Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiectul de dispoziție privind modificarea și completarea DPG nr. 1113/2023 privind organizarea, funcționarea și componența nominală a Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București, cu modificările și completările ulterioare
Comentarii
Camora 2025-09-15 09:42:56
Dispozitia Primarului General incalca legea si logica de bun simt! Cum poate fi o Comisie in subordinea Primarului General , cand din componenta ei fac parte salariati ai Politiei si Jandarmeriei ?? Se repeta cu obstinatie acest lucru , in textul supus dezbaterii , dar nimeni nu observa ca presedintele comisie este chiar Primarul General care conform articolelor mentionate este chiar in subordinea lui.(sic) ... De asemenea , avem o enormitate de prevedere care arata ca PG ul semneaza avizul in urma dezbaterii din comisie...Dumnezeule mare , acest aviz este cerut de Primar prin Certificatul de Urbanism , cu alte cuvinte el , PG ul , isi avizeaza propria cerinta ... Te doare capul! Se poate sa apara si un text care sa nu incalce legea si bunul simt???
BF 2025-09-15 11:56:44
In sfarsit dupa o lunga perioada de blocaje inutile, inexplicate, chiar abuzive din partea fostului PG care si a batut joc de toata lumea pare ca se intampla si lucruri bune.
Speram ca acesta sa fie un prim pas dintr o lunga serie de decizii pe care le asteptam sa curete nebunia ultimilor 4,5 ani.
GLY 2025-09-16 13:21:00
Bună ziua,
În sfârșit se pare ca atunci când cuiva îi pasa lucrurile se pot rezolva.
Felicitări pentru inițiativa deși trăim cu frica văzând în funcția de vicepreședinte al comisiei numele arh șef, cel mai mare blocaj municipal după fostul PG.
ZI BUNA
RC 2025-09-16 18:23:55
Felicitări!
După ani de blocaje primaria își face treaba in interesul cetățeanului.
In momentul de față departamentul de urbanism funcționează după propriile reguli si legi. Poate faceți ceva legat si de acest aspect ca sa poată vedea și cetățeanul de rând un pic de transparență.
O zi bună
Vic 2025-09-18 14:49:59
Din ce inteleg, oferiti Comisiei noi atributii, mai importante din punctul meu de vedere, in schimb, ea se va intruni mai rar. In consecinta, un aviz de la aceasta Comisie va dura de doua ori mai mult decat pana acum. Nu inteleg unde este eficientizarea primariei. In loc sa simplificati sistemul, Dvs. il complicati si mai mult.
Arhitect 2025-09-18 19:14:53
Prezentul Regulament intareste vorba ca daca vrei sa ingropi un proiect faci o comisie.
Astfel, nu este specificat in Regulament termenul de eliberare a avizului. Conform art.5 alin.1 indice 3 pct. iv din Legea nr.50/1990, potrivit cu care:
,,Autoritatile si institutiile publice si entitatile emitente de avize si acorduri au obligatia
analizarii documentatiilor depuse si eliberarii auizelor/acordurilor, cu sau fara conditii,
in maximum 15 zile de Ia data depunerii solicitarii eliberarii acestora de catre beneficiarul
documentatiei, cu urmatoarele exceptii: (iv) In cazul Autoritatii Aeronautice Civile
Romane, termenul este de maxim 30 de zile de Ia depunerea documentatiei."
La Art. 21 si 22 nu exista un termen de raspuns al DGUAT sau a altor directii/institutii catre care Comisia trimite adrese ...
La Art.23 se aminteste de modelul de transport gestionat de ADITPBI. Cine a facut acest model, cine l-a aprobat, cum este el actualizat si cata credibilitate are? Este el public? Ar trebui sa fie pentru ca proiectantii/beneficiarii sa se poata raporta la el si sa dimensioneze investitia in consecinta. Este acest model in corelatie cu PUG-ul si cu directiile de dezvoltare a Bucurestiului? Stabileste criterii de dezvoltare a infrastructurii ce trebuie facuta de administratia publica sau doar limitari pentru dezvoltari urbane?
Art. 25 Daca toate proiectele avizate se incarca in modelul de transport, cum se va face diferentierea intre cele care se implementeaza, adica se construiesc, si cele care raman doar pe hartie?
Art. 26 Cat dureaza aceasta testare in modelul de transport?
Art. 47 Este introdus ca termen Presedintele de comisie! Nu scrie nicaieri cum este ales si care este rolul lui.
Art. 51 Avizul are foarte multe semnaturi si este clar ca numai obtinerea lor dureaza cel putin 2 saptamani.

Cine raspunde pentru intarzierea peste 30 de zile a eliberarii avizului?
Cine raspunde pentru eliberarea unui aviz eronat?
Pe ce palier analizeaza DGUAT proiectele depuse (PUZ, PUD sau DTAC)? PUZ-urile sunt oricum depuse si analizate in DGUAT si de Comisia Tehnica de Urbanism iar la circulatii ajung in urma unui aviz semnat de Primarul General. PUD-urile in zonele protejate deasemenea. PUD-urile de la sectoare sunt analizate de Comisiile de urbanism de la sectoare si avizate de Arhitectii sefi. Aici este o incalecare a competentelor iar beneficiarul va fi prins intre doua opinii diferite cu multe consecinte.
Implicarea DGUAT in avizarea din punct de vedere al circulatiei este o aberatie care va duce la intarzieri si probabil la litigii.
Intrunirea la 2 saptamani a comisiei este mult prea rara. Trebuie de cel putin 2 ori pe saptamana!
Obligatia de depunere a documentatiei electronic este contrara legii !!!
Adauga un comentariu
Daca nu doriti sa apara numele Dvs. completati acest câmp. (dacă nu îl completați va fi folosit câmpul "Nume Prenume").