Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiectul de hotarare privind reglementarea programului orar de desfasurare a activitatilor de aprovizionare, de curierat si celor specifice de salubrizare pe teritoriul Municipiului Bucuresti
Comentarii
ONICA GEORGE 2025-10-14 08:58:45
Sunt într-un totul de acord!
Ca măsură suplimentară, duminica aș închide marile centre comerciale.
Introducerea camerelor de luat vederi la toate trecerile de pietoni nesemaforizate. Nu mai poți traversa trecerea de pietoni, deoarece nu se mai acordă prioritate, știind că nu vor fi sancționați. Dacă politia rutieră națională lipsește total in intersecții, la trecerile de pietoni, etc, poate reușiți să repartizați personal din poliția locală cu atribuții de circulație la toate trecerile de pietoni/ intersecțiile mari nesemaforizate.
Ca exemplu intersecția Strada Sibiu cu Bld 1 Mai din sectorul 6 București. Abia se traversează, culmea e că nu au nici un fel de empatie chiar dacă ești cu copilul de mână! S-a ajuns la un haos total!!!
Vă mulțumesc!
CD 2025-10-14 09:02:26
Fara suparare,dar aprovizionarea magazinelor mi se pare mai importanta decat un cetatean care nu se poata desparti de masina . In plus masura nu reduce poluarea cu nimic,iar in cativa ani nu va mai ajuta pt ca volumul de masini tot va creste. Mai repede investiti in transportul in comun :dedicati banda clara in toate zonele ,sanctionati smecherii care incalca regula, cresteti nr de autobuze /tramvaie ,micsorati timpii de asteptare si aglomeratie si aveti mai multe sanse ca oamenii sa lase masina acasa. Orice masura luata acum pt traficul masinilor personale in cativa ani nu va mai fii valabila.; volumul va creste constant
Andrei 2025-10-14 09:07:07
Blocajele si trafficul apar cand incepe scoala / facuotatea, veniți cu idei si soluții in direcția asta.
Catalina 2025-10-14 09:08:38
Consider că proiectul de restricționare a accesului pentru aprovizionare, curierat și salubrizare între orele 7–10 și 16–19 este o măsură profund greșită și cu efecte negative asupra funcționării orașului.

Aceste servicii nu reprezintă o sursă semnificativă a aglomerației, ci sunt activități esențiale pentru viața urbană. Blocarea lor în orele de vârf va duce la întârzieri majore, costuri suplimentare pentru companii și cetățeni, creșterea poluării (prin staționări și reluarea curselor în afara intervalelor permise) și perturbarea activităților economice.

Dacă scopul este reducerea traficului generat de cele 1.7 milioane de autoturisme din București, soluțiile reale sunt:
• investiții în transportul public eficient și curat;
• benzi dedicate și sincronizarea semafoarelor;
• parcări de tip „park & ride” la intrările în oraș;
• stimularea utilizării transportului alternativ (biciclete, car-sharing, transport electric);
• eșalonarea programului instituțiilor și școlilor pentru a dispersa vârfurile de trafic.

Rog administrația să renunțe la această propunere și să consulte specialiști în mobilitate urbană pentru soluții moderne, echilibrate și aplicabile. Un oraș nu se conduce prin restricții generale, ci prin planificare și dialog.
Claudiu 2025-10-14 09:18:03
Sunt de acord! Bravo
Bogdan 2025-10-14 09:18:15
DA! O masura ce trebuia luata cu multi ani in urma.
David 2025-10-14 09:20:49
Buna ziua,

Ca simpla sugestie dece nu preluati modelul belgian care functioneaza cu succes de 20 ani?

Preluarea deseurilor se face intre 04:00 si 07:00 sau dupa ora 22:00 in functie de zile si cartiere.
Tiberiu Popescu 2025-10-14 09:22:13
Stimati Membri ai Consiliului General al Municipiului București,

Salut propunerea de reglementare a programului de aprovizionare, deoarece reduce aglomerația în orele de vârf și contribuie la un trafic mai organizat, cu beneficii directe pentru pietoni, transport public și locuitori.

Totuşi, pentru ca efectele pozitive să fie maximizate și siguranța să fie crescută, propun suplimentar următoarea măsură:

> Recomandare: Mutarea trecerilor de pietoni cu minim 100 metri în zonele unde este permis virajul la dreapta (dacă semaforizarea este intermitentă) și, acolo unde este posibil, interzicerea virajului la stânga — astfel încât fluxul să fie redirecționat printr-o ocolire scurtă și să se circule doar înainte și la dreapta.



Argumente:

1. Reducerea conflictelor între pietoni și vehicule — mutând trecerile de pietoni mai departe de intersecție, scade probabilitatea ca un vehicul care virează sa surprindă pietonii.


2. Fluența traficului — eliminarea virajului stânga reduce blocajele în intersecții, evitând căutarea unui spațiu alunecos sau întârzierile.


3. Simplitate în semaforizare și semnalizare — o intersecție controlată doar pentru deplasare înainte și la dreapta este mai simplu de gestionat, cu timpi de semafor mai predictibili.


4. Ocolire minoră, impact major — modificările propuse nu implică investiții mari în infrastructură, ci doar relocarea semnalului și semnalizarea corespunzătoare.



Aceste măsuri (program aprovizionare + mutare treceri + restricții de viraj) se pot completa reciproc și pot duce la un trafic mai sigur și mai fluid.
Medicinapepaine 2025-10-14 09:30:26
Pentru reducerea poluarii (dpdv al traficului de masini) si a traficului in general, nu cred ca este nevoie sa venim cu solutii noi, ci doar sa luam solutiile deja gasite in alte capitale europene si sa le adapatam si aplicam la circulatia din Bucuresti.
- Pentru reducerea poluarii: taxa de oras substantiala / interzicere pentru autovehiculele poluante, diesel <euro 6; benzina <euro 5, aplicata in cea mai mare parte a orasului unde nu exista spatii verzi; Interzicerea camioanelor de mare tonaj din Bucuresti; benzi speciale pentru biciclete pe toate bulevardele, soselele, strazile care au demarcate sensurile si parcari pentru biciclete la fiecare colt de bloc;
- Benzi speciale pentru autobuze pe toate arterele pe care circula; Repararea si infiintarea de noi linii de tramvai (aici lucrati, e bine); ridicarea tuturor masinilor parcate in zonele cu stationarea/oprirea interzisa de pe bulevarde, sosele, strazi cu 2 benzi pe sens; Camere de supraveghere si amendare pentru cei care merg/parcheaza/stationeaza pe benzile speciale de autobuz, biciclete, tramvai; companie de inchiriere biciclete a primarieri, cu abonament integrat bicicleta-autobuz-metrou.
Nicku 2025-10-14 09:40:59
Salut,
de ce dureaza atat de mult sa luati o decizie atat de clara, miscati-va mai repede, cu aplicabilitate de la 1 Ianuarie pentru a avea timp ca firmele sa reactioneze si votam DA aceasta modificare.
Repede pana nu plecati din proviziorat.
Nicu
Musa 2025-10-14 09:48:12
Sunt de acord
Zglimbea Daniel 2025-10-14 10:01:14
Consider ca aceasta masura va avea un impact negativ atat asupra vietii bucurestenilor, cat si asupra traficului pe care incearca sa il decongestioneze. "Solutiile" care promoveaza transportul cu masina personala nu fac decat sa genereze mai mult trafic pe termen lung. Astfel, in opinia mea, tocmai traficul masinilor personale ar trebui restrictionat/descurajat pe anumite tronsoane sau la anumite ore, pentru a pastra doar traficul absolut necesar, cum este cel de aprovizionare/de curierat.
Marius 2025-10-14 10:03:24
Pe lângă propunerile dumneavoastră, cu care sunt de acord pentru ca reprezintă o soluție de implementare în termen scurt, vă las și eu o serie de sugestii pentru fluidizarea traficului în București:

• Sincronizarea semafoarelor în funcție de flux,
• Benzi reversibile în orele de vârf pe axele majore,
• Intersecții reconfigurate,
• Integrare tarifară completă între STB, Metrorex și trenurile metropolitane,
• Reducerea parcărilor stradale centrale pentru a descuraja blocarea benzilor,
• Rețea coerentă de piste de biciclete (nu bucăți rupte, ci trasee continue între cartiere și centru),
• Sisteme de bike/scooter sharing integrate cu transportul public,
• Sistem centralizat de management al traficului (camere, senzori, AI pentru reglarea semafoarelor în timp real),
• Aplicație unificată pentru transportul urban (rute multimodale, timp real, plăți integrate),
• Monitorizarea fluxurilor de trafic cu Waze/Google Maps pentru decizii operative zilnice,
• Dezvoltarea policentrică a orașului – reducerea nevoii de deplasare către centru prin relocarea serviciilor, birourilor și centrelor comerciale în cartiere,
• Conectarea trenului metropolitan (Otopeni – Gara de Nord – Progresul – Berceni etc.),
• Efectuarea lucrărilor de mentenanță și infrastructură (intervenții semafoare, guri de calale, rețele etc) pe timp de noapte,
• Amenzi, amenzi, amenzi...!!!

Toate bune!
Adrian 2025-10-14 10:04:11
Sunt foarte multe afaceri care depind de livrări dimineata!!
Marfa trebuie sa ajungă cât mai proaspătă la clienți.
O idee greșită.
Valentin 2025-10-14 10:07:22
Sunt perfect de acord cu aceasta masura!
DB 2025-10-14 10:15:22
Sunt de acord cu aceasta masura
Robert 2025-10-14 10:32:44
Foarte bună această propunere. Aștept să o văd implementată.
Ciprian 2025-10-14 10:37:19
Desi nu voi fi afectat, lucrand de acasa in domeniul meu, consider ca e o mare NEDREPTATE pentru cei care muncesc cel mai intens in acele intervale orare (in special livratorii). Mutarea acestor servicii noaptea, ori partial pe timpul noptii, ar aduce costuri suplimentare (salariul fiind unul mai mare pt ore de noapte).

De asemenea, pare un extrem de mare deranj pentru un numar infim de masini raportat la traficul general.

Pare ca cei ce propun asemenea aberatii nu prea au experienta traficului din Bucuresti.

Va provoc sa iesiti pe marile bulevarde la orele de varf si sa-mi spuneti cate masini de la salubritate, livratori (si ce ati mai pus acolo) vedeti, si care e procentul raportat la nr total. Probabil spre 1%. Traficul e format din masini personale si e cauza unui numar mare de masini personale ce tranziteaza cartierele Bucurestiului in acelasi timp.

