un pieton (cateodata sofer) | 2009-08-25 16:22:07 |
ceva constructie de parcari se poate? |
Platitor_taxe | 2009-08-26 08:10:13 |
Privitor la proiectul de hotarare privind ridicarea, transportul depozitarea si eliberarea autovehiculelor stationate neregulamentar in municipiul Bucuresti, va notific in mod expres asupra necesitatii corelarii tuturor masurilor de acest gen cu starea de fapt din municipiul Bucuresti. Mai precis, in Bucuresti exista locuri de parcare pentru cel mult 30% din autovehiculele inmatriculate, fara a socoti pe cele aflate in tranzit. Aprobarea acestei hotarari nu va face decat sa transpuna in practica o situatia absurda (si chiar hilara, daca nu ar fi tragica si nu s-ar aplica deja in anumite sectoare), aceea ca 70% din proprietarii de autovehicule din bucuresti sunt contravenienti din start intrucat nu au unde sa parcheze regulamentar. Desigur, trebuie ridicat cele care blocheaza circulatia, insa nu trebuie abuzata aceasta sintagma de "blocare a circulatiei". In concluzie, va solicit de indata eliminarea acestui proiect profund injust si abuziv si inlocuirea eventuala a lui cu un proiect de ridicare doar a autovehiculelor care blocheaza circulatia, adica a celor care au blocat iesirea dintr-o curte adiacenta drumului sau sunt stationate pe drumul public blocand de exemplu singura banda pe sens. |
Victor | 2009-08-26 14:17:57 |
In sectoarele in care masura ridicarii autoturismelor parcate neregulamentar se aplica deja, se observa o disciplinare a soferilor, care nu mai opresc pe unde apuca. Bulevarde intregi au fost astfel eliberate de masinile parcate neregulamentar, dovada ca se poate, si se pot gasi locuri de parcare daca esti dispus sa mergi un pic si pe jos, exista si RATB, si metrou. Singura problema este ca banii incasati din aceasta activitate in sectoarele 1,2,4 si 6 imbogatesc niste firme particulare. Acest proiect al dumneavoastra elimina acest neajuns, deci este un proiect excelent. |
Robert | 2009-08-27 14:30:45 |
Se impune ridicarea masinilor atata vreme cat primaria asigura parcari, fie ele cu plata si chiar cu 5 lei / ora in centru. Important este sa ai unde sa lasi masina. Suma de 700 lei pentru ridicarea, transportul si retinerea masinii este mult prea mare, va reamintesc ca DEPASESTE un salariu minim pe economie. |
spirescu andrei | 2009-08-27 18:59:28 |
Locurile de parcare sunt si asa putine .Serviciul primariei nu face fata sa creeze locuri de parcare si doreste sa se ocupe de ridicarea masinilor parcate neregulamentar .Acesta este un rau necesar insa ar trebui sa investiti acesti bani in locuri de parcare. |
mihai | 2009-08-28 01:50:21 |
nu ar fi normal ca inainte sa va ganditi la aceasta "realizare" chiar sa va ganditi la ceva util, gen realizarea de locuri de parcare astfel incat sa nu mai fim obligati sa parcam unde putem ? |
Alt platitor de taxe | 2009-08-28 14:59:14 |
Va multumim ca aveti grija ca circulatia sa se desfasoare normal. Dar noi unde vom mai parca masinile? Acest proiect are la baza crezul stalinisto-comunist - "lasa ca se descurca romanii". Mergeti inainte pe aceeasi idee - solutionati efectul si nu cauza problemei. Va multumim din inima si va dorim ceea ce ne doriti si dumneavostra noua! |
cetatean european | 2009-08-28 20:56:22 |
Consider masura binevenita, necesara si obligatorie intr-o tara ce se vrea europeana. Sunt vehicule puse pe trecerile de pietoni, pe trotuare, sau pe “adaptarea†pentru accesul cu carucior de handicap.Sunt multi care vor sa se continue haosul sa mai profite nerespectand legile.Am handicap fizic si “teoretic†detin o parcare semnalizata cu semn (de pers.handicap) pe care o platesc desi nu ar trebui, foarte rar o pot utiliza pentru ca e ocupata de altii. Este lege nr. 448/2006 privind (ne)protecţia drepturilor persoanelor cu handicap. Acuzam toti lipsa de spirit civic dar fara reguli si respectarea lor persevaram in a fi o tara africana. (5) În spaţiile de parcare ale domeniului public şi cât mai aproape de domiciliu, administratorul acestora repartizează locuri de parcare gratuită -nici vorba, Codul Fiscal nu prevede asta, persoanelor cu handicap care au solicitat şi au nevoie de astfel de parcare. Art. 100. - (1) Următoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţionează după cum urmează: b) parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoane cu handicap, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei şi ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv; (3) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii contravenţionale prevăzute la alin. (1) lit. b) se fac de către agenţii de circulaţie sau de către personalul de control cu atribuţii în acest sens. Dar acestia NU elibereaza parcarea, foarte rar se si prezinta aplice sanctiuni, motivand ca nu pot face prea mult pentru ca nu sunt clare prevederile legale si NU exista (in sect. 4 unde stau) masura ridicarii acelor vehicule parcate ilegal. Chiar si locurile marcate si rezervate Si in situatia mea sunt multi asemenea mie. Accept realitatea ca nu sunt suficiente locuri de parcare, nu am eu solutiile aceasta ar trebui sa fie preocuparea celor care au cerut vot. |
