Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea, construirea și amplasarea firmelor și reclamelor publicitare
Comentarii
Adrian-Florin Balteanu 2009-04-21 00:46:28
„Recomandare la proiect de act normativ”
Fac următoarea observaţie privind Proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea, construirea si amplasarea firmelor si reclamelor publicitare ce tine de modificarea articolului 10 astfel:
Art. 10 Alin. 1 ÃŽn vederea autorizarii firmelor ce urmeaza a fi amplasate pe parcela sau constructiile unor obiective incluse in pozitii clasate in Lista Monumentelor Istoric (LMI), pe parcele sau constructii cu o valoare arhitecturala ÅŸi ambientalea, pe parcele sau constructii din zonele de protetie a obiectivelor clasate in LMI, pe parcele sau constructii din zonele construite protejate, definite cf. PUZ Zone Construite Protejate este necesara intocmirea unui studiu de impact, care va fi avizat si aprobat in conditiite legii. Alin. 2 Autorizarea firmelor si reclamelor pe constructiile la care face referire art. 10, alin. 1 se va face numai cu avizul Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National- Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National a Municipiului Bucuresti.
Argumentare: in LMI se afla nu numai cladiri, ci constructii, ce sint considerate impreuna cu parcela lor si sint clasate individual (denumite monument), in ansambluri sau situri. "Zona de protectie a unor monumente istorice" este diferita de "Zona Construita Protejata" definita prin PUZ
Rog confirmarea de primire pe adresa de e-mail personală. Va rog să binevoiti a imi raspunde la aceste observatii.
INGA MEDIA OUTDOOR 2009-04-21 16:09:50
Este de salutat incercarea de regelementare a publiciatii stradale. Din pacate pe anumite segmente se mentin discriminari, de neninteles la o prima vedere, care favorizea anumite firme in detrimentul altora. Art. 8 "Conditii privind autorizarea, executarea si exploatarea panourilor publicitare tip ecran TV (Tv-screen)" elimina din Bucuresti toate aceste suporturi. Concret sunt 3 prevederi trasnite: inaltimea minima de la sol la care pot fi amplasate este de minim 10 m, distanta de la coltul intersectiei de minim 25 m, si retragerea de la limita carosabilului de minim 20 m, transforma acest tip de suport din publicitate stradala in publicitate aeriana si asimileaza acest tip de suport cu panourile tip unipole care au conditii mai permisive de amplasare fata de drumurile nationale si autostrazi. Practic acest tip de suport nu va mai putea fi montat in Bucuresti. Propun ca si pentru aceste panouri sa fie aplicate limitele de amplasare generale pt panouri prevazute in Art.Art. 7 "Conditii privind autorizarea si executarea reclamelor publicitare pe suport propriu, amplasate la sol (pe teren) pe domeniul public si sau privat al Municipiului Bucureti.
INGA MEDIA OUTDOOR 2009-04-21 16:23:40
Datorita limitari in dimensiune a mesajului revin la primul meu mesaj cu propunerea concreta de modificare a Art. 8 Art. 8 Conditii privind autorizarea, executarea si exploatarea panourilor publicitare tip ecran TV (Tv-screen) care sa aiba urmatorul continut: " a)Panourile publicitare tip TV Screen se pot autoriza si amplasa in urmatoarele conditii :
-se vor amplasa in afara spatiului destinat circulatiei autovehiculelor si a semnalizarii rutiere, numai cu avizul Brigazii de Politie Rutiera a Municipiului Bucuresti;
-la limita trotuarului, spre aliniamentul stradal;
-la min 3,5 m inaltime de la sol;
-distantele intre panouri si distantele de la intersectii vor fi stabilite in asa fel incat sa nu impiedice vizibilitatea semnelor de circulatie, si sa nu perturbe traficul rutier si pietonal;
-realizarea elementelor de fundare necesare asigurarii stabilitatii panoului publicitar se vor executa ingropat pana la nivelul solului.
b)Panourile publicitare tip TV Screen se vor exploata in urmatoarele conditii:
- grafica semnalisticii difuzate nu va contine culori si forme specifice semnalizarii rutiere;
- nu este permisa dotarea panourilor tip TV Screen cu echipamente audio;
- pe perioada nocturna, intensitatea luminoasa a panoului sa fie redusa la 10% ( la 25 pe o scara de la 0 la 255 ).

