| AB | 2026-05-14 08:16:49 |
| 1. Investitia si cheltuielile pentru acest proiect sunt colosale , milioane de euro ! Fiecare autospeciala din cele 5 va avea norma de 6 masini pe zi ! Pentru asta cheltuiti atata banet ? ATI innebunit ? Inteleg sa ridicati masini care blocheaza STB, intrari in spitale etc , dar in rest de ce nu se foloseste metoda blocarii rotilor ? Mult mai simpla , fara atata trambalare , mai simpla si pentru contravenient care poate are imperios nevoie de masina atunci, mult mai eficient si prin vizibilitatea unei masini blocate o lectie pentru restul (asa daca se ridica in 15 min o masina cati vad asta ?) 2. TARIFUL propus de 200 eur este absolut fabulos ! Scrieti ca este in media tarifelor din alte tari din UE . NU stiti sa socotiti ? IA faceti media : 280 EUR VIENA, 180 EUR MUNCCHEN, 100 VARSOVIA , 80 PRAGA . CE ARITMETICA FOLOSITI INCAT VA IESE 200 EUR ? NU VA E RUSINE SA PROSTITI LUMEA ? PAI romanii au salarii peste germani si spanioli incat sa plateasca mai mult ? Cum sa puneti un tarif aproape jumatate din salariul minim ? La acest tarif se adauga amenda politiei, taxa de depozitare zilnica , pai unde se ajunge la 1000 eur ??? NU va e rusine sa propuneti 200 eur ? DE aia oamenii parcheaza pe unde apuca ca ati pus tarif de 1 eur/ora , mult pentru RO ! Cum sa dai pe zi 30 lei parcarea ca stai la serviciu ? Adica 30 leix22 zile= 660 lei/luna !!! Cat intretinerea pe luna la un ap de 3 camere ! VOI ganditi ? PAI oamenii vin la munca ca sa plateasca parcare de 660 lei /luna ? Daca ati pune un tarif de 1 leu/ora nu ar mai fi parcari neregulamentare , ca oricum nu ati facut nimic pentru crearea acestor parcari decat sa dati cu bidineaua niste vopsea 3. Folositi termenul de "parcare neregulamentara" . Detaliati asta , deoarece aruncand asa un termen general vor fi abuzuri facute de politie . EXEMPLU : parcarea pe trotuar , este regulamentara atata timp cat toate trotuarele de pe SOS COLENTINA sunt pline de masini, str LOGOFATUL DAN unde tot trotuarul este blocat si atatea si atatea trotuare caci oamenii nu au unde parca si unde politia inchide ochii, in schimb in alte zone cum pui masina pe trotuar cum esti amendat . PAI ori se aplica legea unitar ori lasati la cheful politistilor sa interpreteze "parcare neregulamentara" dupa bunul plac ! PE str EMINSECU la intersectia cu CALEA DOROBANTI la orice ora din zi si din noapte in fata semafoarelor sunt masini parcate de ani si ani si politia nu actioneaza cu toate ca tot "parcare neregulamentara " este ! PE str LOGOFATUL DAN s au facut parcari de resedinta inclusiv pana la 12 m de trecerea de pietoni din fata scolii , e legal CIUCULE ASA ? Deci pentru bani primaria a incalcat legea care spune sa nu opresti/stationezi in 25 m de trecere ! 4. "Veniturile vor fi folosite pentru paracari " ( art 7.1 , alin 4 ) - cum stie poporul asta , cand voi nu ati construit nici in 2025 nicio parcare din atata banet strans ? Veniturile le veti folosi ca sa dati salarii si prime unei structuri pe care o veti creea cu enorm de multi bani ! NU SUNT DE ACORD CU ACEST PROIECT ! |
|
| SIMI | 2026-05-14 08:29:07 |