Aceasta masura nu doar ca nu ar ajuta si ar incurca anumite servicii, dar duce la banuiala ca cineva vrea "sa se faca ca munceste".

Va indemn sa gasiti solutii reale, daca aveti. Daca nu, cel putin nu ingreunati viata unor oameni.

Mai bine continuati strategia mandatului anterior si accelerati-o acolo unde se poate. Puneti accentul pe impunerea legii, curatarea benzii unice, amenzi pt parcat aiurea si folosirea benzilor unice de catre auto personale, imbunatatirea transportului si cresterea frecventei acestuia, Velo, etc.
Coridi 2025-10-14 10:38:31
Ideea este foarte buna si usor aplicabila.
Laura 2025-10-14 10:40:15
In zonele rezidentiale a muta masinile de gunoi noaptea inseamna ca niciodata ,nimeni nu mai sta cateva ore cu geamul deschis noaptea. Galagia masinilor de gunoi este ceva infernal, mirosul nu mai spun si daca as mai adauga volumul si volcabularul muncitorilor care nu se aud de masina care toaca si invarte pubele...e ceva de vis, mai ales vara!
Motivati in propunerea dvs orase care au interzis , insa in centru aceste servicii in intervale orare. Ganditi in Bucuresti galagia dintre blocuri, noaptea!!!!!! Avem si noi dreptul la odihna si aer.
Bobo 2025-10-14 10:42:31
Da
Este o masura de normalitate!
/ 2025-10-14 10:46:25
Scolile de soferi,intai sa faca ore in alte parti si apoi sa intre cu cursantii in oras! Este BIDI TRANS si alții,pe soseaua Alexandriei,tot traficul este blocat in sector 5 din cauza cursantilor incepatori! VA ROG SA VERIFICATI
Intersectia Aeriană Răzoare Ghencea 13 septembrie,un vacarm! Ce cauta agentii de la Poliția Locala,platiti din banii mei si ai vostrii in intersectii? Le-am dat competente gardienilor publici ca vor unii primari aparat de paza si control? Am inebunit? DESFIINTATI POLITIA LOCALA,AU SALARIUL CA SOȚIA MEA MEDIC DE 35 DE ANI,CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA?????Toate intersectiile in sector 5 sunt praf,nu stiu sa gestioneze trafic! Semafoare țin 7 secunde ,15 secunde,30 secunde,ce este bataia asta de joc! O mizerie ,o bataie de joc la adresa mea si a tuturor celor care aduc plus valoare societații! Faceți ce trebuie,pentru ce ati fost pusi sa faceti,fisa postului!
Razvan 2025-10-14 10:48:25
O masura excelenta, luati in considerare si comunicarea cu CFR de a nu mai permite "marfarelor" ca in acele intervale orare sa nu mai blocheze intrarea/iesirea in oras. (ex. Petricani)
Nu 2025-10-14 11:00:12
De acord, aprovizionarile se fac oricum pana in ora 07 cand majoritatea magazinelor deschid
Alexandru 2025-10-14 11:07:52
Sunt de acord cu exceptia Curierilor. Un curier cand livreaza 100 pachete scuteste 80 - 100 de masini de pe drumuri.
Lasati Curierii sa circule si astfel nu mai circulam noi dupa pachete.
A 2025-10-14 11:22:30
Primăria generală TREBUIE să ofere soluții reale, nu RESTRICȚII!!!!! Puneți în practică parcările de la intrările principale în capitală, fluidizați traficul prin desființarea semafoarelor inutile (care apar ca ciupercile după ploaie) și faceți ceva cu îmbunătățirea transportului public în comun!!! Din pix este foarte simplu să introduci măsuri aberante, care nu vor avea nici un efect util pentru oraș sau cetățeni!!! Aceste măsuri ar putea foarte bine să fie completate cu obținerea de autorizații pentru șantierele create fără cap și menținute perioade îndelungate fără finanțare....care obturează multe artere intens circulate din București!!!!!
Octavian 2025-10-14 11:27:01
Buna ziua
Traficul nu este aglomerat din cauza masinilor utilitare de aprovizionare sau curierat. Dati drumul transportului in comun civilizat si veti vedea efectul. Stabiliti zone de stationare speciale (locuri marcate cu X) pentru masinile de aprovizionare pe care daca se parcheaza sa se suporte platirea unei amenzi consistente. Actuala situatie economica a Romaniei nu permite reducerea activitatii companiilor private care contribuie masiv la buget. O masina de aprovizionare poate scuti deplasarea, poate, a 10 masini personale pentru acelasi scop.
Soso 2025-10-14 11:33:21
De acord. Luati exemplul Belgiei si altor tari unde serviciul de salubritate functioneaza in afara orelor de program ale populatiei.
Dragos 2025-10-14 11:35:41
Suplimentar acestor masuri recomand amenajarea unor spatii speciale pentru aprovizionare acolo unde este cazul. Dau ca exemplu Calea Victoriei unde in prezent toate dubele de aprovizionare ocupa pista de biciclete sau integral o banda de circulatie. Se pot amenaja 2-3 locuri de stationare pe stradutele adiacente unde soferii pot descarca marfa fara a incomoda traficul.
De asemenea, o astfel de masura de interzicere a traficului este destul de greu de implementat/controlat fara operationalizarea unor camere de luat vederi care sa constate contraventia.
Sami 2025-10-14 11:59:00
Cum se va aplica legea? adica cum va veti asigura ca acele masini de marfa nu intra in intervalul respectiv? si ce se intampla daca totusi intra? cine sta sa ii prinda, sa ii opreasca, avertizeze, amendeze, etc. V-ati consultat cu companiile? marile lanturi de aprovizionare, marii retaileri, mall-uri, supermarketuri, magazine mici?

Inteleg ca incercati sa rezolvati problema traficului, asta poate fi o masura, cred ca mai putem gasi si alte 10 masuri. Sa ne inspiram putin din tari cu apa mai calda, de acolo e liniste si masinile merg cu 30-40km/h si e suficient ca sa se descurce in trafic, iar la noi nu ma pot odihni ca imi urla motocicletele in cap noaptea ii dau blana 100 km/h pe marile bulevarde si nimeni nu ia masuri.
Cip 2025-10-14 12:02:04
Da, de acord, faceti un test de 3 luni, luati masuratori: nr de masini, calitate aer si cat timp petrecem in trafic comparat cu perioada precedenta si ne convingem cat de utila e sau nu masura. Totodata, cum ramane cu toate masinile de car sharing sau cei care nu isi inmatriculeaza masinile in Bucuresti si Ilfov( unde locuiesc de fapt) dar prefera sa le inmatriculeze si efectiv sa plateasca taxe in alte judete? Cum e corect fata de noi, ceilalti, constiinciosi care aducem banii la primariile noastre de sector? Haideti, mai multe tramvaie, autobuze, linii de metrou si la cat mai putine masini( nu de alta dar ne inbolnavim cu totii). Succes!
Magda 2025-10-14 12:13:37
Sunt de acord cu orele pentru salubrizare si aprovizionare, ei oricum având un program decalat față de majoritate, dar luati in considerare ca dintr-o tură de 12 ore, un curier este blocat 6. Dumneavoastră, oricăruia, v-ar conveni sa aveți jumătate de program restricționat? Nu vor mai veni curierii la timp cu livrările, dar vor merge oamenii după colete, câte o persoana in masina...
Astept cu interes un program bine structurat pentru taxarea mașinilor din afara zonei B-IF. Atunci veți vedea îmbunătățiri. Cu efecte si pentru cei care locuiesc in B, dar au mașinile înmatriculate in alta judet.
Daniel 2025-10-14 12:23:09
Blocam oamenii care chiar fac ceva productiv ca sa se plimbe parintii cu masinile aiurea prin Bucuresti. BRAVO!
Tavi 2025-10-14 12:48:35
Da, este extraordinar sa nu mai blocam străzile înguste la ora 8 dimineața pt gunoi. Legat de curierat, daca se parchează neregulamentar, politia trebuie sa aplice legile actuale. Sunt industrii care au nevoie de produse aduse de către curieri. Toate clădirile trebuie sa aibă locuri de parcare pt opriri scurte.
Ce ne facem cu instructajul pt Scoala de șoferi si examene? Nu văd nimic de genul acesta specificat. Sunt bulevarde întregi pe care se merge cu 20 la ora, fix in orele de aglomerație.
Tot in aceasta zona, de ce se primii metrii la volan, se fac direct pe străzile unei capitale europene?
ValiP 2025-10-14 13:00:40
Cea mai mare prostie posibila!
Voi aveti idee cate colete trebuie sa livreze un curier zilnic, mai ales de Black Friday?
Cum credeti ca, daca le reduceti programul de circulatie cu 6 ore, o sa mai fie posibil sa-si faca treaba?
Si clientii sa se scoale noaptea, ca sa le primeasca? Iar firmele?
Traiti intr-o bula paralela cu realitatea!
In ce oras din lumea asta au interzis curierii intre anumite ore?
Voi vreti sa falimentati Bucurestiul in numele traficului?
Interzicand cateva mii de masini esentiale pentru economia capitalei?
Andrei 2025-10-14 13:26:02
Cum sa luati o masura asa importanta fara studiu de impact si fara testare pe zone mai mici in prealabil?!? Ne-am obisnuit sa se ia masuri cu impact major numai dupa interesul de moment al politicienilor, cu superficialitate, si apoi... fie ce-o fi, vom vedea. Deși intenția de a reduce traficul la orele de vârf este corectă, implementarea acestei măsuri fără infrastructură alternativă și fără un sistem clar de derogări poate bloca activități esențiale pentru oraș. Majoritatea livrărilor pentru magazine, restaurante, farmacii, spitale și instituții au loc tocmai în aceste intervale. Interzicerea generală a accesului fără excepții clare și fără un mecanism digital simplu pentru obținerea permiselor speciale va afecta grav lanțurile de aprovizionare și va genera costuri suplimentare pentru mii de firme și șoferi.
În marile orașe europene care au aplicat măsuri similare (Londra, Barcelona, Viena), acestea au fost precedate de consultări publice extinse, studii de impact și perioade pilot limitate ca zonă. De asemenea, s-au creat centre logistice de transbordare și s-au introdus stimulente pentru livrările nocturne sau vehiculele electrice.
Solicit ca Primăria Municipiului București să amâne adoptarea proiectului în forma actuală și să organizeze o consultare reală cu reprezentanții sectorului logistic, de curierat, retail și salubritate. O variantă echilibrată ar putea fi aplicarea inițială doar în anumite zone centrale, cu permise digitale și o perioadă de testare de minimum 6 luni, urmată de evaluarea efectelor reale asupra traficului și activității economice.
Această măsură, în forma actuală, riscă să creeze mai multe probleme decât rezolvă.
Vreti solutii reale pentru trafic?
- Conditionati inscrierea copiilor, la scolile generale macar, de locuirea lor in acea zona, care sa fie cu dovezi serioase, nu cu preluare in spatiu de catre terti. Trebuie evitat ca fiecare sa isi inscrie copiii la ce scoala doreste.
- Faceti audit serios cu specialisti expertizati in mobilitate urbana. La prima vedere: benzile sunt trasate execrabil in multe zone (fara gandire de fluenta a traficului). Abaterile nu se penalizeaza cum ar fi normal, automat cu camere fixe, ... si cate si mai cate, dar astea sunt simple si la mintea oricui, dar... da, mai greu de implementat.
Da, este simplu de mers pe calea scurta si populista, dar hai totusi sa facem ce trebuie, sau sa lasam pe cineva care stie / poate / vrea sa faca asta.
Alx 2025-10-14 13:26:05
Initiativa de a fluidiza traficul este una binevenita, solutia insa nu consider ca este cea mai buna din mai multe motive:
- vedem ca traficul se fluidizeaza in timpul vacantelor ( cu siguranta nu pleaca toti in acelasi timp in vacanta ) deci nu curieri sunt problema

