a chiriilor de aprx.12 ori să nu spun de 1200%!!??
Nu știu care sunt indicatorii luați în calcul, dar sigur este o eroare economică și managerială.
După cum vedeți în ultimile săptămâni au fost discuții cu privire la mărirea unor impizite și taxe pe fondul unei prezumtive recesiuni economice și vin cu două exemplificări:
- creșterea cu 70% a impozitelor pe proprietate/casă;
- și creșterea de 2,5 ori a taxelor pe obiectele de lux.
Dacă acum corelăm cei trei factori aduși în discuție, consider că propunerea dumneavoastră este lipsită de realism economic.
În concluzie propun ca prezenta creștere să fie pe argumentul numit inflație de la ultima creștere a chiriei, cu cifre ale INS., din datele mele o creștere de aprx.160%.
Vă mulțumesc pentru înțelegere!
Cu stimă
MR 2025-09-04 15:19:01
Daca ati dat o casa sociala cuiva din familie,,nu trebuie sa le mai dati si altora *(asa cum sunt unii cu o droaie de copii) trebuie sa aveti o baza de date,,sa dea declaratie ca nu au mai luat din neam etc si cum i ati prins ca mint desfacerea contractului imediat fara drept de apel. .LA momentul inchirieirii sa se tina cont nu doar de copii si daca muncesc sau au depus eforturi sa munceasca , etc ca unii merg in afara si face ce fac acolo si au case sociale,masini ,haine de brand etc ,astia nu cred ca sunt vulnerabili .