| CUM TARIF DE 200 EURO ? SUNTETI NEBUNI ? MAI MULT CA IN GERMANIA SI SPANIA ?? CE SALARII AU AIA , CARE E SALARIUL MEDIU ACOLO SI CAT IN ROMANIA CA SA PROPUNETI ASA TAMPENIE ? VA TREBUIE BANI PENTRU SALARIILE VOASTRE GRASE ? HUUUAAA ! PUNETI TARIF CA LA PRAGA , 70 EUR, CA NOI SUNTEM ECONOMIC LA NIVELUL LOR ! | |
| CAMY | 2026-05-14 08:34:23 |
| Nu va e rusine , va bateti joc de oameni sa propuneti 200 EURO tariful ? ADICA peste 1.000 lei ? UNDE va treziti ? Au romanii salariile din vest ? 300 LEI ajunge , e suficient pentru ROMANIA. Oricum la banii astia omul mai plateste si amenda etc. PREA MARE CHELTUIALA CU ACEST PROIECT ! INADMISIBIL ! | |
| SOFER | 2026-05-14 09:06:35 |
| NU SUNT DE ACORD CU 200 EURO TARIF ! SI 100 EURO ESTE MULT ! | |
| ENA | 2026-05-14 09:07:56 |
| enorm tariful de 200 euro ! | |
| FLORI | 2026-05-14 09:11:25 |
| inacceptabil tariful de 200 euro pt ridicarea masinii ! aveti nevoie de bani sa va mariti iar salariile ? | |
| dumi | 2026-05-14 09:15:20 |
| CIUCULE te arunci rau la bani ! 200 euro tariful ? Pai noi suntem peste GERMANIA si SPANIA SI POLONIA ? | |
| COSTI | 2026-05-14 10:01:11 |
| Ce prostie este asta cu "media tarifelor din VIENA, MUNCHEN, BARCELONA , PRAGA , VARSOVIA " versus 200 euro tariful propus ? Pai noi avem media salariilor din GERMANIA, SPANIA, AUSTRIA ? TREBUIE sa va raportati la salariul minim asa cum se calculeaza si amenzile de la POLITIA RUTIERA ! Tarile vecine noua au tarifele de ridicare ; SOFIA -75 euro BELGRAD -75 euro BUDAPESTA 50 euro NU va e rusine sa prostiti oamenii si sa veniti cu 200 euro ? TI E FOAME DL CIUCU ? SI NOUA NE E FOAME , DECI NU ACCEPTAM 200 EURO TARIFUL ! |
|
| Bogdan | 2026-05-14 10:50:22 |
| Sunt de acord cu propunerea de proiect privind înființarea serviciului de ridicare a autoturismelor parcate ilegal. Este evidentă necesitatea unui serviciu gestionat de Primăria București, care să intervină prompt pentru eliberarea carosabilului ocupat abuziv și ilegal, situații care afectează circulația transportului public, blochează intersecții, îngreunează accesul în proximitatea trecerilor de pietoni și ocupă trotuarele. Această realitate este vizibilă zilnic în București și este susținută inclusiv de datele prezentate în proiect: "peste 17.000 de sancțiuni pentru staționări neregulamentare" și aproximativ "182.000 de note de constatare" întocmite, precum și sute de incidente în care transportul public a fost blocat de autovehicule parcate ilegal. Este evident, și din comentariile de aici, dar și de pe social media, că există o minoritate care nu dorește ca legea să fie respectată la volan și domeniul public eliberat. Nu va descurajați, înființați acest serviciu atât de necesar. Unii șoferi vor să încalce regulile, să încalce legea și să nu fie sancționați. Susțin acest proiect și îl voi distribui pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane. |
|
| Robert | 2026-05-14 11:44:22 |
| Susțin acest proiect, doar așa se vor învăța să nu mai parcheze aiurea. | |
| MihaiPopescu | 2026-05-14 11:48:14 |
| Tariful de 200 EUR mi se pare potrivit, poate chiar prea mic, avand in vedere cat de multe probleme fac soferii care blocheaza benzi STB, scaune rulante pe trotuar, piste de biciclete si asa mai departe. Tariful trebuie sa fie si descurajator, si suficient incat sa recupereze, macar partial, investitia. Este OK pentru a preveni comportamentele ilegale devenite obisnuinta ale soferilor, mult mai ieftin 200EUR pentru preventie decat zeci de mii de euro cu spitalizarea pietonilor care sunt obligati sa circule pe carosabil. | |
