Claudia Pamfil | 2011-07-25 21:21:35 |
Pentru ca nu pot posta aici toate observatiile, va rog sa luati in considerare mesajul pe care il trimit catre d-na Gladiola Ticleanu si catre dl arh. sef Gh. Patarscu. Multumesc, Claudia Pamfil Grupul pentru Dezvoltare Locala |
Adrian Balteanu | 2011-07-25 21:58:36 |
Partea I: Avind in vedere importanta documentului va rog sa organizati o dezbatere publica. Regulamentul nu defineste expresii precum "complexitatea planului" "organizaţii non-guvernamentale reprezentative" (nicaieri in legislatie nu se foloseste aceasta expresie). Este necesar un alin. 4 la art 5 "Raportul informarii si consultarii publicului este un document public" Este necesar un alin. 5 la art 5 avind urmatorul enunt "Nerespectarea prevederilor prezentei metodologii poate fi atacata in instanta" Regulamentul local nu are un art. numerotat "8" Prevederea art. 9, alin. 4 din Norma Metodologică adoptată prin OMDRT 2701/2010 privind constituirea grupului de lucru permanent este modificata: reprezentantii mediului de afaceri nu mai sint mentionati, iar cei ai societăţii civile, pot fi prezenti (deci pot sa si lipseasca). Este necesara pastrarea detalierii facute in Norma Metodologica, art. 11, a continutului minimal al acţiunilor solicitantului pentru a informa şi a consulta publicul şi conţinutul minimal al rezumării opiniilor publicului. |
Adrian Balteanu | 2011-07-25 21:59:31 |
Partea a II-a: Regulamentul local a renuntat la formularea expresa a posibilitatii de a se apela la consultarea unor experţi atestaţi sau a asociaţii profesionale din domeniu privind interpretarea opiniilor cetatenilor in art. 12. Va rog sa reveniti la fraza din Norma Metodologica. Regulamentul local a renuntat la rapoartele anuale privind implementarea PAT sau PUG, va rog sa pastrati aceasta prevedere, ea este necesara si municipalitatii ce va identifica mai usor locul unde se afla si se poate repozitiona strategic pentru atingerea obiectivelor. Enumerarea ce constituie art. 44, alin 2, nu are puterea unor principii cu care sa fie operationale, rolul regulamentului local este nu doar identificarea unor principii (care nu sint suficient de clar formulate, de ex: "complexitatea planului") ci, mai ales, a modului in care acestea se aplica (pentru aceasta este nevoie de exemplu de parametri, de definirea unor praguri/limite etc.). Articolele 53 si 54 nu raspund titlului E "modul in care se face evaluarea proceselor de participare" al cap. IV OMDRT 2701/2010, art. 3, este clar in privinta consultarii populatiei in cazul documentatiilor aflate in proces de avizare, aceasta se face pentru toate fazele ramase dupa intrarea in vigoare a ordinului, deci rezumarea la procedura anterioara de consultare, propusa de art. 55 al Regulamentului Local este insuficienta. |