INGA MEDIA OUTDOOR 2009-04-22 23:22:01
Propun eliminarea "Alineatului f) Art. 2 Principii Generale", care introduce obligativitatea obtinerii unui aviz al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) pentru orice autorizatie de construire, care aviz ar trebui sa fie eliberat de structura de specilaitate din PMB,, care structura nu exista. Ar trebui modificata intai legea in vigoare care acorda competente de autorizare primariilor de sector. In loc sa simplificam si sa evitam birocratia, mai introducem un Aviz, uitand cu totul de existenta Ghiseului / Biroului Unic. Avand in vedere ca PMB nu are competente de autorizare (cu exceptiile prevazute de lege - cladiri zone monument istoric / arhitectonic) sau proiecte care se extind pe mai multre sectoare) nu exista o justificare legala / logica a introducerii acestui nou aviz.
Media Advertising 2009-04-28 18:20:23
Cu privire la Art. 4, lit. h, prin care sunt instituite arterele in care publicitatea este interzisa, apreciem ca masurile dispuse in temeiul acestuia sunt exagerate din urmatoarele considerente:
In aria cuprinsa de arterele mentionate nu se afla numai cladiri monument istoric sau cladiri cu valoare arhitectonica deosebita
De asemenea, in aria mentionata nu sunt instituie numai zone protejate, acestea fiind strict delimitate.
Suntem de acord cu interzicerea amplasarii mijloacelor de reclama publicitara pe cladirile monument istoric sau in zonele protejate, dar consideram ca nu se impune o interzicere generala a amplasarii de mijloace publicitare. Daca intentia PMB este de a proteja cladirile monument istoric sau cu valoare arhitecturala deosebita cuprinse in aria mentionata de Art. 4, lit. h, consideram ca acesta poate fi atins prin respectarea si aplicarea legislatiei actuale in vigoare.
Cu privire la Art. 5 lit. c, prin care se excepteaza de la respectarea prevederilor Art. 4 lit. h mobilierul urban purtator de reclama destinat transportului in comun si difuzarii presei, consideram ca acesta instituie un tratament diferentiat si discriminatoriu, dezavantajand in mod evident celelalte forme de publicitate.
In conditiile in care se doreste aprobarea unui regulament de publicitar unitar la nivelul municipiului Bucuresti, apreciem ca acesta nu ar trebui sa dezavantajeze sau sa favorizeze anumite persoane sau grupuri de persoane, ci dimpotriva, sa instituie un cadru normativ adecvat a carui aplicare sa permita desfasurarea unor activitati comerciale bazate pe principii de egalitate si in deplina concordanta cu principiul concurentei loiale.
In forma actuala, Art. 5 lit. c, avantajeaza in mod total nejustificat operatorii economici al caror obiect de activitate il constituie amplasarea si inchirierea mobilierului urban, prejudiciind evident firmele ce promoveaza alte forme de publicitate.
Media Advertising 2009-04-28 18:21:18
Relativ la Art. 5 lit. d, prin care se admite amplasarea de reclame publicitare pe cladirile institutiilor de invatamant numai daca reclama are legatura cu obiectul de activitate a institutiei respective, consideram ca aceasta masura nu are rolul de a produce beneficii institutiilor de invatamant. Dimpotriva, restrictionand amplasarea reclamelor publicitare, se creeaza un serios prejudiciu, institutiile de invatamant din beneficiarii unor sume de bani pe care sa le foloseasca in scopul desfasurarii activitatii devenind potentiali cumparatori de publicitate. In conditiile in care e de notorietate faptul ca bugetele alocate institutiilor de invatamant sunt deja insuficiente, privarea acestora de un venit regulat si substantial ar reprezenta o masura ce ar acutiza situatia delicata in care se afla invatamantul din Romania. Mai mult decat atat, o asemenea masura nu ar profita nici macar PMB, avand in vedere ca incasarile obtinute din taxa pe mijloacele de reclama si publicitate ar scadea simtitor.