| Doru | 2026-05-14 12:25:36 |
| Cam putin 200 euro, cat mai mult cat sa se respecte legea daca tot exista | |
| Susțin | 2026-05-14 14:00:11 |
| Susțin pe deplin acest proiect. Chiar aș recomanda ca, în situațiile în care autospecialele nu fac față, să se recurgă și la blocarea roților. Taxa, luată separat, pare destul de mică, însă dacă se adaugă la celelalte costuri ( deplasare, ridicare și depozitare ) e ok. Este o inițiativă foarte bună și sunt convins că va aduce suficienți bani la buget pentru a acoperi investiția și pentru a susține astfel de măsuri și pe viitor. |
|
| . | 2026-05-14 14:05:08 |
| Tariful este de bun simț, raportat la nesimțirea celor care parchează ilegal. | |
| Mișu C | 2026-05-14 15:02:51 |
| 200 de euro este putin avand in vedere ce bolizi circula in Bucuresti. Bizonii au masini de zeci de mii de euro, dar nu pot sa plateasca 5 lei pentru o ora de parcare. Cu cat mai mare penalizarea, cu atat mai bine. Va zic asta in calitate de sofer care plateste tot timpul parcarea cand ajung in centru cu autovehiculul. |
|
| Andrei M | 2026-05-14 15:13:35 |
| Sustin aceasta initiativa! Masinile parcate neregulamentar trebuie ridicate si soferii amendati corespunzator! | |
| AP | 2026-05-14 15:41:40 |
| In afara de faprul ca studiul de fundamentare e scris cu ChatGPT, calculele din el sunt total anapoda. Tarif de 200 de Eur inseamna ca Bucuresti este intre Viena si Barcelona, nu se compara cu fraierii aia din Praga si Varsovia... Se pare ca Bucurestenii sunt in top la venituri medii... | |
| Gabriel | 2026-05-14 15:48:53 |
| De acord cu propunerea, tariful mi se pare prea mic pentru cati soferi fara minim bun simt sunt in Bucuresti. V-as sugera sa il faceti dublu si masina casata in caz ca intr-un termen rezonabil nu se plateste tariful datorat pe ridicare. | |
| Florina | 2026-05-14 15:53:58 |
| 1. Cheltuielile pentru acest proiect sunt colosale, de ordinul milioanelor de eur! Cea mai simpla solutie (aplicata deja in Sectorul 4) este blocarea rotilor. 2. TARIFUL propus de 200 eur este enorm. Romania are salarii la fel de mari ca in Germania, Spania sau Polonia sa dam 200 eur pentru recuperarea masinii? RUSINE !!! 3. Cum ati inceput mandatul ati trimis toata Politia Capitalei sa amendeze ZILNIC masinile parcate pe banda 1 a marilor bulevarde din Bucuresti, FARA SA CONSTRUITI PARCARI NOI sau sa solicitati primariilor de sector sa faca LOCURI DE RESEDINTA. UNDE SA NE PARCAM MASINILE??? Intai oferiti alternative, construiti parcari si pe urma amendati si ridicati masinile parcare neregulamentar. 4. Toate masurile pe care le luati sunt IMPOTRIVA CETATENILOR, nu PENTRU CETATENI !! NU SUSTIN ACEASTA IDIOTENIE DE PROIECT !!!! |
|
| Vali | 2026-05-14 16:53:35 |
| Pentru astia care va plangeti ca e scump 200 de euro: Nu parcati gresit si nu o sa aveti nimic de plata! Atat de simplu. Mai spune unu ca in loc de ridicare sa blocam rotile. Tu gandesti? Ai o masina care blocheaza o linie de tramvai. Obiectivul tau e sa eliberezi ca tramvaiul sa continue traseu, nu sa blochezi si mai multi timp prin blocarea autoturismului in locul unde blocheaza traficul. | |
