FAPR | 2011-06-10 11:11:00 |
Precizam ca inainte de a face proiecte de acest gen se IMPUNE sa initiati si sa aplicati proiecte pentru infrastructura necesara acestui tip de activitati. Concret: trebuie sa asigurati/executati in jurul TUTUROR blocurilor spatiul necesar, amenajat si protejat pentru colectare selectiva, spatiile fiind in prezent pe domeniul public; sa stabiliti clar cine face selectarea si nu ambiguu "asociatia de locatari/proprietari" adica "locuitorii din ...." sau "persoana angajata de acestia in acest scop"; sa puneti sistemul in functiune in conditii normale si dupa aceea, daca constatati ca din alte motive nu merge, sa aplicati amenzi; sa stabiliti stimulente concrete pentru a cointeresa populatia si nu prevederi interpretative ori nesigure juridic de genul celor din acest proiect; programul de ridicare trebuie impus doar firmelor de ridicare si trebuie sa se intample cel tarziu pana la ora 7 dimineata, colectorul avand doar responsabilitatea asupra colectarii; sa reglementati tariful de salubrizare la pret economic corect in prezent fiind exagerat de mare si mai scump decat serviciul de alimentare cu apa rece sau calda in Bucuresti. Asa cum este formulat proiectul este in favoarea NEREALIZARII colectarii selective fiind in avantajul major al firmelor daca selectarea nu se realizeaza, a se vedea art. 6 lit. b. De asemenea asa cum este formulat proiectul suna a amenintare si nu a incurajare si de "pasare" a responsabilitatilor catre altii decat in sarcina celor care intr-adevar raspund de acest scop public. Asta inseamna ca sansele de reusita sunt minime. |
DEACONU MARAIAN | 2011-06-20 11:39:01 |
Propun completarea art.2 cu : - alin. (2) Deseurile colectate selectiv se vor prelua separat de autovehicule destinate unui singur deseu - alin. (3) Se interzice preluarea concomitenta a deseurilor colectate selectiv de un singur autovehicul colector. [ MOTIV: cu ocazia proiectelor de informare/constientizare/responsabilizare a cetatenilor din zona Cringasi si Militari ( derulate de organizatii neguvernamentale, Primaria sector 6 si URBAN ) dupa selectarea deseurilor acestea au fost colectate de un singur autovehicul spre dezamagirea cetatenilor care au facut efortul de separare a deseurilor ] Completare Art. 8 : Pentru.......... ca au predat CONTRA COST deseurile colectate selectiv,minim........ INTREBARE: cum se va aprecia cantitatea minima colectata si ce se intimpla daca NU se produce in cursul unei luni cantitatea minima necesara de deseuri !!?? COMPLETARE la Specificate mase plastice ce se pot colecta: recipiente mase plastice [ clatite] pentru produse cosmetice, produse chimice, produse lactate si ulei, obiecte de uz casnic din plastic, jucarii din plastic, alte produse din mase plastice. MOTIV de completare: la depozitul de deseuri vor ajunge aceste obiecte din plastic, selectarea deseurilor din mase plastice fiind altfel incompleta. CSII, ing. dipl. Marian DEACONU, administrator imobile, agent ecolog voluntar 20 06 2011 |
Alina Constantinescu | 2011-06-22 17:23:00 |
Pentru a fi viabila propun urmatoarele modificari: art.1 se modifica astfel : Operatorii de salubrizare autorizati sunt obligați să asigure infrastructura pentru precolectarea separată a deșeurilor, în 2 etape, în așa fel încât să se asigure obținerea cel puțin a fracțiilor valorificabile de hârtie-carton, plastic și metal, sticlă: - până in anul 2012 – cel puțin pentru 50% din numărul de persoane fizice și asociații de locatari/proprietari deservite; - începând cu anul 2015 – pentru 100% din numărul de persoane fizice și asociații de locatari/proprietari deservite; art. 2 se completeaza cu: Colectarea deșeurilor municipale de la persoanele fizice și de la asociațiile de locatari/proprietari se face exclusiv de către operatorii de