- o astfel de masura propusa de dvs ar putea duce la aprovizionarea pe timpul noptii, solutie nedorita, o experimentez deja avand un magazin non-stop la parterul blocului, zgomotul produs de acestia este extrem de deranjant iar efectele in lipsa unei odihne adecvate incep sa se resimta. Cred ca este esential sa ne putem odihnii corespunzator

- poate o idee este ca de ex la fiecare scara de bloc sa existe un spatiul marcat care sa nu fie ocupat de masini parcate, acest spatiu insa sa poata sa fie folosit de toti care au nevoie de ex sa descarce/incarce, este foarte folositor sa poti parca masina in fata scarii sa descarci/incarci mobila/cumparaturi etc. In acelasi timp acest spatiu poate sa fie folosit de taxi cand ridica pasagerii sau de ambulante/politie cand intervin , cred ca ar usura viata tuturor stiind ca exista la fiecare bloc cate un astfel de spatiu unde poti stationa pe o perioada limitata ( 15 - 30 min ). Astfel nu blochezi banda de mers , nu iti faci probleme unde poti lasa masina cand ajungi la destinatie, nu stai sa cauti loc de parcare invartindu-te pe stradute

Multumesc
Midnightcarrier 2025-10-14 13:26:31
Da, este o masura normala. Pe langa asta poate va ganditi de 3 ori cand acordati autorizatii hyper marketurilor in interiorul orasului, cauza reducerii pietelor si a magazinelor mici. In acelasi timp, asa cum a mai fost metionat aici, reorganizarea intersectiilor si reducerea virajelor de stanga ar ajuta mult traficul.
TaxaUrbanaAglomerare 2025-10-14 13:28:11
Parerea mea e ca ar trebui introdusa o taxa pentru fiecare companie care isi cheama angajatii la birou sa faca ce ar putea face si acasa. Taxa de aglomerare urbana am putea sa ii spunem si sa fie de ex. de 200RON/angajat/luna. Va trebui sa fie platita de angajator pentru fiecare angajat care nu este esential sa fie la birou. Se vor face exceptii pe coduri COR pentru soferi, manipulanti, muncitori in constructii, directori, amantele directorilor, etc. Aceasta taxa trebuie sa fie suficient de mare incat compania sa prefere sa lase angajatii sa faca telemunca, astfel scazand efectiv numarul oamenilor de pe strada (masina, metrou, STB, trotuare). Cred ca toata lumea ar avea de castigat. In rest, orice taxa ati pune in carca cetatenilor , aglomeratia nu va scadea ci vor plati in continuare taxa si vor scoate masina din parcare pentru ca trebuie sa ajunga la munca. Eu zic ca o asemenea taxa ar putea scadea cu minim 30% oamenii de pe strada in orele aglomerate.
Laurențiu 2025-10-14 13:58:55
Mai bine faceți Park n Ride la fiecare intrare principală, în special pe A3, A2, A1, DN1, șos Giurgiului. Pe A3 prelungire metrou Pipera cu park n ride la suprafață, descărcare directă în park n ride de pe autostradă. Pe DN1 un park n ride la Otopeni legat cu viitoarea linie de metrou + STB și încă unu aproape de Băneasa pentru cei din cartierele rezidențiale.
Alexandru 2025-10-14 13:59:10
În atenția domnului primar general interimar Stelian Bujduveanu,

Acest proiect reprezintă, în esență, preluarea fostei propuneri privind reglementarea programului de aprovizionare cu mărfuri a agenților economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul municipiului București, lansat în dezbatere publică în data de 06.12.2023.
Ulterior întâlnirii dumneavoastră cu reprezentanții marilor comercianți, ați suspendat/amânat implementarea proiectului, ca urmare a problemelor de implementare discutate.
Astfel, având în vedere reluarea insistentă de reglementare a unui asemenea program, trebuie reluate și argumentele expuse la vechiul proiect, care justifică RESPINGEREA sa, cel puțin sub aspectul aprovizionării și al activității de curierat.

• Pe fondul propunerii, se ridică următoarele întrebări care, aparent, nu au fost avute în vedere:
- Art. 1 din cuprinsul proiectului de hotărâre prevede interzicerea inclusiv a „staționării” autovehiculelor destinate aprovizionării cu marfă. Nu cred că această prevedere a trecut de vreun filtru de logică elementară, în condițiile în care un autovehicul, dacă nu se află în circulație, acesta staționează, în sensul dispozițiilor art. 63 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Ar trebui ca acel autovehicul să se dematerializeze automat în intervalul indicat?
- Proiectul de hotărâre nu respectă condițiile esențiale de legalitate a unui act normativ (și nici doctrina liberală, de altfel), cât timp au fost incluse în mod global toate categoriile de furnizori care fac aprovizionarea, indiferent de obiectul de activitate sau de dimensiunea activității economice.
- Posibilitatea curierilor de a livra colete la intervale convenabile pentru destinatari ar fi limitată/eliminată, fapt care ar genera, în consecință, mai mult trafic, cât timp este nevoie de o nouă deplasare a autovehiculelor personale pentru preluarea coletelor. Activitatea curierilor scutește deplasările non-esențiale din timpul zilei, fapt ce permite organizarea optimă a programului fiecărui destinatar din mun. București, inclusiv în timpul orelor de vârf propuse.
- Această măsură afectează tot lanțul de aprovizionare și producție al întreprinderilor, fiind afectată capacitatea acestora de a livra produse imediat perisabile sau care sunt comandate în intervalul din proiectul de hotărâre, fapt care conduce la dereglarea în cascadă a realizării obligațiilor contractuale cu furnizori sau clienți.
- În calitate de primar general interimar, intenționați să implementați o măsură care va produce consecințe juridice dincolo de momentul încetării situației de interimat, odată cu alegerea democratică a unui primar general ce va implementa propria viziune în baza mandatului acordat de locuitorii municipiului București. Acest proiect ar fi trebuit propus de către un edil ales, care are legitimarea politică să adopte astfel de măsuri, nu de o persoană care ocupă temporar această funcție.
- Eliminarea autovehiculelor pentru aprovizionare și curierat în intervalul respectiv nu elimină permanent participarea acestora la trafic, ci îl restricționează la orele permise în afara perioadelor de vârf. Or, acest lucru ar putea conduce, implicit, la crearea unor noi ore de vârf de trafic, prelungind artificial factorul negativ generator al congestiei din mun. București.
- Toți furnizorii și curierii activi pe piață, inclusiv din afara mun. București, au posibilitatea de a asigura aprovizionarea în afara intervalului indicat? Dacă nu, unde ar trebui ca aceste autovehicule să se afle înainte de a putea pătrunde în mun. București?
- Spațiile comerciale care beneficiază de spațiu propriu dedicat aprovizionării nu mai pot utiliza acest spațiu în intervalul respectiv (în condițiile în care nu este împiedicat în niciun fel traficul rutier)?
- Cum vor fi acoperite costurile suplimentare generate de aceste norme necompetitive și care va fi impactul pe termen lung asupra traficului rutier și asupra economiei locale, cât timp agenții economici din regiunile învecinate mun. București nu vor fi supuse unei interdicții asemănătoare?
- Întreprinderile mici, de „cartier”, cu 1-2 angajați, ar trebui să angajeze personal sau să îl plătească suplimentar pe cel existent astfel încât să rămână peste programul obișnuit pentru realizarea aprovizionării? Cum va fi acoperită această nevoie de resursă umană?
- Incapacitatea administrației locale de a ameliora situația traficului rutier din București NU trebuie să fie suportată de către micile întreprinderi care fac aprovizionarea în intervalul obișnuit de funcționare din timpul zilei.

• Referitor la forma propunerii:
- Prin așa-zisul raport „de specialitate” nu au fost indicat niciun studiu de trafic, nici măcar minime date statistice, obiective, care să justifice propunerea - zonele în care aprovizionarea afectează traficul rutier pe timpul zilei, menționarea diferențiată a tipurilor de autovehicule utilizate în aprovizionare și efectul pe care îl au acestea supra traficului etc, ci este făcută trimitere generală la cauzele care ar fi generat necesitatea reglementării, reprezentând simple supoziții nesusținute. Afirmația domnului primar general interimar referitoare la creșterea numărului de autovehicule cu peste 40%, ajungând astăzi la peste 1,7 milioane de autovehicule, nu a fost indicată sau probată în vreun fel în acest proiect.
- Sintagma „desfășurate pe raza municipiului București” nu descrie sau definește suficient zonele în care este aplicabilă interzicerea propusă – este destinată autovehiculelor aflate numai pe drumurile publice, sau și celor care se află în circulație sau staționare pe terenuri proprietate publică sau privată?
- În completarea excepțiilor prevăzute de art. 2 din proiect, este necesară includerea acelor autovehicule de transport care se deplasează la agenți economici ce beneficiază de spațiu propriu de aprovizionare sau care, prin activitatea de aprovizionare, nu perturbă în vreun fel traficul rutier, aspect apreciat la fața locului de către organele de control, în baza foii de parcurs.
- Art. 4 prevede faptul că sancțiunile contravenționale vor fi aplicabile de către agenții constatatori din direcțiile de poliție locală. Cum este posibilă aplicarea unei contravenții aparent „rutiere” de către aceștia, cât timp prin OUG nr. 195/2002 (act normativ superior) nu există această posibilitate?
- Cât timp este afectată în principal latura economică a agenților economici, este obligatorie solicitarea punctului de vedere al Direcției economice din cadrul Primăriei Mun. București.