| Vali | 2026-05-14 16:58:32 |
| Sustin pe deplin! Nu exista bun simt in orasul asta. Pretul mi se pare chiar mic | |
| Claudiu | 2026-05-14 17:20:15 |
| Faptul ca sunt unii atat de revolati este un indicator foarte bun ca ar fi o masura de succes! Toti acestia uita faptul ca motivul acestor tarife e in special sa ii descurajeze sa mai parcheze ilegal, tocmai de asta trebuie sa fie cat mai mari. Din punctul meu de vedere, tariful poate fi facut si 300 de euro. In felul asta, dupa ce platesti o data si vezi ce gaura iti face in buzunar, a doua oara te gandesti mai bine inainte sa urci masina pe trotuar sau sa blochezi o trecere de pietoni! | |
| Da! | 2026-05-14 18:04:44 |
| Sunt șofer în București și îmi doresc să avem un oraș civilizat! 200 euro este o taxă suficient de mare pentru a speria pe cei care parchează ilegal pentru a-i face să ia în calcul unde o lasă și poate dacă nu au unde să o parcheze o dau la casat. În zona mea (Crângași) bulevardele sunt ochi de mașini multe din ele parcate neregulamentar și abandonate dar nu suficient cât să fie ridicate ca abandonate pentru ca proprietarii le mai mută din când în când atunci când primesc notificare ca va ridicata. Dacă nu este nevoie absolută de mașină cred ca putem renunța la ea. Familia noastră are 4 membri și de la 2 mașini am rămas cu una. O folosim doar atunci când mergem în zone mai greu accesibile cu metroul sau cu transportul în comun ce implică 2-3 schimburi de mijloace. Dacă știam ca în zonă nu sunt parcări renunțăm la idee și mergem cu Bolt. |
|
| OH | 2026-05-14 18:19:52 |
| Din păcate este e prețul care trebuie să-l plătim ca traficul să fie unul normal. Din păcate a-a încercat cu amenzi ( o investiție mult mai mică) și nu a mers (multe neplătite). Am încredere în dl. Ciucu știind ce a făcut în S6 și îndemn lumea să mai facă sesizări la poliție înainte de a critica instituția și pe angajații ei. | |
| Sotir | 2026-05-14 18:28:34 |
| Adoptat imediat acest proiect, respectarea domeniului public nu trebuie sa fie optionala, trebuiesc sanctionati cei care pun in pericol siguranta pietonilro si conditiile de circulatie pentru ceilalti soferi. Rusine celor care nu sunt deacord si tolereaza astfel de oameni care incurca inclusiv mijloacele de transport | |
| Alin | 2026-05-14 19:08:03 |
| unt pieton in Bucuresti! In fiecare zi vad masini ce blocheaza trotuarele, parcate pe trecerile de pietoni sau ce blocheaza intersectiile. In zilele saptamanii ma pot considera norocos daca troleibuzul vine la timp. Datorita acestui lucru, imi doresc sa devenim o capitala europeana organizata si nu un oras unde mizeria si pericolul te asteapta pe orice strada. |
|
| Sebi | 2026-05-14 19:34:47 |
| Buna ziua, as dori ca orice om sanatos la cap sa vad toate masinile parcate altundeva in afara de loc specific de parcare - ridicate iar tariful de recuperare sa implice 2 puncte penalizare si 2 amenda + taxa de minim 500lei. Spun toate astea ca posesor de autoturism si pieton/ciclist nervos ca nu am pe unde sa merg nici pe trotuar nici pe pista de biciclete (aia care e) de tigăile parcate peste tot. |
|