De asemenea trebuie inserata neapart clauza cu neachitare a 2,3 luni max a interetinerii de catre chirias si ca neachitarea duce la evacuare si reziliere ,,pt ca lasati loc de interpretare si acumuleaza datorii enorme la intretinere,,am constatat la noi in bloc!!! O sa aveti in continuare pierderi de mii si mii de lei ,,ca poayte nu aveti de unde sa i executati si una e sa i execiutati (*sau sa oierdeti in cel mai rau caz) pt cateva sute de lei pe 2,3 luni,,alta e saa pierdeti la fiecare sute de mii de lei ,.ca nici nu se ocupa Afi de adm cum trebuie., e ineficienta acela administratie cu angajati actuali. Va dau exemple multiple, din blocul nostru. Unii dintre cei de la AFi n au ce sa caute in acea institutie ..ii platiti degeaba de ani de zile ,plus ca se fac smecherii incepand cu directorul Enacescu in frunte.
Nicol 2025-09-04 15:31:52
Ocuparea abuziva se face in multe cazuri si din cauza proastei administrari a dvs prin angajatii AFI ,care se fac ca muncesc ca nu i controleaza nimeni !!! Sunt o multime dintre ei care nu au ce cauta acolo si nu stim de ce ii mai tineti acolo sa i platiti lunar din taxele noastre si mai sunt si obraznici! Sunt o multime de case sociale ocupate asa ,cu acordul tacit al Afi sau nu dar e la fel de grav, ca pierdetii sute de mii de lei lunar in tot B si din acesta cauza . Contractele trebuie sa le adaptati mereu in f de ce probleme intampinati pe teren ,nu doar peste 10 ani. Trebuie o resetare a angajatilor dvs care se ocupa de adm acestor spatii sociale-AFI ,pt ca altfel nu veti face nimic!!!
# 2025-09-04 20:57:00
Marti 02.09.2025, Miercuri 03.09.2025 si azi Joi 04.09.2025 am comentat pe site-ul Primariei aicicu privire la proiectul nr 1695/25.08.2025 si pus pe 09.09.2025 in consiliu pentru aprobare,cometarii negative facute de mine si de asociatia pe care o reprezint justificand tot odata veniturile mici pe care chiriasi le au ,masura pe care Primaria o ia, ca si hotarare de consiliu in vederea mariri chiriei la 8 lei mp x suprafata din contract x 3,5 punctul de referinta ceea ce rezulta o chirie de10 ori mai mare decat cea actuala fara nici o justificare sau temei legal .Trei zile la rand mi-am exprimat oinia si cu toate ca este dezbatere publica comentariile mele si a altor persoane care sunt afectate de acest demers al Primariei nu le vedem aici pe pagina .Ma vad obligata sa ma adresez Primarului si celorlalte servicii din cadrul Primariei si din afara ei.
. 2025-09-05 09:07:57
Acum am reusit sa ma uit putin pe contract ,,,,dar am mai facut ieri niste precizari despre cei de la Afi care nu si fac treaba si directorul Enachescu si vad ca nu le ati postat,ceea ce ma duce cu gandul din nou ca va acorperitii unii pe altii,,,si caracatita ramane. .
Deci ,, Contratul poate fi titlu executoriu daca e inscris la Anaf sau la notar ( puteti sa mergeti pe cheltuiala chiriasului sa -l legalizati si asa o sa va degrevati si pe dvs si instanta de eventualelle procese- de evacuare,contestatii la executare ,suspendari de executari etc si executari silite , plus timpul pierdut ,adica ani de zile cu alte cheltuieli pe care in mare parte n-o sa aveti de unde lua,,si iar pierdeti mii si mii de lei) e titlu executoriu si astfel puteti sa scrieti in contract ca daca nu si platesc chiria sau intretinerea 3 luni ( sau alte situatii ...distrugere ,tullburarea locatarilor etc ) vor fi evacuati de drept fara instanta ,doar să -i dati chiriașului un preaviz de evacuare de cel puțin 60 de zile cum prevede legea.,evident si cu rezilierea contractului. DAca nu faceti asta ,va complicati. Sunteti proprietari si trebuie sa va adm bine proprietatea ,,dar nu mai revin cum v-o administrati ...
De asemenea ati mentionat la punctul IV din contract = la incetarea contractului ….ca : chiriasul nu poate subinchiria fara acordul dvs ,,e o aberatie !!!! trebuie scoasa din contract !! TRebuie sa le mentionati la obligatii ca nu au dreptul asta ,deci le interziceti subinchirierea sau concesiunea,,pt ca este clar ca atunci nu au nevoie de casa sociala !! deci ei o pot subinchiria la oricine (adica si persoanelor care in mod normal n au nevoie de case sociale si deci nici ei daca o subinchiriaza ) si atunci de ce se mai numesc case sociale??? deci treb sa interziceti concesiunnea *(deci chiriasul inseamna ca are unde sa stea ) si subinchirierea ,ca de asemenea rezulta ca chiriasul are unde sa stea si n are nev de casa sociala . De ce sa mentionati aberatia asta ,,cand e proprietatea dvs si puteti dispune cf legii de ea .?! Efectiv va legati la cap!!!!
Simona 2025-09-05 09:13:49
Bună ziua
Suntem intrigați de mărirea chiriilor. Cum puteți sa măriți chiriile în asa hal? Nu va gândiți ca suntem bătrâni, bolnavi? Vreți sa dormim pe cartoane în fața primăriei? Măriți chiriile, dar nu de 15 ori.
Mari 2025-09-05 09:22:45
Bună dimineața. Referitor la calculul chiriilor. Cum puteți mari chiriile pentru locuințele statului la asa sume? Vreți bani la buget. Înțeleg. Dar asa ceva???? Sunt persoane în vârstă. Sunt persoane amărâte. Ca de aceea locuiesc în casele de stat. Va rog sa rectificati aceasta propunere. Micșorați chiriile. Nu este posibil asa ceva. Oamenii vor rămâne pe străzi. Vor fi restanțieri, procese... veți avea pe conștiința viețile distruse ale oamenilor care nu vor mai avea posibilitatea sa plătească.
Rodica 2025-09-07 00:44:13
Locuințele convenabile trebuie să fie un sprijin pentru cetățenii vulnerabili, nu un privilegiu pentru cei cu relații în AFI sau PMB. În timp ce lista de așteptare pentru o locuință este uriașă, accesul rămâne de multe ori condiționat de influențe și favoruri, nu de nevoia reală.

Bucureștenii plătesc taxe și impozite mărite, iar acești bani trebuie folosiți corect. Contribuabilii trebuie respectați, iar fondurile publice trebuie direcționate exclusiv către cei aflați în nevoie, nu către „șmecherii” care beneficiază de chirii sub prețul pieței.

De aceea, solicităm ca actuala conducere a PMB să aibă curajul să facă ordine în AFI înainte de campania electorală pentru scaunul de Primar General. În caz contrar, rețeaua de interese și lipsa de transparență din AFI va continua să submineze încrederea bucureștenilor și va lovi direct în administrație.