Suntem de acord cu selectionarea reclamelor ce ar urma sa fie amplasate pe sediile unitatilor de invatamant in asa fel incat mesajul transmis sa nu afecteze procesul de invatamant. In acest sens suntem de acord cu interzicerea reclamelor ce ar transmite un mesaj ce ar putea aduce atingere prestigiului unitatii de invatamant(reclame la casinouri, jocuri de noroc, bauturi alcoolice, etc).
Media Advertisng 2009-04-28 18:23:26
Referitor la Art. 7 privind autorizarea si executarea reclamelor publicitare pe suport propriu, amplasate la sol si la Art. 8 privind conditiile pentru autorizarea, executarea si exploatarea panourilor publicitare tip ecran TV, apreciem ca distantele impuse sunt exagerate si total nejustificate avand in vedere si prevederile Art. 3.7.6 din Norma tehnica din 1997, care prevede in mod expres si neechivoc distantele fata de zona drumului la care se pot amplasa panouri publicitare.
3.7.6. În localităţi, panourile publicitare se amplasează astfel:
• la distanţa de minimum 4,0 m faţă de marginea îmbrăcăminţii rutiere - în cazul în care nu există trotuar;
• la distanţa de minimum 1,0 m faţă de limita dinspre drum a spaţiului verde de pe trotuar, fără a împiedica circulaţia pietonilor;
• la o distanţă de minimum 25 m unul faţă de celălalt.
In conditiile in care deja exista reglementari normative speciale in vigoare, consideram oportuna aplicarea si respectarea acestora si nu impunerea unor noi normative mult exagerate si imposibil de pus in practica.
De asemenea, la Art. 11 „Alte forme de reclama” , propunem introducerea unui nou paragraf care sa reglementeze regimul proiectelor speciale:
Proiecte Speciale
Prin proiect special se intelege o constructie provizorie atipica ce vizeaza promovarea unui produs sau serviciu, amplasat pe o perioada determinata de maximum 30 de zile, pe domeniul public sau privat al Municipiului Bucuresti.
Proiectele speciale se avizeaza pe baza unui memoriu tehnic intocmit de un arhitect autorizat.
Nu intra in categoria proiectelor speciale structurile prismatice, panourile publicitare tip ecran TV, precum si celelalte forme de reclama prevazute de prezentul regulament.
Avand in vedere cele mentionate mai sus, va rugam sa reanalizati proiectul de regulament de publicitate, astfel incat sa aiba o aplicabilitate ridcata si, in acelasi timp sa instituie masuri echitabile fata de toti
Andrei Nicoara 2009-04-28 18:46:55
Art.11
Lit. c) - face referire la bannere si baloane in spatii expozitionale sau sportive. Acestea pot fi proprietate privata si cu circuit inchis deci nu pun o problema de aspect si deasemeni nu sunt constructii care sa intre sub incidenta legii 50 deci nu cred ca acest punct se justifica.
Pct. d) - autocolante pe vitrine. Nu uitati ca in Mall vitrinele dau spre culoarul mall-ului deci sunt indoor caz ce iese de sun jurisdictia dvs
Pct. e) - vehicule cu reclama - trebui interzise megafoanele de pe acestea
Andrei Nicoara 2009-04-28 18:53:36
Art.14 - spune ca nu se autorizeaza reclame pe cladiri ce au avut interventii neautorizate. In Bucuresti nu gasesti bloc la care sa nu se fi daramat un perete de bucatarie sau sa nu se fi inchis un balcon. Aceasta prevedere lasa loc arbitrarului, pentru unii blocul poate fi bun, pentru altii nu ...
Andrei Nicoara 2009-04-29 15:07:23
Am cateva comentarii la acest proiect pe care le voi structura pe mai multe postari pentru claritate. Mai multe detalii si poze la
obiect am postat pe blog-ul de la www.advertising-software.eu