| DMV | 2026-05-15 00:29:00 |
| Sunt împotriva acestui proiect de lege, avem nevoie de locuri de parcare, nu de taxări absurde. Avem nevoie de carosabil fără cratere, pentru că cei cu mașini aduc bani la buget, nu bicicliști și trotinetele electrice. | |
| Luca | 2026-05-15 04:12:34 |
| Ca cetățean care trăiește și a fost nascut in Bucuresti susțin un astfel de tarif. 1000 de lei nu este mult pentru costurile care se impun pentru ridicarea mașinii, si nu este mult raportat la valorile mașinilor care depășesc cel puțin 50.000 ron, deci sub 2%. | |
| DR | 2026-05-15 09:05:29 |
| Susțin tarifele din acest proiect. | |
| AB | 2026-05-15 10:42:29 |
| PENTRU CEI CARE VORBESC FARA SA JUDECE SI APRECIAZA CA "200 EURO E PUTIN BA CHIAR 300 EURO AR TREBUI " Citind ineptiile voastre inteleg de ce tara asta merge prost de atatia ani cu asemenea mentalitati. Deci edilii din SOFIA, VARSOVIA, BELGRAD , BUDAPESTA , care au taxa intre 50 euro-75 euro sunt prosti , nu ? Noi, romanos, suntem destepti sa aruncam cjfre fara justificare economico-sociala ! Stiti ca in BELGRAD primele 72 ore de depozitare a masinii ridicate sunt gratuite ? VERIFICATI si luminati va , nu mai va dati cu parerea ca nea FANICA ! NU ZICE NIMENI SA NU FIE LUATE MASURI PECUNIARE , DAR CORELATE CU SALARIUL MINIM CA SI AMENZILE. ALTFEL HAI SA PUNEM 3000 EURO TAXA, SAU 10.000 EUR , SAU 100.000 EUR, CA NU NE DOARE MANA SA MAI TRECEM ZEROURI NU ? DOAR NOI SUNTEM "MICUL PARIS " , NU ? Unul scrie aici ca daca sunt atatea masini scumpe sa fie scumpa si taxa ! Pai in tarile din jur nu sunt masini scumpe , ei de ce nu au considerat ca criteriu asta ? Ei sunt prosti si noi destepti , este ? TE CRUCESTI ! Altul socoteste taxa in procent din valoarea unei masini !!! ( unul LUCA) ALOOO, AVETI DISCERNAMANT ? DAR NU E MAI BINE SI UN PROCENT DIN VALOAREA LOCUINTEI SOFERULUI CARE A GRESIT ? PFFFF, PROSTIA INFIOARA ! ESTE MULT MAI IEFTINA, MAI RAPIDA SI MAI EFICIENTA METODA BLOCARII ROTILOR DECAT RIDICAREA MASINII ! RIDICAREA MASINII TREBUIE SA SE FACA IN CAZURI EXCEPTIONALE ,ADICA CAND SE BLOCHEAZA STB SAU INTRAREA IN VREUN SPITAL ETC . IN REST BLOCARE ROTI CA IN TOATA LUMEA . Dar se pare ca e un interes in crearea unei alte companii cu salarii mari , s a uitat cineva cat costa investitia asta si cheltuielile salarii etc ? MILIOANE DE EURO ! |
|
| DAB | 2026-05-15 12:31:37 |
| Este o taxa prea mica! Nesimtirea costa, propun 500€! Nu îți ridica nimeni mașina daca parchezi regulamentar, nu ar trebui sa fie o surpriza pentru nimeni ridicarea daca știi ca ai lăsat mașina pe trecere, pe linia de tramvai sau pe trotuar!. | |
| eugen | 2026-05-15 14:49:50 |
| Buna ziua ! In afara de marirerea taxelor , amenzilor si a impozitelor mai stiti sa faceti si altceva ? Lucruri care sa AJUTE comunitatea stiti sa faceti ? Sunteti alesi pentru a AJUTA comunitatea sa se DEZVOLTE NU SA II ASUPRITI . Ati facut parcari la preturi decente (aici ma refer la construirea lor nu la trasarea cu vopsea pe locurile unde se parca fara plata ) ? Orice "specimen" stie sa puna taxe si impozite , mai greu este cand trebuie sa gaseasca solutii pentru comunitatea care l-a ales sa ii reprezinte . | |
| Ionel cel mititel | 2026-05-15 16:55:12 |
| De acord, un proiect foarte bun. | |