Măsuri necesare:
• introducerea unor plafoane clare de venit și criterii obiective pentru prelungirea contractelor;
• verificarea anuală a veniturilor și a situației patrimoniale a chiriașilor;
• transparență totală în analiza fiecărei cereri de prelungire a contractului, cu publicarea criteriilor și a justificărilor pentru deciziile luate;
• eliminarea oricărei favorizări prin relații sau influențe.

Respectul față de contribuabili înseamnă transparență, echitate și folosirea responsabilă a banilor publici.
Georgeta 2025-09-07 00:50:00
Locuințele convenabile trebuie să fie destinate exclusiv persoanelor și familiilor care nu dețin proprietăți pe teritoriul României.

Solicităm introducerea în proiectul de hotărâre a unei prevederi exprese care să interzică prelungirea sau încheierea contractelor pentru chiriașii ce au în proprietate apartamente, case sau terenuri intravilane.

Beneficiarii trebuie obligați să depună declarații notariale anuale, iar contractele să fie reziliate de drept în cazul constatării unor declarații false.
Nicu 2025-09-07 12:11:13
Mi se pare incredibil că AFI tolerează asemenea situații. În blocul nostru locuiește un chiriaș care are deja mai multe locuințe cumpărate, venituri mari, mai multe mașini și, pe deasupra, ocupă și o funcție importantă. Pentru el, chiria aceasta nu valorează mai mult decât costul unei parcări, dar continuă să beneficieze de o locuință convenabilă destinată, în teorie, celor care chiar au nevoie. Nu putem vorbi de o persoană defavorizată, ci de cineva care își permite un trai confortabil. Și totuși, este tratat la fel ca noi, ceilalți chiriași, pentru care majorarea chiriei este o povară reală. Nu este corect ca AFI să închidă ochii la asemenea cazuri și să mențină contracte cu persoane privilegiate, în timp ce adevăratele cazuri sociale rămân pe lista de așteptare.
Cl 2025-09-07 12:17:10
Din 2011, o directoare din cadrul Primăriei Capitalei stă într-o locuință socială care aparține instituției. Și cu toate că în ultimii ani a avut venituri de peste 12.000 de lei pe lună, chiria pe care o achită e de numai 84 de lei.

