Directia Generala Administratie si Relatia cu CGMB - CONSULTAREA CETĂȚENILOR ȘI A ASOCIAȚIILOR LEGAL CONSTITUITE
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanismul şi Procedura privind avizarea şi aprobarea documentaţiilor de urbanism şi amenajarea teritoriului pentru Municipiul Bucureşti
Comentarii
Roxana Wring, Asociatia Pro_Do_Mo 2010-11-14 17:50:37
1. Proiectul de hotarire nu specifica cati reprezentanti va avea fiecare institutie in componenta CTATU. Consideram ca un loc trebuie sa revina si UAR. Asftel, CTATU sa aiba un reprezentant OAR si un reprezentant UAR.

2. Avind in vedere ca un numar mare de avize emise de CTATU in ultimii ani pentru proiecte construite in zonele protejate ale orasului (ex. Aleea Alexandru 28, PUZ Stirbei, PUZ Lahovari, proiectul Marmorosch Blank Bank, Brosteanu/Dorobanti/Eminescu, etc) sunt puternic contestate de societatea civila preocupata de protejarea patrimoniului si de specialistii pentru dezvoltare durabila, propunem ca in CTATU sa fie numit si un REPREZENTANT CNMI, pe linga prezenta unui functionar al MCPN.

3. Trebuie modificat modul in care se voteaza in cadrul CTATU. Propunem, ca avizarea sa se faca cu o majoritate calificata, si anume: jumatate plus unu din TOTI MEMBRII CTATU, spre deosebire de jumatate plus unu din cei prezenti. Astfel se evita situatia penibila in care un proiect sa poata fi avizat cu numai 4 voturi favorabile (cvorum = 6, majoritatea simpla = 4). Cum nu exista inca DEZBATERE PUBLICA pentru proiectele de urbanism, avizarea unui proiect de urbanism cu 4 voturi este o incalcare grava a drepturilor comunitatilor afectate de aceste proiecte.

4. Regulamentul CTATU nu este clar in ceea ce priveste conflictele de interese ce se nasc intre calitatea de membru al CTATU si cea de promotor al unui proiect imobiliar. Unii membrii ai CTATU se afla in aceasta situatie.
Pentru a evita suspiciunile societatii civile ca membrii din CTATU isi folosesc pozitia pentru avizarea propriilor proiecte, propunem ca numarul celor care au activitati lucrative in domeniul imobiliar sa nu depaseasca 4 membri in componenta Comisiei.


5. Experienta ne dovedeste ca nu exista documentatii de urbanism sau avize de oportunitate respinse de CTATU. Aceasta constatare ne face sa fim sceptici referitor la modul de functionare CTATU si la rolul ei in identificarea proiectelor benefice pentru oras si a celor daunatoare. Pentru ca CTATU sa cistige credibilitate, PMB trebuie sa implementeze proiectul INFO PUZ, dind astfel posibilitatea tuturor cetatenilor sa participe la dezvoltarea orasului.

Adrian Balteanu 2010-11-15 02:22:34
1)Trebuie precizat pentru cine este CTATU consultativă (pentru seful comisiei, arhitectul sef, CGMB?). 2)Trebuie precizate conditiile consultativitatii (la limita, se poate lua o decizie total opusa comisiei?, in ce cazuri?). 3)Trebuie afirmat fara echivoc faptul ca desi decizia CTATU poate fi sau nu respectata (de unde rezulta ce e consultativa), orice aviz de oportunitate si de urbanism nu se poate emite decit daca a fost discutat in prealabil in comisie. 4)Pe ordinea de zi afisata pe internet nu poate fi adaugat la inceputul sau in timpul sedintei vreun proiect ce solicita un aviz de oportunitate sau de urbanism. 5)Se va publica pe internet si punctul de vedere al comisiei, daca se acorda se amina se respinge acordarea avizului de oportunitate / urbanism. 6)Se specifica cu cite zile inainte trebuie minim afisata ordinea de zi pe internet, si cu cite zile dupa sedinta punctul de vedere al comisiei.7)Fisele referentilor nu vor fi date membrilor comisiei la inceputul sedintei ci in momentul postarii pe internet a ordinii de zi. 8)Fisele si procesul verbal sint si ele publice. 9)CTATU face public un raport anual de activitate. 10)Nu pot fi prezentate comisiei proiecte ale membrilor acesteia/ atelierelor de arhitectura unde acestia lucreaza. 11) Proiectul nu prevede un cuantum al indemnizatiilor si sanctiuni! 12) In procedura de avizare, nu CTATU emite aviz ci DTATU, CTATU propune aviz.
Adrian Balteanu 2010-11-15 02:26:32
urmtoarele pentru Procedura de Avizare: 13) Nu se poate intra in comisie pentru obtinerea unui aviz de oportunitate sau urbanism fara a se face dovada initierii unei colectari a opiniei publicului, si acolo unde este cazul, un rezumat al acestora, 14)Trebuie anexat un model fisa-referat a proiectului.
vera marin 2010-11-15 09:19:24
solicitam prin prezenta organizarea unei dezbateri publice pe tema proiectului de hotarare - regulament de organizare CTUAT si respectiv procedura de avizare si aprobare a documentatiilor de urbanism.

consideram proiectul ca fiind extrem de simplificator, lasand in suspans o serie de probleme - la care noi am facut propuneri in urma cu un an.

vom inregistra in cursul zilei de azi, 15 noiembrie, la registratura PMB un document care prezinta propunerile mai multor organizatii non-guvernamentale din Platforma pentru Bucuresti, reprezentata pe aceasta tema de ATU - Asociatia pentru Tranzitia Urbana.

multumesc.
Adrian Balteanu 2010-11-15 20:36:31
consider oportuna convocarea unei intilniri cu cetatenii interesati in vederea dezbateri publice a proiectului de HCGMB
CONSTANTIN 2010-11-24 08:53:08
In primul rand, imi pare foarte rau, de spatiul mare ocupat de punctul de vedere al D-lui Balteanu. Din cate am citit, nici nu s-a sinchisit sa citeasca Legea urbanismului, care reglementeaza f. clar, rolul CTATU si al Arhitectului Sef. Mi se pare o "gandire militieneasca" sa incepi sa soliciti rapoarte de activitate anuale, sanctiuni si altele. De ce este necesara "colectarea opiniei publicului" inainte de analizarea si avizarea unei documentatii de urbanism, ce se face de catre specialisti ai domeniului, chiar cei mai buni. VA ROG FFF MULT INAINTE SA VA EXPRIMATI PUNCTUL DE VEDERE, SA VA DOCUMENTATI JURIDIC DESPRE ACTELE NORMATIVE CE REGLEMENTEAZA AVIZAREA SI APROBAREA UNEI DOC. DE URBANISM.