În speranța că încă există o minimă voință politică de a proteja IMM-urile care funcționează pe raza mun. București, se impune REANALIZAREA, cu diligența și seriozitatea care se cuvin conducerii unei capitale europene, oportunității reglementării în acest fel a programului de aprovizionare.
Arsenie Boca Juniors 2025-10-14 14:02:46
O masura foarte buna! Felicitari pentru initiativa! La articolul 4, amenda este prea mica. Amenda minima sa fie macar 5.000 lei, ideal ar fi 10.000 lei
ada 2025-10-14 14:22:45
mie mi se pare absolut aberanta ideea asta ...comertul online e in floare si voi vreti sa reduceti programul de livrare al coletelor de catre curieri? pentru ca mi se pare aberant sa muti programul curierilor dupa ora 19 - o sa stau ca huhurezul sa vina curieul la miezul noptii???; v-ati gindit ce inseamna pentru locatarii blocurilor cu magazine la parter aprovizionare pe timpul noptii??? mai mult, cine va plati ore de noapte respectivilor angajati??? salubrizarea orasului ati vrea cumva sa o faceti tot noaptea? pentru ca in mod sigur nu este suficient sa maturi doar intre 10 si 16; de ce aprobati inscrierea copiilor de scoala primara la scoli care nu sint in zona in care locuiesc??? daca nu ar avea de traversat orasul, nu ar fi nevoie sa-i duca parintii cu masinile la scoala; dezvoltati reteaua STB si faceti-o mai sigura, astfel incat sa poate fi folosita si de copiii care se duc la scoala; ati dat exemplu alte orase din Romania, doar ca fix in exemplele dvs aceste limitari nu sint pentru intregul oras, ci pentru zonele pietonale sau pentru zonele centrale istorice eventual...asa ca de ce vreti la Bucuresti sa aplicati in tot orasul?
Alex I 2025-10-14 14:37:55
O masura binevenita, caci este aplicata si in alte capitale si orase mari europene.
Pe langa aceasta, puneti la punct transportul in comun, benzile speciale chiar sa fie doar pentru autobuze si taxi-uri. Este uimitor numarul de masini care le folosesc zilnic, fara ca soferii acestora sa sufere consecinte. Puneti politia rutiera sa stea zilnic si sa dea amenzi. Numai asa ne potolim.
Ar fi benefic sa propuneti o solutie si pentru aglomeratia formata in jurul scolilor. Stiu ca daca ar fi dupa noi, parintii, ne-am duce copiii cu masina fix pana in clasa, dar nu este normal. Lucrati cu primariile de sector si faceti un proiect de transport scolar, la nivel de Bucuresti. Ecosta finantari pentru astfel de intiative. Ca parinte, as fi chiat dispus sa platesc o suma lunara pentru transport asigurat.
Anonim 2025-10-14 14:40:23
Cel puțin prevederile pentru partea de aprovizionare şi curierat vor avea un impact major asupra economiei şi a prețurilor acestor servicii. A fost studiat acest impact? Problema majoră pare să fie autoturismul personal, dezvoltările lente ale transportului public şi velo, migrația la şcoli mult prea depărtate de domiciliu, transportul copiilor la şcoală majoritar cu autoturisme personale (din confort sau lipsa alternativelor sigure), lipsa infrastructurii publice în cartierele noi, etc. Nu cred că serviciile de care avem nevoie cu toții trebuie să sufere. Aceste prevederi vor creea un haos logistic fără să rezolve problemele de fond.
Ionut 2025-10-14 14:40:42
De acord.
Logistician cu logica 2025-10-14 15:35:33
Ma intreb daca domnul primar interimar a facut o simpla propunere populista negandita prea mult (sa mai fraiereasca niste oameni creduli) sau a facut un studiu de impact bine documentat? A avut cumva discutii cu companiile de logistica care fac aprovizionarea in Bucuresti? S-a interesat care ar fi impactul asupra preturilor acestor produse? Pentru ca aprovizionarea in intervale fixe, ori foarte devreme dimineata, ori foarte tarziu seara, ori noaptea vine la pachet cu cresteri de costuri logistice, cresteri de cost care apoi se vor aplica in pretul final al produselor.
Solutiile pentru rezolvarea problemelor in trafic nu constau in aplicarea de restrictii pentru masinile de aprovizionare. Ar trebui redus numarul de autoturisme in trafic prin taxarea accesului in anumite zone, prin cresterea calitatii si volumului transportului public (aici poare ar fi bine ca domnul primar interimar sa-si faca un target din infiintarea zonei metropolitane Bucuresti astfel incat sa avem linii continue de autobuz electric/tramvai/metrou din Bragadiru pana in centru, de exemplu!), implementarea de solutii alternative de transport (piste de biciclete din centrul Bucurestiului pana in toate cartierele acestuia dar si pana in orasele/comunele satelit), etc.. Nu mai spun ca mare parte din banii necesari implementarii acestor solutii ar putea fii obtinuti de la UE.
Ioana 2025-10-14 15:56:43
În acest moment, orele de liniște nu sunt respectate. Mașinile de salubrizare și de curățenie ale PS5 ne terorizează de la 5.30 pe timpul verii și la orice ore vor ei în weekenduri, într-un oraș care suferă deja de o poluare fonică enormă. Daca veți adopta interdicția ca ele să nu mai poată colecta după ora 7, acest lucru va duce la poluare fonică și mai mare. Poluarea asta ne îmbolnăvește și ne face stresați.
Mi se pare mai util să se descurajeze deplasarea cu mașini personale. Nu mașinile de salubrizare și furnizorii sunt problema în oraș și nici problema în trafic. Una dintre problemele din trafic este aceea că transportul public este groaznic la orele de vârf, iar șoferii și vatmanii de pe STB au atitudini extrem de nepotrivite, unora chiar ar trebui să li se desfacă contractele de muncă. Nu fac stațiile, nu le permit oamenilor să urce / coboare, mai ales celor care se deplasează cu dificultate, conduc agresiv, vorbesc urât, etc.
Sandu Stefan 2025-10-14 15:59:20
In Bucuresti sunt foarte multi cetateni care detin doua, trei sau chiar mai multe autoturisme . Sunt cazuri in care la un apartament cu doua persoane sunt trei, patru masini. Propun impozitarea cu 50% a celei de a doua masini, cu 100% a celei de a treia , s.a.m.d. In plus impozitarea suplimentara in functie de gradul de poluare.
Ivan 2025-10-14 16:03:11
NU sunt de acord! Congestia traficului nu vine de aici si stiti foarte bine asta! Cum ne explicam atunci, ca in timpul vacantelor scolare, traficul este mult mai lejer? Salubrizarea nu orasului nu se poate efectua noaptea, in totalitate si nici curieratul/aprovizionarea magazinelor. Cum vor mai dormi oamenii care locuiesc in blocuri cu spatii comerciale la parter? E o masura care avantajeaza si incurajeaza mai multe masini personale pe strazi in defavoarea business-urilor. Plus ca lucratorii de noapte vor trebui remunerati dublu, lucru care se va regasi in pretul serviciilor.
ANONIM 2025-10-14 16:12:38
de acord .dupa ce ca pt 3 statii de stb faci 25 minute mai gasesti si o masina de gunoi,ba 1 ridesharing pierdut in capitala.Am ajuns sa merg ipe jos in acelasi ritm cu stb ,Faceti ceva urgent pt fluidizare,nu i posibil banda speciala stb sa mearga oricine,amenda (dar amenda sa il doara )Faceti ceva si cu ridesharingul din alte orase,la un semafor din 30 masini 20 sunt ridesharing si din alte orase,nu fluidizam asa,sa invatam sa mai mergem si pe jos,sunt parintii care ar fi in stare sa ii duca copiii pana pe scarile scolii,
Adrian 2025-10-14 16:14:12
Nu sunt de acord cu interzicerea masinilor de curierat în intervalul 16 -19 deoarece majoritatea lucrează în timpul zilei și nu își pot ridica coletul în alt moment al zilei.
Alina22 2025-10-14 16:21:51
Mai bine nu. Decat sa restrictionati degeaba, numărul acestor categorii de vehicule fiind neînsemnat pe șosele la orele de vârf in comparatie cu autovehiculele personale, mai bine puneți la dispoziție transport pentru elevi. Știm cu toții ca o mare parte din traficul din București este creat de părinți care își duc copiii la scoli "mai bune", nu la cele de lângă domiciliu. Pe lângă asta, măriți fluxul mijloacelor de transport în comun la aceste ore și nu cred ca vor mai fi probleme asa mari.
Bibi 2025-10-14 16:26:22
Lucrarile interminabile pe carosabil incomodeaza traficul mai tare ca serviciile de curierat. De exemplu la intersectia Sos Mihai Bravu cu Calea Vitan este o groapa de cel putin 3 ani, care blocheaza intersectia. In S4 primarul construieste poduri inutile care mai mult blocheaza traficul. Pasajul Europa Unita este cel mai bun exemplu de incompetenta in urbanism. Podul trebuia construit pe directia N-S sa faciliteze intrarea si iesirea in oras. Nu pe E-W mai ales ca majoritatea masinilor circula acum aproape toate pe sub pod realizand blocaje. Tot la acest pasaj inutil vedem o alta incompetenta a edililor. Daca mergi pe Str. Turnu Magurele si faci dreapta pe Bulevardul Metalurgiei, te inghesui pe o singura banda intr-o coada datorata unui semafor care lasa sa treaca numai 3 masini, cu cei care vor sa intoarca sau sa faca stanga pe Bld Alexandru Obregia. Acolo trebuia facuta o bretea cu banda de accelerare. Desigur micsorai terenul de sport, spatiul verde al statiei peco si intrai putin in depoul STB. Dar in schimb edilii au facut un trotoar pe care foarte greu incap doua persoane. Acum culmea penibilului, primaria mai construieste un pasaj inutil si la Aparatorii Patriei. Masura prezentata de reducere a curieratului va continua distrugerea firmelor care folosesc serviciile acestora. Dar cui ii pasa. Bugetarii sa traiasca si sporuri sa primeasca.
Liliana 2025-10-14 16:32:10
Buna ziua,
Va rugam sa luati in calcul exceptarea de la aceasta hotarare si aprovizionarea cu produse alimentare (in special cele perisabile) a unitatilor publice (gradinite, scoli, spitale) din interiorul municipiului Bucuresti avand in vedere ca masa la scoli/gradinite/spitale este servita la orele 8.00-9.00 respectiv 12.00-13.00, avand in meniu produse proaspete/produse perisabile.
Mihai 2025-10-14 16:32:37
NU este o masura corecta, consider o discriminare ce vor face acele firme, vor mari tarifele...incurcati economia..serios nu e o solutie
Distribuitor 2025-10-14 16:33:44
Mi se pare cea mai proasta idee pe care am putut sa o aud pentru a fluidiza traficul, in perioada de ce in perioadele orare mentionate, pe timp de vara este un trafic suportabil si se circula foarte bine, dar cand incep scolile/gradinitele, devine un trafic sufocant? Asta nu ati luat o in calcul? Distribuitorii sunt de vina? Nu parintii care mai au un pic si intra cu masina in clasa ca sa isi lase "placintica". Chiar nu va e un pic de rusine sa verificati cum se desfasoara activitatea in jurul unei scoli sau gradinite la orele respective, va dau eu un exemplu "Scoala Gimnaziala Numarul 81" in fiecare dimineata din cursul saptamanii de la 7:45 pana la 8:20 e haos pe bulevardul Nerva Traian in proximitatea acestei scoli, pentru ca vin toti parintii sa si parcheaza masina pe unde vor sa isi lase copiii. Daca veti dorii sa aprobati aceasta lege fara sens, va spun sigur ca distribuitorii o sa mai refuze sa livreze marfa catre magazine!
Marc 2025-10-14 16:36:06
Da!
Cocos 2025-10-14 16:36:58
Buna ziua, este o masura binevenita.
Un cetatean 2025-10-14 17:09:34
Nu ar ajuta absolut deloc. 