Din păcate, în ciuda insistențelor Spotmedia.ro, instituția condusă de Nicușor Dan a refuzat să dea suficiente detalii cu privire la această situație. Dar ne-a transmis că, la inițiativa primarului general, a întocmit o comisie care analizează situația.
Ilie 2025-09-07 12:20:36
Patru angajaţi ai Primăriei Capitalei au primit locuinţe de la stat într-o şedinţă specială a CGMB.
.. 2025-09-08 06:16:11
Cu certitudine n are nev de casa sociala cel care va subinchiria ,concesiona, chiar si cu acodrul Afi,deci chiriasul Afi nu are nevoie de casa sociala in acest caz si se rezikiaza contractul ,De ce inserati aceste tampenii i cu subinchirierea si concesionare?. o aberatie! Deci din asta rezulta ca chiriasul nu aee nevoie de aceasta casa siciala si o poate concesiona unei pers.oare care poate sa aibe o situatie buna si deci nu s ar incadra vreodata la casa sociala data de primarie si astfel chiriasul face afaceri cu proorietatea primariei, si unde mai e si asa zisa protectie sociaka pt cei cu adevarat amarati ? Nu are nevoie,o preda ,se rexiliaza si se repartizeaza cui respecta si se incadreaza in lege ,e simpllu!!! Nu aveti de ce sa passtrati ,reintroduceti aceasta aberatie in contrac,Cine garanteaza respectarea legii protectiei sociale?Pe de alta parte ce certutudine aveti dvs ca se respecta contracul si va cere chiriasul acordul cand subinchiriaza sau concesioneaza? De ce sa faca ek asta!!?care e scooul???? Se stie cat de prost administreaza Afi aceste imobile..deci clar ca nu ar intreba sibar fi babuzuri , si cine le descoopra daca le administrati prost???? De ce mai tineti la Afi angsjati incomprtenti! Deci subinchirierea sau concesionarea trebuie eliminart!! Cine face asta nu are nevoie de casa sociaka,,se rezikiaza contactul si se face repartizarea cf legii de catre primarie cui indeplineste cond legale pt atribuire..nu sa le dati unora posibilitatea sa faca afaceri ilegale pe sparele si cu comoplicitatea dvs!!! Pe de alta parte n ar trebui sa le faceti contracte pe 5 ani,ci anua si cu reevaluarea conditiilor , sa vedeti daca mai indeplinesc conditiilre ca sa se mentina acele contracte de inchiriere..Poate dupa 1,2 ani nu mai sunt in aceeasi sit ,cand i s a atribuit casa sociala,,de ca sa mai stea in ea?Poate isi i a casa si o inchiriaza dar o tine si pe asta sa scoata un ban,etc ,sau ia pe numele altcyia, etc ,deci e prea mare periiada de 5 ami..treb urmarite anual,,cu dovezi ckare din care sa rezulte ca se incasreaza sa pastraze acesta casa sociala
Marina 2025-09-08 13:40:00
Bună ziua
Va rog sa va gândiți mai bine la mărirea chiriilor. Este foarte mult. De la 250 lei la 3100 lei. Este incredibil de mult. Aproape salariul meu. Nu o sa facem față la asa sume incredibile plătite în fiecare luna. Plus celelalte: întreținere, curent, gaze, etc. Va rog recalculati la o suma mai mica.
.. 2025-09-08 15:52:16
Da.cei care au ocupat abuziv o casa sociala si apoi i s a facut o fisa de calcul ..niciodata sa nu i dea dreptul sa benefixieze de o astfel de casa sociala..pt ca incurajati infractiunile de genul.. ca nu mai zic de inechitate erc.Pe de alata parte cei care au o casa socuala data de primarie ....un ex clar..li s aa dat un ap de 3 camere ...(Nu mai zic xa nu li s a rezikiat conteaxtul dar a si pkarit primaria la intretinere sute de mii de lei pt ei) , au ocupat ilegal alte case sociale.....cu neamul.lor...pai in astfel de cauze ar trebui sa i se rezilieze contractul de inchiriere.,ca o pedeapsa ca au sav aceasta infractiune de a patrunde fraudulos in alte imobile ale primarie...numai asa se vor potoli..sa stie xa un tara asta exista legi.
MI 2025-09-08 16:59:21
Locuirea sociala in ultimii 30 de ani nu s-a modificat nici in ceea ce priveste cresterea fondului de locuinte, nici in ceea ce priveste alocarea de fonduri pentru aducerea in conditii decente a locuintor existente in fondul locativ de stat, iar in ceea ce priveste sporirea gradului de confort este deja un aspect despre care nimeni nu vorbeste si nu va vorbi vreodata. Pentru astfel de locuinte unele chiar extrem de degradate si care nici pe departe nu se apropie de conditiile de satisfacere a exigentelor minimale asteapta de zeci de ani pe liste mii de persoane daca ne indreptam atentia catre capitala. Aceste persoane sunt cele asociate cu categoriile vulnerabile. Si ce credeti se elibereaza rar doar in cazul in care cineva trece in nefiinta! Desi contextul financiar national este unul dificil cresterea chiriilor nu ar face decat sa puna in dificultate chiriasii din aceste locuinte care nu vor mai putea sa suporte costurile chiriei si in final vor ajunge tot in grija statului prin dobandirea unui statut de asistat social. Politicile publice in speta prezentul proiect ar trebui sa fie fundamentate pe analize precise care sa vizeze:
1. Gradul de confort al locuintelor;
2. Proximitatea fata de unitatile medicale, unitatile de invatamant, statii si altele asemenea
3. Veniturile chiriasilor
4. Vulnerabilitatile cu care se confrunta chiriasii:starea de sanatate, incadrare in grad de handicap, tipul de familie (monoparentala cu unul sau mai multi copii), nevoi speciale ale unor membri de familie, apartenenta la situatii greu de depasit (victime ale violentei de orice fel).
Oare acest proiect se bazeaza pe o analiza de risc, oare cineva s-a deplasat pe teren sa colecteze datele referitoare la toti acei chiriasi care se vor afla in imposibilitate de plata? Oare acest proiect a fost redactat doar in birou fara ca cineva sa puna problema unor analize de impact? Oare a calculat cineva raportul lunar dintre o chirie la nivelul propus de proiect si sumele de bani pe care le plateste statul pentru o persoana pe care ar trebui sa o interneze in sistem rezidential ?
Vrem sa credem in voi care va considerati specialisti, scoliti la cele mai inalte standarde dar este inadmisibil ca masurile de crestere a nivelului de colectare sa vizeze programe care se adrezeaza categoriilor vulnerabile!!!
FRONTUL COMUN PENTRU DREPTUL LA LOCUIRE 2025-09-08 23:13:44
Înainte de a majora chiriile pentru locuințele convenabile, considerăm esențială realizarea unei analize de impact. Este necesar să se evalueze efectele reale asupra familiilor cu venituri reduse, asupra gradului de accesibilitate al fondului locativ public și asupra costurilor sociale generate de posibile restanțe și evacuări. Într-un oraș unde piața privată este deja inaccesibilă pentru mulți, creșterea chiriei accentuează inegalitatea și descurajează tocmai beneficiarii pentru care aceste locuințe există, fondul locativ public nu trebuie tratat ca sursă de profit.
M 2025-09-09 09:57:30
Da.,nu e normal sa li se dea dreptul sa subinchirieze sau sa concesioneze,pt ca e logic ca nu au nevoie de case sociale,deci subscriu la scoaterea acestei
aberatii.Si de asemenea cei care au case sociale date de primarie si isi permit sa ocupe abuziv altele...sa li se rezilieze si contactul pe care il detin ,ca sa se invete minte ca nu au niciun drept sa faca asta si e infractiune.Sa duca sa faca credite ca si joi..nu sa astepte pomeni..ca unora li se dau case din acestea (nu e o analiza amanuntita si corecta) si o duc mai bine decat noi,iar mukte se dau pe pile...de aia multi care au n- ar fi treb sa li se dea
Pisi 2025-09-09 10:15:52
Bună ziua ! Luați în calcul vă rog si persoanele (familiile) care au primit o locuință socială, dar ei nu mai locuiesc în acea casă de câțiva ani buni, ei fiind plecați din țară. Sunt astfel de cazuri, în sectorul 5. Au hotărât să plece de cel puțin 5 ani din țară, lăsând locuința goală, dr în același timp își achită utilitățile. Mai sunt categoria de persoane care lucrează fără contract de muncă (la negru), dar totuși lunar incasează sume enorme. Aceștia dacă vor aduce adeverință de la ANAF că nu realizează venituri, cât vor avea chiria? Pare că încurajați munca la negru. Cei care lucrează legal, vor avea de plătit sume destul de măricele la chirie, pe lângă cei care lucrează fără forme legale. Va fi o diferență enormă între ei.
DNA 2025-09-09 12:53:27
În urma verificărilor recente, au fost constatate numeroase situații de ocupare abuzivă a locuințelor convenabile, precum și neconcordanțe grave între suprafața prevăzută în contract și cea efectiv utilizată, aspecte evidențiate în fișele de calcul întocmite de serviciile de specialitate.

