| Alin | 2026-05-13 16:41:37 |
| Sunt pieton in Bucuresti! In fiecare zi vad masini ce blocheaza trotuarele, parcate pe trecerile de pietoni sau ce blocheaza intersectiile. In zilele saptamanii ma pot considera norocos daca troleibuzul vine la timp. Datorita acestui lucru, imi doresc sa devenim o capitala europeana organizata si nu un oras unde mizeria si pericolul te asteapta pe orice strada. |
|
| Robert T | 2026-05-14 11:41:55 |
| Unii oameni au impresia că orice spațiu public li se cuvine doar pentru că au o mașină. Este timpul să învețe că spațiul public trebuie împărțit și cu ceilalți participanți la trafic și că nu pot parca oricând și oriunde, blocând tramvaie sau troleibuze, trotuare, treceri de pietoni, benzi de biciclete, etc. | |
| MihaiPopescu | 2026-05-14 11:53:25 |
| Observ ca vehiculele abandonate au o reducere de 50% privind tariful de depozitare. Nu mi se pare o idee buna, nu are sens aceasta reducere. Dupa 6 luni, mai degraba lucrati spre valorificarea activului prin executarea silita a proprietarului, decat sa ii oferiti o reducere. | |
| Bogdan | 2026-05-14 12:31:30 |
| Sunt de acord cu propunerea de proiect privind înființarea serviciului de ridicare a autoturismelor parcate ilegal. Este evidentă necesitatea unui serviciu gestionat de Primăria București, care să intervină prompt pentru eliberarea carosabilului ocupat abuziv și ilegal, situații care afectează circulația transportului public, blochează intersecții, îngreunează accesul în proximitatea trecerilor de pietoni și ocupă trotuarele. Această realitate este vizibilă zilnic în București și este susținută inclusiv de datele prezentate în proiect: "peste 17.000 de sancțiuni pentru staționări neregulamentare" și aproximativ "182.000 de note de constatare" întocmite, precum și sute de incidente în care transportul public a fost blocat de autovehicule parcate ilegal. Este evident, și din comentariile de aici, dar și de pe social media, că există o minoritate care nu dorește ca legea să fie respectată la volan și domeniul public eliberat. Nu va descurajați, înființați acest serviciu atât de necesar. Unii șoferi vor să încalce regulile, să încalce legea și să nu fie sancționați. Susțin acest proiect și îl voi distribui pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane. |
|
| Susținătorul | 2026-05-14 14:01:59 |
| Susțin pe deplin acest proiect. Chiar aș recomanda ca, în situațiile în care autospecialele nu fac față, să se recurgă și la blocarea roților. Taxa, luată separat, pare destul de mică, însă dacă se adaugă la celelalte costuri ( deplasare, ridicare și depozitare ) e ok. Este o inițiativă foarte bună și sunt convins că va aduce suficienți bani la buget pentru a acoperi investiția și pentru a susține astfel de măsuri și pe viitor. |
|
| . | 2026-05-14 14:03:49 |
| Orașul este plin de mașini parcate ilegal. Nu fiecare m² reprezintă parcare. Susțin orice măsură care are ca scop oprirea și sancționarea parcatului ilegal. | |
| Andrei M | 2026-05-14 15:12:34 |
| Sustin aceasta initiativa! Masinile parcate neregulamentar care incurca transportul public trebuie ridicate si soferui amendati coresponzator! | |
| Rapod | 2026-05-14 15:41:36 |
| Va rog sa ridicati cat mai repede toate masinile parcate pe trotuare. Nu se mai poate sa traim ca in lumea a 3a! Orice oras civilizat are trotuarele libere de masini! | |
| Gabriel | 2026-05-14 15:46:43 |
| Complet de acord cu ridicarea masinilor de pe domeniul public. Este absolut odios la ce nivel de nesimtire s-a ajuns in Bucuresti cu parcarea ilegala. | |
| Pieton-neglijat | 2026-05-14 16:05:20 |