Parca nu ati mers niciodata cu masina in Bucuresti la orele de varf. Va asigur ca NU aceste vehicule sunt problema, ci miile de masini personale ce fac naveta intre cartiere, sectoare, inundand bulevardele si intersectiile mari. 


Mai bine continuati cu planul comunicat si inceput in mandatul anterior, cu accent pe transportul in comun. 


Nu doar ca NU propuneti o solutie si propunerea pare ca e ceva de genul "sa ne facem ca muncim", dar ati ingreuna exagerat de tare viata unor oameni care muncesc la salburitate, curierat etc, si care isi desfasoara activitatea preponderent in acel interval de dimineata. 


Curierul nu ar avea cum sa livreze noaptea, pentru ca ar insemna costuri mai mari (salariul), asta daca NU am vedea o problema in faptul ca destinatarii ar dormi la acele ore. 


Mai mult, fara curieri probabil traficul ar creste, oamenii mergand personal sa ridice coletele. In loc sa avem o masina livrand pentru 100 de oameni, s-ar putea sa ne trezim cu 100 de vehicule in plus in trafic ce merg sa-si ridice coletele. Iar asta e doar o mica problema la o analiza pe loc, la prima mana. In realitate, aceste masuri ar putea dauna mult mai tare.
Un cetatean 2025-10-14 17:11:14
Nu ar ajuta absolut deloc.

Parca nu ati mers niciodata cu masina in Bucuresti la orele de varf. Va asigur ca NU aceste vehicule sunt problema, ci miile de masini personale ce fac naveta intre cartiere, sectoare, inundand bulevardele si intersectiile mari.

Mai bine continuati cu planul comunicat si inceput in mandatul anterior, cu accent pe transportul in comun.

Nu doar ca NU propuneti o solutie si propunerea pare ca e ceva de genul "sa ne facem ca muncim", dar ati ingreuna exagerat de tare viata unor oameni care muncesc la salburitate, curierat etc, si care isi desfasoara activitatea preponderent in acel interval de dimineata.

Curierul nu ar avea cum sa livreze noaptea, pentru ca ar insemna costuri mai mari (salariul), asta daca NU am vedea o problema in faptul ca destinatarii ar dormi la acele ore.

Mai mult, fara curieri probabil traficul ar creste, oamenii mergand personal sa ridice coletele. In loc sa avem o masina livrand pentru 100 de oameni, s-ar putea sa ne trezim cu 100 de vehicule in plus in trafic ce merg sa-si ridice coletele. Iar asta e doar o mica problema la o analiza pe loc, la prima mana. In realitate, aceste masuri ar putea dauna mult mai tare.
Balta Dumitru 2025-10-14 17:13:11
Ideea poate fi buna si poate avea rezultate . Punctual. Nimeni insa nu ia""taurul de coarne"" :-)
1- infiintarea unei aplicatii unde locuitorii pot sa vina cu idei legate de obiectivele propuse, inclusiv acesta - al reducerii poluarii si descongestionarii traficului
Dupa analiza acestora se pot lua masuri eficiente. ""Mai multe capete gandesc mai bine decat unul singur"".
Nu insist pe avantajele unei astfel de aplicatii. Pe langa ideile bune ce pot fi puse in practica, locuitorii ar recunoaste ca nevoile lor sunt cunoscute si ca primaria chiar vrea sa le rezolve
2- cel putin 30% din trafic se poate fluidiza doar prin reconfigurarea functionarii semafoarelor. Analizati cum merge treaba la intersectia dintre Lizeanu cu Stefan Cel Mare , comparativ cu Drumul Taberei cu Brasov, sau Traian cu Bulevardul Unirii
3- Zona metropolitana Bucuresti - cara sa includa tot Ilfovul.... un singur primar , un singur buget si directii sectoriale de actiune
4- PUG si PUZ-uri care sa limiteze numarul de locuitori pe suprafata de referinta. Asta inseamna ca nu se mai dau autorizatii de constructie sau se reduce regimul de inaltime
5- Oricate autorizatii se pot emite pentru infiintarea de parcari. Astfel masinile nu mai ""zac"" pe dreapta, mai ales pe arterele principale. Pot ""zace"" in parcarile nou infiintate.
Amenzi pentru cei care opresc ""ostentativ"" si blocheaza traficul
6- Liniile de metrou sa ajunga pana in suburbii - Chiajna, Jilava, Pantelimon, Mogosoaia, Domnesti etc - mai trebuiesc cate 1-2 statii . Iar la capatul acestora parcari ...cu plata de 5 lei/zi
In acest fel locuitorii nu mai intra cu masina in oras....
7 - cresterea numarului de scoli si gradinite in suburbii si angajarea de personal didactic valoros - si se termina cu naveta dn suburbie in Bucuresti - pentru scoala
8- Autobuzele si troleibuzele sa poata merge pe linia de tramvai - ca la Milano
9- Investiti cu cap - urmarind sugestiile locuitorilor - La ce foloseste pasajul CIUREL ? - Macar faceti , pe piloni, o sosea pana in centura A0


Toate acest masuri sa fie luate astfel incat locuitorii sa nu le simta ca pe un ""pumn in gura"" si sa-si dea tot concursul .
EXEMPLU : - as lua cu placere masina actionata electric daca: ar avea autonomie macar 500 Km, s-ar incarca in 15 min, as avea unde sa o incarc, ar avea pret comparativ cu o masina cu motor cu ardere interna cu performante similare. Pana atunci , idemnul ""politic"" de a lua astfel de masina pentru mine inseamna constrangere....
CONCLUZIE:
Lasati piata sa functioneze
Luati masuri care sa vina in intampinarea asteptarilor si nevoilor locuitorilor, nu va mai faceti ca lucrati ( cu folos doar pentru voi si dezvoltatorii imobiliari)
Opriti ""macelul "" gen CHIAJNA - unde se construiesc blocuri cu sute de apartamente - mai este spatiu pentru cateva mii de apartamente = cateva mii de masini - duceti Metrolul de la Preciziei in mijlocul acestui urias complex de blocuri de locuit
NU UITATI - ""Romanul frate cu masina"" - de la ideea aceast trebuie sa plecati cand dimensionati urbea.... Orice alta acceptiune va fi receptionata ca fiind "" un pumn in gura"".
VR 2025-10-14 17:22:52
Foarte bună idea. Nici o societate nu vrea sa plătească ore de noapte angajaților de accea îi trimit în București după ora 06.00 si pentru ca li se permite.
Ionut 2025-10-14 17:27:24
Sunt total de acord. Aceasta masura trebuia luata cu mult timp in urma, sper sa treaca si sa sa aplice.
AdrianC. 2025-10-14 17:40:08
Parțial de acord.

În alte țări "civilizate", gunoiul se ridica înainte de orele 07-08:00 (ex. Italia, Franța, Germania, etc.) și iese din discuție clar aprovizionarea magazinelor, care este necesar să se efectueze, tot așa, până în orele 07-08:00. În ani '90-2000 mergeam cu transportul in comun la scoală, fără să mă ducă "mami sau tati" cu mașina. Mai bine ați interzice să își ducă odraslele cu mașina și puteți introduce autobuz școlar, mă repet...ca în țările civilizate.
Ar fi mai corect să faceți proiect pilot, pe perioadă de 1-3 luni, ca să puteți verifica direct impactul asupra traficului și nu să îl interziceți dintr-o dată.
Prea multe s-au făcut în oraș, așa dintr-o dată, și nu s-au gândit să testeze înainte. De aceea ne aflăm acum în această situație, pentru că toți au făcut cum le-a trecut prin cap.