| CA | 2026-05-17 19:48:31 |
| Aș propune câteva modificări la proiect. Serviciul de ridicare a mașinilor este un început bun, însă consider că ridicarea ar trebui aplicată prioritar în cazurile grave: mașini care blochează transportul public STB, accesul către spitale, trecerile de pietoni, intersecțiile sau alte zone unde pun în pericol siguranța pietonilor și fluiditatea traficului. Pentru situațiile mai puțin grave, în care mașina este parcată neregulamentar, dar nu blochează un acces esențial sau nu creează un pericol imediat, nu aș recomanda ridicarea. În aceste cazuri, o soluție mai eficientă ar putea fi montarea unui blocator și aplicarea unei taxe mai mici, de exemplu 500 RON. Consider că problema parcărilor neregulamentare nu poate fi rezolvată doar prin ridicarea mașinilor, mai ales dacă numărul autospecialelor este limitat. O abordare combinată — ridicare pentru cazurile grave și blocare pentru restul situațiilor — ar putea avea un impact mai mare și ar permite sancționarea unui număr mai mare de șoferi într-un timp mai scurt. De prea multe ori, când ies în oraș, observ mașini parcate haotic, care încurcă traficul, pietonii sau accesul în zone importante, deși la 300–400 de metri există parcări publice cu plată care sunt goale. În multe cazuri, tarifele sunt rezonabile — 30 de lei pe zi sau 5 lei pe oră — ceea ce arată că problema nu este întotdeauna lipsa locurilor de parcare, ci lipsa de disciplină și de aplicare consecventă a regulilor. Prin urmare, susțin introducerea unui sistem diferențiat de sancționare: ridicare rapidă pentru cazurile care afectează siguranța și circulația, respectiv blocare și amendă pentru parcările neregulamentare mai puțin grave. |
|
| ABC | 2026-05-17 22:47:59 |
| Faceți parcări subterane așa cum sunt la Universitate. | |
| Cornel 1234 | 2026-05-18 04:36:23 |
| Trebuie să vă gândiți că falimentați mulți comercianți mici sau chiar firme mai mari cu astfel de măsuri. Ați umplut București-ul de pari ca să nu mai poți parca pe trotuar. Dacă vreau să cumpăr o sticlă de apă sau altceva nu am unde opri. Sau, multe firme au nevoie de angajați din provincie. La fel, nu au unde lăsa mașina. Am fost la un meci pe arena națională, in urma cu vreo 3-4 ani, și ca să evit aglomeratia am parcat mașina pe trotuar, undeva prin zonă. Am luat amendă, și pentru că nu m-am prezentat la poliție amenda s-au transformat în 1600 de lei, băgați la taxe și impozite. Așa că nu mai calc la meciuri. Astfel că încet încet, București-ul devine nefrecventabil. Și taxe nu veți mai încasa nici de la comercianții falimentati nici din taxele de parcare și nici din amenzi de parcare. Deșteptati-va și voi o dată. De exemplu, orașul Sinaia aplică aceste reguli cu parcări cu taxe foarte mari, și nu mai găsești locuri gratuite de parcare, și a cam devenit pustiu, nu mai se oprește mai nimeni aflat în tranzit să mănânce sau să bea o cafea. Fac pariu că vor avea pierderi mari la încasări la primărie în loc de câștiguri din taxe de parcare. |
|
| DP | 2026-05-18 19:04:12 |