Art.2 - Inca de la inceput proiectul de hotarare comaseaza sub notiunea de reclama atat constructia afisajului cat si mesajul publicitar / posterul.

Aceasta simplificare este utila redactarii proiectului dar poate da nastere la neclaritati putand rezulta ca este necesar un anumit grad de autorizare in vederea schimbarii graficii unui afis. Trebuie facuta departajarea intre reclama sub
forma de poster lipit pe panou, sub forma mesh-ului la care suportul extern este minimal si reclama vopsita pe perete ce nu are nici un fel de constructie specifica.

Art.3 lit. a) In definitia firmei ar trebui specificat ca firma este amplasata in proximitatea unui punct de lucru si de asemeni ar trebui limitata dimensiunea acesteia. Spre exemplificare vedeti calcanul Milenium Bank din zona Piata Victoriei sau poza de pe blog.

Art.4 lit. b) Interzice amplasarea reclamei pe sedii ale autoritatiilor publice. Asa cum este formulat se refera la sediu ca adresa si nu la o proprietate publica. Nu uitati ca exista institutii ce sunt locate cu chirie in cladiri mai mari avand vecini institutii private. Proprietarul cladirii nu va dori sa inchirieze unei institutii publice daca prezenta acesteia ii reduce venitul din chirie
sau o va face la un pret al chiriei mult mai mare.

Art.4 lit.c) Lacasurile de cult sunt de drept privat si se pot proteja singure nesemnand contracte de media nu trebuie sa le interziceti dvs. conform acestui punct reclama pe gardul parcului este interzisa dar nu si in interiorul parcului ! Vedeti afisajele de mari dimensiuni din Parcul Carol !

Art.5 lit.e) Ca mobilier urban , pe laga transport in comun si difuzarea presei, mai exista: cabine telefonice, cutii postale, suporturi pt biciclete si chiar bancute si tisnitori.
Andrei Nicoara 2009-04-29 15:17:25
Art.8 - se ocupa de tv-screenuri. Poate ar trebui sa faceti un exercitiu de imaginatie si sa aplicati aceste prevederi la video-wall-ul de pe fostul magazin Cocorul. Ce se intampla in acest caz ?

Art.9 lit.g - se refera la copertine. Ar trebui sa considerati cazul cladirilor ce au intre fatada si domeniul public o fasie de teren proprietate privata. In mod normal pe acesta ar trebui sa se poata extinde oricat o copertina. Si nu este vorba numai de copertine, ar trebui aplicat la orice fel de constructie / amplasare de mobilier.
Andrei Nicoara 2009-04-29 15:28:57
Art.11 lit.c - se refera la materiale publicitare in "incinte expozitionale sau in piete publice, stadioane, complexe sportive si alte asemenea". Aici trebuie delimitat cazul stadioanelor sau Romexpo ce sunt entitati private cu acces controlat si fara vizibilitate din domeniul public. Acestea sunt similare indoor-ului si nu pot face obiectul acestui regulament.

Art.11 lit.d - se refera la vitrinele spatiilor comerciale. In primul rand interiorul vitrinei sau al geamului de apartament cu greu poate fi reglementat de dvs putand duce la numeroase abuzuri. In orice caz nu trebuie uitat ca numeroase vitrine dau spre coridorul de la Mall fiind prin definitie indoor.

Art.11 lit.e - se refera la vehicolele echipate pentru reclama. In primul rand aceasta categorisire a vehicolelor este imprecisa, poate include si vehicule decorate cu autocolante. In al doilea rand trebuie introdusa prevederea interzicerii folosirii de megafoane pe acestea.
Andrei Nicoara 2009-04-29 15:38:45
Art.13 - se ocupa de expunerea de afise. Pentru a nu se putea repeta afacerea Betacons ar trebui specificat ca reteaua de afisaje pentru afise este operata si in proprietatea Primariei.

Art.14 - contine: "Nu se pot autoriza firme si reclame publicitare ce urmeaza a se amplasa pe constructii neautorizate sau constructii la care au fost facute interventii neautorizate conform legii, dupa anul 1990." Nu exista bloc in care sa nu se fi daramat un perete de bucatarie sau sa nu se fi inchis un balcon. Aceasta prevedere lasa loc la nenumarate abuzuri, pentru unii blocul fiind ok pentru altii nu! In definitiv in AC exista un proiect tehnic ce trebuie sa tina cont de situatia defacto.

In incheiere cred ca ar trebui specificat foarte clar ce se intampla cu afisajele existente astazi si autorizate complet. Daca acest regulament se aplica numai pentru afisajele noi efectul sau urbanistic este minim, daca le afecteaza pe cele existente atunci trebuie mult mai multe detalii si prevederi, neaparat in consonanta cu firmele proprietare.