| Sustin acest proiect care-si propune reglementarea si infiintarea unui serviciu de ridicare a masinilor parcate in mod ilegal pe spatiul public. Utilitatea acestui serviciu este evidenta, avand in vedere urmatoarele: 1. Spatiul public e un bun comun, nu un loc de depozitarea a proprietatii private a unor cetateni. 2. Parcarea ilegala pe trotuar/treceri de pieton/etc. pune in pericol siguranta pietonilor si orice initiativa care reduce drastic riscul de accident, cum este aceasta, ar trebui implementata cu celeritate. 3. Primaria a creat constant locuri de parcare pentru masini, iar parcarea ilegala foarte raspandita submineaza acest demers de organizare a orasului. |
|
| Gabi | 2026-05-14 16:20:37 |
| Locuiesc in Bucuresti si cred ca ridicarea masinilor de pe trotuare este unul dintre primii pasi pentru a educa cetatenii sa respecte regulile de bun-simt in acest oras. As vrea sa vad aceasta initiativa cum este dusa la bun sfarsit, as vrea sa vad ca exista un sistem clar si imposibil de ocolit sau pacalit, as vrea sa pot merge liber pe trotuar, fara sa ma feresc de masini. | |
| eu | 2026-05-14 16:31:51 |
| Sunt complet de acord cu aceasta initiativa, suntem satui de nesimtiti care parcheaza pe unde apuca blocand trotuarele si nu numai. Nesimtirea trebuie platita cu varf si indesat in tara asta! | |
| Petre | 2026-05-14 16:32:01 |
| Vă rog veniți și cu o soluție de a raporta probleme de circulație cu UX mai bun decât a asta în așteptare la telefon. Aplicație mobilă, whatsapp cu automatizare în spate, AI chatbot, orice. | |
| Claudiu | 2026-05-14 17:21:54 |
| Masura foarte buna, trebuie facuta curatenie acolo unde nu ai loc sa mergi pe trotuar si unde se blocheaza vizibilitatea in jurul intersectiilor si trecerilor de pietoni! Si date amenzi cat mai mari, ca sa ne invatam minte a doua oara sa ne gandim mai bine unde lasam masina! | |
| Cezar | 2026-05-14 17:34:06 |
| Mă plimb aproape zilnic prin sectorul 2, sun la poliția locală pentru a ridica mașini abandonate pe trotuar și abia ridică una din 3 mașini. Argumentele sunt cum ca ar trebui să aibă ITP expirat pentru a o putea ridica, deși sunt pe trotuar. E nevoie de un serviciu care să aplice legea fără alte scuze. | |
| Sotir | 2026-05-14 18:24:33 |
| As fii deacord si cu o taxa pe sector/pmb numai sa scapam de toate porumbarele lasate pe spatiu public, efectiv pun viata oamenilor in pericol suntem obligati ca pietoni sa mergem pe carosabil si ca soferi incurca vizibiltatea in preajma trecerilor. Daca se adopta faceti public numarul pentru interventii si sa fie un serviciu 24/7 | |
| Adi | 2026-05-14 18:34:26 |
| Faceți parcări și după ridicați mașini! Opriți-vă din cruciada împotriva plătitorilor de taxe auto! | |
| Ionuț | 2026-05-14 18:52:13 |
| Susțin acest demers, însă doresc să adăugați și blocarea roților pentru neplata parcării pe locurile cu plată ale CMPB. Zilnic sunt parcate dube de mari dimensiuni care nu plătesc parcarea și iau câteva amenzi și ocupă locuri de parcare fără să plătească. De asemenea, vă rog să implementați o aplicație a PLB în care să putem face sesizări cu poze cu auto parcate neregulamentar și în care să primim răspunsul PLB cu soluționarea (PLB să atașeze poze cu faptul ca s-a deplasat la fața locuri si a ridicat sau a dat amenzi ) | |
| Mihnea R | 2026-05-14 19:08:45 |
| Complet de acord cu ridicarea masinilor, in fiecare zi aproape te calca cineva iesind sau intrand de pe trotuar. | |
| P | 2026-05-14 20:47:41 |
| Propun ca din impozitele auto,accizele pe combustibil și TVA UL să faceți naiba locuri de parcare mai întâi și apoi să ridicați mașini sau mai bine ne înmatriculăm mașinile pe Bulgaria și plătim acolo taxele ca voi nu sunteți în stare de nimic | |
| Alin A. | 2026-05-14 21:02:09 |
| Susțin acest proiect pentru curățarea trotuarelor de mașini parcate ilegal! Va mulțumesc pentru inițiativă! | |