Numai bine!
Doru 2025-10-14 17:42:00
Nu sunt de acord. Aveți studiu cu semafoare inteligente făcut din 1999 .
VR 2025-10-14 17:49:35
In atentia D-lui primar general,
V-ati gandit ce se intampla cu programul de lucru al celor 150000 de curieri + manipulantii care ii insotesc ( aprox 75000)??
V-ati gandit ce impact ar putea avea o asemenea masura aberanta pentru tot lantul de aprovizionare???
Doriti sa limitati activitatea curierilor/livratorilor la 1/2 din programul normal de lucru (6 ore restrictionate din 12 ore/zi)......Constientizati ce impact ara avea o asemena masura asupra costurilor cu salariile pentru companiile din domeniu??? Se doreste cresterea preturilor pentru aceste servicii, cu impact tot pentru client?????
Doriti sa fie livrate coletele catre clienti noaptea??? Va imaginati cat de fericiti vor fi acestia sa primeasca produsele la 21.00 - 22.00????
Daca se vrea, neaparat distrugerea unei industrii, implementati proiectul......
alala 2025-10-14 18:13:54
De acord cu legea
Robert T 2025-10-14 18:30:45
O măsură care va duce doar la și mai multe mașini personale în trafic. Mașinile personale trebuie descurajate, nu încurajate. Dacă chiar doriți să reduceți traficul investiți în transportul public și alternativ, implementați o zonă cu emisii reduse în centrul orașului, sau introduceți o taxă de congestie pentru orele aglomerate.
Stefania 2025-10-14 18:33:13
Prin aceasta decizie nu faceti decat sa incurajati mersul cu masina in detrimentul folosirii mijloacelor de transport in comun si veti provoca un aer irespirabil pe intreaga zi. Consider ca singura masura pentru un aer mai curat este introducerea taxei de oras si taxei de centru. Incercati sa va uitati si catre tari care au rezolvat aceasta problema. A, si interziceti inscrierea copiilor la scoala pe baza mutatiei. Scoala trebuie sa fie in proximitatea casei unde locuiesc copii, nu unde se cumpara mutatia.
Irene 2025-10-14 18:54:11
O măsură cat se poate de aberantă,în ton cu toate masurile luate în ultima perioada pentru sectorul privat. Corect este ca,înainte de a elabora un asa magnific proiect, sa se studieze activitatea din sectoarele vizate.Prin acest proiect dați în cap tuturor firmelor de curierat,care generează venituri considerabile la bugetul de stat.Activitatea de curierat nu se poate desfășura într un interval de câteva ore(11:00-15:00)NOTA: atat timp cât circulația este interzisa pana la ora 10,curierii ajung pe zonele de livrare începând cu ora 11 și trebuie sa părăsească zona la ora 15 astfel încât sa ajungă la depozite pana în ora 16,riscând ca mașinile sa fie imobilizate de reprezentanții primăriei/politiei. Cu un program de lucru de maxim 5 ore veți reuși sa închideți o grămadă de srl uri si sa lăsați pe drumuri o grămadă de angajați.IN FINAL ,VA ÎNDEMN SA CAUTATI SOLUTII CORECTE PENTRU PROBLEMELE DIN TRAFIC,NU SA OMORATI ECONOMIA,DIN CAUZA LIPSEI DE INTERES SI A CUNOȘTINȚELOR DIN DOMENIILE PE CARE VRETI SA LE INCHIDETI!
anonim 2025-10-14 18:54:44
Total dezacord, aduceti transportul in comun la cat mai multe benzi unice, schimbati liniile de tramvai si incurajati oamenii sa mearga cu transportul in comun.
Nu cei, care aprovizioneaza si fac curierat aglomereaza orasul, ci, de obicei parintii care isi duc copiii la scoala. Ia uitati-va cum se circula cand este vacanta.
Impotriva 2025-10-14 19:09:29
O propunere care va face mult mai mult rau decat bine. Vor fi afectate mai multe sectoare ale economiei. Gândiți va ca firmele de curierat nu livreaza doar fustite și bluzițe,ci materiale necesare celorlalte firme pentru a functiona.
Cetatean 2025-10-14 19:28:19
IN EUROPA APROVIZIONAREA SE FACE NOAPTEA !!!!! REDUCETI NUMARUL DE AUTORIZAȚII PENTRU UBER , BOLD ETC !!!! SUNT MII DE MASINI IN TRAFIC DE LA ACESTE FIRME !!!! MULTI STUDENȚI SI CETATENI DIN JURUL CAPITALEI FAC UBER IN BUCURES !!!! SUNT MULT PREA MULTI !!!!
Corina 2025-10-14 19:34:03
Total de acord, trebuia implementat acum câțiva ani!.
Dan 2025-10-14 19:37:52
In primul rand vreau sa subliniez faptul ca nu fac parte din nici o categorie vizata in ordin, nu sustin sau nu lucrez la vreo firma de curierat si nu sunt salariat la vreo firma de salubritate. In opinia mea nu o masina de gunoi sau o masina de curier blocheaza traficul dimineata. SIngurii care incurca traficul sunt soferii care isi lasa copii la scoala si parcheaza oriunde, oricum dar numai cat mai aproape de intrarea in scoala sa nu oboseasca copilul cand merge pe jos. Personal cred ca ar trebui aplicate sanctiunile de amndare de 3000-5000 lei soferilor care opresc la mai putin de 500 m de orice institutie de invatamant cu exceptia masinilor de politie, salvare, pompieri in misiune sau a masinilor profesorilor care trebuie sa aiba obligatoriu in geam la loc vizibil aviz de parcare la scoala sau la institutia de invatamant cu insemnele instituiei la care parcheaza. Lasati masinile de gunoi sa isi faca treaba ca nu ei sunt cei care incurca traficul. Lasati curierii sa livreze coletele fara restrictii ca ei stationeaza cel mult 5-10 min la easybox si atunci cat mai retras de pe carosabil, nu se opresc pe mijlocul strazii sa blocheze traficul dar masinile care lasa copii la institutiile de invatamant blocheaza drumul public 60-70%, iar restul participantilor la trafic trebuie sa opreasca sau sa mearga cu 5-20km/h din cauza acestor soferi indisciplinati. In concluzie personal nu cred ca e o hotarare buna pentru Bucuresti sa scoateti masinile de gunoi sau cele de curieri.
. 2025-10-14 19:39:57
O propunere de lege gresita ! Lasati curierii si cei din aprovizionare sa isi faca treaba. Cu ajutorul lor avem marfa cat ne trebuie si unde ne trebuie!
Gabriel 2025-10-14 19:47:49
Problema orașului în ce privește circulația rutieră nu constă în numărul de mașini din trafic ci din faptul că mașinile stau în trafic și nu circulă. Și stau din cauza lipsei infrastructurii, cum ar fi corelarea semaforizării. Nu se mai aude nimic și se pare că Primăria generală a îngropat definitiv proiectul. Și ajungem la Proiectul de hotărâre, unde se interzice activitatea de salubrizare între orele 7-10 si 16-19, dar se exceptează activitatea de salubrizare între acele ore. Și dacă dispare salubrizarea atunci rămân doar activităile de curierat și aprovizonare, toate făcute de firme private. Cine să vă mai înțeleagă? Și ajungem la partea financiară, de fapt, care este problema: firmele private de curierar și aprovizionare nu puteau fi amendate legal, pentru că e mare nevoie de bani la Primărie. Întotdeauna o intenție de amendare a firmelor trebuie ambalată cu bune intenții. Avem aici un exemplu de cum nu trebuie procedat. O altă problemă este la art. 4, despre cine sancționează: cine vrea primarul!, mai precis știm cu toții că numai poliția poate amenda, ei bine, acolo scrie "... precum și de către personalul împuternicit de primarul general, în condițiile legii". Deci fix așa: cine vrea să amendeze pe alții să ia legătura cu primarul, că rezolvă el. O altă problemă este destinația fondurilor - cine încasează banii din amenzi? Poate că Primăria se bucură că viitoarele amenzi vor umple conturile primăriei generale și de sectoare! Eroare, pentru că fix azi, Ministerul de Interne a transmis o propunere prin care banii încasați din parcări etc. să meargă la bugetul MAI, nu la bugetul local. Nu este o întâmplare faptul că într-o singură zi, adica astăzi - 14.10.2025 - Primărie vine cu un proiect de amendare a firmelor iar Ministerul de Interne vine cu un proiect de transfer al banilor din amenzile de parcare și oprire către conturile MAI. CA să nu mai zic de faptul că nu există absolut niciun studiu de trafic și nici date publice la dispoziția publicului. Se aruncă o hartie în Consiliul general și gata. Dar Primăria a cerut anterior un puct de vedere al curierilor și firmelor de aprovizionare? A fost inițiată vreodată o discuție cu aceștia? Zero! Unde este semaforizare inteligentă, unde sunt investițiile de fluidizare a traficului? Nimic! Doar ca să se dea amenzi, pentru că sunt bani de cules.
Achim 2025-10-14 19:59:11
Da! Peste TOT prima banda este blocata in permanenta de cel putin 1 masina la ore de varf!Sa va urcati dvs. (cei care considera ca nu este o decizie buna) la volanul unei autospeciale sau a unui autobuz in orele critice ,o singura zi, si dupa o sa constientizati aportul pe care aceste masini il aduc traficului din Bucuresti!
VMC 2025-10-14 21:29:28
Bravo! Foarte bună idea.
Obligați si toți posesorii de auto din BUC/IF sa efectueze ITP doar în raza BUC/IF si obligati stațiile ITP sa facă inspecțiile legal si ca la lege. Mai scăpăm de 100k de rable în felul asta.
Gigi 2025-10-14 22:40:27
Greșit! Restricționați traficul cu mașinile personale. Nu mașinile de curierat. O mașină de curierat înseamnă 30 de mașini personale mai puține în trafic. Comerțul online este în floare și voi vreți să ne întoarcem în Evul Mediu?
V 2025-10-14 23:04:59
Cine a propus asa ceva precum si cei care sunt de acord vor sa distruga economia României.
Cum sa restrictionezi masinile care au un rost in trafic???
Vreti sa se inchida afacerile?
Alexandru 2025-10-15 00:04:13
Este o aberație aceasta idee ptr că nu se poate aplica ! Pai daca Omu cu duba de livrat îl prinde ora 16 in Berceni și garajul firmei e în sect 1, ce face ? Se oprește și lasă duba acolo ? Sau daca clientul , clienții sânt de găsit de multe ori între 16 și 19 ce face, le refuza comanda ? Dar de ce nu puneți la punct dvs primăria calumea transportul in comun cu mijloacele de transport mai întâi că dacă e mai bine își duce Omu singur copilul cu tramvaiul ! La proștii aia de japonezi așa sa făcut în orașele alea cu zeci de milioane ( zeci de milioane ) au făcut transport rapid și punctual că Omu are nevoie și de timp să știe că la ora x are tramvai sau autobuz sau metrou ! Așa că e o aberație cu dubele de transport că vezi doamne de aia se aglomereaza orasul ! În pandemie tocmai șoferii ăștia pe dube va cărau la toți tot ce aveați nevoie să stați în casă acuma gata ați găsit beleaua ! Daa dezvoltatorii care fac blocuri cu 15000 de apartamente pe aceeași stradă cu 2 benzi ,sânt bine ? E totul normal ? Daa blocajele care le creați în oraș primăria cu fel de fel de lucrari care țin de ani de zile și din cauza asta se fac in fiecare zi ambuteiaje nu va doare capul ?
John 2025-10-15 01:19:45
Nici sa nu va ganditi sa va atingeti de curierat fiindca iese nebunie. Curieratul tine orasul pe linia de plutire. Mai bine interziceti masinile personale decat curieratul.
Lucian 2025-10-15 02:28:17
Problema traficului intre acele ore nu sunt curierii, ci părinții care blochează străzile din jurul școlilor zeci de minute și traversează orașul cu vize de flotant false. PMB ar trebui să reglementeze staționarea la școli, sa faca benzi de kiss and ride la toate scolile și să controleze aceste situații cu flotantul pr scoala, nu doar programul de aprovizionare, adica sa dea in 5% din masini care servesc % mult mai mari din populatie pentru a face loc la 15% din populatie care se servesc doar pe ei. Personal am sunat de zeci de ori legat de blocatul strazii la o scosla - la politia locala, politia rutiera, politia nationala si ei par ca sunt acolo ca sa caute scuze parintilor ce considera ca asteptatul in fata scolii pt 20 minute este dreptul lor suprem. ar fi in stare acesti parinti sa blocheze o ambulanta ca sa poata parca in buza scolii, iar politia sa se certe cu ambulanta ca nu cauta alt drum si indraznesc sa deranjeze parintii.
În plus, salubrizarea la 4-6 dimineața e o sursă majoră de disconfort, trebuie sa mai si dormim ca sa putem munci, trebuie si personalul de curatenie sa poata ajunge omeneste la munca nu la 3-4 dimineata, firmele nu au cum scoate asa devreme - nu suntem la pomana primariei cu somnul si viata – ar trebui interzisă nenorocirea asta cu masinile de gunoi in orele de liniste. scutura tomberoanele acelea cate 10 minute pe langa fiecare bloc de trezesc si surzii din somn.
Tratati prea des partea populatiei care incearca sa isi vada in liniste de viata(la propriu si figurat) ca pe niste cetateni de mana a doua in timp ce in mod direct prin angajatii statului si indirect prin legi, favorizati si prioritizati interesele celor ce se cred superiori si cu mai multe drepturi, doar pentru ca au lipsa de bun simt si nu le pasa de nimeni altcineva.
Legat de afacerile private(curieri) ce nascocire e asta… sa lucreze oamenii aia cand? noaptea? 4 ore ziua, pauza niste ore? Apoi iar la lucru? Va bateti joc de un sistem care tocmai ca ajuta oamenii sa stea in casa si sa elibereze traficul, primind coletele acasa.
Vreti sa scapati de masini si sa fie totul si mai ecologic? Faceti gratuit transportul in comun si ridicati-l la un nivel acceptabil si veti vedea cum f multa lume va renunta la masini.
BarbosA 2025-10-15 04:03:45
Prin introducerea acestei decizii nu fluidizati nimic, masura este absurda si nu are un impact major asupra traficului. Traficul este blocat de părinți care au mutații si buletine in alte zone si isi duc copiii la alte școlii decat cele din cartier, se poate observa clar diferența de trafic in aceste zile, exemplu ziua cu scoala închisa săptămâna trecută.
Firmele de distribuție si curierat ajuta la fluidizarea traficului, cum ar fi sa alerge 80 de persoane cate are un curier prin tot orașul lentru diverse produse
Si mai există un articol :
Art. 41 – Munca şi protecţia socială a muncii
(1) Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă.
Nasul 2025-10-15 04:49:55
Este necesara o strategie pe termen lung, de nivel înalt, care stabilește obiectivele principale și calea de acțiune pentru a le atinge, implicând alocarea de resurse și luarea unor decizii informate. Ceea ce propuneti este un segment dintr o doctrina pe principii care formează un sistem coerent și servesc drept ghid pentru acțiune sau ca o sursă de inspirație și orientare. Iar ce propuneti dumneavoastra se poate realiza numai prin programe economice deoarece au un buget stabilit, alocat si nu depind de raportarea privind incheierea anului economic si in cazul neexecutarii bugetare sa returnati banii la buget ramanand anul urmator fara finantare si nedefinitivarea programului. Propunerea dumneavoastra trebuie sa faca parte din STRATEGIA PRIVIND INFRASTRUCTURA SI TRANSPORTUL INTEGRAT DIN BUCURESTI. Inainte de a fi aplicat trebuie un PROIECT PILOT pentru a verifica sustenabilitatea. Va doresc succes si va multumesc ca va ganditi si la cetateni.
Moisescu Teodor 2025-10-15 08:55:09
Susțin proiectul. Multe orașe mari deja au implementat masuri similare cu succes. New York - programul Off-Hour Deliveries a arătat viteze medii cu +50% dimineața și timpi de servire care scad de la peste o oră la ~25 min pe livrare. Londra - „retiming deliveries” scade timpii de parcurs cu până la 18,5%, iar mutarea livrărilor în afara vârfului a scos zeci de mii de curse din orele de vârf în fiecare an. Barcelona are ferestre orare clare pentru aprovizionare în zonele centrale și super-blocuri. Urbanistica pe bune vine la pachet cu reguli pentru livrări.