Dinica | 2009-08-31 12:25:10 |
buna ziua, Va rog sa respectati legea. |
marius | 2009-08-31 17:13:53 |
Este un proiect bun ,dar am si unele remarci,1;cat a fost contractul cu firma dalii,de ce nu sau facut parcari cu aceii banii sau unde sunt banii?2;cu aceste parcarii de resedinta este o foarte mare problema,majoritatea dintre cei care au o masina in proprietate au si o parcare platita,corect...dar sunt si acei proprietari care vin cu masinile de la firma care lucreaza si ocupa cam tot ce mai exista loc de parcare in Bucuresti,si in acest sens sa se faca un proiect de hotarare de a interzice firmelor ,ca angajatul sa NU mearga cu masina firmei acasa,si sa o lase sediul firmei.Ps.votati acest proiect de hotarare(dar sa faceti si parcari),pt.ca, bucurestiul e plin de smecheri si nesimtiti care lasa masinile unde vad cu ochii.Multumesc |
Marian SM | 2009-09-01 01:38:08 |
\"Recomandare la proiect act normativ\" Criza de locuri de parcare este evidenta si nu poate fi negata. Cea mai mare parte din vina pentru situatia de fata o poarta cei care au pastorit pana acum Primaria Bucurestului. In conditiile actuale de criza, cu un somaj in crestere, este incorect sa cereti pentru ridicarea, transportul si depozitarea auto mai mult de 1 (un) salariu minim pe economie, in conditiile in care, in alte state amenzile sunt fixate in functie de acesta. As avea curiozitatea sa stiu daca cineva a facut un studiu de impact pentru a ne da seama cati posesori de autoturisme la nivlul capitalei au salariul minim pe economie pe cartea de munca, si in general pentru a ne da seama care vor fi efectele positive si negative ale aplicarii acestei hotarari. Sa percepi pentru un transport de cca 1-5 km un tarif de 700 RON la care se adauga amenda contraventionala (cca.240 RON), la care se pot adauga comisioane bancare pentru retragerea sumelor din cont, cheltuieli telefonice si diverse alte cheltuieli prilejuite de ridicarea masini, adica peste 1.000 RON (echivalent 344 USD sau 240 EURO, valoare care creste zilnic cu cca 100 USD daca masina nu este ridicata in 24 ore) poate fi considerat un atentat la siguranta financiara a unei famili, poate produce dezechilibre grave de natura financiara in viata unui cuplu (ex. pentru plata amenzi, contravenienti sunt nevoiti sa renunte la hrana minima zilnica pentru adulti si persoanele aflate in grija precum copii, nu isi mai pot permite plata utilitatilor sau a altor furnizori, etc.) sau poate aduce o familie chiar in incapacitate de plata (daca aceasta are credite la banci pentru imobil si auto). Si asta in conditiile in care aceeasi familie a facut sacrifici enorme, imprumuturi la banci pentru a cumpara acel autovehicul. De asemenea, tarifele adoptate pot fi considerate a nu avea nici un fundament economic, respectiv nu se tine cont de principiul concurentei existent in statele civilizate |
Marian SM | 2009-09-01 01:40:08 |
Spre exemplu o parcare la Unirea costa 3 Ron/h X 24 = 72 RON/zi (cu camere de filmat, sub acoperis si alte facilitati), in timp ce probabil primaria va pune la dispozitie un teren viran, undeva sub cerul liber contra sumei de 300 RON/zi (~100 USD/zi, respectiv 100 USD/8 mp (cat ocupa un Logan) sau 12.5 USD/mp/zi). Acest fapt ar ridica artificial pretul in toate parcarile private de pe raza Municipiului Bucuresti, ar depasi orice forma de bun simt privind costurile unui mp "inchiriat" in dauna soferilor bucuresteni care nu se fac vinovati decat de faptul ca sunt cetateni ai acestei urbe. Practic pretul ar rivaliza cu mp cerut pentru inchirierea birourilor considerate a face parte din clasa de lux "A". Pe acelasi model sunt convins ca serviciile de ridicare si transport sunt nejustificate si nu fac nimic altceva decat sa imbogateasca niste firme private. Consider ca cel mai potrivit ar fi preluarea modelului implementat in Australia - orasul Sydney, statul NSW. Acolo, contra unei taxe modice (cca 100 Euro, fata de un salariu minim de 750-800 Euro), operatorul autorizat (echivalentul RAR-ului nostru care are sarcini mult mai extinse) ridica masina contravenientului si o muta in cel mai apropriat loc de parcare. Aceasta solutie reprezinta calea de compromis ce trebuie adoptata si la nivelul Municipiului Bucuresti, dat fiind faptul ca soferii nu au locuri de parcare. In cazul in care aceasta propunere nu este considerata fezabila, desi sunt convins ca aceasta ar avea intaietate in preferintele soferilor bucuresteni, in cazul in care mergeti pe formula dvs. propun reducerea cuantumului amenzilor, astfel incat acestea (ridicare, transport, depozitare, amenda politie) sa nu depaseasca 20% din salariul minim pe economie pentru a nu produce deficiente grave in sanatatea financiara a unei famili. |
Nicoara | 2009-09-01 13:45:22 |
Pe ce baza ati ajuns la valoare de 300 ron / zi stocare ? Inteleg ca terenul este pus gratuit la dispozitie de PMB, costurile reale sunt clar mai mici. De ce nu organizati o licitatie pentru acest cost? |
Marian SM | 2009-09-03 11:20:51 |
Nu inteleg de ati mai lansat procedura de consultare daca ati cenzurat/refuzat afisarea propunerilor pe care le-am transmis in data de 01.09.2009. |