| Fara Abuzuri | 2026-05-15 07:40:57 |
| Buna ziua, O astfel de initiativa este buna NUMAI daca se limiteaza la incalcari flagrante si nu pune pe acelasi plan parcatul pe linia de tramvai cu lasatul masinii pe trotuarele mai late de cativa metri, unde nu impiedica ciculatia pietonilor, sau alte zone fara impact.. Deposedarea trebuie sa se limiteze la cazuri EXCEPTIONALE de perturbare a circulatiei publice. |
|
| Ana | 2026-05-15 11:27:34 |
| Susțin această inițiativa! Nu poți sa mergi pe trotuar fără sa dai de o masina parcata ilegal. Ajuta si stalpisorii mai ales când vine vorba de liniile de autobuz si de tramvai. | |
| Farang | 2026-05-15 14:51:39 |
| Trebuia facut de mult timp acest lucru, nu este tarziu nici acum. Datii bice,nu vreau sa mai vad masini pe treceri/trotuare/colturi de intersectii si mai ales cele abandonate. | |
| Ionel cel mititel | 2026-05-15 16:55:34 |
| De acord, un proiect foarte bun. | |
| Un cetățean normal la cap | 2026-05-15 20:01:34 |
| Nu sunt de acord cu această inițiativă. Va propun până la a lua decizii referitoare la legalitatea sau ilegalitatea parcărilor, și dublarea taxei de ridicare a mașinilor, să oferiți cetățenilor plătitori de taxe si posesori de mașină alternative la locurile de parcare desființate sau inexistente. Înțelegem că vreți să scădeți numărul de mașini, însă este lipsit de logica felul în care o faceți. Eliberați bulevarde și trotuare, mașinile se îngrămădesc pe străduțe, unde obturează treceri de pietoni și pun in pericol copiii, in loc sa creați sisteme unde oamenii să poată parca. Nu vom renunța la mașini, cei care le-am cumpărat deja, deci numărul lor nu va scădea, însă o creștere a taxelor pe mașină și a costurilor cu mașina ar putea scădea numerele mașinilor noi înmatriculate, ceea ce ar putea duce măcar la stagnarea numerelor de mașini. | |
| Brugner | 2026-05-16 21:38:13 |
| Nu am citit proiectul, dar ma incanta ideea majorarii tarifelor. Totusi, nu exista si acum lege? Degeaba se maresc tarifele daca se aplica discretionar. Puneti politiile la treaba si sa aduca bani la buget. Da, e o problema mare cu locurile de parcare, dar asta va disparea treptat daca oamenii nu vor mai folosi masina oricand si fara a avea loc de parcare. E o falsa problema practic. Eu sesizez politia locala saptamanal. Nimeni nu raspunde la telefon, aplicatii sau mail—uri. Am facut petitii catre politii si primarii. Niciun raspuns! Asta e bataie de joc la adresa noastra si meriti puscarie pt ca eludati legea. Nu va faceti datoria si nu aplicati legea. Inclusiv in padurea Baneasa viitorii militieni parcheaza ilegal sau chiar in padure!! Pe strada Parcului, in fata centrului de ridicari auto S1 se parcheaza ilegal. De ce? Pt ca e Monitorul Oficial? La Casa Presei se parcheaza oriunde, dar nu pe locurile cu plata. De ce? Pt ca sunt institutii ale statului si trompeta RTV? Va bateti joc de oamenii corecti, ca atata stiti sa faceti. Cand vin coloane oficiale sunt politisti, dar cand ii chemi sa elibereze deumurile nu mai sunt. Pai daca voi ati obliga oamenii sa circule in oras doar in baza unui loc de parcare, nu ar mai fi aglomeratia si nebunia care sunt. Deci, faceti va datoria si scapam de problema aglomeratiei. |
|
| Trotuare | 2026-05-17 13:24:51 |
| Sustin initiativa. Parcarea pe trotuare, langa treceri de pietoni, in curba etc este ilegala si trebuie tratata ca atare. Cel mai bine era un sistem cu 2 linii Sau linie rosie langa bordura sa se vada clar unde nu este voie sa se parcheze | |
| Percă Mihai-Marco | 2026-05-17 20:36:53 |