Nu uitați că trebuie mai multe benzi dedicate STB și piste de bicicletă. Încă o bandă pentru mașini NU este soluția.
Bobby 2025-10-15 09:11:44
De acord mai ales am văzut multe tiruri intrant în București, gunoiul seara se colectează mai bine
D 2025-10-15 10:37:06
Buna ziua,
Acum multi ani in Germania pentru ca s-a ajuns in aceeasi situatie de aglomeratie excesiva:

- sa introdus pe langa curieri si alte orare de ajungere si incepere munca la diversele clase de munca:
- curatenie strazi si gunoaie de la 3.30 la 5;
- livrare marfa pana in ora 6;
- copii si scolari si studenti la ora 8 sau poate 10 cu program pana la 15 cand restul cadrelor din munca sunt la birouri;
- birouri si altii la 9;
- santier ora 6... 6.45;

Nu este suficient doar pentru curieri si descarcare marfa acest orar.
Va trebuie clasificata munca pentru a se putea organiza corect orar de ajungere si incepere munca si fluidizare de trafic.

Toti vor sa ajunga undeva la 7.45...9 ceea ce nu este benefic daca nu se face clasificare importantei munci si cum se poate incepe ora de munca.

Pe langa toate semafoarele inteligente, Google Maps / Waze cu monitorizare trafic pentru a se vedea harta de circulatie si folosit programe specializate de fluidizare. Cu aceste 2 programe G si W se va vedea cele de mai sus cu 7.45...9 si traficul de seara, dar fara clasificare orelor de incepere munca si comunicari TV si presa nu se va rezolva fluidizarea.

Mai ramane cei de tranzit si care vin din alte localitati cum se va face coordonarea lor.

Robert.
flaviu caragea 2025-10-15 12:17:43
In urbanism oamenii se intind cat li se permite. Aceasta masura este, din pacate, doar un petetc. Dupa un timp, gradul de congestie va ramane neschimbat. Avem realistic nevoie de restructurari ale infrastructurii precum: pietonizare a unor strazi secundare cu scoli, piste de bicicleta cu latime adecvata (si nu de 80 de cm), benzi unice de bus (fara taxiuri) pentru rute complete Sud-Nord si Est-Vest (sau intre puncte de reper importante), camere de viteza, benzi cu latimi reduse (care ar reda mai mult spatiu inapoi pietonilor, transportului public, biciclistilor), taxa de congestie (pentru TOATE vehiculele nu doar pentru anumite numere de inmatriculare), inaltarea trecereilor de pietoni la nivelul trotuarului (ce ar accesibiliza strada si pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii), latirea si izolarea prin stalpisori a trotuarelor pentru a descuraja parcarea ilegala. Practic, am incepe descurajarea prin oferirea de alternative viabile a masinilor. Ideea ar fi ca administratia locala ar trebui sa protejeze prin astfel de interventii interesele bucurestenilor contribuabili. Acest oras nu mai poate fi doar o zona de tranzitie dintre diferite arii ale Ilfovului. Trebuie sa redevina un oras al locuitorilor sai.
Andrei 2025-10-15 13:09:43
Daca va uitați la orice semafor aglomerat, din 100 de mașini, veți găsi 2 de aprovizionare, 4 taxi, 1 salubrizare si 91 de oameni care își duc copii la scoală.

1) Induced Demand
Cu cat eliberați străzile, cu atât mai multi copii vor fi duși la înghețată cu mașina. Suntem victimele a "induced demand", conceptul care creează ambuteiaje pe autostrăzi americane, care spune că, pe măsură ce faceți traficul auto mai atractiv, pe atât oamenii vor cumpăra și utiliza mai mult autoturismele. Pe măsură ce oamenii utilizează autoturismele, pe atât economia se adaptează la o populație in mașini (parcari, mega malluri, distante mari la angajare si aprovizionare), ceea ce duce la o societate complet dependenta de mașini, o problema care nu poate fi rezolvata cu transport in comun.

Dacă vreți sa ajutați transportul urban în București, soluția este mai mult transport in comun, noduri de transport lângă parcări mari, linii de tramvai si metrou, tren, orice transport rapid si eficient. Mai mult tramvai 41, mai puțin transformat spații verzi în parcări.

2) Capacitate
Puteți sa dublați numărul de benzi, vom stat la coada pe 4 in loc de 2 benzi, pentru ca, indiferent ce faceți, rata de absorbție a unui cartier rezidențial cu străduțe si parcări de bloc este mică. Trebuie să avem mai puține mașini, în timp ce oamenii ajung unde trebuie rapid si in siguranța.

Problema nu este a străzile sunt pline, problema este ca nu îmi pot convinge prietenii să renunțe la mașini pentru ca și metroul și tramvaiul e tot plin.

3) Aprovizionarea este eficienta.
Pentru fiecare mașina de la Freshful care duce chestii acasă, sunt 10 masini in minus care nu trebuie sa facă un drum la cumpărături.
Pentru fiecare mașina de la Easybox sunt 20-30 de oameni care nu trebuie sa se "repeadă" la Carrefour
Pentru fiecare mașina care alimentează magazinele apropiate de rezidențe, sunt o grămadă de drumuri pe care oamenii nu le fac.

Exista un motiv pentru care oamenii merg in malluri sau in complexe comerciale. Pentru ca e mai eficient decât sa te duci la fiecare magazin in parte. Dacă doriți eficiență, direcția este opusă.