salubrizare licențiați ANRSC pentru aria administrativ teritoriala respectiva, având contract cu primaria sectorului în care desfășoară activitatea și care deține autorizație de lucru eliberată de Primaria Municipilui București și de primaria sectorului respectiv. art. 3 se completeaza cu: Persoanele fizice și asociațiile de locatari/proprietari au obligația de a se asigura că operatorul de salubritate indeplinește cerintele prevazute la art. 2 Art 6 se modifica astfel: Pentru colectarea deșeurilor de la persoanele fizice și de la asociațiile de locatari/proprietari se aplică un tarif de salubrizare diferențiat astfel: a) pentru fracțiile valorificabile sortate și depuse în containerele/sacii destinați acestora, se aplică un tarif de colectare in valoare de 50 % din valoarea tarifului practicat la data intrării in vigoare a prezentei hotărâri; b) pentru resturile menajere se aplică un tarif de colectare la valoarea tarifului practicat la data intrării in vigoare a prezentei hotărâri; c) pentru deșeurile menajere nesortate se aplică un tarif de colectare in valoare de 200% din tariful de colectare practicat la data intrării in vigoare a prezentei hotărâri; art. 8 eliminat |
Constantinescu Alina | 2011-06-22 17:23:55 |
art. 9 se completeaza : In termen de 45 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei hotărâri Primăria Municipiului București încheie in condițiile legii, parteneriate de colaborare cu operatorii economici care preiau obligațiile producătorilor pentru categoriile de deșeuri reglementate prin hotărâri de guvern, pentru a asigura valorificarea deșeurilor respective colectate de la populație și acoperirea costurilor de colectare ce le revin potrivit actului normativ. art 11 se modifica : Se interzice amestecarea deșeurilor sortate precum și încredințarea in vederea eliminării prin depozitare finală a deșeurilor valorificabile colectate selectiv, cu excepția celor rezultate in urma proceselor de sortare/tratare și care nu mai pot fi valorificate material sau energetic. |
Mihai Mereuta | 2011-06-22 18:30:20 |
• Proiectul nu tine cont de situatia reala din teren si anume: In majoritatea blocurilor nu exista spatii de depozitare pentru deseurile colectate selectiv; Sistemul actual (cu ghena pentru gunoi si folosirea tubulaturilor verticale) nu permite colectarea selectiva; Colectarea selectiva aduce costuri suplimentare pentru asociatie fiind necesara angajarea unei persoane care sa faca preselectarea la nivelul asociatiei; in proiectele pilot derulate a fost imposibil sa se controleze cum depoziteaza deseurile proprietarii (selectat sau neselectat); • Art 6 arata un dezechilibru major intre beneficii (scaderea cu max 25% a tarifului pentru cei ce selecteaza deseurile) si penalizare (majorarea cu 50% pentru cei ce nu selecteaza); oricum tarifele la salubrizare sunt foarte mari. • Art. 7 este nerealist: daca ne gandim la o asociatie cu 1000 de persoane, a realizat cineva volumul ocupat de 1000 de kg de pet-uri? Cand veniturile sunt intr-o scadere continua si consumul s-a prabusit crede cineva ca un pensionar cu 500 lei pensie va reusi sa adune cantitatile minime; • Art. 8 ar trebui corelat si cu prevederile Codului Fiscal . Ar trebui introduse facilitati care sa asigure neimpozitarea veniturilor obtinute de catre persoanele fizce care predau deseuri colectate selectiv catre agenti economici autorizati. • Programele de informare / constientizare a cetatenilor trebuie derulate cel putin pe o perioada de 2 ani in care sa avem o perioada tranzitorie pentru ca si asociatiile dar si firmele sa se poata pregati. • Nu putem discuta de amenzi in cesti 2 ani de pregatire dar trebuie promovate beneficiile si facilitatile. • Sustinem colectarea selectiva a deseurilor dar nu pe baza unui proiect nerealist. |