| În atenția Domnului Primar General al Municipiului București, Ciprian Ciucu Stimate domnule primar general, Numele meu este Mihai-Marco Percă și, în temeiul prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, doresc să supun atenției dumneavoastră o propunere de modificarea unui articol din proiectul de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București privind aprobarea Regulamentului privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate sau parcate neregulamentar pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al municipiului București, a structurii tarifare și abrogare a HCGMB nr. 371/2019, HCGMB nr. 210/2022 și HCGMB nr. 707/2022. Prevederea pentru care solicit analizarea unei modificări este articolul 9 alineatul (2), care, în forma actuală a proiectului, are următorul cuprins: „Prioritizarea intervențiilor se face în funcție de impactul asupra siguranței circulației și blocajelor rutiere.” Consider că această formulare este prea generală și lasă o marjă excesivă de interpretare angajaților dispeceratului Poliției Locale a Municipiului București. În lipsa unor criterii clare, există riscul ca îndepărtarea unor autovehicule staționate în locuri ce pun în pericol siguranța participanților la trafic sau a pietonilor – de exemplu, pe sau în apropierea trecerilor de pietoni, în intersecții ori în vecinătatea acestora, în stațiile mijloacelor de transport în comun, pe benzile dedicate, în apropierea liniilor de tramvai sau pe trotuare – să nu fie tratată cu prioritatea necesară, întrucât situațiile respective pot fi apreciate diferit de la caz la caz. Pentru a elimina acest element de subiectivitate și pentru a asigura o aplicare fermă și predictibilă a măsurii de ridicare, propun reformularea articolului 9 alineatul (2) după cum urmează: Prioritizarea intervențiilor se face în funcție de impactul asupra siguranței circulației și blocajelor rutiere, acordându-se o atenție deosebită autovehiculelor staționate în următoarele situații: a) pe trecerile de pietoni sau la mai puțin de 25 de metri de acestea; b) în intersecții sau la mai puțin de 25 de metri de colțul acestora; c) în stațiile mijloacelor de transport în comun sau la mai puțin de 25 de metri de acestea; d) în apropierea liniilor de tramvai, dacă prin staționare este blocată înaintarea mijloacelor de transport în comun; e) pe benzile dedicate transportului în comun; f) pe trotuare, dacă prin staționare este blocată circulația pietonilor. O astfel de completare ar contribui la o aplicare mai riguroasă și mai eficientă a măsurii de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar în zone cu impact direct asupra siguranței rutiere și pietonale. Totodată, ar reduce semnificativ elementul de arbitrar, ar crește numărul intervențiilor în situațiile cu risc real și ar descuraja comportamentele care afectează mobilitatea urbană. Având în vedere cele expuse, vă rog respectuos să analizați această propunere de modificare a articolului 9 alineatul (2), în vederea identificării unei soluții care să conducă la o aplicare fermă, coerentă și predictibilă a regulamentului. Vă mulțumesc pentru timpul acordat și pentru atenția oferită acestei propuneri. Cu respect, Mihai-Marco Percă |
|
| A.A. | 2026-05-23 03:56:31 |
| Este nevoie de eficienta și aceasta se poate obține prin folosirea corecta a regulilor, legilor și alte asemenea hotărâri deja existente. În plus dacă oamenii care ar trebui să le aplice ar fi și ei corecți.....și ar trai efectiv în spiritul meseriei alese..... De ani de zile sesizările pt o viata "normala"=fără asaltul șoferilor nesimțiți au rămas fără rezultat! Tot pietonul sau cel care are pretenția ca ce este în monitorul oficial sa fie aplicat este de vina!! Pt ca de fapt șoferii aduc voturi iar "lumea vrea loc de parcare" dacă nu pe arterele PMB atunci pe stradutele de sector....Oare de ce nu exista mai multe sectoare și mai mulți primari? | |