| Sunt deja 2-3 ani de cand Primaria a marcat locuri de parcare existente anterior si a inceput sa incaseze bani pentru ele. Nu au fost create cu adevarat locuri noi de parcare. Dimpotriva, recent, in zona centrala, au fost desfiintate o serie de locuri de parcare si au inceput sa fie amendati cei care parcheaza neregulamentar. Cred ca bucurestenii ar aprecia mai mult daca mai intai s-ar folosi sumele deja incasate pana acum sa se construiasca parcari supraetajate sau subterane, care ar creste cu adevarat numarul locurilor de parcare disponibile in oras. Abia apoi ar fi cazul sa fie sanctionati cei care nu folosesc parcajele existente la acel moment. In acest moment, consider ca este suficienta masura de ridicare doar a autoturismelor care blocheaza traficul sau accesul pietonilor. Majoritatea bucurestenilor deseori sunt nevoiti sa parcheze neregulamentar ca urmare a inabilitatii Primariei sa creeze locuri noi de parcare, nu doar sa le marcheze pe cele deja existente. Sau sa eficientizeze sistemul de transport in comun, astfel incat masina personala sa fie optiunea mai proasta. Odata cu cresterea numarului locurilor de parcare si eficientizarea transportului in comun, cu siguranta va scadea si numarul de masini parcate neregulamentar. |
|
| Bogdan | 2026-05-19 00:02:49 |
| Taxe aberante pentru nivelul de trai din Romania. O masina a ajuns un lux cu atatea taxe si mai ales in perioada asta cand si pretul petrolului a explodat. | |
| Ion Marin | 2026-05-19 10:00:47 |
| Ridicarea masinilor este o poveste de adormit copii. Operatia propriuzisa blocheaza traficul pe strazile inguste si agresate de masini parcate. Total ineficient Am asistat la cateva astfel de tentative...chiar au renuntat din lipsa de spatiu de manevra |
|
| Persoana sătulă de cei care închid ochii.... | 2026-05-23 03:43:52 |
| Pt omul "de rand" preocupat cu asigurarea "traiului de zi cu zi" documentația pusa la dispoziție este imposibil de citit/înțeles în totalitate!! Rămâne doar ideea ca un oraș care este sufocat de multitudinea problemelor vieții "moderne" (="pe 4 roti") este încă împărțit în sfere de interese și se dezvolta în cel puțin 6+1 moduri, după cum vor cei 6+1 primari, și n alti funcționari!! Apoi se vrea înființarea unei noi structuri în loc sa se folosească eficient ce exista deja. De ce PMB nu poate decide ce "virtuti" au polițiștii din sectoarele municipiului? Dacă toți ce care ar trebui să aplice regulile și legile ar avea simțul respectului și ar fi conștienți de rolul lor nu ar fi nevoie de mai mult. În plus presiunea este pe străzile "mici", "de după blocuri" și se va muta mai pregnant în aceste zone, în care PMB nu intervine pt ca.....aceste străzii nu sunt ale municipiului București...... Nu ar fi mai bine ca resursele sa fie alocate înspre prevenția staționarii/parcării ilegale? Prin condiționarea posesiei unei mașini de existenta locului de parcare cu plata, prin marcaje clare și modificarea spatiilor pt pietoni sau alte categorii în asa fel încât șoferii sa nu le poată ocupa, prin montarea de indicatoare care sa respecte toate legile și recomandările existente nu numai codul rutier care practic te lada sa parchezi oriunde "paralel cu bordura"....... Concluzia: proiectul se vrea ceva pozitiv dar nu este soluția cea mai eficienta nici măcar pe termen scurt (cele 30 de minute necesare ridicării unei autovehicul din start se pot reduce la 0 prin alte metode). |
|