Sigur, dacă toata lumea are mașina, "mai mult loc pe drum" suna bine pentru voturi, dar Bucureștiul are pur si simplu mai multi oameni decât loc pentru mașini.
Elis 2025-10-15 13:33:47
Măsura are nevoie de analiza de impact și de o analiză juridică, pentru a nu încălca drepturi. Pe de altă parte, dacă se dorește - de către unii - ca mașinile personale să nu mai ”încurce traficul” atunci când sunt parcate eventual pe o potențială bandă auto, o măsură logică și necesară ar fi construirea de parcări, inclusiv supraetajate. NU exclusiv amenzile, fără soluții reale pentru cei care ar dori să plătească cinstit parcarea care, însă, nu există. Cei mai experimentați, ca să nu zic în vârstă, am experimentat, pe vremea comunismului, frustrarea soluției de par și impar în weekend, care genera plecări nocturne, după ora 12 noaptea și, deci niciun folos real, oamenii se mișcau oricum, ci doar revoltă. Pe de altă parte, în cazul blocurior deja expuse la zgomot, situate în piețe aglomerate sau la bulevarde, cu magazine la parter, v-ați gândit la deranjul între orele interzise prin lege al acelor cetățeni, în cazul aprovizionării la acele ore? Cum le veti proteja dreptul la liniște și odihnă?
Bibi 2025-10-15 14:15:10
De data aceasta voi comenta mult mai moderat. In speranta de a fi publicat nu cenzurat.

1. Lucrarile publice interminabile pe carosabil incurca traficul mai tare ca toti curierii.
2. Constructiile pana la marginea strazilor fara a tine seama de urbanism incurca traficul mai tare ca toti curierii.
3. Masinile parcate pe strada "in fata portii mele" incurca traficul mai tare ca toti curierii
4. Investitii edilitare majore facute fara a studia traficul "Pasajul Europa Unita" sunt un adevarat obstacol si congestioneaza in loc sa ajute traficul si incurca traficul mai tare ca toti curierii
5. Nesimtirea instructorilor de pe masinile de scoala care pun in trafic elevi fara nici o ora de condus si multi dintre ei fara abilitati de a conduce, incurca traficul mai tare ca toti curierii
6. Politia care da carneta pe relatii unor indivizi care nici nu stiu sa scrie si sa citeasca si care nici macar nu au auzit ca exista regulament de circulatie, indicizi care in cel mai bun caz cunosc cateva semne de circulatie si culorile semaforului incurca traficul mai tare ca toti curierii

Bucurestiul este un calvar la condus. Nimic nu se respecta. Chiar daca ai dreptate poti sa cazi vinovat daca cel care te-a tamponat are relarii.

Consider curierii un fel de eroi anonimi. De multe ori stau si ma gandesc cum ar fi sa fiu sofer pe o masina de gunoi, salvare, curierat sau STB in conditiile de trafic din Bucuresti. Curierii ar trebui sa aiba spor de conditii de munca si prioritate in tradic, nu sa le fie ingradita activitatea.

Dar,..., INCA mai train in Romania.

PS. Daca nu ma publicati nici acum, ca am scris moderat si pozitiv, peomit ca pun ambele postari pe Google ca recenzii.
Carmen 2025-10-15 17:35:27
Cea mai proasta idee!! Curierii cand ar trebui sa mai livreze? Fix când nu sunt oamenii acasa? Și in plus de la 10.00 la 16.00 nici măcar nu sunt 8ore de munca pentru aceștia!!!
oli 2025-10-15 20:19:05
pe traseul piata rahova- academia de politie (plecat la ora 8.00 ajuns la ora 9.20) nu am observat masini de aprovizionare , curierat sau de ridicare a gunoiului (sau poate cam 5%). Subliniez: prin observare directa, nu povesti de la altii. Cum credeti ca seva fluidiza traficul prin eliminarea celor cateva masini? Problema cea mare este ca bucurestenii nu au loc de munca in apropierea domiciliului si, in cele mai multe cazuri , nici legaturi directe cu metroul.(transportul public de suprafata nu ajuta prea mult, fiind prins si el in trafic. In Roma (care nici ea nu a fost proiectata pentru un trafic intens) nu am vazut la nici o ora blocaje in trafic. (e drept ca foarte multi merg pe scutere). Acolo, si in alte capitale, oamenii ajunsi la locul de munca, nu mai pleaca pana la sfarsitul programului. La noi se pare ca foarte multe locuri de munca se fac din sau cu masina mergand haptic de colo colo. In concluzie, nu cred ca exista solutii eficiente.
somebody 2025-10-15 21:21:11
Nu sunt de acord cu niciuna din propuneri. Sunt doar praf in ochi, nu acele mașini generează ambuteiaje și încetinesc mijloacele de transport în comun. Atâta timp cât benzile de "autobuz" sunt de fapt benzi "de șmecheri" și nu le respecta decât fraierii, nu rezolvați nimic cu acest proiect, ba mai mult limitați activitatea economică în oraș.
Razvan 2025-10-16 06:16:41
Veniti doar cu restricții care nu implica prea multă gândire si imaginație.Daca nu va duce capul prea mult ,lăsați firmele capabile sa va ofere soluțiile necesare pentru fluidizarea traficului in București.
Tavi 2025-10-16 08:35:25
Numărul mașinilor inmatriculate nu spun cu adevărat povestea reala din trafic. O persoana își poate cumpăra 2 masini (una mica pt oraș si una mare de familie, pentru drumuri externe) astfel strigând statistica. Acesta insa este un lucru recomandat si care ar trebui susținut, nu extra-taxat.
Daca avem persoane care lucrează in afara tarii si isi înmatriculează mqsina unde au domiciliu, asta nu înseamnă ca le vedem in oras.
Pentru o mai buna statistica, trebuie sa vedem efectiv câte mașini sunt in trafic pe marile bulevarde si câte mașini intra si ies din oraș.
O măsură foarte importanta ar fi analiza mașinilor de "firma" in leasing operational pentru toate activitățile care nu presupun munca de teren ci munca de birou. Se va observa ca flotele se schimba la 3 ani, ca sunt zeci de mii de mașini in București in aceasta situație, oferite ca beneficiu angajat pentru posturi care implica munca de birou. Prin urmare companiile incurajeaza folosirea mașinii spre munca si înapoi. Normal ca pe banii lor, te urci in masina. Verificați, este vorba de zeci de mii de înmatriculări anuale doar in acest scop.
Tex1 2025-10-16 09:17:25
Nu sunt de acord. Cu siguranță ar genera costuri suplimentare pe care noi cetatenii ar trebui să le suportăm. Plus că proiectul nu pare a avea la baza un studiu exact de trafic, ci mai degrabă o cumulare a mașinilor detinute de respectivii operatori fara analiza orelor de funcționare a acestora. Deci nu sunt de acord cu proiectul
propus.
Cucu 2025-10-16 10:25:28
Încercați să testați unele zone prin locuri destinate aprovizionării, montați turnicheți echipați cu camere de recunoaștere a autovehiculelor firmelor de aprovizionare(posibilă platformă a furnizorilor) și de aici se pot culege diferite date care pot fi accesate și de alte instituții care se ocupă de siguranța traficului (poliția națională, rar, Istcr). Aici se poate introduce și o taxă pentru exclusivitate sau o amendă pentru alte autovehicule nedestinate aprovizionării în cazul în care blochează locul.

P.s: amenajati trecerile de pietoni!!!! Ridicați și amendați contribuabilii care parchează mașinile la mai puțin de 25m de trecere! Din cauza mașinilor parcate ilegal se pot întâmpla tragedii!
Tudor 2025-10-16 11:40:32
Propunerea muta traficul la alta ora. In loc sa plece o masina mare de la depozit o sa plece doua sau trei pentru a acoperii volumul de munca in intervalul mai scurt. Deci o sa aducem mai multe masini in trafic, mai multa poluare si accindete pentru ca o sa existe o presiune mai mare pe soferi. Mai multe vehicule inseamna o crestere a preturilor. Sa speram ca masura o sa afecteze egal pe tot ce insemna distributie. Daca o sa existe portite este posibil sa ca marfa sa fie muta din masina de distributie intr-un de servicii de curierat. Daca vreti sa propunetii solutii trebuie sa va uitati la numar mare de inmatricularii. Oricum trebuie sa gasiti o solutie care sa afecteze egal pe toata lumea, indiferent daca sunt vazuti doar ca antreprenori, corporatie sau simpli cetateni. Solutia propusa afecteza direct doar antreprenori. De ce nu ai dreptul de a fi pe strada cand este fata de un cetatean? Aveti multe alte solutii care ar afecta egal pe toata lumea.
Felicia 2025-10-16 13:35:24
De acord cu aprovizionarea magazinelor si ridicarea gunoiului in timpul noptii.
Gabriela 2025-10-16 15:09:15
Halucinant! Cum să blochezi circulația mașinilor de curierat și a celor de aprovizionare?! Nu din cauza lor este traficul așa cum este! Faceți ceva cu parcările (ocupă o bandă de circulație pe foarte multe străzi) și, mai ales, cu transportul copiilor la școala din celălalt capăt al orașului, când au școală lângă bloc. De PediBus ați aflat? Sau puneți mașini școlare... Traficul e infernal doar în timpul semestrelor, deci aici este problema. Amenajați culoare dedicate transportului în comun pe toate străzile cu trasee STB. Aveți, totuși, specialiști sau faceți propuneri atât de aberante singuri?
luke 2025-10-16 15:59:56
Nu reduceți nimic prin această măsură. Mai mult blocați/deranjați activitatea orașului. Când vor ridica gunoiul, noaptea?
Conu 2025-10-17 09:44:51
Da, sânt de acord.
Și transportul alternativ blochează orașul pentru că vin din toată țara la București, trebuie limitați ca și numărul de taxiuri,trecerilor de pietoni trebuie semaforizate, vă mulțumesc!
Marius 2025-10-17 12:08:32
Ce inseamna, pentru centrele logistice acest impact? V-ati pus problema ? Cum se vor livra la destinatari mobila, frigidere, masini de spalat, etc Cum se vor aproviziona santierele de constructii, cei care isi fac o casa in regie proprie care au muncitori cu ziua, ce vor face, Cum isi vor desfasura activitatea NOAPTEA ?Cum se vor odihni o anumita parte a popultiei care vor trebui sa suporte zgomotele, la anumite operatiuni transport de mobila, electrocasnice, matrial de constructii implica mult mai multi oameni, la activitatile de descarcare, CUM se va proceda...?
Dls 2025-10-17 12:40:42
BUNĂ ZIUA,SUNT ȘOFER DE 30 ANI IN B ,IF PH BV DB .AGLOMERATIA IN B SEMAFOARELE SE SCHIMBA INVERS CHIAR DACĂ ESTI SI SINGUR PE STRADA SI MERGI ȘI MERGI ȘI CU 50 KM/h ȘI ALTA CAUZA VIRAREA LA STANGA IN INTERSECTII ,EXPLU DE URMAT INTERSECTIA DE LA TITAN
Da 2025-10-17 14:38:05
Da,de acord, dacă vrem să fie o capitală europeană.
Adauga un comentariu
Daca nu doriti sa apara numele Dvs. completati acest câmp. (dacă nu îl completați va fi folosit câmpul "Nume Prenume").