Andrei Nicoara 2009-04-29 15:57:48
Am cateva comentarii la acest proiect pe care le voi structura pe mai multe postari pentru claritate. Mai multe detalii si poze la obiect am postat pe blog-ul meu. Art.2 - Inca de la inceput proiectul de hotarare comaseaza sub notiunea de reclama atat constructia afisajului cat si mesajul publicitar / posterul. Aceasta simplificare este utila redactarii proiectului dar poate da nastere la neclaritati putand rezulta ca este necesar un anumit grad de autorizare in vederea schimbarii graficii unui afis. Trebuie facuta departajarea intre reclama sub forma de poster lipit pe panou, sub forma mesh-ului la care suportul extern este minimal si reclama vopsita pe perete ce nu are nici un fel de constructie specifica. Art.3 lit. a) In definitia firmei ar trebui specificat ca firma este amplasata in proximitatea unui punct de lucru si de asemeni ar trebui limitata dimensiunea acesteia. Spre exemplificare vedeti calcanul Milenium Bank din zona Piata Victoriei sau poza de pe blog. Art.4 lit. b) Interzice amplasarea reclamei pe sedii ale autoritatiilor publice. Asa cum este formulat se refera la sediu ca adresa si nu la o proprietate publica. Nu uitati ca exista institutii ce sunt locate cu chirie in cladiri mai mari avand vecini institutii private. Proprietarul cladirii nu va dori sa inchirieze unei institutii publice daca prezenta acesteia ii reduce venitul din chirie sau o va face la un pret al chiriei mult mai mare. Art.4 lit.c) Lacasurile de cult sunt de drept privat si se pot proteja singure nesemnand contracte de media nu trebuie sa le interziceti dvs. conf orm acestui punct reclama pe gardul parcului este interzisa dar nu si in interirul parcului ! Vedeti afisajele de mari dimensiuni din Parcul Carol ! Art.5 lit.e) Ca mobilier urban , pe laga transport in comun si difuzarea presei, mai exista: cabine telefonice, cutii postale, suporturi pt biciclete si chiar bancute si tisnitori.
Tempo Media 2009-04-30 17:48:43
Poate suntem deranjati de intensitatea comunicarii unei societati dinamice, sau poate o iubim prea mult – optiuni personale. Poate dorim un perete plin de tablouri sau un perete gol. Sigur ne plac detaliile bine rezolvate. Deci solutiile. Sa le cautam, nu sa le interzicem.
Logica unui regulament de publicitate intr-o societate dinamica este inlesnirea gasirii unor solutii (estetice si materiale) in favoarea comunitatii.
Activitatea de publicitate exterioara este generata de activitatea comerciala, economica, culturala, etc, fiind proportionala cu intensitatea derularii acestora.
Interzicerea ei totala sau partiala nu trebuie facuta in zone in care aceste activitati sunt prezente, ea trebuie doar modelata prin solutii estetice, date si aprobate de specialisti.
Propun reformularea Art.4, aliniatele b), c),f) (nici pe calcanele acestora?), h), i).
Certificatele de Urbanism propun sa solicite, intr-o formula prestabilita, aceeasi pentru toate sectoarele, ca avizarile ce tin de estetica sa fie diferentiate in functie de importanta zonelor unde se solicita amplasarea elementului de publicitate exterioara.
Propun evitarea formularilor ce au drept consecinta incurajarea concurentei neloiale, exemplu Art 5, Art 13, etc.
Propun ca in acest regulament sa fie cuprinse si sanctiuni impotriva functionarilor din Administratia locala, care prin activitatea lor incurajeaza concurenta neloiala si incalcarea Regulamentului de Publicitate.
INGA MEDIA OUTDOOR 2009-05-04 13:37:34
Propun eliminarea din regulamnet a Art. 5, al c) „ Se excepteaza de la prevederile art. 4 , lit. h) i) i) mobilierul urban purtator de reclama destinat transportului in comun sau difuziirii presei.”

De ce ar trebui mentinuta reclama pe mobilierul urban destinat transportului in comun si difuzarii presei in zonele de interdictie totala, conform Art. 4 literele: a-i ?!