Deși asemenea probleme au fost relatate constant inclusiv în presă, Administrația Fondului Imobiliar nu a considerat necesar să efectueze controale reale. Se pare că, ani de zile, verificările au fost tratate ca o opțiune, nu ca o obligație legală, iar „tradiția” tolerării ocupării abuzive a devenit aproape o regulă de administrare.

În timp ce persoane cu venituri reduse așteaptă de ani de zile pe listele oficiale, în fondul locativ s-au perpetuat situații în care chiriașii nu mai îndeplinesc criteriile legale (dețin proprietăți, au venituri peste plafon sau folosesc suprafețe suplimentare fără titlu).

Pentru a corecta aceste derapaje și pentru a restabili încrederea în modul de gestionare a locuințelor convenabile, Consiliul [General/Local] decide că nu se aprobă prelungirea contractelor în cazurile în care s-au constatat ocupări abuzive ori discrepanțe între contract și fișele de calcul.

Totodată, se apreciază că verificarea prelungirilor de contract pentru persoanele vulnerabile trebuie realizată de instituții independente, precum DNA, întrucât corpul de control al PMB și-a demonstrat ineficiența și lipsa de credibilitate, fiind perceput ca profund corupt.
M 2025-09-09 15:26:23
Nu sunt de acord ca cei de la Primărie sa mărească atât de mult chiriile date de primărie (casa sociala )