Este o prima discriminare. Eu nu vad nici un argument logic pentru mentinerea acestui tip de publicitate in defavoarea altor forme de publicitate stradala. Daca este vorba doar de interesul calatorilor, pot foarte bine ramane refugiile de calatori, asa numitele statii RATB, fara reclama pe ele. In acest fel se mentine egalitatea de sanse intre toti jucatorii de pe piata de OOH Advertising.

A doua discriminare apare pentru mobilerul urban destinat difuzarii presei, care mobiler urban este compus, in special, din chioscuri de ziare, care chioscuri au fost amplasate pe domeniul public si privat al Municipiului Bucuresti in baza unor licitatii la care furnizorii de suporturi publicitare pentru publicitatea stradala nu au participat, caci nu aveau in obiectul de activitate difuzarea presei.
Daca decideti interzicerea publicitatii pe anumite zone si artere, aplicati interdictia pentru toti in mod unitar si nediscriminator. La fel ca la statiile RATB pot ramane chiscurile, sau aletele asemenea, dar fara reclama pe ele in zonele de intredictie.
Tempo Media 2009-05-13 16:28:28
Va rugam sa nu introduceti ,pana la solutionare, in Consiliul General Al Municipiului Bucurersti pentru dezbatere sau promulgare Regulamentul de Publicitate propus , deoarece
dezbaterea publica inceputa in cadrul Primariei a relevat urmatuarele :

1. Nu exista un punct de vedere comun intre Primariile de sector si Primaria Municipiului Bucuresti privind modul de folosire al Domeniului public (respectiv al Domeniului privat al Municipiului Bucuresti ) .
2. Primariile de Sector nu au participat activ la elaborarea acestui Regulament de Publicitate existand riscul suprapunerii de competente.
3. Datorita nerezolvarii celor doua puncte anterioare exista riscul aparitiei unor Regulamente de publicitate ale Sectoarelor Bucurestene ce vin in contradictie cu cel propus de Dumneavoastra sau care sa permita aparitia de situatii neclare ( Autorizare , Avizare , Concesionare , Impozitare, etc.)
4. Postarea pe site-ul PMB. a formei de Regulament de Publicitate enuntate de reprezentantii Dvs drept concluzie a dezbaterii , poate beneficia de corectii utile , dupa cum s-a dovedit.

In adresa scrisa vom anexa si corespondenta cu Primaria Municipiului Bucuresti si Primariile de Sector care argumenteaza cele mai sus prezentate.
Efectul salutar si benefic al initiativei Dumneavoastra se poate transforma , in situatia unei adoptari piripite, intr-un instrument menit sa sustina concutenta neloiala si prejudicierea interesului public.


george teglas 2009-05-21 12:43:36

Cu privire la prevederile Art. 2, lit f prin care se impune obligativitatea obtinerii avizului Primariei Municipiului Bucuresti in vederea autorizarii executarii lucrarilor de constructii pentru reclamele publicitare, consideram ca se ingreuneaza si mai mult procedura obtinerii autorizatiei de construire.
Baza legala privind autorizarea si executarea lucrarilor de constructii o reprezinta legea nr. 50/1991 cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, conform Art. 4 alin. 1, lit. d din legea sus-citata, autorizatia de construire este emisa de primarii sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru lucrările care se execută în teritoriul administrativ al sectoarelor, legiuitorul nefacand referire la avizul Primariei Municipiului Bucuresti.

Conform Art. 4 alin. 1, lit. c, Primarul Municipiului Bucuresti, cu avizul primarilor sectoarelor Municipiului Bucuresti, emite autorizatii de construire numai pentru pentru lucrările care se execută:
1. pe terenuri care depăşesc limita administrativ-teritorială a unui sector şi cele din extravilan;
2. la construcţii reprezentând monumente istorice, clasate sau în procedură de clasare potrivit legii.
3. lucrări de modernizări, reabilitări, extinderi de reţele edilitare municipale, de transport urban subteran sau de suprafaţă, de transport şi de distribuţie, pentru: apă/canal, gaze, electrice, termoficare, comunicaţii - inclusiv fibră optică, precum şi lucrări de modernizări şi/sau reabilitări pentru străzile care sunt